April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik maak me nog niet zo heel erg druk om de bevalling maar dat wordt in de laatste weken wel erger denk ik. Ik zie het meeste op tegen een knip en het hechten. Oh ja en die rot weeën natuurlijk.

Als het kan wil ik zo vroeg mogelijk een ruggenprik, die had ik bij de eerste bevalling ook en dat was echt een verademing. Ik had in totaal 30 uur weeën en was blij dat ik even kon slapen met de ruggenprik.

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik krijg een geplande ks en kijk er soms tegen op,maar dat is meer de napijn,de herstelperiode en de zorg voor mijn kindjes ff niet zelf kunnen doen.
    Als je er nu al tegenop ziet,maak het bespreekbaar met iemand,dat kan je een beetje je zorgen wegnemen misschien? Met mijn oudste 2 zag ik er tegenop omdat ik ruim een jaar eerder van een dood kindje ben bevallen en ik bang was dit weer mee te maken,maar goed dat is wat anders. Uiteindelijk vielen de weeën mijerg mee en als ie geen eigenwijsje was had ie er binnen 8 uur geweest maar dit werd helaas een ks. 2E geplande ks en nu staat dit me weer te wachten.maak ook je pijnbestrijding duidelijk bij je vk of gyn. En geniet nog want het duurt nog een aantal weken ;)

3. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Nou heb het voedingskussen bij kruidvat gehaald had de laatste en er stonden nog hormoonbommetjes om me een op dat ding te aasen staan ze dat ding uit je handen te kijken, beetje jammer weer maargoed

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hier ook een geplande keizersnede , ik zie alleen op tegen de ruggeprik , dan vind ik altijd zeer doen . En nu zie ik voor mij zoontje op tegen de behandeling omdat er toch een behoorlijke verwijding van het nierbekken is gezien . Probeer de negatieve gedachtes een beetje weg te drukken en dat lukt aardig .
    Net de uitslag van de suikertest en die was goed dus ik kan gelukkig mijn ijsje nog eten :)

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik heb vanochtend een molton met zeiltje ineen gehaald..een hoeslakentje 3x en een dekentje..ik hoop dat dat goed is natuurlijk en als k te weinig heb even bij halen ;) wilde woezel en pip lakentjes maar die hadden ze niet. .dus even op de 9maanden beurs kijken volgende maand..ook maar meteen een kruik met kruikenzak meegenomen. .langzaam aan alles aan het inslaan..toch wel erg leuk allemaal die spulletjes en kleding :)

K ben nog niet zo bezig met de bevalling. .maar misschien komt dat nog..wil me er niet te druk om maken en proberen over me heen te laten komen..zit meer met de vraag of k nix vergeten ben met wat we allemaal in huis moeten hebben voor onze kleine man ;)

Meestal neemt kraamzorg in je 28e week contact op om een afspraak te maken..bij ons komen ze 13 maart pas dus duurt nog even ;)

6. miep84

miep84 Niet meer actief

en anders gewoon via de webshop: www.woezelenpipwebshop.nl :)

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ja indd als ze het op de beurs niet hebben dan bestel k het gewoon daar :)

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ bevalling: bij de oudste had ik me voorgenomen om thuis te bevallen, maar door omstandigheden werd ik ingeleid en wat was ik blij met de ruggeprik..... Bij de tweede wilde ik weer thuis bevallen, maar kreeg het gewoon nIet voor elkaar om de pijn weg te puffen en te ontspannen. Ik heb toen na 7 uur thuis weeën besloten alsnog voor een ruggeprik te gaan. Wat ik probeer te zeggen is, hou een slag om de arm, je hoeft niet alles van te voren te bepalen. Als het niet lukt zonder pijnbestrijding is het geen schande om er alsnog om te vragen, het is er niet voor niets. Mijn tweede bevalling was ontspannen en "prettig" omdat ik gedeeltelijk alles in de hand had (voor zover dat mogelijk is bij een bevalling hahaha:p). Ik heb nu aangegeven ook thuis te beginnen met de bevalling, maar hoogstwaarschijnlijk toch weer te gaan voor de ruggeprik. Mijn vk weet dus ook niet wat haar te wachten staat.... Het grote nadeel (tenminste hier) is dat je overgedragen wordt aan het ziekenhuis en dus een vreemde aan je bed hebt staan.....

Een lang verhaal kort.... Ik zie er ook tegenop, maar weet wel wat mijn opties zijn en dat is denk ik erg belangrijk!!!!!!

9. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net bij de verloskundige op controle geweest en gelijk maar weer over de bevalling begonnen. En hij zei nou het is eigenlijk heel eenvoudig op het moment dat jij het niet meer trekt dan gaan we naar het ziekenhuis en krijg je een ruggenprik. Ook al heb je bijv. nog maar 2 cm. Dat stelt me wel gerust moet ik zeggen want ik wist niet beter of je mocht pas naar het ziekenhuis bij 5a6cm.

