Dames, Ik moet even mijn ei kwijt. Ik weet dat hormonen hier een rol in spelen maar kan me hier zo druk over maken. Mijn sm dacht eerst dat ze bij de bevalling mocht zijn. Daarna dacht ze dat als ik de baby er net uit was meteen de kamer op mocht. En nu denkt ze dat ze zodra zij t weet maar meteen alles op facebook kan zetten. Heeeeele diepe zucht. Alle 3 die dingen willen we dus niet. Maar het is zo'n gezeur er om heen. Ik wil het zoals ik het wil en ben bang dat ze straks toch doet wat ze zelf wil. Manlief al een aantal keren met r gepraat. Maar daarna is ze dan opeens chaggie... Pffff
Dag meiden! Even een teken van leven... Ben jullie niet vergeten hoor, en lees mee, maar hier is de klusserij nog volop aan de gang en hebben we onze handen vol aan. Als de rust weer een beetje gekeerd is (geen idee wanneer!?) kom ik graag fanatieker meekletsen... Even een alternatieve buikfoto:
@ikbien; het is toch jullie kind? Ik denk dat ml (nog) eens een stevig gesprek met haar moet hebben, want het is toch van de zotte dat denkt te kunnen bepalen wat er gaat gebeuren?
Zo bah lijkt alsof ik me eigen verhaal lees :/ behalve dan dat het m'n moeder is en dat ze geen fb heeft maar toch Ik snap dat het je dwars zit! Wij hebben na veel overleg besloten dat wij de bevalling met z'n 2e doen , zonder dat iemand weet dat het bezig is, als de kleine geboren is en we zijn er aan toe laten we het de familie weten en zetten we het zelf op fb, wij hebben van te voren al verteld als ze langs willen komen in het ziekenhuis kunnen ze eerst bellen en als het niet uit komt komen ze ook echt niet de kamer binnen, Dus de enigste tip die ik je kan geven maak afspraken met je man en doe et desnoods zonder te laten weten dt het begonnen is, mijn moeders kennende is als ik laat weten dat het begint gaat ze of de hele dag whatsappen of ze komt gewoon naar het ziekenhuis
Leuke foto Want2be! Gelukkig heb k een sm die er niet perse bij hoeft te zijn..maar k wil mn moeder er wel bij hebben
Wat n lef want2be, zo hoog! Erg leuke foto! @ikbien, inderdaad, gewoon doorduwen wat jij wil. Tis jouw bevalling. Dan ben je maar "flauw" of "hormonaal" of "the b*tch". Boeiend wat n ander vindt, kies voor jezelf en je (toekomstige) gezinnetje gewoon je mening blijven geven en volhouden (ookal is dat soms lastig, later ben je blij dat je je eigen gevoel hebt gevolgd)
@ ikbien: inderdaad doen wat jullie willen. Wij willen ook het liefste dat niemand het weet als de bevalling begint, maar het zal erop neerkomen dat ik niet om mijn ouders heen kan, aangezien zij bij ons thuis op de andere twee passen als ik naar het ziekenhuis ga. En daarnaast eventueel een vriendin, die de kinderen naar de PSZ brengt als het op die dagen is en anders de meiden opvangt overdag..... De rest krijgt bericht als het ons uitkomt, heb ook geen zin in een sms/wattsapp storm als ik net bevallen ben, dus ze wachten maar ff..... @ hier: vanochtend controle gehad, over drie weken groeiecho, mogen mijn meiden ook ff naar de baby kijken.... Ga waarschijnlijk toch poliklinisch bevallen, met een indicatie, weet nog niet wat voor een haha, ze bedenken maar iets leuks. Het fijne is dan wel dat mijn eigen vk (van de praktijk in elk geval) mijn bevalling doet en niet een vreemde vk..... Groetjes, Elleke
vreselijk ze zou oorlog met mij hebben, (ook zonder hormonen!) ik zou dr echt niet op dehoogte stellen wanneer en hoe en wat totdat alles achter de rug is en jullie rust hebben
schoonmoeder komt in ons huis voor de kids als de bevalling begint verder laat schoonmoeder ons ook altijd compleet vrij... mijn fam is een verhaal apart laten we t daar maar op houden mn beste dinnetje zal het weten en mn werk ontkom ik niet aan maar ze weten hoe en wat ik wil
groeiecho was goed, ze blijft klein, maar volgt netjes dr lijn en wijkt er niet vanaf ze lag er goed voor, en een echt dondersteentje, en 2 druppels dr zus en broer Bekijk bijlage 375579 en eve zwaaien Bekijk bijlage 375580
Supermooi! Musty! Ik ben al een tijdje niet geweest. Kleine update vanuit hier ben veel in het ziekenhuis geweest. Nog steeds erg veel pijn in mijn linkerbeen. Ik ben het een beetje beu dat ik door die trombose been momenteel vrij weinig kan. Heb ook geen idee hoelang die pijn kan aanhouden, maar hoop dat die toch snel weg trekt. Mijn steunkous is al besteld en hopelijk werkt dat want wordt moe van die zwachtels. De Suikertest was bij mij na het suikerdrankje afwijkend. *zucht* niet echt leuke timing om daar achter te komen , maar goed. Ik moet me nu ook elke dag 3 en sommige dagen 4 keer in mijn vinger prikken om het bloedsuiker bij te houden. Tot zover gaat dat goed. De groei van het kindje lag tot zover goed op schema, niks afwijkends of raars gelukkig. Vrijdag heb ik weer een controle bij de Gyn. Gelijk even vragen hoe dat zit met die bloedverdunners en bevallen etc.
Hier is een liggingsecho tussen 34 en 36 wk normaal, ik krijg wel n "extra" echo in nijmegen met 32wk, vanwege medische indicatie (hartafwijkingen in familie). Zo was t ook met mn 1e zwangerschap. Groeiecho is hier nooit genoemd, maar misschien bedoelen ze hetzelfde als n liggingsecho??? Standaard echo's zijn hier de 12wk, 20wk en 34/36wk. Ik had er 2 extra in nijmegen, maar n ander dus alleen die 3.
hier groeiecho's omdat de kleine met de 20 wk echo al achter ligt in groei en vanwege hoe de zwangerschap verloopt niet iedereen krijgt een groeiecho
Ik vroeg me ook al af of iedereen een groeiecho krijgt. De liggingsecho rond 34 weken krijgt wel iedereen.
Bij mij doen ze de groei en de ligging tegelijk. Ik denk ook omdat veel vrouwen bijvoorbeeld zwangerschapssuiker later ontwikkelen.... Dat kunnen ze wel zien aan de groei van de baby ook geloof ik..... Weet het ook niet, maar zo was het bij de eerste twee ook.....