April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@mammz, is het dan niets om bespreekbaar te maken?

Hier overigens nog geen enkele interesse in inleiden, maar ga wel van de week vragen wat voor beleid ze bij mijn VK eigenlijk hanteren:p ben vooral nieuwsgierig of ze daar met 40 weken al over gaan praten of echt pas bij 42 ofzo! Medische situaties uiteraard uitgezonderd.

@ingsterr, dat moet een gek gevoel zijn!! Gewoon alweer een week aan het genieten van jullie kleintje :D

@wannabemama, hoop dat het eigenwijsje dan zelf lekker goed draait ;) en dan braaf blijft liggen :p

Hier lekker bezig met de nesteldrang-klusjes :p de koelkast is helemaal uitgeboend en heb de ovens ingesmeerd zodat ik die morgenochtend kan doen :p morgen ga ik ook alle deuren even een sopbeurtje geven denk ik, is ook wel nodig dus waarom niet :)
    Ook lekker aan het verder inlezen over de bevalling. Omdat mijn cursus niet zo'n succes was, studeer ik zelf maar. Vind het wel jammer, heb wel het gevoel dat ik wat info mis door ontbreken van een cursus, maar helaas niets meer aan te doen!

2. Liesje12

Liesje12 Actief lid

15 nov 2013
    250
    0
    0
    Den Haag
    Bijzonder hoe snel de tijd gaat. Onze kleine meid is alweer 2 weken!! Het gaat gelukkig supergoed. Wel drinkt ze erg traag waardoor ze niet alle flesjes goed leegdrinkt, maar ja... Dat komt vanzelf wel.
    Ow en ik was alweer vergeten hoe dramatisch ik de nachten vond. Hahaha. Dat is echt weer ff doorbijten...:(

Ik hoop dat jullie niet al te ver over tijd gaan lopen en ook snel van jullie kleintjes mogen gaan genieten!

3. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor cursus heb jij gedaan pietje?

Ik heb vorige keer samen bevallen gedaan en dan alleen theorie deel waarin ook wat ademhaling technieken voor kwamen. Ik zelf vond het wel genoeg, had heel erg het gevoel er open in te gaan en op me af te laten komen. Heeft voor mij goed gewerkt toen! De natuur N gang laten gaan zeg maar 😉 keerde automatisch in mezelf..... kijk er nu iets meer tegen op....omdat ik weet wat er gaat komen maar vooral omdat al mn botten dáár nu al zo'n zeer doen....
    Maar ook nu ga ik proberen het allemaal maar te nemen zoals het gaat😊

4. pietje1987

@wannabemama, ik ben naar 1 les zwangerschapsgym geweest, maar dat viel ontzettend tegen dus meteen weer gestopt. We waren met totaal drie zwangere dames, de andere twee waren ook nog eens buren van elkaar, dus vond het niet leuk.

Ook vond ik de les zelf zwaar tegenvallen, echt beetje domme oefeningen doen en een van de andere dames zat bij alles te zeuren dat het niet ging :p

Meteen daarna opgezegd dus, maar toen was ik al 28/29 weken ofzo? Dus eigenlijk te laat om me voor wat anders in te schrijven...

Ik sta er overigens wel heel positief in hoor, ik wil ook de natuur haar gang laten gaan. Geloof ook echt dat je lichaam het allemaal overneemt. Maar iets meer kennis en oefeningen hadden mij misschien nu wat meer rust kunnen bezorgen :) dat ik ietsje meer weet wat ik moet doen, bijvoorbeeld om persweeeen op te vangen ofzo.

5. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat het niks was/niet wat je er va verwacht had!
    Ik heb dit keer helemaal niks gedaan. Had het heel leuk gevonden om in contact te komen vooral met anderen maar er was op het moment te weinig animo voor de cursus hier in het dorp.

