Ik heb die ook erop gezet ja, leuk! Handig voor je cyclus bijhouden en heb al die dingen zitten lezen hoe de ontwikkeling van de baby op hoeveel weken is haha. Bij mij loopt ie niet vast... soms beetje vertraging wel. Zit alleen ergens een foutje in of ik heb wat fout ingevuld, heb cyclus aangemaakt en bij mn profiel zegt ie nu zwanger vanaf 2-4... lol. Ik hoop het natuurlijk maar kan helemaal niet nog want mn ei is nog niet geweest hihi. Als k werk had leek 24 uur me ook wel mooi ja, je kindje de hele week in de opvang is geloof ik toch niet helemaal mijn ding...
Hahaha, bij mij staat dat er ook idd kwam ik gister achter. Ik heb alleen telkens als je iets aangepast hebt, dan verschijnt er een pop up dat je op ok moet klikken, bij mij blijft die dan staan. Met de terug knop gaat hij gelukkig wel weer weg, maar soms wel een beetje irritant (android heb ik). Ja gelukkig ben ik de woensdag en vrijdag middag vrij, dan is mijn zoon ook vrij. Op maandag gaat hij naar oma, overige dagen gaat hij naar de opvang. Voorschoolse wisselen we af qua brengen en een enkele keer komt het voor dat ik hem zelf naar school kan brengen. Tevens heb ik tot nu toe elke vakantie en vrije dag van hem wel samen gehad, dus dat scheelt ook weer. Zijn erg flexibel hier, dat ga ik wel missen! Straks met een tweede wil ik die idd niet hele dagen op de opvang hebben, wordt allemaal weer even passen/meten/plannen haha!
Nou respect hoor dames ! Net wat jullie zeggen stabiliteit is er op het moment zeker niet ! Ik werk sinds de geboorte van onze kleine nog maar 15 uur per week daarvoor werkte ik 32 uur .
Dierenarts! Wat leuk! Als ik het over kon doen had ik die studie ook gekozen. Nu heb ik fysio gestudeerd en ben ik part time office manager. haha logisch! Ik werk 24 uur per week, onze dochter gaat 1 dag naar de opvang, 1 dag komt mijn moeder oppassen en 1 dag gaat ze naar mijn schoonouders. We zijn heel blij met deze regeling, het beste van alle werelden. Ze ziet haar grootouders nu regelmatig en ze leert delen en kan met andere kinderen spelen bij het kinderdagverblijf. Even tussendoor, tijdens het hardlopen dacht ik dat ik ongesteld geworden was, soort van hevig. Bleek ik ineens heel veel roze rekbaar slijm te verliezen. Dat is toch het teken van een aankomende eisprong? Eergisteren spiraal verwijderd en nu eisprong kan ik theorie wel maar toch? Wat denken jullie?
Inderdaad ideale regeling. Het is dat mijn moeder en schoonmoeder onregelmatig werken, anders hadden wij ook het één en ander kunnen combineren. Nu dan alleen de maandag middag. Lijkt op mijn symptomen! Ik heb maandag mijn spiraal verwijderd en had gister dus lichtelijk bloedverlies.. Vandaag is dat weer over, maar heb vandaag wel lichtelijk kramp. Of het van het verwijderen is of dat er een doorbraakbloeding aan komt? Ik heb geen idee!
Momenteel werk ik 30 - 40 uur per week. Als ik een kindje zou hebben dan zie ik dit zeker niet zitten.. Ik wil mijn kindje niet volle dagen op de kinderopvang hebben. Met mijn moeder heb ik sinds kort geen contact meer dus dat valt ook weg en mijn schoonmoeder werkt nog en past al op haar andere kleinkind. Dus opvang is wel een beetje een dingetje bij ons. Daarom besloten om als gastouder thuis te gaan werken, dit doe ik nu nog bij de mensen aan huis. Dus enorm spannend allemaal want buiten zwanger worden, een kind krijgen, misschien verhuizen, zijn er ook nog plannen om voor mezelf te beginnen. Ach zo blijf ik bezig haha. @1Hanneke wat leuk dierenarts! Jammer dat er geen werk is bijna.. Opleiding duurt toch aardig lang? @Ireen83 ik heb geen ervaring met een spiraal, maar zo snel een eisprong is wel een beetje vreemd. Is het niet een voorteken van een aankomende menstruatie?
