@lieke; omdat mijn zusje toen nog bij ons in huis woonde, haar nieuwe woning vlotte niet zo waardoor het wat stagneerde. Zij zat op de kamer waar dus de nieuwe babykamer kwam, niet fijn! Ik wou zo graag daarmee bezig zijn maar het kon niet eerder, kon haar moeilijk op straat zetten Op het laatste hebben we wel wat druk moeten uitvoeren
Niks, het navelstompje moet aan de lucht drogen. En anders kun je steriele gazen en alcohol gebruiken om het schoon te maken/houden.
MJS, wij willen de elektrische kruiken van een kennis overnemen, waarom is de kraamzorg hier niet dol op? Wij vinden zelf het idee van kokend water een beetje eng..
@rozanna; omdat die minder warm worden en blijven dan een gewone warm water kruik. Sommige kinderen hebben de goede warmte van een kruik nog echt nodig de eerste tijd. Het kan best zijn dat je er wel genoeg aan hebt, het valt te proberen. Anders is een gewone kruik ook gauw genoeg bijgehaald.
Hierom dus , ik heb ook een elektrische kruik hoor en ik verwarm het bedje voor met een heet water kruik en zodra de baby erin gaat haal ik deze eruit en als je de aerosleep gebruik mag je zeker geen waterkruik gebruiken omdat het hete water dan op het matrasje zou kunnen blijven staan als deze zou gaan lekken maar hier komt de combi baby met kruik nooit samen in 1 bed
Nee idd,heb ik bij de jongens ook nooit gedaan,met de kruik alleen t bedje voorwarmen,vind t een eng idee alleen al als die kruik zou gaan lekken... Ach tsja die kraamzorg,elk jaar veranderden ze wel weer wat,ze zijn zo veranderlijk als t weer
Moet eerlijk zeggen dat ik de kruiken wel in de wiegjes heb laten liggen, het was zo koud. Komt denk ik ook wel omdat ze beide in de winter geboren zijn. Hun temp. konden ze zonder de kruik niet vasthouden. Hier ook veel voorverwarmd, zo gingen ze prinsheerlijk slapen in de warme wiegjes en later in hun bedjes. Sluiting van de kruik naar beneden, ik vertrouwde erop dat ze niet gingen lekken.
ooh op die manier. .dan ben je blij dat je toch aan de gang kon al was het op t laatste moment Ik heb alcohol bij mn kraampakket gekregen en gaasjes..dus dat kan je ook gebruiken vvoort stompje navelstreng dus..goed om te weten @ kruiken ik vindt het ook een eng idee om de kleine alleen te laten met een kruik..dus jullie doen alleen voorverwarmen en als de kleine erin gaat de kruik eruit? Wil t niet op mn geweten hebben dat dr iets gebeurd met de kleine. .k doe dan wel extra dekentje ofzo..
Ja op het laatste was het nog wel even wat werk, maar erg fijn om het dan af te hebben. Klopt, de alcohol en gaasjes moeten volgens mij ook standaard in het pakket zitten. @kruik; ik deed beide, zie mijn reactie er net boven.
hier ook bij beide kids kruiken in de wieg gehad ondanks verschil van seizoen... ze konden zichzelf erg moeilijk warm houden n heb ze ook echt weken gebruikt ik ga er vanuit dat dat nu weer zo is
bij oude kruiken/eerder gebruikte kruiken, gevuld met water op zij liggend wegzetten anders droogt rubber uit er zijn voor een paar euro compleet nieuwe universele kruikdoppen verkrijgbaar altijd de kruik in t bedje leggen met de dop naar voetenend toe wat wij altijd deden nog een rol van een flanelle doek tussen de kruik en kleine in leggen
@Dees klopt..k heb 3 navelbandjes achter de hand mochten ze ernaar vragen.. @kruik als de kruiken goed zijn kunnen ze niet lekken natuurlijk. .ben benieuwd hoe ze dat van de kraamzorg doen maar ik denk dat die de kruiken ook int bedje leggen bij de kleine. .is ook nog een goed idee Musty om een flanellen doek ertussen te leggen. Mn manneke is erg beweeglijk vanavond. .heerlijk! Vanochtend schopte ie me wakker..heel mn buik golfde en ging op en neer ben nu al in Looooove <3
@lieke... heerlijk heh die golfslagbaden hier vandaag glucose test gehad, allemaal prima nuchter 4.6 en erna 6.3 dus netjes, viel me ook allemaal mee, prettig is anders....maar na alle horrorverhalen allen wat last van mn maag gehad vanmiddag een gat in de dag geslapen, die verlammende moeiheid ben nu al weer bekaf maar dan ook net nog een aantal keer goed kunnen puffen blegh
Ik begreep dat de aerosleep juist goed is omdat het water dan niet direct bij de baby komt maar onder in het matras blijft staan ipv naast de baby. Heb het ook op het lijstje voor de kraamhulp staan. Ik heb namelijk wel de aerosleep aangeschaft en had me hier van te voren al in verdiept.
Zo zie je dus , zoveel mensen zoveel meningen . Wel heb ik aan den lijve ondervonden dat je kindje het eerder koud krijgt met de aerosleep dus goed tempen , ik heb de eerste weken het topdekje niet kunnen gebruiken ivm onderkoeling
Aerosleep heb ik juist weer geen enkele ervaring mee, heb ze nooit gebruikt. Ik voelde de toegevoegde waarde niet tov de standaard overtrekjes.
@Musty ja indd zeker de eerste weken..jaaa heerlijk hoor haha nu al een echte zwemmer Wij hebben geen aerosleep..maar een gewoon matrasje..niet de goedkoopste..wel een wat duurdere..nog even een blonde domme vraag misschien haha maar om het matrasje moet een molton..lakentje..en hoeslakentje? Is dat niet veel? Omdat wij maar eem molton en een hoeslaken om ons matras hebben..maar lees overal dat je bij t ledikant nog een lakentje moet. .waarom is dat?
voor bedje heb je nodig molton onderlegger voor bij het hoofdje (is anders dan onder de billen) waterafstotend molton beschermer onder bilhoogte normaal molton matrashoes hoeslaken lakentje+dekentje en in het begin hydrofiel onder t bolletje en geloof me..... je wilt dat er echt wel op hebben zeker bij duurdere matrasjes ze kunnen alles in bogen en omwegen en verbazen hoeveelheden eruit werken
@lieke; ik had een matrasje met daaroverheen een zeiltje, daarbovenop een molton en daaroverheen een hoeslakentje. De deken vouwde ik in een lakentje. Misschien heb je hier wat aan? Bedje opmaken