April 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieverdje2010, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Best wel, ben echt benieuwd of er wat te zien is qua geslacht.
    Nog even afwachten dan maar ;)

Ik heb vanmorgen een voedingskussen annex zijslaapkussen gekocht, heerlijk.
    Nog even en dan is het niet lekker meer op de buik te slapen.

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    ja altijd spannend he of ze het kunnen zien :D wij hadden het geluk dat de kleine constant ermee ligt te showen haha ;)

Ja die wil ik ook nog hebben..ik heb nu al moeite met slaaphoudeingen te vinden en op mn buik liggen durf ik gewoonweg niet..en op mn rug slapen kan ik niet haha..ga m van de week maar bij de prenatal halen denk k :)

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb deze ook gekocht bij de prenatal, ik had nog een kortingskaart van €5,-
    Deze kostte €48,- ,lekker dik kussen met een hoes met pastel stippen.
    Dan kan ik hem na de bevalling ook gebruiken voor kleine uk.

4. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Lekker he zo'n kussen !! Ik heb er eentje van Nijntje, via Bol.com gekocht !!

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    K ga eens even kijken volgende week..hoor dr best veel over nl ;)

Trouwens..wie van jullie doet er een zwangerschapscursus? Ik denk dat ik het niet ga doen..

6. Deb1979

Deb1979 Lid

26 sep 2013
    90
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik doe nog geen cursus, wil wel iets gaan doen straks, geen idee nog wat !! Iemand leuke suggesties?? Vind het wel leuk om hier in de buurt andere zwangere vrouwen te ontmoeten !!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Die van Nijntje is ook leuk, ik had er eerst 1 van de Hema maar heb die 2 jaar terug verkocht.
    Nu is het er 1 van deltababy.

Zwangerschapscursus doe ik niet aan, nooit gedaan ook bij de vorige zwangerschappen.
    Ik voel er niks voor ;)
    Zwangerschapszwemmen heb ik wel 1 keer gedaan, is ook erg leuk en lekker.

8. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik wil wel gaan zwemmen indd das wel lekker lijkt mij..maar ik werk ook nog eens op onlogische tijden dus eerst maar eens kijken hoe k dat ga aanpakken ;)

9. miep84

miep84 Niet meer actief

Babyzwemmen is super! Doe t nu bijna n jaar met onze zoon, hier noemen ze het knuffelzwemmen omdat het t/m 3 jaar gaat (wel per leeftijd in groepen verdeeld)

Heb vorige keer zwangerschaps yoga gedaan, erg veel aan gehad bij de bevalling! Staat zelfs in mn papieren van de bevalling: "mevrouw kan rustmomenten vinden en benutten. Goede ademhalingstechnieken. Mevrouw is ontspannen tussen weeen".

Moet zeggen dat ik eerst niet zo veel in yoga zag, vond t te "zweverig". Vriendin overtuigde me. Onze begeleidster was heel gewoon, geen "zweverig type", we bespraken problemen en pijntjes met elkaar en deden oefeningen die daarbij hielpen. Leerden massagetechnieken en natuurlijk ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Ook veel info over de fases van de bevalling, wat je gaat voelen en hoe je daarmee om kunt gaan.

Was in kleine groep van 6 meiden, hebben nog steeds iedere 3 maanden reunie :) en n groepsapp om vragen en problemen te delen. Kindjes schelen maximaal n maand.

Heb me nu opnieuw aangemeld, start als ik 19wk ben

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @miep ik geef zelf Baby zwemmen :) ben zwemonderwijzer hihi en ik ben gek op mn kindjes :)

11. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil wel een cursus doen omdat ik echt bang ben voor de bevalling!!! Ik zit nog te twijfelen tussen yoga en cursus bewust bevallen. Iemand ervaring?

12. meiske91

meiske91 Lid

9 feb 2009
    8
    0
    0
    leeuwarden
    Gefeliciteerd mjs !!

