April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @loesje welkom

@Joyce Het zou heel goed kunnen dat door je mk het sneller groeit. hier in ieder geval ook een flinke darmenbuik ;)

@anoniempje ik snap in jouw geval wel dat je er nog helemaal niet over na hebt gedacht hoor! Je hebt nog alle tijd mocht je je er nog in willen verdiepen (en zo niet ook goed)
    Maar puur even over de vader die een flesje kan geven, nou dat kan hij nog heel lang doen hoor:p En als dat alleen de reden zou zijn zou ik zeker toch een aantal dagen/weken of maanden bv proberen te geven.

Ik wil echt niet iedereen bv pro maken, integendeel, ik vond het namelijk best pittig, maar ik vind zo'n keuze wel een overweging waard als het gaat om de voeding van je kindje snapje. Als zijn het maar de eerste druppels wat ze meekrijgen, dan is dat al super goed voor ze, lees maar eens.
    mocht je geïnteresseerd zijn kun je dit eens vluchtig lezen. Best interessant.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Motivatie - 101 redenen om borstvoeding te geven

2. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sow ff moeten bijlezen.

Hallo nieuwe mama's!

Borstvoeding: ik vond het een heel fijn gevoel. Na mijn keizersnee kwam het gelukkig goed opgang en liep het als een "tiet" :p .
    Dochter heeft er 8 maanden van genoten en toen werd het zo druk op het werk dat ik niet meer goed kon kolven.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn buik groeit ook sneller dan toen met mijn dochter. Vooral 's avonds lijk ik al behoorlijk ver zwanger. Daardoor is het denk ik behoorlijk moeilijk om het de komende weken nog geheim te houden op mijn werk, maar voorlopig ga ik nog niets zeggen. Als ik nl zeg dat ik zwanger ben gaan ze mij asap overplaatsen en ik wil mij voorlopig nog eerst zien te bewijzen (bedoeling is per 1/9 op nieuwe werkplek en dat wil ik toch wel door laten gaan).

4. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vorige week veel afgevallen, maar deze week echt niets. Kom zelfs aan, terwijl ik gewoon goed en gezond eet. Voel me ook vol. Geen idee of ik een darmenbuikje heb, want ik ben best stevig. Heb het idee van wel, maar is lastiger te zien dan wanneer je slank bent (en ik ben m'n lichaam nu niet meer gewend, want ben best wel wat kwijt in 1,5 maand tijd (ik was begonnen met afvallen 1,5 maand geleden; juist om zwanger te raken).

5. loesjeM29

loesjeM29 Lid

26 aug 2014
    18
    0
    0
    Den Haag
    @anoniempje1989, wat leuk! ben jij ook 27 april uitgerekend? Gefeliciteerd!

xx

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ook hier een borstvoedingsfan en verheug me er enorm op om weer te mogen beginnen! Maar begrijp ook best waarom anderen niet beginnen of snel stoppen, ieder zijn eigen keuze. Mocht je het willen proberen, zeker doen, want het brengt je heel veel, vind ik.

Nog 9 dagen tot de echo en begin nu toch echt zenuwachtig te worden. Wat als alle ziek zijn voor niks is, omdat we weer een miskraam krijgen? :)

7. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@loesje
    zover ik het allemaal heb kunnen berekenen is het inderdaad de 27e

@all
    over bv ga ik me nog wel inlezen maar zoals ik al zeg ik ben ook met de fles groot geworden en ben er niet slechter op geworden
    heb alleen een teveel aan lh hormonen in me lichaam maar dat zal echt niet komen door bv of geen bv verder ben ik kern gezond haha

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Kruim heeft de fles gehad en is super gezond. Had graag borstvoeding gegeven maar helaas. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

9. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd het idee dat het zo'n strijd is over bv. en fv,, jammer vind ik dat! Ik heb respect voor de bv. moeders maar ben daar zelf het type niet voor dus gaf en geef ik straks weer fv, niks mis mee..

Vind dat het een persoonlijke keuze is en welke beslissing je ook doet het altijd goed is want iedereen wil het beste voor haar kindje

10. loesjeM29

loesjeM29 Lid

26 aug 2014
    18
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt Ukkie1985,

Ik ga ook proberen borstvoeding te geven. Hopen dat het lukt!

11. loesjeM29

loesjeM29 Lid

26 aug 2014
    18
    0
    0
    Den Haag

Ben ik het mee eens. Iedereen moet het voor zichzelf beslissen. Er kunnen 1000 redenen zijn waarom iemand geen bv geeft. Ikzelf ga het wel proberen maar dat is natuurlijk altijd nog afwachten of het lukt.

12. anoniempje1989

zo ineens een hele discussie haha
    fv bv fv bv
    leuk joh die hormonen haha

maar goed weet dat het niet helpt en voorkomen doe je het niet maar smeren jullie je buik in met iets voor de striemen etc?

13. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bv lijkt me prachtig om te geven als het kan, flesvoeding kan altijd nog.
    Wat betreft die voedingskussen, heb echt zere boobies em lig veel te verkrampt de afgelopen dagen dus ook hier al naar gezocht.
    Ik zag vandaag in lidl krantje dat ze op 1 sept zo'n kussen hebben dus die gaan we dan halen :)

14. anoniempje1989

@jabinca
    die van de lidl schijn ook goed te zijn las ik
    helaas geen lidl hier in de buurt

15. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Sorry als ik iemand gekwetst heb, bedoelde juist te zeggen dat ik goed begrijp waarom sommigen voor flesvoeding kiezen...

Heb tabletten tegen de misselijkheid, dus ga vannacht eens proberen of ik dan beter kan slapen en niet of minder misselijk ben :)

16. anoniempje1989

@anemoon
    mij heb je niet gewetst hoor
    hoop dat de tabletten aanslaan!

ik sta er van te kijken dat ik nog nergens last van heb
    ben nu zelfs een paprika-chipje naar binnen aan het werken hihi

17. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik begin al last van bandenpijn te krijgen. Schijnt zo vroeg volgens mij wel te kunnen maar ik had het liever nog even uitgesteld

Doen jullie de combinatietest. Zo nee waarom niet?

18. anoniempje1989

@sanna
    ik wil die combinatie test wel laten doen

19. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Geen combinatietest hier denk ik.
    Ik vond het trouwens geen echte discussie mbt fles/borstvoeding en voelde me zeker niet aangevallen of iets.
    Het is en blijft een persoonlijke overweging en keuze en flesvoeding is echt niet 'te min' of 'slechter' voor je baby. Ieder zn voorkeur toch?
    Ik kom net uit de sportschool, vanmiddag erg beroerd geweest na een kopje koffie maar na het eten voldoende opgeknapt voor een uurtje sporten. Ga proberen dit zo lang mogelijk vol te houden, sport 2x per week 1 uurtje.
    Nu lekker douchen en een makkelijke broek aan want ik heb me toch een opgeblazen buik, pfff.
    Fijne avond allemaal!

20. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Jeetje, wat hebben jullie zitten kletsen zeg!

Alle nieuwe mama's to be welkom. En gefeliciteerd!

Ik wil wel weer borstvoeding geven, bij de eerste ook gedaan. Zelf heb ik wat last van allergieën en binnen de familie ook, dus vandaar.

Ik wil dit keer ook de combinatietest laten doen. Bij de eerste niet gedaan, maar gezien mijn leeftijd wil ik dit nu wel.

Deel Deze Pagina