April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Okee bedankt dames, scheelt hem weer in z'n vrije uren,

Mijn vriend gaat altijd mee , alleen de laatste keer bij de vk met 27 weken is hij niet mee gegaan want hij had die week ervoor ook al vrij moeten vragen voor de 3D echo en die week daarvoor voor de gyn, 12 feb gaat hij gewoon weer gezellig mee ik krijg dan ook wel elke keer een echo ivm de schiltklier en kans op antistoffen

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Mooie buikjes Musty en Maris! :)

Hier is manlief er ook niet als kraamzorg komt..en hij kan ook niet altijd weg van zn werk als ik controle heb bij de gyn maar k praat m savonds wel bij ;)

Hier begint lichtelijk de nesteldrang te komen..k wil alles ineens opgeruimd hebben en bemoei me met t schilderwerk in de kinderkamer want ik wil behangen en inrichten. .liefst vanavond nog hahaha :p

Kleine man ligt aardig hoog heb k het idee want had vanochtend last van mn maag en zo dusdanig dat k ineens alles eruit gegooid heb..nu nergens last meer van..heel raar weer zo tussendoor..is dat raar?

3. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Mijn man gaat sporadisch mee naar de gyn. Alleen met belangrijke afspraken . Eerste guo ook niet mee geweest maar na dat ze een nierafwijking hebben gezien gaat hij wel mee . Denk dat hij daarna pas weer meegaat bij de geboorte.

Liefs

4. miep84

miep84 Niet meer actief

Mijn man gaat nooit mee, alleen naar echo's. Bij onze 1e wel regelmatig meegeweest. Nu is t bij ons allbei meer van, geen bijzonderheden, dan ook niet nodig om met 2en te gaan. Maar hoef toch nooit alleen want neem onze dreumes wel altijd mee :D

5. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Manlief gaat alleen mee naar voor ons bijzondere dingen.
    Intake, eerste echo, pretecho, 20 wkn echo en nu de groei echo.
    Controles doe ik alleen. Heb laatst wel t hartje opgenomen met mijn foon en hem die opgestuurd via whats app.

6. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Wauw wat een mooie enorme buiken zie ik voorbij komen!

Mjs oeh die kledingkast is om bij weg te kwijlennn..super!

Net telefonische intake kraamzorg gehad en vorige week het kraampakket! Jemig het wordt steeds echter zo,spannend!
    Mijn man is trouwens alleen meegeweest bij de vk met de intake en de echo's. Ben benieuwd wanneer ik de groeiecho heb,ze zei er vorige week nog niks over dat dat nu de eerstvolgende keer zal gaan zijn.Maar dat is wel rond de 30 weken toch?

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Zeepbel ik moest daar paar weken geleden al afspraak voor maken..hoefde jij dat niet? Ze doen zoiets niet zomaar tussendoor volgens mij..ik heb aparte groeiecho en daarna controle er achteraan ;) jep is rond de 30 wk..ik heb m volgende week met 30.1 :)

8. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    ML gaat hier met iedere afspraak mee... zelfs gisterochtend met de suikertest (die gelukkig goed was!). Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de kleine een hartafwijking heeft, ML wil niks missen. Wel heel fijn om alles samen te doen, de werkgever van ML is flexibel en komt hem heel fijn tegemoet in deze periode.

Hier weer aan het nachtbraken ivm een niet open te krijgen neus... Echt heel irritant!! Wil zo graag lekker slapen...

Gelijk nog een vraag...
    Zondagavond voelde ik voor het eerst (met ruim 28 wk) een heel zacht, ritmisch getik helemaal onder in mijn buik, vlakbij mijn blaas. ML kon het bijna niet voelen. Het leek wel een secondewijzertje dat iedere 1,5 sec. een tikje gaf. Net weer precies hetzelfde gevoel...
    Heeft de kleine dan de hik?
    Had verwacht dat dat namelijk heel anders zou voelen... Eerder schokjes en dan wat hoger (want kleine ligt met beentjes naar beneden). En dat het dan door het hele kindje heen zou trekken i.p.v. op 1 plekje...Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee...

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Jij ook al wakker??

Dat getik is inderdaad de hik. Mijn kleine heeft nu sinds ongeveer een week ook iedere dag de hik.

10. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Jeetje, ik dacht dat ik al vroeg was met mijn kwart over zes op.....