Ik heb bij samen bevallen 3 ademhalingen geleerd. Al vond ik het echt puffen niks (wellicht deed ik iets fout) werd er beetje benauwd van ofzo. Ik heb bij de 1 de me gewoon heel goed geconcentreerd op mn ademhaling, in mezelf gekeerd en vooral niet aan de pijn die ik had gedacht. Een moment deed ik dat wel...zo aaah dit doet echt pijn hoelang duurt dit nog....en op dat moment werd de pijn daardoor alleen maar erger!!! Omdat ik uit mn concentratie was ofzo.

Gelukkig mocht ik de druk eraf persen toen ik pers weeën kreeg....nou ja weeën. ...het waren er 2 en daarna mocht ik echt gaan persen en waren ze weg!!!!! Dus ook ik ben benieuwd of het me gaat lukken dit maal als het nodig is 😉 dus oefenen nu af en toe het echte puffen nog maar s 😁

6. pietje1987

@wannabemama, was dus best prettig geweest als ik daar meer over geleerd had haha, maar niks meer aan te doen en we zien het wel!

Volgens mij ben ik zojuist de slijmprop verloren, weet dat het nog weken kan duren, maar wordt er spontaan zenuwachtig van :D:)

7. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hoe ziet die slijmprop eruit Pietje? Ik verlies namelijk echt al ongeveer 4 weken slijm, lijken we doorzichtige naaktslakken (zonder bloed etc) maar wat je zo kunt uitrekken zonder dat het scheurt (sorry voor t vieze praatje!!!!)

Vraag me steeds af wat het toch is.....

8. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend pietje!
    Lelie, bij mij was de slijmprop bij de eerst echt een malig een slijmboel met een beetje roze bloed. Weet niet of dit 4 weken kan duren? Iemand anders?

Ik vanmorgen glucose test gehad. Viel me reuze mee, vond het helemaal niet zo vies haha. Het wachten vond ik erger eigenlijk en boerde af en toe op. Maar al met al prima te doen! Morgen de uitslag....spannend

9. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

ik ben de vorige keer de slijmprop verloren dat was een paar uur voor de weeën begonnen.

Maar het hoeft niet te beginnen na 24 uur groeit hij weer aan.

10. pietje1987

Het was een best flinke klomp aan witachtig slijm:) heb de laatste tijd slechts minimaal afscheiding, dus was echt even versteld :)

11. sanna1986

Volgens mij is de slijmprop ook met (licht) bloedverlies. Weet niet of dat altijd moet. Nou als het gaat gebeuren good luck pietje!! :)

12. sanna1986

Ik heb de laatste tijd weer veel afscheiding met volgens mij ook steeds stukjes van de prop... maar heb het gevoel dat meneer netjes wacht tot de inleiding volgende week.

13. pietje1987

Dat dacht ik ook, maar volgens Google blijkbaar niet :p haha, ben flink op onderzoek geweest vandaag:p

Hoop niet dat er wat gaat gebeuren hoor! Nog veel te vroeg! Maar dit is een soort eerste teken voor mij dat er 'iets' in je lichaam gebeurt wat als voorbereiding telt. Heb helemaal geen harde buiken ofzo gehad, dus vind het wel erg interessant :)

14. sanna1986

Ohh ik heb laatst ook slijmprop gegoogled ik werd een beetje onpasselijk van de plaatjes bij de uitleg :p

15. pietje1987

Jaaaa vies he!! Dat mensen dat ook op de foto zetten :) en dan ook nog op internet zetten :) iew!

16. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik word nieuwsgierig 😂

17. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Gisteren 29 maart ben ik trotse mama geworden van ons geweldige dochtertje, we maken het beiden goed maar moeten nog even in het ziekenhuis blijven. Toch nog een maart kindje erbij dus!

18. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Gefeliciteerd! Hopelijk samen snel opgeknapt naar huis toe!:)

19. pietje1987

Gefeliciteerd flowers!!!

Hoop dat jullie snel naar huis mogen!

20. sanna1986

Ja echt super smerig. Ik Google alles omtrent de zwangerschap maar ben nog niet zoiets tegen gekomen.

Deel Deze Pagina