April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

Hihi okee nog nooit van gehoord maar zal het in m'n achterhoofd houden, maar gewoon meer van met sommige klachten ga je eerst naar de huisarts omdat je niet weet wat het is of waar het vandaan komt, maar dat ik uiteindelijk straks zeg van ja ik heb 1000% zeker weeën gek waar een lichaam toe in staat is

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0

Oooooh ja hoor maak je maar geen zorgen ;)
    Ach nee hoor mijn sz beviel Vd de tweede geen wee herkend en de vlos kwam kijken omdat ze wat druk voelde , ze had volledige ontsluiting en twee persweeen later had ze haar dochter in de armen , maar over het algemeen herken je het wel hoor ;)

3. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Mijn moeder zei dat ze ook de weeën nooit voelde..alleen wat druk en toen de dokter kwam kijken bleek ze volledige ontsluiting te hebben en kreeg toen pas persweeën. .ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan..Gisteravond info avond in het zh gehad erover. .was best interessant :)

4. miep84

miep84 Niet meer actief

#4544 miep84, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    Ja je herkent t zeker! Bij mij werden de weeen na 10min al vrij heftig/pijnlijk. Heb ook 2x flinke weeenstorm gehad, die zijn zeker niet te missen ;)

meest heftige pijn was maar kort, was t zogenaamde "branderige" gevoel als t hoofdje 'staat', had eerder t gevoel alsof alles daar totaal afgefikt werd met een grote gasbrander (duurt gelukkig ook maar heel kort)

Minst pijnlijk vond ik de persweeen, gevoel dat je lijf t overneemt en dat je meedoet door te persen. Best fijn om iets te kunnen 'doen'

Maargoed iedere bevalling is anders en iedereen ervaart de pijn anders. Ben ook erg benieuwd hoe t deze keer zal gaan.

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    #4545 Steeciaantos, 6 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2014
    Ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Ik heb daar vanmiddag toevallig een persoonlijk gesprek over in het ZH met een verpleegkundige. :)

6. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    #4546 Steeciaantos, 6 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2014
    Hoezee 33 weken precies;)
    Nou ik kreeg gister alweer te horen dat ik vandaag een paar uur weg moet wezen. Omdat me vriend ergens mee bezig wou wat ik niet mag weten / zien. Nou Prima :).
    Moet toevallig toch nog naar het dorp om een paar dingetjes te kopen. En heb vanmiddag ook een gesprek over de bevalling in het ZH. :)

7. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Ik herkende bij mijn jongste dochter de weeën in eerste instantie echt niet hoor, ik dacht dat het harde buiken waren, zo van, ach, duurt maar ff, gaat wel weer over.....
    Nu had ik gister al een hele dag een zeurderig gevoel en gisteravond iedere 5 minuten anderhalve minuut harde buiken, best wel pijnlijk ook, maar het waren dus echt alleen maar harde buiken, vk is geweest, maar nog niks verweekt of zo, dus had ik verkeerd ingeschat..... Zo zie je maar, het is iedere keer anders bij iedereen.....
    Het is nu nog niet rustig, maar wel wat minder geworden..... Ik zie wel hoe het vandaag gaat, beetje lastig om rustigaan te doen, aangezien de meiden niet naar school hoeven, het is hier vakantie en ik toch echt het een en ander moet doen in en om het huis.....
    Jullie allemaal een fijne dag vandaag, het zonnetje schijnt, dus geniet er van.....

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @sunshine
    Je gaat jezelf verbazen over wat je lichaam allemaal doet als je een kindje op de wereld zet...
    Onze * was emotioneel een heftige bevalling maar ik had al vlug een ruggeprik om de weeën niet te hoeven voelen,maar toen de persweeën kwamen voelde ik het wel.
    Bij mijn oudste was ik 41 weken en om kwart over 12 's nachts dacht ik,ohh ik moet een grote boodschap doen maar dat waren de weeën die daarna vrij snel heftiger werden,uiteindelijk een ks geworden,maar ik vond de weeën te doen,ik heb dat 10x liever als een ks eerlijk gezegd,maar goed dat is voor mij niet weggelegt
    Ik was ook verbaasd over hoe je lichaam het overneemt en je helemaal in jezlef gekeerd ben om de weeën op te vangen.
    Ik kan alleen maar zeggen,laat het over je heen komen en geef eraan toe,maar het is nog niet zover hé ;)

Vandaag een dagje was,strijk,etc.
    Gistermiddag heeft onze oudste los gefietst,een hele trotse mama hier! :) Morgen weer naar de controle,ben erg benieuwd.... FIjne dag en geniet van het mooie weer!

