Pff qua cursus oid. Vorige keer heb ik zwanger, gezond en fit gedaan. Hele rustige groep vond ik erg jammer maar de cursus opzich wel prima. Voor deze keer nog geen idee! Ook nog helemaal niet naar gekeken. Ireen83 leuk dat je er een hele vriendengroep aan over hebt gehouden! Heel gezellig! Jeetje 30 kg aangekomen de vorige keer, dat is behoorlijk! Gelukkig heb je alles er weer af gekregen! Wat leuk zo'n moestuin, geweldig hihi! M0MMY1987 wat leuk dat je gewoon weer alles gaat aanpakken! Super! Dus jij bent helemaal druk met oriënteren hihi! Jeetje wat een verhaal met je afvallen zeg! 43 kg is wel heel weinig ja! Hopelijk gaat het nu goed 12 jaar dat is al lang zeg! Ciprilla, wat goed 10 kg afgevallen! En inderdaad als je lekker in je vel zit is het allerbelangrijkste Sieza, spannend! Ik duim mee dat je aangenomen wordt! Leuk dat jullie helemaal verliefd zijn op de wagen hihi!(en helemaal mooie bijkomstigheid dat jullie hem krijgen!
Jeetje! Nee dat is zeker niet veel. Ik ben 177 en weeg rond de 75kg. Nou, laat ik maar eerlijk zijn 77kg Maar het zit op de goede plekken, alleen mijn buik is sinds de zwangerschap een drama, wel weer plat maar veel striae waardoor het een oude vrouwen buik lijkt. Sieza, wat pittig joh! miskraam lijkt me heftig. Ik duim voor je wat betreft de baan!
Zo dan dames het gaat goed hier .. moest flink bijlezen. Zelf slik ik davitamon compleet mama al vanaf dat ik gestopt ben met de pil. Vorige zwangerschap ook gebruikt. Tijdens mijn zwangerschap 7 kilo afgevallen dus dat valt nog mee in vergelijking met 15 kilo ! Hier gaat t kamertje van onze zoon naar de baby en de kleine man krijgt een nieuwe. Kinderwagen hebben we al een quinny.. vorige was een bugaboo maar die was ingeklapt nog veel te lomp de quinny is echt super licht en klein. Net met manlief besproken dat we gaan wachten met testen tot zaterdag
@rifer en @ireen83 dank jullie wel, zal het uiteraard even laten weten @b0otjuh wat spannend zeg! Ga voor jullie duimen.
Blootjuh! Nee! nou moeten wij ook wachten tot we er achter komen! Wat een cliffhanger! Hoe voel je je? Ook al zo veel afgevallen!
Voel me prima.. voel wel steken in mijn borsten(had ik bij de vorige ook). Dus ook ik ben heeeel benieuwd. En ik ben al 3 kilo lichter als vorige week... Al met al best wat tekenen maar word pas echt blij als ik straks positief test. Ben nu nog wat terughoudend.
Ireen83 ahh balen betreft die striae! Daar kun je flink onzeker van worden. Al zie ik wel eens hele mooie spreuken voorbij komen over striae! Zelf heb ik 5 mini strepen overgehouden van de eerste dus dat valt nog mee, hopelijk gaan ze deze keer niet uitbreiden! b0otjuh, ohnee spannend!! En zeker met je tekenen! Oeeeee ben heel benieuwd!! Wij hebben als wagen de maxi cosi mura 4 bevalt prima dus die blijft ook gewoon
Rifer: mazzelaar! En dat komt vast goed joh! je huid is al opgerekt geweest en zal niet zo snel meer scheuren. Wat mezelf betreft: ik hoor hij de badpakmamma's b0otjuh, spannend joh! ik duim voor jullie! Mijn nod slaat nergens op, nog geen druppel bloed te bekennen. Dus ik heb geen idee wanneer die is.
Haha dat dacht ik ook! Maar je kindje en buik groeien wel, daardoor kom je ook wel aan. Alleen mijn lichaam trok het op de 1 of andere manier niet. Ik merkte, op mijn buik na, dat al mijn kleding te groot werd! Waarschijnlijk ook doordat ik gezonder ging eten etc.. Combi van van alles denk ik! @b0otjuh, wat spannend! Knap dat jullie zo lang kunnen wachten zeg!
Sieza03: gister is de spiraal verwijderd en ik heb nog geen bloed gezien, dus mijn nod in het overzicht slaat nergens op bedoelde ik.
Dat heb ik ook! Al had ik wel een regelmatig cyclus tijdens mijn spiraal en afgelopen zaterdag dus 'ongi' geweest. Maar ik betwijfel of ik dat aan kan houden, vandaag dus ook weer licht bloedverlies. Ongi of van het verwijderen van de spiraal? Ik wacht het maar gewoon rustig af en hou voor nu maar FF afgelopen zaterdag aan. Mocht dit doorzetten dan wordt vandaag/morgen mijn nieuwe datum..