Ik heb straks controle bij de vk, ben benieuwd.... Niet dat er iets zou zijn hoor, maar bij de vorige zwangerschap lag de kleine al half ingedaald met 32 weken, nu ben ik 31-1.... Ze is toen nog wel ff terug omhoog gekomen om te draaien hoor, rond de 35 weken hahahaha.... Ik heb de hele tijd al het idee dat Repelsteeltje heel laag ligt, dus nu ben ik wel benieuwd....

Na mijn controle ff de stad in, de meiden zitten allebei op de PSZ vanochtend, dus heb ff mijn handen vrij. Vanmiddag ff flink aan mijn geboortekaartjes werken, moeten wel af ( ik maak ze zelf). Ik kan alles wat ik moet knutselen al afmaken voordat de kleine er is, dus dat is wel makkelijk....

Fijne dag allemaal!

11. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Dat is idd de hik,mijn kindjes hebben dat vaak gehad en nu ook weer een flinke hikker haha we zagen het afgelopen vrijdag ook tijdens de echo,leuk gezicht.

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Doglover: Ga je alle kaartjes met de hand maken??

13. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Ik maak er ongeveer 40 met de hand en de overigen (zakelijke relaties en niet zo belangrijke mensen) krijgen een eigen geprint kaartje met een soortgelijke afbeelding. Bij de oudste heb ik er 60 gemaakt en bij de tweede 55..... Nu heeft mijn man wat minder collega's waar we contact mee hebben, dus met 40 kom ik een heel eind.....zal straks ff kijken of ik foto's kan plaatsen van de eerste 2 kaartjes.....

14. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Goeiemorgennnnn meiden!

Ik moet 9 uur bij de tandarts wezen..stukje kies afgebroken. .heb dat ineens vaker dat soort dingen nu k zwanger ben..voorheen nooit. .hopelijk kunnen ze het fixen voor me..mag toch eventueel wel verdoving toch? Had k ergens gelezen dat dat geen kwaad kan ;)

Ik voel dat de kleine nu een week de hik heeft haha..zacht ritmisch getik aan de binnenkant van mn buik hihi :)

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    goeiemorge..... hier ook een met dikke moeie ogen

@lieke.... ai.. hopelijk kan ie t mooi fiksen

@hik... blijft geweldig, voel t al sinds 18 wk ongeveer, andere 2 hadden ook vaak hard de hik

@ afspraken... ML is bij de andere 2 altijd zoveel mogelijk meegeweest, was ook geen probleem met werk. Nu elke keer mee, alleen als ctg oid extra is en we niet direct oppas bij de hand hebben ga ik alleen, wil dat de kids niet aan doen al dat wachten enzo, gelukkig smoeder dichtbij

gister infoavond zh gehad.... viel beetje tegen :) had meer verwacht betreft info
    manlief vond t wel fijn weer up to date te zijn

en 'onze' doula was er ook ;)
    meteen effe bellypaint gesproken, maar die gaan we volgende week al doe, durven niet te lang te wachten

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    straks weer een groeiecho, ben erg benieuwd

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    een klein stukje van ons geboortekaartje

18. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Nee ik heb er nog niets over gehoord,alleen bij de intake zeiden ze het destijds dat ze die nu ook standaard zelf doen. (bij mijn zoontje deden ze die echo niet) Het is dus bij henzelf in de praktijk. Eerstvolgende afspraak zal ik het wel vragen,ik heb dan iig een verloskundige die geen echo's maakt,dus ik zal de keer daarop wel aan de beurt zijn denk ik

19. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Zeepbel ja indd gewoon even navragen waneer ze dat doen :)

Zo kies weer gefixt..zonder verdoving was het prima te doen gelukkig :)

20. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Lieke: auw! Balen gelukkig hebben ze het kunnen maken!

Muaty: volgendsmij valt dat 9 van de 10 keer behoorlijk tegen als ik zie wat voor lopende band werk het hier in het ziekenhuis is en bekende is pas bevallen in zelfde ziekenhuis als mij en die was blij dat ze thuis was, ze blijken hier echt meer zakelijk te zijn eb de pijn doet ze vrij weinig,,,

Musty: leuk kaartje hoor!

Hier de kleine ook Af en toe de hik soms zo lang dat het hem echt erriteerd dan word hij heel druk

Vandaag 29 weken dansje! Wat gaat dat snel vanaf volgendeweek word het echt aftellen hoop dat de laatste weken een beetje snel gaan

Deel Deze Pagina