April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ha dames, gister een echt bed-bad-bank dagje.. voor het eerst ziekgemeld, voel me zo lamlendig. Echt misselijk niet echt, af en toe wat kokhals neigingen. En me onderrug is niet fijn!
    Vandaag op werk gemeld dat het nog niet echt wil en wou manager gelijk al bedrijfsarts inschakelen. Ben helemaal geen dokter type dus ik heb gevraagd of dat nu al echt nodig was. Gelukkig wou hij het nog wel ff uitstellen. Donderdag maar ff verder kijken.

Maare hoe vermaak ik me in vredesnaam... tv staat aan, laptop op schoot, bleegh voel me nutteloos.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wauw nog een tweeling, wat super zeg :D ben stiekem een beetje jaloers ;)

@hier vanochtend de bom gebarsten bij mij. Ik zou vanavond mn fysio hebben en donderdag een massage die al 2 maanden geboekt staat (met veel moeite)
    De dag begon goed want hij had een beschuitje gemaakt met kopje thee op bed. En daarna zegt ie, nou ik ben alleen vanavond en donderdagavond weg :( euh hallo dan heb ik fysio en massage. En gezien ik echt last heb van mijn rug en nek (van t kokhalzen o.a.) keek ik er echt naar uit.
    Antwoord: ja ik kan er niet meer onderuit en moet nu weg....:$:x.
    Boos en in tranen uitgebarsten bleef ik alleen achter op bed... Uiteraard toch weer misselijk en moeten spugen dus baas laten weten dat ik de ochtend thuis blijf en vanmiddag kom werken ivm belangrijke meeting.
    Ik ga het haar straks maar vertellen want ondanks dat ik nog even ben gaan slapen vanochtend val ik bijna weer in slaap.

Kreeg net een sms van ml dat hij het heel vervelend vond dat hij mijn afspraken niet wist en dat we een oplossing gaan zoeken.

Heb hem terug gestuurd dat ik me al een dikke week erg beroerd voel, al 1,5 kg ben afgevallen en continue misselijk, duizelig, moe en energieloos ben. En dat ik daardoor verwacht dat hij wat meer in het huishouden doet tot dat ik me weer wat fitter voel. En dat het dan makkelijk is als hij wat meer thuis is i.p.v 1 avond in de week ;)

zo, klaagmodus kan weer uit. Ik ga nog even een giga notulen maken en dan op naar de belangrijke meeting en dan door naar huis...naar bed samen met dl :D

@jabinca, ik wist het wel hoor, lekker pitten de hele dag:p kan de hele dag wel slapen ;)

3. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@jabinca
    beterschap meid misschien een filmpje kijken?

@uk
    mannen kijken denk er toch anders tegen aan hoe kan zo'n klein ding je nou zo ziek maken
    ik hem hem hier al vanaf het begin duidelijk gemaakt
    ben ik misselijk mag je na je werk je eigen eten maken en als uiteindelijk dingen straks niet meer lukken zoals bed verschonen of wat dan ook doen we dat straks gewoon samen na het werk of in het weekend
    ik ben namelijk niet van plan om mijn moeder of schoonmoeder of wie dan ook dat te laten doen

maar merk echt dat het nog niet echt doordringt bij hem
    is bij mij ook nog niet echt maar anders als bij hem ik wil eerst die echo zien voor ik het echt kan geloven
    stond vandaag zelfs op het punt om nog een testje te doen omdat ik het nog niet echt geloof
    stom he

4. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ukkie, balen dat het met jou en je man niet goed loopt op het moment. Ik hoop dat jullie samen goede afspraken kunnen maken en dat hij wat begripvoller is!
    Blijft lastig voor mannen, op de een of andere manier snappen die het toch niet of kijken er anders tegenaan. Mijn vriend is wel bezorgt en sinds ik me zo misselijk voel gaat hij dan wel boodschappen doen en maakt hij speciaal voor mij iets klaar enzo, maar het huishouden ziet hij niet ofzo.
    Ik zit nu aan de cola, tegen de misselijkheid en het smaakt echt heerlijk! Het lekkerste wat ik in dagen opheb. Maar te veel cola is natuurlijk ook niet goed voor de caffeine, hoeveel zou je op een dag mogen?