ciprilla, Wat jammer dat je geen contact meer met je moeder hebt, zeker in deze periode van je leven. Maar familie is een raar dier en de relatie moeder dochter is altijd bijzonder, bijzonder ingewikkeld. Heb je het idee dat jullie er misschien nog uitkomen of wil je dat helemaal niet? Mijn ervaring met de komst van onze dochter is dat het vanzelf goed komt allemaal. Werk/huis/oppas. Het is even puzzelen maar je bent er zo aan gewend. Tja, volgens de bijsluiter van de Mirena hebben veel vrouwen tijdens het gebruik van de spiraal wel een eisprong maar kan het bevruchte eitje niet innestelen door de hormonen die het spiraaltje afgeeft en het feit dat er een vreemd voorwerp in de baarmoeder zit. Dus in theorie kan het wel.... Maar valt nog niet zo veel over te zeggen en wil nog geen ovulatie testen gebruiken.
@ciprilla: Jammer dat je geen contact meer hebt met je moeder. Misschien komt het ooit weer goed, desnoods oppervlakkig. Ik heb ook vele meegemaakt met mijn moeder en ook een tijdje geen contact gehad. Dit heeft onze band veranderd, wij waren altijd heel hecht, dat begint nu wel weer een beetje te komen, maar ik merk aan mezelf dat ik het nog wat oppervlakkig hou. Dat neemt niet weg dat zij dol is op haar kleinzoon en andersom, prima oplossing vind ik zo! =D @Ireen83: Dat heb ik ook gelezen inderdaad! Ik had altijd een normala cyclus, 1 dag in de maand licht ongi. Alleen de afgelopen weken was dit 1 keer in de week en afgelopen zaterdag dus voor het laatst. Nu gister nog iets gehad, maar zolang het niet doorzet, hou ik zaterdag aan. Dat is dan denk ik wel weer een nadeel van de spiraal; je bent er niet zeker van wanneer je cyclus nou echt begint in vergelijking met de pil.
Ben ook wel heel blij met mn diploma was leuke opleiding! 6 jaar, ben paar maand uitgelopen onder andere omdat ik halverwege ging trouwen nu wel even genoeg van het studeren haha. Is jammer van de vacatures... maar goed ik heb mn papiertje en hoef tenminste niet hele prestatiebeurd terug te betalen of dergelijke, en ooit komt er heus wel leuke baan voor mij. Ik heb ook geen ervaring met spiraaltje maar lijkt me ook menstruatie. Rekbaar slijm is wel vruchtbare periode normaal, maar dat is niet roze en het lijkt me dat het wel sowieso 2 weken na verwijdering zou duren voor je eisprong kan hebben.
Hm oke... als je met mirena eisprong kan hebben dan zou het natuurlijk best nu je vruchtbare periode kunnen zijn. Merkte je met mirena wat van slijm?
Klopt! Maar voordeel van het spiraal is dat in theorie, je al zwanger zou kunnen zijn: Eisprong voor het verwijderen van het spiraal, bevruchting en dan de instelling na verwijdering. Er is iemand op dit forum die zwanger is geworden op die manier. Het kan dus wel........kans is natuurlijk minuscuul maar de kans op een totaalruptuur is ook maar 3% en toch heb ik die opgelopen bij mijn bevalling, had gelijk erna een staatslot moeten kopen!