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @sientjes... dan raad ik je bewust bevallen aan ;)

hier geen cursussen gehad/gevolgd gewoon mn gevoel en op mn instinct vertrouwen. nu wel zwangerschapszwemmen

14. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    @mjs: gefeliciteerd! Kijk dat is nog eens goed nieuws!!

@cursus, is hier verplicht, maar vond het de vorige keer geen bal aan en heb er geen drol aan gehad. Ik hoop dat ik niet nog een keer verplicht moet!

Vanochtend al langs de gyn geweest met de uitslagen van het bloedonderzoek. Cmv heeft een incubatietijd van 60 dagen dus met 30 dagen en met 60 dagen moet ik me nog eens laten testen op CMV. Als ik het heb opgelopen een punctie laten doen en als de baby het ook heeft, is de kans er dat ze gehandicapt zal zijn maar de gyn zei dat volgens de statistieken de meeste babies doof zijn en niet zwaar gehandicapt. Laat mn beste vriendin nu ook doof zijn dus ik zie dat van dichtbij en dat is helemaal niet erg, in die zin dat ze een heel gewoon leven leidt. Maar het is nu nog te vroeg om de stand van zaken op te maken.
    Aan de ene kant baal ik er van, ik wilde zo graag deze zwangerschap me nu eens geen zorgen maken om een gehandicapt kindje, omdat de zwangerschap van mn andere dochter daar ook al van in het teken stond en nu toch weer.
    Maar ja we blijven maar positief.

Trouwens wel lekker genant bij de gyn, ik dacht alleen even het briefje af te geven maar hij maakte er een heel consultant van. En omdat ik het toch wel erg spannend vond zat ik lekker te zweten. Gaat die arme man voelen of mn klieren opgezwollen zijn, lekker in die klotsende oksels.
    Vervolgens wil hij toch nog even de hersens van de baby bekijken met een echo. Daar had ik niet opgereken en ik had een jurk aan dus die moet je dan natuurlijk omhoog doen. Daar lag ik dan in mijn oh zo lelijke walt disney tinkerbel onderbroek die er niet uit ziet maar zo lekker zit. Wat een afgang! :)

Zo en nu weer gauw aan het werk na mn lange verhaal!

15. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hier uitgerekende datum 27 april:)

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Jeetje duimelijn das ook wat allemaal..al die onzekerheid weer pfff hoop echt dat jij en de kleine het niet hebben!

Suc6 vandaag Dees..vandaag allebei controle :)

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Lieke; Jij ook veel succes en plezier vanmiddag bij de echo!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    succes vandaag damens!

hier al sinds zater dag bloedverlies, begon met wat bruin zaterdag en gister env andaag roze

vk van zh gesproken die denkt dat het door de echo van vrijdag kan komen:( maar die was gewoon uitwendig
    als ik mee heel ongerust maakte de afspraak van as donderdag vervroegen.... toen opghangen

wat denken jullie?

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Musty; Als het eerst bruin is en nu roze wordt zou ik bellen voor vervroeging van de afspraak. Genoeg reden om die ongerustheid bij je weg te nemen.
    Ik loop al weken met bloedverlies en ga er nu anders mee om, maar als het nu plots ineens weer begint zou ik ook aan de bel trekken.

Hier is het bloedverlies nu een week weg maar sinds afgelopen vrijdag lijkt het wel of mijn afscheiding veel dunner is geworden..of het is vruchtwater?
    Ik weet het niet en twijfel enorm, het ruikt namelijk ook veel anders...zoeter.
    Tijdens lopen of hoesten, niezen verlies ik ook scheutjes vocht.
    Ik heb er nog niet over gebeld omdat ik niet weer voor onrust wil zorgen en vanmiddag toch al langs moet komen.
    Wat denken jullie, nu toch bellen of wachten tot half 3 vanmiddag.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik mag om 11 uur komen koste wat voeten in de aarde maar goed

Deel Deze Pagina