5. anoniempje1989

@nikki
    ik dacht dat je 3 a 4 glazen per dag mocht
    als je er teminste geen koffie etc. bij drinkt

6. anoniempje1989

@nikki
    lees net op de coca cola site dat je 300mg cafeine mag wanneer je zwanger bent of borstvoeding geef

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja ik snap het ook niet, het is al de derde keer voor hem... Misschien heeft hij het gewoon erg druk op zijn werk.. Misschien moet ik gewoon duidelijker zijn in mijn communicatie ;)

Cola dronk ik trouwens bij mijn dochter liters van. misschien wel een liter per dag. Niet heel netjes maar iets anders smaakte me gewoon niet :) oja capri sun dat ging ook goed ;)

Maar een paar dagen wat meer dan de normale hoeveelheid geeft niet hoor. Als je het maar niet 9 maanden teveel gaat drinken.

8. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Normaal drink ik het bijna nooit, of het moet light zijn, en dat is dan ook maar 2 glazen per week ofzo :)

Ik heb 250 cl op, dus dat valt mee voor vandaag!

9. anoniempje1989

zo had ik vandaag ineens zin in een kom melk
    drink ik normaal echt nooit

10. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Haha ja melk, dat herinner ik me van bij zoontje. Heerlijk! Volgens mij een manier van je lichaam om voldoende calcium binnen te krijgen.

Cola is hier ook favoriet en dat drink ik normaal niet. Frisdrank is het algemeen vind ik nu heerlijk en normaal niet. Ik drink de cafeïnevrije variant.

Ukkie, vervelend om onenigheid te hebben met je man. Hopelijk komen jullie snel weer nader tot elkaar.

En tweelingmoeders: gefeliciteerd en wat bijzonder :)!

Hier echt een rotdag, hele dag gespuugd. Moet nu hogere dosering medicatie gebruiken en als dat niet helpt over op iets anders. Vandaag was zoontje naar kinderdagverblijf. Morgenochtend bij zijn neefjes en nichtje spelen en s middags komt mijn moeder, dus dat is heel fijn. Kan ik ziek zijn :)

11. anoniempje1989

@anemoon
    beterschap meid gelukkig heb je wat hulp!

cola drink ik normaal niet en eigenlijk ook nog geen trek in
    calcium krijg ik toch wel binnen met kaas en vitaminepil maar tijdens ontbijt dacht ik ineens hmm melk!

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @tweelingmamas zo ontzettend leuk voor jullie. Na de mmm hebben jullie wondertjes! Super zeg.

@man die doet alles in huis als hij thuis is. Dan moet ik met mijn beentjes omhoog op de bank haha. Hij probeert mij echt te ontlasten als ik de midweek gedraaid heb.

@hier moe weeig, geen trek. Blegh. Zo weer slapen. Na een uur staan, last van mn bekkens. Morgen ml tussendoor thuis, donderdag echo. Ben op en top zenuwachtig!

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Hoe is het met de zieken?

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ anemoon fijn idd die hulp. Kun je ff goed ziek zijn rn naar je lichaam luisteren.

@melk had ik ook ineens zin in (wel koud!!) Maar niet in huis. Straks even halen.

@misselijk vandaag en gisteren ietsje beter. Het extra slapen en liggend iets eten schijnt te werken.
    ook met ml gaat het beter. Gisteren ff goed gesprek gehad en heeft geholpen. Hij werkt 50-60 uur per week en had zoiets zolang ze werkt en niet aan de bel trekt lukt het wel. Dus ff flink aan die bel getrokken en nu weet ie t :) Vanmorgen voor t wakker worden lag t beschuitje al voor me klaar ;)

Vandaag vrije dag en lig weer ff op bed. Dl doet haar slaapje dus daar maak ik gebruik van. Maar mn lichaam luisteren helpt.
    Straks even wandelen naar de winkel en iets lekkers bedenken voor vanavond. Lastig met een weeig gevoel maar ga t proberen!

15. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Hier ook misselijk. Vooral sinds afgelopen zaterdag. Soms een dag wat minder en dan weer een dag vrij heftig. Gisteren en vandaag waren/zijn zulke dagen helaas. Ook met overgeven en niets helpt om me minder misselijk te voelen. Overgeven lucht soms een beetje op.

Maar.... gisteren de echo gehad, de eerste en voor zover ze nu kon zien was alles goed. Mooi kloppend hartje! :D:):)Termijn wat ik zelf dacht, lijkt te kloppen.

