24 week alweer gepasseerd! Tijd vliegt. Hier heeft Vl het eerste pakje uitgezocht! Van de week de luiertas bestellen
Fien25 - Jongen 9 april uitgerekend Sheann - Jongen 13 April uitgerekend Miep84 - Jongen 13 April uitgerekend Want2be - Jongen 17 April uitgerekend Lieke86 - Jongen 20 April uitgerekend Sunshine92 - Jongen 22 April uitgerekend mjs - Jongen 23 April uitgerekend Steeciaantos - Jongen - 24 april 2014 uitgerekend Roos1980 - Jongen 25 April uitgerekend Flowie - jongen 27 April uitgerekend Daisy25 - jongen 30 April uitgerekend Ooie Vaar - Jongen ? Mom2Bvannummer3 - Meisje 18 April uitgerekend Musty - Meisje 18 April uitgerekend Ikbien - Meisje 21 April uitgerekend Angels88 - Meisje 24 April uitgerekend Duimelijn - Meisje 26 April uitgerekend Zeepbel83-Meisje 26 April uitgerekend Maris22 - Meisje 27 April uitgerekend Gupperdegup - Verrassing 14 April uitgerekend Sientjes - Verrassing 21 April uitgerekend Rozanna - verrassing 24 April uitgerekend Geboren 19 november 2013 - DeesDees - Bevallen van S* - 18wkn0dgn -------------------------------------------------------------------------------------------- Lijst Geupdate!
Mooi buikje hoor daisy. Ik vermoed dat de beeb al 2 dagen gedraaid is of ook erg moe ofzo. Ik voel m nog wel af en toe lichtjes bewegen helemaal onderin alsof er tegen de baarmoedermond getikt word. Maar meer niet terwijl ik het altijd heel goed voelde en m'n buik ook heen en weer ging enz. Nu al 2 dagen niks van dat. Maar ik voel mezelf ook zo vreselijk beroerd nu de verkoudheid voor de 3e keer heftig teruggekomen is. Zal de beeb ook last hebben van de antibiotica kunnen ze daar rustig van worden? Moet ik me druk maken of zal ie gewoon anders zijn gaan liggen?
@sientjes; net wat mjs zegt, bellen meid! Hier wil je je niet onzeker over blijven voelen. Je hebt geen angelsound?
Nee angelsound heb ik niet. Net even rustig gaan liggen met m'n handen op m'n buik en wat porren. Ik kreeg wel reactie gelukkig dus ik maak me niet druk of dat ie het nog wel doet maar ik voel het gewoon op een hele andere plek heel laag. Maar omdat ik m nog wel voel denk ik niet dat t nodig is om te bellen toch?
Het kan best zijn dat hij anders is gaan liggen, maar als jij je toch onzeker blijft voelen moet je bellen. Daar zijn ze voor.
Hallo dames, Ik lees vooral veel mee en post zo af en toe eens wat. Ik las dat er toch best wat meiden zijn met typische zwangerschapsklachten. Hier helaas ook. Vooral mijn bekken. Gelukkig is ons dametje van 1,5 sinds kort gaan lopen, dat scheelt al een hoop. Vandaag ook bij de verloskundige geweest. Het leek er op dat er nauwelijks groei is geweest t.o.v. 4 weken terug. Nu moet ik over 2 weken terug en ze zal dan een echo maken. Het kan er ook mee te maken hebben dat de baby nu anders lag of gedraaid was. Ik maak me niet heel druk. Ik voel hem goed schoppen, mijn bloeddruk was weer prima en het hartslagje ook. Wij verwachten trouwens een jongetje op 26 april. De jongetjes hebben wel de overhand op de lijst Zou iemand mij er bij willen zetten? Ik heb het geprobeerd, maar krijg het met die kleurtjes niet voor elkaar. Wij hopen op een thuisbevalling.
@Lief of stoer; welkom hier! Hopelijk krijg je over 2 weken een mooie echo die een goed beeld laat zien van jullie zoontje op komst.
Dank je. Het zal wel even leuk zijn voor mijn partner. Bij de 20 weken echo stonden we op het punt de deur uit te gaan toen onze dochter de boel onder spuugde. Nog nooit ziek geweest en precies dat moment...... ik ben toen alleen geweest. Had wel hele leuke foto's, maar om het zelf te kunnen zien is natuurlijk veel leuker! Ik maak me vooraf niet druk. De 20 weken echo zag er goed uit. Misschien heeft 'ie over 2 weken wel weer een groeispurt gehad. Aan de maat van mijn buik af te lezen, zal het allemaal wel meevallen . Ik heb natuurlijk gelezen dat jij heel veel hebt meegemaakt. Ik hoop dat er voor jullie goed nieuws volgt bij de geneticus.
@Lief of stoer; ohw wat sneu voor je dochtertje Ook jammer voor je partner dat hij de echo gemist heeft. Ja kindjes kunnen soms even wat stil liggen qua groei en ineens ook weer een groeispurt maken. Het beste is om je nu niet teveel zorgen te maken. De uitslag bij de klinisch geneticus was goed te noemen, de afwijking (duplicatie) was niet te wijten aan zijn overlijden. Waarschijnlijk een afwijking die wij als gezin allemaal hebben en niet in verband staat met zorgwekkende afwijkingen of ziektes. We laten geen vervolgonderzoek doen, dat haalt niks uit. Hij is zeer waarschijnlijk overleden door de strictuur in zijn navelstreng..
