April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hoi dames , laten lullen joh , gekke aandachttrekkers ....
    Als ik door alle opmerkingen die ik al heb gehad afgelopen jaren op de kast gejaagd zou zijn kon ik er beter op blijven zitten . Kwetsend blijft het altijd maar ik wijdt het maar asn dommigheid .

Morgen weer controle bij de gynaecoloog daarna door naar de verloskundige om de kraamtijd door te spreken .
    Eind januari een 4d echo , gekregen van mijn moedertje :)
    Ben benieuwd hoe het met de nier van onze kleinste telg is .

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @mjs; morgen weer een controle van zijn nieren begrijp ik?
    Heel veel succes morgen.

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Mooie buiken hier zeg !
    Welkom nieuwe mama,s .

Hier ook geen cusus , zou wel een cursus ' hoe blijf ik rustig tijdens een verhuizing kunnen gebruiken' pffff vind er echt geen reet aan .

4. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Ongelooflijk wat mensen doen om aandacht te krijgen:x

Wat een mooie buikjes hier!:D
    Mjs: Succes morgen bij de gyn, hoop dat het goed gaat met zijn niertjes.

Ik ben net terug van cursus. Had gehoopt dat er dames waren van mijn leeftijd om wat leuke contacten op te doen, helaas zijn ze allen zo'n 12 jaar ouder... Jammer

Hier een overzichtje van mijn buik

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @flowie; mooie buik(en)!
    Hoe jong ben je dan?

@mjs; verhuizen levert inderdaad flinke stress op, gaat het wel een beetje naar wens?

6. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    @DeesDees
    Dankje wel! Ik ben 24 :)

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dat is een mooie leeftijd hoor, misschien hou je er toch wel leuke contacten aan over.
    Leeftijd zegt ook niet altijd alles ;)

8. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga wel een cursus doen ik wacht nog op de startdatum. Ik doe het vooral omdat ik echt bang ben voor de bevalling en hoop zo wat meer vertrouwen er in te krijgen.

Morgen word de box geleverd en wipstoeltje en misschien ook luiertas, ben benieuwd.

Hadden we het nou laatst hier over cervelaatworst? Ik heb m vanmiddag in t boodschappenwagentje gemikt en ik heb echt trek in een stukje. Maar ik lees vooral op sites van verloskundigen en voedingscentrum dat t niet mag. Maar hier op t forum zeggen er veel dat t wel mag...wat is nou waar? Ik raak er van in de war.

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Mooie fotos Flowie! :)

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    de verse van de slager mag niet maar die uit de supermarkt weer wel..die is al gekookt en verhit en dan pas verpakt..mn pa werkt dagelijks met dit soort dingen..en nee hij is geen slager ;) hij vindt t onzin dat je het niet mag eten van t voedingscentrum terwijl t geen kwaad kan..don't worry..ik eet t al weken en mn manneke spartelt vrolijk int rond :)

11. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is zo'n hele worst uit de supermarkt met een plastic verpakking. Slagershuis is t merk en er staat wel ambachtelijk op maarja dat kunnen ze overal op zetten toch? M'n verstand zegt ook dat t geen kwaad kan maar toch is t een beetje eng als je het leest van niet...

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Ik eet het regelmatig van de supermarkt voedingscentrum raad het af ivm het zout in cervelaatworst / salami/ snijworst vertelde m'n gyn mij

13. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    #2593 Steeciaantos, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
    @Mjs Succes vandaag! Ben benieuwd hoe het met je kleine is. Wat gaaf zeg een 4D Echo! :D

@Sunshine92 Knap hoor dat je dat nog doet.. pff die persoon is echt egoïstisch. Maar inderdaad als je het narekent klopt het verhaal niet.
    Zoiets was een tijd geleden ook in Achter gesloten deuren. Dat was zo'n vrouw die een eetstoornis had en daardoor ook expres een aantal MK ging veroorzaken door te blijven lijnen enz.

@Sientjes ik eet die worst ook wel eens uit de supermarkt. Alleen niet zo vaak omdat ik kaas lekkerder vind haha :p
    Ook goed van je dat je een cursus gaat doen hoor :)
    Ik heb er bewust voor gekozen om het niet te doen omdat ik redelijk "nuchter" over de bevalling van "ik zie het wel" denk en het gewoon niets voor mij is.

Een vriendin van mij zit nu rond de 15/16 weken en die wordt ook helemaal gek van andere mensen die steeds maar zeggen wat ze wel en niet moet gaan eten, drinken en doen. En dat ze een "slechte" moeder zou zijn als ze er niet naar zou luisteren. Dus ik ben gister ook helemaal uit geflipt tegen die mensen die daar mee bezig waren. T zal vast aardig bedoelt wezen, maar ik vind dat je niet zomaar iemand de stempel "slechte moeder" kunt geven.

14. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Super mooi!

15. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Zoveel gekken op de wereld bah!