Qua drinken. Ik drink ineens (naast water) veel jus d'orange en melk (drink ik beide normaal NOOIT).
    Normaal dronk ik altijd Cola Zero. Ongeveer een fles per dag. Nu drink ik dat helemaal niet meer.

Rare lijven, die zwangere lijven. :D

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier weer van onderen leeggelopen als een buikgriep. Ook kokhalzen de hele dag,beetje eten helpt niet en niet misselijk genoeg om over mn nek te gaan. Heel vervelend 18 uur per dag dl van nog geen 2 op mn lip. Die moet ik dag en nacht vermaken en daarbij kan ze niet stil zitten, maar dan ook echt nooit.
    Vanavond werken. Ik zie er nu al zo tegenop :( dochter heeft maar 45 min geslapen. En dan door tot half 12... Dl is dan weer volgende ochtend om 5 uur op en wordt minimaal nog 2x wakker in de nacht. Pffff

Hoop zo dat het over gaat na 12 weken.

*klaagmodus uit*

17. anoniempje1989

Beterschap allemaal!!

hier nog steeds erg onzeker of het allemaal wel goed zit
    merk allemaal nog niks nog niet ziek of wat dan ook
    alleen moe en dromen waardoor ik vaak wakker word s'nachts en ik kom erg moeilijk in slaap

18. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Mapa wat fijn dat je een goede echo had! Ik moet nog 2 dagen wachten, tiktak!!
    Anoniempje, onzekerheid is heel normaal maar je moet echt proberen het los te laten. Dat je geen klachten hebt hoeft niets slechts te betekenen, dat heb ik al zo vaak gehoord hier. En wie weet komen je klachten wat later, wees blij ermee joh. Ga voorzichtig genieten van je zwangerschap. Het is zonde je nu alleen maar druk te maken om de 'wat als' . Mijn motto is dat je je er bewust van moet zijn maar voorbereiden lukt toch niet. Als het fout gaat komt het verdriet toch wel. Zorg nu alleen dat je jezelf niet verdrietig maakt om niets. Bel anders je vk of je wat eerder mag komen.. Stress is slecht he :)
    Ik ben ondertussen bijna de hele dag misselijk, wel kokhalzen maar niet overgeven. Eten lukt wel maar tussentijds steeds een eng gevoel. Als mn maag leeg is of ik moe wordt, verergerd het.
    Vandaag ziek van mn werk weggegaan. Voelde me zo lamlendig en iedereen zag dat er wat was. Buikgriepje als mogelijkheid geopperd en me ziek gemeld. Thuis direct mn bed in gedoken en twee uur geslapen. Voel me nu iets minder ellendig.
    We moeten er iets voor over hebben maar als we straks allemaal mooie baby's in onze armen hebben maakt het geen fluit uit!;)

19. anoniempje1989

@joyce
    heb geen vk maar gyn vanwege het mmm traject
    maar volgende week vrijdag de echo dus hou het nog wel even vol
    denk dat het ook met het traject te maken heb heb daar zoveel teleurstellingen bij gehad dat ik bang ben voor de volgende
    echt genieten kan ik nu niet vind het nu nog erg onwerkelijk ookal liggen er al wat spulletjes hier op de kast

straks ben je die ellendige tijd helemaal vergeten als je dat wondertje vast heb
    beterschap!

20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook nog geen spannende klachten, behalve wat al eerder gemeld was ;) Erg moe dus en last van mn darmen (hoewel dat nu minder lijkt te worden). Ben ook gewoon aan het werk, dus dat is fijn.
    Gisteravond probeerde ik nog wat aan het huishouden te doen, maar dat ging in stukjes van steeds 10 minuten ofzo, daarna was ik steeds weer kapot!

Heb volgende week wel 2 (!!) afdelingsuitjes, dus moet nog even kijken wat ik daarmee doe! Misschien dat ik me dan maar ziek meldt ofzo... Ik rij niet (is wat verder weg en durf niet heeeel ver auto te rijden, vooral niet als ik moe ben), dus dan valt het bij een aantal collega's denk ik wel op dat er niet gedronken wordt. Een collega is al heel wantrouwend, hoewel ik toch echt niets heb laten vallen?

Ik begin nu langzaam aan het idee te wennen dat er echt iets gebeurd, nog anderhalve week tot de echo :D
    Denk wel dat ik voor die tijd nog een testje zal doen haha, liever nog een keertje bevestigen :)

Deel Deze Pagina