April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heb een ongelooflijke rotnacht gehad bleh, eerst die weetjes gisteravond,
    baden in t zweet nachtmerries lang wakker liggen elke keer en de bi niet te vergeten

zucht, nu mezelf bijeen spatelen

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Vervelend musty,lekker rustig aan vandaag,ik heb de laatste week ook van de rare/enge dromen... Vaag hé?

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @maris nou, echt van die bizarre dromen die nergens op slaan

tot overmaat van ramp net als gister mn meis dr bed ondergeplast

over zeiltjes gesproken, had gister net alle bedden verschoond

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Musty; Gebruik je voor de kinderen ook die hoeslakens met waterafstotende onderlaag?
    Ik vind ze ideaal! Ook ivm overgeven.
    Onze jongste is voor de nacht nog niet geheel zindelijk en dan is het wel fijn dat zijn matras een beetje beschermd blijft.

5. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heb net de hele discussie over bedjes opmaken gelezen, hier heb ik nog weer een ander advies gekregen:
    - Molton over het matrasje
    - Daarop de moltonbeschermer (zeiltje), want het ding moet zoals hij zegt 'je molton beschermen', anders moet je die ook in de was doen bij een ongelukje
    -Tot slot het hoeslakentje

Dank voor alle tips rondom de kruiken, we gaan er voor de zekerheid toch ook maar een gewone kruik bijkopen.

Heb ik nog een vraag...
    Vorige week dinsdag is onze commode geleverd en gemonteerd. Er zit een behoorlijk 'nieuwe' lucht in, ruikt naar lak en nieuw hout. Dus iedere dag staan de lades open om te luchten.
    Nu heb ik gisteren de babywas gedaan, maar durf m nog niet zo goed in de commode te leggen omdat ik bang ben dat alle kleertjes naar de commode gaan ruiken.
    Maarja... ik-wil-zo-graag!!!
    Wat zouden jullie doen??

Wat een geweldige gehaakt kleed zag ik voorbij komen, echt super als je het geduld hebt om dat te maken! Complimenten hoor, en zo vrolijk!! Hopelijk issie ook goed te wassen bij een ongelukje!

En Musty, o wat leef ik met jou mee zeg... Ontzettend veel sterkte!!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Rozanna; Ik zou de meubeltjes nog even wat langer laten luchten en anders afnemen met een sopje zodat er een andere geur vanaf komt.
    Ik snap dat je nu alles al in de laatjes wil doen maar geloof me, je blijft het nog wel een paar keer verplaatsen omdat je je bedenkt dat het misschien beter in een andere lade kan liggen ;)

7. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat ik deze keer een kindje heb dat lekker blijft liggen in een laag opgemaakt bedje, mijn dochters waren allebei geneigd om naar boven te kruipen in de wieg ipv naar beneden..... Is lastig opmaken dan, want je weet niet hoe hoog je kunt gaan. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze allebei door het onrustige slapen vrij snel in een slaapzakken zijn gaan slapen, en toen was het verplaatsen ook gelijk over.....
    Ik gebruik om op te maken een molton (zo'n ouderwetse dikke) en dan een onderlakentje, heb ik nooit problemen over gehad met de kraamzorg. In mijn wiegje passen geen standaard hoeslakentjes, dus ik maak zelf lakentjes op maat van simpele lakenstof. Daarover dan nog een (eigengemaakt) lakentje met evt een dekentje....
    @ Rozanna: misschien ook een idee om naast een sopje wat geurzakjes in de commode te leggen met een geurtje dat jij lekker vind... Weet niet of het helpt, maar je kunt het proberen.

Ik zit hier middenin een ziekenboeg, hoewel het lijkt alsof iedereen elkaar opvolgt. Mijn jongste vorige week pseudo-kroep, mijn oudste nu keelontsteking en een tik van bronchitis.... Mijn eigen weerstand is ook 0,0 en ik loop ook behoorlijk te hoesten en te niesen.... Niks gezellig in huis dus, en ik wilde nog zoveel doen....

Iedereen een fijne dag gewenst, tot later.....

Elleke

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb ook alleen maar een molton, een hoeslaken en een gewone laken met ledikantdeken. Mijn oudste zoon heb ik de eerste maanden ingebakerd en zodra hij groot genoeg was ging hij in een slaapzakje.

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Tip voor iedereen die nog ging shoppen.... Bij de WIJ jonge ouders die ik vandaag kreeg zaten kortingsstickers van prenatal, bij ons hebben ze die nooit in de winkel liggen, dus misschien ff wachten......?????

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Thanks voor de tip,ik moet ook nog meer halen bij de prenatal dus ik hou het in de gaten,ik heb m nog niet binnen namelijk! ;)

11. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb een aerosleep topdekje en een aerosleep hoeslakentje.
    Mijn baby,tje krijg een boxpkje aan in bed en een lakentje met wiegdekentje , als het nodig blijkt hem in te bakeren doe ik hem een een aden en anais hydrofiel.
    Liefs

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

De info is omgewisseld, er was een stel net 5 min eerder voor mij een echo had gehad ook voor het navelstrengetje en de gyn moest die ook nog nakijken de vk had dus de echo's van dat stel en de echo's van ons in een keer aan de gyn gegeven, de gyn had dus niet goed gekeken want die dacht dat de bovenste echo's van het eerste stel waren,

13. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ik heb qua kruiken gewoon 2 die je kan vullen met water en hoorde dat kruikzakken niet nodig zijn maar dat ze hydrofielen gebruiken, en op het bedje heb ik een : molton hoeslaken, hoeslaken, lakentje, dekentje. Hoop dat dat goed is? Hier nog geen bericht gehad van de kraamzorg hoop dat dat ook snel komt anders toch maar over bellen, ik weet namelijk niet rond welke tijd ze normaal langs komen?

