April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @sunshine
    Is het jouw eerste zwangerschap?
    Bij mijn 1e was hij ook niet zo groot met dit aantal weken,dit is inmiddels mijn 4e zwangerschap ;)

2. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Ja m'n eerste zwangerschap dit is vorigeweek dinsdag 24 weken

3. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mooie buikfoto's zie ik langskomen!! Hier mijn buik vandaag: 24+4 :)

4. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ook al zo mooie hoor!! Je hebt ook al zo streep! Hier ook nog niet te bekennen , ben ook pas 3,5 kilo aangekomen

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Mooie buikjes meiden! :) mijne gaat ook hard nu hoor haha kan niet eens mn sokken of schoenen normaal aan krijgen :p

@Maris weet je al de datum van de keizersnede?

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @sunshine wow jij heb ook al een mooie grote buik hoor! ;)
    @lieke nee dat gaan we pas bekijken met 35 a36 weken. Dan kijken hoe t met mij en de baby gaat,gaat alles goed dan word t gehaald in de 39e week,zolang mogelijk bij mama in de buik is het beste ;)

7. miep84

miep84 Niet meer actief

Ben bij de 1e op de uitgerekende datum bevallen met inleiding (had toen al wel 2cm ontsluiting dus anders had t ook niet veel langer geduurd denk ik)
    Hier ook erg benieuwd naar de bevaldatum, vooral omdat ik 11april zelf jarig ben (30 dan alweer..)

8. miep84

miep84 Niet meer actief

Prachtige buikjes zeg!! Kheb ook niet zo'n streep in t midden over mn buik, wel een heleboel andere streepjes... straie van vorige zwangerdchap begint nu verder door te lopen :( inmiddels al zo'n 4cm boven mn navel. Gelukkig werd t de vorige keer wel heel snel wit/licht/normale huidskleur. Hopelijk deze keer ook, want die rode lijnen zijn echt geen gezicht

9. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames!!

Pfoee het was even bijlezen hoor haha.

Fijn dat alles goed was bij de controles.

Hier ook geen zwangerschapsgym. Toch besloten om het maar niet te doen.

Woensdag bloed laten prikken oogt test ofzo iets. Voor zwangerschapsdiabetes.
    Volgende week weer naar de verloskundige en nog een informatie avond.

Zaterdag op Zondag nacht met hevige krampen naar de HAP geweest. Na 4 uur in bed, uit bed, op de bank en onder de douche was ik er wel klaar mee. Opgebeld en kon direct komen. Maag blijkt overgevoelig voor prik opeens en de kleine schopt mijn maag bont en blauw. Gelukkig niets ernstigs. Om 6 uur lag ik weer in bed. bleghh...

Nu gaat het gelukkig weer.

Ik werk nog steeds mijn normale uren. 26 uur in de kinderopvang. Word wel steeds zwaarder.

10. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Zo, ik ben ook weer uit mijn korte kerst/oud-en-nieuwslaap... Jeetje, ik had wel bijna een uur nodig om alles terug te lezen. Er is weer een hoop gebeurd! Welkom alle nieuwe mama's en voor iedereen: dat 2014 maar een mooi jaar mag worden!

@hier
    Ik had heerlijk twee weken vrij van mijn werk. Dat heeft ons kindje ook gemerkt, want die dacht: GROEIUUUUUH! Mijn buik is behoorlijk gaan uitzetten :) Al ben ik niets bij die mooie grote buiken die ik voorbij zag komen...
    De Kerst was druk zoals gebruikelijk. Ik was erg blij met de 'vrije' tweede kerstdag. Mijn vriend en ik hebben in ons tokkiepak op de bank gezeten: heerlijk!
    Oud en Nieuw was okay. Ik heb echt een sch*thekel aan vuurwerk, dus dat is niet mijn favoriete dag. Overdag had ik een paar harde buiken, door schrik van harde knallen (lees: bommen). ;)

De rest van de vakantie stond in het teken van: socializen, spulletje kopen (babykamer opgehaald, HEMA leeggekocht, Marktplaats afgestruind, etc) en voorbereidingen op de bruiloft van mijn broer.
    Ohhhhhh wat is het een HEL om een jurkje te vinden, een beetje een speciale, voor straks met 33 weken... Ik heb er eentje gevonden! Amelia Dress Short (Claret) - Maternity Wedding Dresses, Evening Wear and Party Clothes by Tiffany Rose. Dat kan weer van mijn lijstje.
    Echt een aanrader zijn die jurkjes van dit merk!! Ze rekken heel mooi mee. Ik heb hem gekocht bij Ruimschoots in Amsterdam. Superfijne winkel, zonder veel steralure. Ook heel veel gewone, veel goedkopere merken (ik ben alles behalve een merkenfreak, dit was een uitzondering).