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    komt allemaal wel dichtbij he ineens..was wel blij met de info avond afgelopen dinsdag int zh..maar omdat mn moeder en mn oma allebei snelle bevallingen hadden van min 2,5 en max 4 uur..denk k dat ik dat ook ga hebben..

10. Steeciaantos

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ja echt wel, Het gaat nu echt allemaal zo hard :).
    Dat is ook best wel moeilijk in te schatten want elke vrouw is weer anders wat dat betreft .

Mijn moeder had ook redelijk snelle bevallingen, waaronder die van mij en me broer geloof ik de vk ook nog is te laat was. Ik ga er bij mezelf maar vanuit dat het wat langer duurt :)

Maar ik moet zeggen dat ik de angst ook wel een beetje heb met bovenstaande verhalen dat ik de weeën niet herken omdat ik een best wel hoge pijngrens heb.

11. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Als je het niet zou herkennen, toch bellen, je voelt het dan misschien zoals je nu harde buiken voelt, of als kraampjes, maar wat denk ik bij iedere vrouw hetzelfde is, is dat er regelmaat in zit, dat zou dan een hele goede houvast moeten zijn. En..... Praat met je vk, zeker als je een hoge pijngrens hebt... Ze stellen namelijk altijd zo'n beetje dezelfde vragen en een daarvan is meestal, is het ongemakkelijk of doet het echt pijn.... :)
    Bij twijfel, ALTIJD BELLEN!!!!!!! Heb ik ook gedaan en ik bel echt niet snel, omdat ik ze niet voor niets wil laten komen.....

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Verschillende antwoorden dus en benieuwt! Maarja ik dacht ook de schopjes van de kleine niet te zullen herkennen was ik echt bang voor xD maar is goed gekomen haha

Maar een vraagje tussendoor, Vl
    Zat hier vanmorgen op de bank en zegt hij ineenkeer ja over een tijdje moet dat zeiltje ook op het matras van ons bed voor als je vliezen breken maar zegt hij als die snachts breken dan is dat zeiltje al
    Doorweekt en kan die niet meer mee in de auto en hebben we dus geen zeiltje voor in de auto, ik ben nu op
    Internet aan kijken maar geen id waar ik zo extra zeiltje erbij ga halen en een heel kraampakket erbij nemen word me echt te gek , weten jullie waar je die kan kopen?

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Heb je geen kraampakket? Daar zitten meerdere zeiltjes in. Je kunt ze ook bij de prenatal kopen en voor in de auto heb ik alvast wat handdoeken klaar ligrn.

14. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het kraampakket zitten toch meerdere matjes? Van die celstofmatjes kun je gewoon gebruiken in de auto dacht ik.

Ik hoop zelf niet de eerste bevalling van mijn moeder over te doen hoor! Die was 20 uur bezig, paar uur persen, nog niks en toen met de ambu naar t ziekenhuis nog een uur met de vacuumpomp en uiteindelijk keizersnee onder narcose ;) Maar goed tegenwoordig gaat het wel anders en grijpen ze sneller in gelukkig :)

Ik ben zelf dus echt niet bang dat ik de weeën niet voel hoor, ik ben juist bang voor de pijn van de weeën! Al weet je het nooit...van mijn zwangerschapscursus is er al iemand bevallen 4,5 week te vroeg. Haar buik voelde niet zo lekker, toch maar even naar het ziekenhuis en toen had ze 9 cm :$

15. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36

16. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Zo dat is ook heftig sunshine, die verhalen ken ik alleen maar van tv van TLC (i didn't know i was pregnant) ...

Het komt allemaal steeds dichterbij.. Spannend!

17. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik had vandaag de liggingsecho en de kleine lag met z'n hoofdje naar beneden. De cyste in de hersenen (die ze met de 20 wkn echo hadden gezien) was volgens de VK ook verdwenen maar hier was ze eigenlijk niet voor geschoold.

Ook heeft ze met de hand even gevoeld en de baby op 2800 gram geschat.

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Fijn hoor sheann,mooi gewicht al ;)

19. newbornstar

newbornstar Bekend lid

18 jan 2013
    718
    31
    28
    rotterdam
    Ja word spannend nu ! Net even bij de vk geweest had sinds gister avond last van me buik en rug.. dacht ff dat het al begonnen was! Maar alles was gelukkig nog gesloten! En met de kleine gaat het goed! Heb.me ziek gemeld omdat ik rustig aan moet doen! Dus zit vanaf nu thuis tot aan het einde van mijn verlof.. niet dat ik het heel erg vind! Kan ik lekker alles op me gemak doen en goed uitrusten!

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    lekker dat je nu extra rust hebt. Dat doet ook wonderen voor de klachten

Deel Deze Pagina