Nee dat is wel apart waarom zou iemand een slechte moeder zijn? Hier ook ik rookte voordat ik zwanger raakte toen ik zwanger bleek probeerde ik te stoppen maar ik gebruik medicatie voor de schildklier, roken versnelt je stofwisseling en mijn stofwisseling word geheel geregeld door medicatie dus achteraf kreeg ik niet genoeg medicatie en schoot mijn bloedwaardes zo erg omhoog dat het hormoon niet snel genoeg aangevuld kon worden, terwijl voor de kleine schildklier hormoon zo belangrijk is, uiteindelijk moest ik van mijn internist de eerste weken blijven roken (4 p dag)zodat m'n medicatie stabiel opgehoogd kon worden uiteindelijk tot week 10 slechte bloedwaardes gehad 3x zo hoog als mag ik mag blij zijn dat de kleine er nog is, heb zoveel scheve gezichten gehad, maar ik had geen keus, ben blij dat ik daarna hoorde na de laatste ophoging dat ik volledig kon stoppen, was echt een opluchting en dt alles goed gaat met de kleine ook, heb er wel van geleerd hoor, ik zou na de zwangerschap niet meer willen roken en als ik dat wel ga doen en er komt een 2e stop ik voordat we beginnen,

Trouwens vandaag m'n 25 weken dansje:D

16. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Yeey!! :D Ik Dans met je mee gewoon omdat het kan. :p zit nog niet op de 25 maar ben altijd blij voor anderen haha :D

Da's wel fijn dat het uiteindelijk toch goed is gekomen en goed dat je nu ook helemaal hebt kunnen stoppen.:) Maar inderdaad zulke gezichten blijf je krijgen met dat soort dingen. Ik weet verder niet hoe dat zit want ik rook zelf niet. :)

Ik denk dat ze dat zeggen omdat die mensen jaloers op haar zijn dat ze zwanger is. Want sinds ze het bekend heeft gemaakt doen sommige mensen een beetje "raar" tegen haar.

17. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Haha leuk gezellig! Het verhaal licht wat gecompliceerder duidelijke uitleg staat bij m'n geopende topics : ik voel me zo schuldig. ( uiteindelijk nabespreken met de arts mocht ik niet volledig stoppen omdat bloedwaardes achteruit gingen)

Balen zeg dat die mensen zo reageren , jaloezie zulke mensen blijf je altijd houden!

18. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Zal ff lezen ja :).

Ja best wel vind het wel jammer dat sommige mensen elkaar niet zoveel gunnen, Wij zelf hebben gelukkig alleen maar leuke reacties gehad. :)
    Maar dat was bij ons ook omdat het voor ons heeell erg onzeker was of wij samen wel kinderen konden krijgen. Vanwege de medische achtergrond van mijn vriend :)

19. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Dat is echt fijn alleen maar leuke reacties, Hmmm dat is balen die onzekerheid maar het is jullie gegund dat jullie nu een wondertje mogen krijgen!

Zo ken ik ook een paar mensen hoor ze is zelf
    Ook zwanger 3 weken langer en zodra wij ook maar een echo , erkenning of iets over De kleine op fb zetten moet zij in het middelpunt staan en reageren hoe het met haar zwangerschap verloopt,,, ben heel blij voor der maar beetje jammer dat ze onze fb daarmee moet volspammen zodat al onze vrienden het ook even kunnen lezen dat zij ook Zwanger is

20. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    #2600 Steeciaantos, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
    Dat is ook wel vervelend ja als ze het op zo'n manier doet vooral als het op jou fb wordt gezet. Tuurlijk ben je blij voor haar en ik snap het enthousiastme ook wel, maar het komt toch best wel een beetje raar over. (Ik reageer soms ook wel eens zo bij die vriendin, maar alleen als er een vraag in de status staat.)

Heb zelf ook veel zwangere dames in fb en eentje die in december bevallen is. Maar die reageren altijd wel leuk als wij iets plaatsen en ik ook altijd bij hun, maar ik vraag het meestal zelf hoe het bij hun gaat. :) Was er gister een die had een filmpje van haar buik erop gezet dat je die kleine zag bewegen, was echt zoo mooi gezicht! :D

Had tijdje geleden ook toen er bij mij bijna niks te zien was qua buik liepen mijn vriend en ik bij c1000 liepen en dat een vrouw achter de kassa ineens vroeg van hoelang moet je nog.. Wij kende haar allebei niet dus wij zaten toen echt van huh :p Die is er nu soms nog wel eens als we boodschappen doen en die blijft heel geinterreseerd vragen hoe het gaat. Vind het wel grappig en eng tegelijk haha

En ook zoiets via FB, Ik was op kerstavond ten huwelijk gevraagd. En de dag na dat ik het op Fb bekend had gemaakt, had iemand anders het ook gedaan. En nu hebben mijn schoonzussen hun huwelijk ook vervroegd naar 2014. Vind het heel leuk voor ze en lach me ook rot om al die berichten :p vind het wel heel toevallig

Deel Deze Pagina