Tja, mijn buik... Ook in die jurkenwinkel kreeg ik de vraag of ik rond 20 weken zwanger was. Ehhhh bijna 26 was het toen. Hij blijft bescheiden... Toch ook wel weer praktisch :) Zie de foto's...
    Mijn BM ligt volgens mij ook al hoog, want soms voel ik flinke druk tegen mijn ribben! Ik ga dit donderdag gelijk vragen, want ik ben wel nieuwsgierig. :D Ook de kilo's zijn nog steeds een bescheiden 1.5-2 kg...

Soms heb ik wel eens het gevoel alsof die kleine dwars klem ligt in mijn bekken. Liggen en zitten is dan echt niet fijn... Vandaag ligt hij/zij gestrekt van boven naar beneden; kriebels bovenin en beneden in m'n darmen (erg fijn).

Ik ben erg druk met de hypotheek rondom ons huis. Wat een gedoe. 7 Feb krijgen we de sleutel, in 5 weken moet alles verbouwd, half maart gaan we erin. AAAAAAAAAAAAAAH! Best een beetje veel stress.

De bekkeninstabiliteit wordt wel wat heftiger... Had een beetje een rare ervaring tijdens een gezellig momentje met mijn vriend. Tijdens die gezelligheid hoorden we opeens keihard: KRAKK! Dat was dus mijn bekkengebied. Sindsdien heb ik ook op een andere plek last dan eerst. Sindsdien dimmen we een beetje.

@Flowie: ik doe aan zwangerschapsyoga. Erg fijn om te doen vind ik! Straks zit er ook een voorbereidingscursus van 4 keer bij, jawel, mét partnerles. Ik heb mijn vriend zover. Ik ben heeeeeel benieuwd! Ook benieuwd of ik het red, want de lessen eindigen 7 april ofzo...

@Manon: ik werk nog gewoon 39 uur in de revalidatie. Dit is ook best pittig. Ik ga wel 6 weken van tevoren met verlof, anders vind ik het erg stressvol met nog een verhuizing erbij... Mijn volle rooster wordt wel langzaam leeggepland. Nog 8 weken....

Goed, ik ga weer eens rustig tussendoor reageren i.p.v. zo'n verhaal.

Bijgevoegde bestanden:

11. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Grrrr dames ben echt boos ik zit op de babyboom
    App en iemand heeft er wat neer gezet waar m'n maag van om
    Draait:x

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    :$
    Om de teleurstelling te voorkomen??
    Die is niet wijs!
    Hier kan ik ook erg boos om worden, potverdorie zeg!

13. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ja bah! Heb geprobeerd respectvol te reageren maar bah en dan ook nog de titel 3x is scheepsrecht? Nou sorry maar 3x je kindje verliezen van de laatste keer bewust noem ik niet scheepsrecht maar gewoon egoïstisch

14. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Delft
    @Sunshine: netjes gereageerd. Ik had het niet netjes kunnen doen denk ik...

15. Daisy25

Daisy25 Lid

5 dec 2012
    85
    0
    6
    Oh bah, dat je daar nog zo respectvol op kan reageren!

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Eens, ik zou uit mijn slof zijn geschoten denk ik.
    Ligt misschien ook wel aan mijn situatie nu.

17. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Delft
    Ik dacht ook meteen aan jou Dees... :(

18. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Nou ja het is meer als ik uit m'n slof was gesloten word je straks van de app gegooid maar alsnog m'n maag draaide er van om

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @gupperdegup; :( het is zo oneerlijk! Daar ben ik echt wel over uit. Daarom steken dit soort berichten, maar je doet er helaas niks aan.
    Ik probeer dan ook maar mijn gedachtes opzij te zetten.

@sunshine; ik zou er dan schijt aan hebben gehad denk ik, jammer van die app.
    Ze zouden het eigenlijk moeten verbieden...

20. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Delft
    @Deesdees: het is inderdaad zo oneerlijk. Ik vind het al zo knap dat je met ons mee blijft lezen. Sinds mijn miskraam, heb ik ook een antenne voor dit soort berichten. Ik ben dan zo ingesteld, dat ik meestal een privébericht stuur om die mensen haarfijn uit te leggen wat hun bericht teweeg kan brengen.
    En het klopt, ik ben ook geen wereldverbeteraar. Toch voelt het wel lekker! Dan maar niet netjes.

:D

Deel Deze Pagina