Kreeg trouwens vanmorgen een mailtje van kruidvat extra voordeel dat ze een voedingskussen+hoes hebben voor 18 euro, ik slaap zelf graag gewoon met een kussen tussen m'n benen dus voor het slapen wil ik hem niet gebruiken maar voor de kleine kan dat toch wel? Vind prijsverschil zo groot wat ik kan zien zijn ze over het algemeen 40/50 euro?

14. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmiddag telefonisch spreekuur met de huisarts hoe nu verder.
    Trek dat echt niet meer zo weinig slaap.
    Zit ook al aan de max paracetamol per dag die je mag als zwangere.

Fysio kan niets anders doen dan alleen oefeningen meegeven om het iets dragelijker te maken maar mijn bekkenpijn gaat niet meer weg. Pas na de bevalling. Heb geen diagnose gekregen voor bekkeninstabiliteit ofzo, hadden andere dat hier wel?

Vanochtend belde het uwv omdat mijn werkgever mij ziek had gemeld.
    Daarna belde mijn werkgever hoe dat het ging.
    Had gehoopt volgende week weer aan het werk te kunnen, maar denk niet dat dat er in zit.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Kraamzorg komt meestal in de 7de maand langs.

Dat is een mooie aanbieding bij de Kruidvat. De voedingskussen + sloop van de Hema is nu ook in de aanbieding maar nog altijd duurder dan de Kruidvat.
    zoekresultaten van: "voedingskussen"

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ikbien: Ik heb me ook ziek gemeld en kreeg ook een telefoontje van het UWV. Als het niet gaat moet je echt je rust nemen. Een zwangerschap is niet alleen lichamelijk zwaar maar ook geestelijk. Hoeveel dagen werk je of ben je al minder uren gaan werken?

17. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Ikbien: hoop dat de huisarts wat voor je kan doen want zo is het ook nix he bah!

Sheann: okee nou dan wacht ik het nog even af
    Oja die schijnt ook erg goed te zijn van de hema Hmmm zo maar even rond kijken dan in het dorp

Trouwens helemaal niet aan gedacht :eek: vandaag al weer 28 weken:D aftellen gaat nu echt beginnen

18. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ja hij is wel erg fel geworden van kleur maar eigenlijk komt dat omdat ik in eerste instantie dit gekocht had om nijntjes te haken voor aan de mobile boven de box. Dus die felle kleurtjes voor de truitjes van nijntje. Maar ik had nog veel over en toen bedacht ik me dat ik een bijpassend kleed kon maken. En hij is helemaal van katoen dus wassen moet geen probleem zijn. Als 'ie helemaal in elkaar zit was ik 'm eerst maar ik doe er denk ik wel van die kleur opnemende doekjes bij, want ik hoop niet dat het afgeeft en dat het niet te veel krimpt.

Kijk dit zijn de nijntjes, die komen er dan boven te hangen :D
    (t goene nijntje zit achter de blauwe verstopt haha)
    Collage.jpg

Meiden ff een vraag... Zijn jullie bang voor de bevalling? Nu het steeds een beetje dichterbij gaat komen bekruipt de angst die ik altijd al had me steeds meer. Ik hoop dat oa de cursus me gaat helpen hier vanaf te komen. Ik ben echt puur bang voor de pijn. Ik maak me geen zorgen over complicaties of zo iets. Maar ik ben zo bang dat ik de pijn niet kan handelen en dat ik in paniek raak. En vooral dat ik het dan achteraf niet goed kan verwerken en met een soort traumatische ervaring blijf zitten. :(

19. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werk 26 uur in de week maar sinds vorige week donderdag zit ik compleet in de ziektewet. Dit doordat ik in de nacht door mijn bekken ben gegaan. Voor die tijd werkte ik gewoon nog 26 uur met wel wat bekken klachten. Loop nu bij de fysio om de ergste pijn op te vangen maar dit heeft nog weinig geholpen.
    Werk in de kinderopvang dus ik vraag me af of het gaat werken als ik halve dagen ga werken... Zit nu liever ook nog niets thuis....

20. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Ik was erg bang voor de bevalling, altijd wel voor me gehouden maar komt meer ivm misbruik in het verleden begon er zo tegen op te kijken dat ik het vorigeweek gemeld heb bij de vk, nu is afgesproken dat ik de gehele bevalling een ruggeprik krijg met hele lichte verdoving zodat ik niet merk als ik onderzocht word van onder tenminste het niet voel en er zullen geen leerlingen aanwezig zijn om ook even te "voelen" dat stelde me er gerust en kijk er nu juist erg naar uit, was eerst heel bang in paniek te raken en dat het me dan niet meer zou lukken

Deel Deze Pagina