Contact met mn moeder is pas sinds een paar weken verbroken. Ik heb het hier op het begin heel erg moeilijk mee gehad en neigde zelfs naar een depressie. Uiteindelijk heb ik het een plek kunnen geven ( voor zover je dat kan doen). En ben veder gegaan, soms lopen dingen niet zoals je had verwacht. Voor nu zeg ik het is goed zo en zou ik haar niet meer terug nemen in mijn leven. Alleen al het verdriet en de stress die ik de afgelopen tijd heb ervaren, wil ik niet nog eens meemaken. En het feit dat ze niet achter mijn relatie staat, kun je nagaan als ik zwanger raak van hem. Nee dat zou een derde wereldoorlog veroorzaken. Dus misschien maar beter zo, en dan zien we wel wat de toekomst ons brengt. Ik probeer mijn vriend ook duidelijk te maken dat het uiteindelijk wel op zn pootjes terecht komt. Hij is iets minder goedgelovig misschien en is bang dat we straks elke avond aan het droog brood zitten. Ik blijf positief waar een wil is, is een weg.
ciprilla: pittig joh! Sterkte ermee. 1Hanneke: kan ik me voorstellen en komt wel goed joh! Blijven zoeken. Ik heb mijn huidige baan gekregen door bij alle bedrijven bij mij in de buurt mijn CV + open sollicitatiebrief in de bus te doen. Resulteerde in drie gesprekken en 40 reacties: van de 60 brieven niet slecht!
Jeetje ciprilla zit echt vol verbazing jouw verhaal te lezen.. dit omdat ik precies hetzelfde heb en ook pas sinds een paar weken de relatie.met mijn moeder heb verbroken. Helemaal nu je graag zwanger wil worden is het fijn dat je de stress en het gedoe van je af kunt zetten.. is beter voor jou en je toekomstige kindje heel veel succes meid !!
Wauw ! Dat is zeker niet slecht zeg.. ik hoor overal mensen die reageren op alles maar nooit reacties krijgen.. fijn dat dit bij jou iig anders is !
@Ireen83: Een kans is een kans, of dat nou 80% is of 0.0001%, het is er! Wow, 40 reacties van de 60 brieven, dat is zeker niet slecht! Waar ik in juni aan de slag ga, heb ik vorig jaar ook seizoenswerk gedaan. Ik ging daar weg, omdat ik aan de slag kon waar ik nu zit en dat beter aansloot. Echter bleek dit tijdelijk te zijn (was mij niet verteld) en kan ik aan het eind van deze maand dus weg! Toevallig belden ze vorige week op van mijn vorige baan, of ik de komende periode weer wil komen werken kwam dus mooi uit! @ciprilla: Jammer dat je moeder niet achter je relatie staat maar het gaat om jou geluk en niet die van haar. Waar een wil is, is een weg inderdaad. Ik ben van mening, dat uit iets negatiefs er altijd weer iets positiefs voortvloeit. Je maakt iets mee, denkt er over na, om er vervolgens iets positiefs uit te halen (mijn levensles haha).
@b0otjuh wauw echt? Wat fijn dat ik niet de enige ben. Ik vond het namelijk erg onnatuurlijk om zoiets te doen. De reden dat ik het achter me heb gelaten is voornamelijk stress. Dat kunnen we zeker niet gebruiken tijdens het zwanger worden maar ook niet tijdens de zwangerschap. Ik hoop voor jou dat jij er ook vrede mee hebt en verder kunt gaan. Je lekker richten op andere dingen, die veel leuker zijn!
O wauw dat is zeker goede reactie geloof ook zeker wel dat het goedkomt! Dat met familie is toch altijd lastig he... wel ontzettend naar om zulke belangrijke momenten als je zwangerschap niet met je ouders te kunnen delen. Hier ook complexe familie met moeizame contacten. Tja je man kies je en je familie krijg je. Ik hoop dat je het beetje los kan laten? Verzoening moet van twee kanten komen, maar heb gemerkt dat voor jezelf wel heel goed is je best te doen de ander te vergeven. Niet omdat de ander het verdient maar omdat het jezelf ongelukkig maakt als je boos en bitter blijft. Boos zijn is fijn en voelt rechtvaardig en vergeven is veel moeilijker, maar geeft wel meer rust uiteindelijk.