Zwangerschapscursus heb ik nog niet over nagedacht, moet eens kijken wat ze hier in de buurt aanbieden... Foliumzuur heb ik ook van action nu, wou bij kruitvat gaan kijken maar was bij action voor tests en daar bleken ze potje te hebben vit b complex, zit juiste hoeveelheid foliumzuur in en nog wat van de andere b's, niet in grote hoeveelheden dus leek me wel prima. Weet niet of ik later wat anders zou nemen nog, maar was in ieder geval niet van plan potjes van 15 euro of meer te gaan kopen... probeer vooral veel groente en fruit te eten. Wil eigenlijk ook nog wel wat afvallen, ging afgelopen jaar best goed maar op gegeven moment motivatie kwijt en toen kwam er weer wat bij... maarja zie wel hoe het nu verder loopt. Geen pil meer scheelt misschien ook wel met gewicht Sieza succes met je sollicitatie! Hier beetje soortgelijke situatie, ik nog geen werk na afstuderen, nauwelijks vacatures ook en mn man zn contract bleek gister ineens niet verlengd te worden... maakt situatie wel weer extra spannend ja... maar goed heb geloof dat hij gauw weer baan gaat hebben. Terug aan de pil gaan vanwege dit vonden we geen optie.
@1Hanneke, gewoon voor gaan idd! Mijn baan stopt ook per 30 april, gelukkig heb vanaf juni wel weer wat anders, maar is ook maar voor tijdelijk. Dit loopt hopelijk een beetje mooi over tot aan 'verlof'.. Vriendlief wel een vaste baan.. Ik twijfelde hierdoor wel, maar vriendlief vond dit ook geen reden het niet te doen.. Als het aan hem lag, waren we al eerder begonnen.. Met onze zoon hadden we met veel minder te doen en dat is ook allemaal goed gekomen..
1Hanneke, wat is het toch een rottijd wat werk betreft! Nog gefeliciteerd met je afstuderen! Waarin ben je afgestudeerd? Mommy87, eens, het komt uiteindelijk allemaal goed en je kunt een kind zo duur maken als je zelf wilt. Ik had bij mijn eerste vanaf 16 wk zwangerschap geen werk meer. Dat was uiteindelijk prima, toen ze drie maanden was had ik een nieuwe baan. Nu loopt mijn contract eind juni af. Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan of ik verlengd word dit keer. Ik heb het naar mijn zin hier en ben goed in mijn werk. Mijn man zit ook weer midden in een ontslag ronde. Hij verwacht het niet om zijn baan te verliezen, bij ons dus ook alles behalve zeker. Ook voor ons is het geen reden meer om te wachten. Er is altijd wel wat...
Ben ik gelukkig niet de enige die er zo over denkt! Met werk of financieel kan er altijd een tegenslag gebeuren, zelfs als je alles op orde lijkt te hebben. Daarom vind ik ook niet dat het ons besluit om voor een kindje te gaan in de weg moet staan. Ik ben zelf gastouder en heb daardoor nooit een vast contract en mijn werk is nooit voor jaren maar altijd tijdelijk een paar jaar of korter. Dus als ik het van mn werk moet laten afhangen.. zou nooit het goede moment zijn denk ik.
Bedankt ik ben afgestudeerd als dierenarts. Vacatures zijn er helaas heel weinig en ze willen steeds ervaring. Als je net afgestudeerd bent kun je nog niet geheel zelfstandig werken zeg maar. Had best eerst tijdje willen werken, maar wie weet hoe lang dat nog duurt en we willen al hele tijd heel graag kinderen. Ik ben ook 30 nu en je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent. We zien wel hoe alles loopt! Tof om te horen dat er meer mensen zo over denken! Ergens ga je bijna beetje twijfelen, ben toch iemand die erg houdt van stabiliteit en zekerheid maarja dat is gewoon niet deze tijd. We hadden van mijn man echt absoluut niet aan zien komen. Maar vast contract zegt ook amper wat tegenwoordig. We hebben besloten op God te vertrouwen
Stabiliteit is fijn, maar wat je al zegt; in deze tijd bijna onmogelijk. Een vast contract in deze tijd al helemaal, ik ben ook al 2 jaar aan het werk nu na mijn diploma, naar steeds diverse baantjes gehad. Volgend jaar wil ik misschien een HBO opleiding gaan doen, maar nog even zien hoe alles loopt.. Wie van jullie werkt er op dit moment en hoeveel uur? Ik werk tot eind van deze maand nog 32 uur, dan heb ik een maandje 'vakantie' en begin ik ergens anders met een tijdelijke baan van 24-32 uur (uren afhankelijk van hoeveel mensen ze per week nodig hebben). 32 uur vind ik best veel, mijn vriend werkt ook fulltime. Straks met 2 kids vind ik 24 uur ruim voldoende denk ik. Gebruiken jullie ook een app voor de telefoon? In een topic kwam ik 'mama apps' tegen.. 35 apps in 1! Je kan er super veel mee, maar omdat het zo groot is, loopt hij bij mij soms vast. Ook kan je jr huidige kind er in zetten, je cylus, foto's, eerste tandjes, woordjes, echo's.. Nou, heel uitgebreid dus haha!