Fien25 - Jongen 9 april uitgerekend Sheann - Jongen 13 April uitgerekend Miep84 - Jongen 13 April uitgerekend Want2be - Jongen 17 April uitgerekend Lieke86 - Jongen 20 April uitgerekend Sunshine92 - Jongen 22 April uitgerekend mjs - Jongen 23 April uitgerekend Steeciaantos - Jongen - 24 april 2014 uitgerekend Roos1980 - Jongen 25 April uitgerekend Lief of Stoer - Jongen 26 April uitgerekend Flowie - jongen 27 April uitgerekend Daisy25 - jongen 30 April uitgerekend Ooie Vaar - Jongen ? Mom2Bvannummer3 - Meisje 18 April uitgerekend Musty - Meisje 18 April uitgerekend Ikbien - Meisje 21 April uitgerekend Angels88 - Meisje 24 April uitgerekend Duimelijn - Meisje 26 April uitgerekend Zeepbel83-Meisje 26 April uitgerekend Maris22 - Meisje 27 April uitgerekend Gupperdegup - Verrassing 14 April uitgerekend Sientjes - Verrassing 21 April uitgerekend Rozanna - verrassing 24 April uitgerekend Geboren 19 november 2013 - DeesDees - Bevallen van S* - 18wkn0dgn -------------------------------------------------------------------------------------------- Lijst Geupdate! je staat erbij Lief of Stoer!
Hoi meiden, hoog tijd dat ik weer es wat van me laat horen! Nadat wij vlak voor de kerstvakantie te horen kregen dat ons kindje een hartafwijking heeft, zijn we echt even een paar weken in de rouw geweest; we hebben afscheid moeten nemen van de gezondheid van ons kindje, van een onbezorgde zwangerschap/bevalling/kraam- en babytijd... We hadden gelukkig al een weekje vakantie geboekt, en het was goed om er even samen helemaal tussenuit te gaan en met nieuwe moed weer thuis te komen. Afgelopen week zijn we weer in het ziekenhuis geweest voor controle. Qua groei doet de kleine het prima! Ook qua beweeglijkheid !! Er is weer naar het hartje gekeken en het goede nieuws was dat het niet verslechterd is... De linker hartkamer is echter wel fors kleiner dan de rechter... We hebben ook al onze vragen kunnen stellen, ik wilde vooral heel veel weten over de bevalling (die waarsch. zal worden ingeleid, dit horen we met 36 weken) en hoe het dan verder zal gaan. Ik zal ons kindje heel kort even mogen zien, daarna moet het direct naar de IC aan het infuus en de bewaking. Als het kindje groot/sterk/rijp genoeg is, zal er meteen een eerste kleine ingreep plaatsvinden om het gaatje tussen de hartkleppen open te houden, zodat de bloedsomloop van voor de geboorte in stand kan blijven. In de gaten wordt gehouden hoe de bloedsomloop zal gaan lopen als het kindje het zelf moet doen en afhankelijk of het linker kamertje 'mee blijft doen' moet gekozen worden of men gaat voor een 2kamer reconstructie van het hartje of dat in 2 jaar tijd 3 operaties zullen volgen zodat het kindje uiteindelijk alleen op het rechterkamertje zal leven. Het zal een heel heftige en spannende kraamtijd gaan worden, vol onzekerheid... Maar de begeleiding vanuit het ZH biedt heel veel vertrouwen... Afgelopen weekend dan toch maar met de uitzet begonnen, wel met een heel dubbel gevoel. We hopen zó dat het goed mag komen met ons kleintje, zodat we straks in ons kamertje ook daadwerkelijk een kindje hebben liggen...
@sientje: ik had een paar weken terug ook dat de kleine minder voelde toen vroeg de gyn meteen al ben je ziek of verkouden of geweest dan kan die ook rustiger zijn, was bij mij toen niet het geval maar ben nu ook verkouden en de kleine was ook wat rustiger gister, maar als je het niet vertrouwt zou je gewoon kunnen bellen met de vk Lief of stoer : welkom! Rozanna: wat een verschrikkelijk nieuws! Lijkt me heel moeilijk voor jullie natuurlijk fijn dat de kleine het verder goed doet, Heelveel sterkte en succes met de zwangerschap/geboorte/kraamtijd en probeer nog wel te genieten he, Ik weet verder niet echt wat erop te zeggen word er een beetje stil van sorry
Dank je Sunshine! Ja, we realiseren ons dat zolang de kleine in mijn buik zit hij/zij veilig is... Iedere avond voor het slapen gaan hebben we even 'family time', leest ML een boekje voor en maken we contact. Superleuk, want er komt altijd wel een hoop reactie. Op deze manier geven we de kleine alle liefde die we het kunnen geven en genieten we er met elkaar van. Kostbare momenten... En tuurlijk is het allemaal erg dubbel, maar stel dat de kleine straks toch goed door alle operaties heenkomt, dan willen we niet terug kijken op een donkere zwangerschap. Dus we zetten onze schouders eronder en proberen inderdaad dubbel te genieten van de leuke momenten!
Echt respect voor jullie hoe jullie ermee om gaan! Er zijn er genoeg die de pakken erbij neerzetten en alleen maar uitkijken naar een nare tijd En natuurlijk zijn jullie al in een heerlijke periode dat de kleine etc al reageert op reacties van buitenaf dat houd je ook wel sterk denk ik zo
heftig en erg dubbel! en de onzekerheid en spanning die het met zich mee brengt. Jullie doen t heel knap toch volop te willen genieten, dikke knuff voor jullie, hoop dat alles zo positief als het kan in deze situatie mag verlopen!