misschien een tip voor de misselijke onder ons las net dat watermeloen goed is als je echt misselijk ben
Wat ook helpt voor de vermoeidheid (bij mij) is voedingssupplementen. Ik slik de 'zwanger zijn' pillen van de Etos. Als ik het per ongeluk een ochtend vergeet merk ik het gelijk gedurende de dag! A.s. dinsdag onze eerste echo spannend!
Hoi ladies! Net zoals jullie ben ik voor in april, rond de 4de. Allemaal een dikke proficiat met de zwangerschap en dat alles vlot mag verlopen!
Hoi meiden, Zo heb even een hoop bij moeten lezen zeg! Ben even een aantal dagen 'offline' geweest. Pfoe wat voel ik me beroerd.. Vrijdagmiddag even kennis gemaakt met de wc op het werk... normaal gesproken alleen 's middags/'s avonds erg misselijk maar sinds zaterdag ook 's ochtends en dus eigenlijk de hele dag.. pfff. Ben gelijk naar de drogist gegaan en heb er iets voor gehaald en moet zeggen... gister ging het (klop klop klop, even afkloppen) echt redelijk goed! Heb me in weken niet zo goed gevoeld... dus hoop echt dat die druppels helpen!! Sorry hoor, dit was even mijn klaagmomentje.. Ik las over de meningsverschillen over de vroege/late echo.. ik had een echo met 6 weken en 1 dag en moet zeggen dat ik het wel heel fijn vond dat ik bevestiging kreeg dat er inderdaad een vruchtje aan eht groeien is en dat het hartje al klopte. Maar snap ook dat er mensen zijn die liever deze bevestiging met 8 weken willen hebben.. voor ieder persoonlijk anders denk ik.
hier nog steeds misselijk 24/7 word er echt gek van! koffie drink ik al 2 weken niet meer was toch echt wel een koffie junkie maar die geur alleen al.... woensdag intake en echo hopen dat alles goed is <3
Ik weet niet meer precies wie wat allemaal gezegd heeft, maar hier een paar algemene reacties @Cadeaupakketje, is erg leuk geworden! Ik weet nog niet hoe ik het ga vertellen, heb op dit moment niet heel veel zin om er echt moeite voor te doen, met hoe ik me op dit moment voel.. Geen energie en misselijk dusja. @Vitaminepillen, ik slik ook Davitamon mama, maar vind het erg lastig om deze weg te krijgen, vooral als ik misselijk ben s ochtends. Ik heb ook losse foliumzuurplletjes, dus als ik die andere niet wegkrijg neem ik deze in ieder geval. @Mammz, balen dat je je zo ziek voelt! Ik was van het weekend ook behoorlijk ziek en nu nog steeds goed misselijk, maar het is allemaal nog uit te houden. Ik krijg alleen heel weinig eten binnen, neem hele kleine hapjes om maar wat binnen te krijgen. @Anoniempje, heb jij gewoon de babykamer al klaar staan? Wow! @Lelie, wat voor middeltje heb je gehaald bij de drogist tegen de misselijkheid? @Vroege/ late echo, Ik heb de echo als ik 7 weken en 4 dagen ben, ben wel blij dat hij zo vroeg is. Omdat je dan toch al best op tijd een beetje zekerheid van een kloppend hartje hebt. Ik begreep dat bij de meeste echos pas rond week 10 zouden zijn, dat vind ik wel erg lang. Iedereen succes met de echos deze week!
Ik heb nu Nux Vomica van VSM. Geen idee of het echt gaat helpen, hoor allemaal verschillende reacties erover. Maar ik ga het in ieder geval proberen!
@nikki nee babykamer is helemaal leeg was vast aan het informeren naar kosten voor een muurschildering
@jerkim welkom, leuk dat je komt meekletsen. wanneer heb je je eerste afspraak? En heb je last van kwaaltjes? @ voor de misselijke dames, ik sluit me nog steeds bij jullie aan. hopelijk gaat het snel beter. Wordt wel een beetje gek van ML. Ik ben van vorige week zondag al ziek (gedurende de dag, behalve de nacht) dus na het werk kom ik echt gebroken thuis en ben ik blij als mijn dochter fatsoenlijk heeft gegeten, gedoucht en in bed ligt. Na het eten, ofja na het spugen ga ik weer naar bed omdat ik gewoon uitgeput ben. Op mijn twee vrije dagen is het nog lastiger want dan met ik een bijna 2jarige de hele dag vermaken, en tussendoor eten maken en tussendoor naar de wc rennen. Dus ook op die avonden ben ik "op" Nou ml is welgeteld 1 avond thuis geweest en heeft de zaterdag boodschappen gedaan en voor ons gekookt. Voor de rest heeft meneer niets gedaan en hebben we elkaar dus alleen smorgens gezien of even snel aan tafel. Ben ik nou zo'n heks dat ik verwacht dat hij wel wat meer in het huishouden doet nu ik me zo ziek en energieloos voel? Vraagt ie doodleuk op de bank, of voel je je niet goed vandaag sorry maar naar drie keer naar de wc rennend ga ik daar niet eens meer op reageren:x. Gisteren was hij de hele dag weg (avond niet) en vanavond weer de hele avond. hij zal er vandaag of morgen wel achter komen dat ie me moet helpen want dat zijn zn onderbroeken/sokken op. (p.s. dochter heeft gewoon iedere dag schone kleren aan hoor ) Pff sorry moest even klagen voel me gewoon zo beroerd en slap, mn strottenhoofd doet pijn van het overgeven en meneer doet alsof er niets aan de hand is.