Verder met de beeb alles goed, hartje goed en baarmoeder ook. Hij/zij lag inderdaad in stuit maar dat had ik zelf al gevoeld de afgelopen weken :)

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ikbien... bha meis... ik zou niet teveel van fysio verwachten nu, ze kunnen alleen proberen met de oefening het zo stabiel mogelijk te houden of om veel erger te voorkomen

je moet je er echt aan overgeven (makkelijker gezegd dan gedaan ik weet t )

ik heb wel de officiele diagnose, zowel van bekkentherapeut als van reumatoloog

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @bevalling.... ik ga er gewoon weer open in en laat t op me af komen

er is maar 1 goed advies waar geen cursus tegenop kan : volg je lijf! vertrouw daar op! je lichaam geeft zelf zoveel aan

1st bevalling met spoed ingeleid om dat de epilepsie te gevaarlijk werd voor ons meis en mij
    ruggeprik is voor mij hel 3 x misgeprikt 4de keer kwamen op dat moment de persweeen en heb ik ze wat anders gezegd.
    ruzie gehad met verpleegster :) beter gezegd: die hebben we nooooit meer gezien
    verder lang verhaal staat hier ook ergens op zp
    totaal precies 7 uur over gedaan, weeen goed op te vangen 3 min persen en ze was er zonder kleerscheuren

2de bevalling ging spontaan 3 dg voor inleiden omdat ik het niet meer trok met die voorweeen en de bekkeninstabiliteit continue ontstekingen
    een grote weeenstorm, artsen waren niet optijd die erbij hadden moeten zijn. weeen niet meer op te vangen heb ik een pijnstillende spuit gehad (naam kwijt) werkte goed uiteindelijk met vk in opleiding bevallen binnen 4 uur en maar 1 keer persen, en ook weer zonder kleerscheuren

bij beide had ik wel al ontsltuiting 3 & 6 cm en vroeg begonnen met verliezen slijmprop en weeen, en ook volop die metingen gehad

12. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Ik zal mij even voorstellen, ik ben ook een aankomende april mama. Ik ben 7-4-2014 uitgerekend en langzaamaan kan ik echt niet meer wachten totdat het eindelijk zo ver is!!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje, een jongetje. Zeer verrast waren wij door zijn komt maar vanaf moment 1 welkom! Ik zou het leuk vinden wat meer in contact te komen met vrouwen die net als ik in april zijn uitgerekend.. Een uitkomst dus zo'n forum. Je zit toch allemaal in dezelfde achtbaan. Ik zal hier af en toe mijn ervaringen posten, ik ben ook heel benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.

Groetjes Brisje

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ brisje... gezellig schuif aan :)

14. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd WELKOM !!!!

Liefs

15. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Haha de lijst wordt alleen maar groter. .eens even kijken waar die gebleven is ;)

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Had de verkeerde lijst geupt..zie hieronder dat is de goeie lijst ;)

17. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Lieverdje2010 - Jongen 30 Maart (1 April) uitgerekend
    Doglover76 - Jongen 7 april uitgerekend
    Fien25 -
    Jongen 9 april uitgerekend
    Sheann - Jongen 13 April uitgerekend
    Miep84 - Jongen 13 April uitgerekend
    Want2be - Jongen 17 April uitgerekend
    Lieke86 - Jongen 20 April uitgerekend
    Sunshine92 - Jongen 22 April uitgerekend
    mjs - Jongen 23 April uitgerekend

Steeciaantos - Jongen - 24 april 2014 uitgerekend
    Roos1980 - Jongen 25 April uitgerekend
    Lief of Stoer - Jongen 26 April uitgerekend
    Flowie - jongen 27 April uitgerekend
    Daisy25 - jongen 30 April uitgerekend

Ooie Vaar - Jongen ?

Mom2Bvannummer3 - Meisje 18 April uitgerekend
    Musty - Meisje 18 April uitgerekend
    Ikbien - Meisje 21 April uitgerekend
    Angels88 - Meisje 24 April uitgerekend

Duimelijn - Meisje 26 April uitgerekend
    Zeepbel83-Meisje 26 April uitgerekend
    Maris22 - Meisje 27 April uitgerekend

Gupperdegup - Verrassing 14 April uitgerekend
    Sientjes - Verrassing 21 April uitgerekend
    Rozanna - verrassing 24 April uitgerekend

Geboren
    19 november 2013 - DeesDees - Bevallen van S* - 18wkn0dgn

--------------------------------------------------------------------------------------------

daar issie weer! :)

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Brisje; welkom!
    Leuk, nog een jongen erbij :)

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Welkom!
    Nog steeds het blauw in de meerderheid ;)

20. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    De jongens blijven de lijst aanvoeren haha! :)

Deel Deze Pagina