Ha ukkie, kan me je gevoel goed voorstellen en heel goed dat je even lekker klaagt. Op deze momenten wil je juist extra gesteund worden, liefst door echte hulp, maar in ieder geval door begrepen te worden en een lief woord. Helpt het om het uit te leggen aan je man? Hier is mijn vriend juist plots de ideale Huisman....dat is normaal zeker niet het geval, maar nu doet hij van alles. Vooral ook veel met zoontje, want dat valt me echt zwaar nu. Wat een verschil met zijn zwangerschap!
Meiden, heel veel sterkte met de misselijkheid! wat een drama he? Ik heb er tot nu toe gelukkig nog steeds geen last van! Maar in mn vorige zwangerschap begon het ook pas bij een week of 10...en dat ging door tot ver in mijn zwangerschap toen.
Haha de afgelopen dagen was ik te slap om ook maar de discussie aan te gaan. Maar goed okk want de hormonen vliege de pan uit waar hij overigens alles de schuld va geeft daarnaast zie ik t door de hormonen waarschijnlijk okk 10x erger want bin dl hadden we de eerste weken ook wat crisis maar toch...
Ha ukkie, je mag zeker even klagen hoor! Meeste mannen zijn gewoon hartstikke blind @Anemoon, bofkont ben je! Fijn dat je vriend zo zijn best doet! Manlief is hier een paar dagen naar het buitenland voor zijn werk, dus moet ik het even alleen zien te rooien. Nu is hij wel vaker een paar dagen weg, dus vind het niet zo erg. Ik merk alleen wel dat ik er emotioneel wat minder stevig insta als normaal Overigens is die van mij ook niet zo'n huisman, maar de afgelopen paar weken doet hij wel ontzettend zijn best, dus ben erg blij met 'm
vandaag de 6 weken bereikt begin van die hcg piek maar nog geen misselijkheid of iets te bekennen ook nog niet de meerdere keren naar de wc moeten hoop stiekem dat het zo blijft maar aan de andere kant maakt het me onzeker bang dat er wat met de kleine is ofzo
@ anemoon lekker toch zo'n man! geniet ervan (kan ie de mijne ff toespreken?) @pietje ik snap het wel hoor nu je man even een paar dagen weg is. Zou ik ook niet om staan te springen. @anoniempje dat hoeft niets te zeggen hoor. Sommigen hebben 9 maanden nergens last van. Het plassen is bij mij trouwens pas sinds twee dagen gekomen en dan vooral snachts.. dus wie weet komt het nog.
Ukkie klagen mag hoor. Die neiging had ik ook echt vandaag. Balen dat je man je zo niet ondersteund. Misschien toch nog duidelijker zijn naar hem en niet denken van hij ziet het toch. Hier net toch maar de verloskundige gebeld. Ik ben de hele dag misselijk, snel duizelig en extreem moe. Haar advies: s' morgens op bed al beginner met ten kopje slappe thee en een beschuitje. Dan elke 2 uur een klein beetje eten. En vooral wat niet gaat, gaat niet, dus als werken niet lukt, dan meldt je je gewoon ziek. Dat had ik dus net even nodig. En .. Ik heb mijn echo een week kunnen vervroegen. Ze gaf aan dat het normaal met 8 weken is en ik zei dat ik hem pas met 9 weken had. Ze gaan standaard uit van een normale cyclus en ik heb een korte cyclus gehad. dus nu kwam ze berekend ook uit op 29 april. Zo happy nu. Want, ja ik vind het ook wel heel fijn om al snel een wel of niet kloppend hartje te kunnen zien. Ook al weet ik dat het nog geen zekerheid geeft. Het begin is er dan in ieder geval al. Anemoon, mij valt dit begin ook zwaarder als mijn vorige zwangerschap hoor. Toen was ik alleen vreselijk moe en had ik weinig eetlust. Maar echt zo misselijk als ik nu steeds ben, dat had ik niet.
Lekker hoor anoniempje dat je nergens last van hebt. Hopelijk blijft dat zo. Pietje hopelijk zijn die dagen snel voorbij.