April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@jabinca
    owh haha
    ze was ook bij de prikinstructies terwijl zij net zo doodsbang voor naalden is als ik
    wil idd vl er wel bij maar denk eraan om me moeder toch ook te vragen ben wel haar enigste kind die haar eerste kleinkind gaat krijgen haha

groot gelijk gewoon je rust nemen als je dat nodig hebt!
    ben benieuwd naar de reactie haha

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Manlief heeft niet echt een keuze ;) Hij komt er echt niet onderuit om bij de bevalling te zijn hahahaha

Ik overweeg inderdaad wel om ook mijn moeder te vragen, maar aan de andere kant denk ik dat ik graag zo min mogelijk mensen om m'n bed wil hebben...
    Ik twijfel ook heel erg of ik thuis of in het zhuis wil bevallen... Thuis is misschien wel prettiger, maar ook snel drukte voor de deur (familie woont allemaal erg dichtbij) en huizen zijn soms beetje gehorig. Lijkt me vreselijk als m'n buurjongen zou horen dat ik lig te bevallen...

3. anoniempje1989

@pietje
    ik denk dat je op dat moment niet aan je buurjongen denkt hoor haha
    maar lijkt me inderdaad vreselijk om gelijk iedereen aan je deur te hebben staan

zelf ben ik nu een week voor vl's verjaardag uitgerekent hij viert het dus maar heel vroeg dit keer maar komt er idd niet onderuit om niet bij de bevalling te zijn
    hier word het het ziekenhuis zit namelijk op 35 min er vandaan mocht er thuis iets mis gaan duurt het mij dan te lang eer ik in het ziekenhuis ben

4. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    @Meijtje, hier ook een soort van buikgriep-idee, terwijl ik dat normaal echt nooit heb. Kan me voorstellen dat het zwaar is als je er nog eentje rond hebt lopen.

@Anoniempje, denk dat iedereen hier wel onzeker is. Moeilijk is dat he.
    Het huishouden is hier ook een drama, heb er totaal geen energie voor.

@Pietje, handig dat lijstje in je telefoon. Ik denk ook steeds aan van alles, heb wel wat checklists gedownload om te kijken wat er nodig is.
    Leuk de eerste positiekleding! Ik heb ook heel de tijd de neiging om allerlei babykleertjes te kopen en te bestellen enzo.. Maar wil er ook maar wat mee wachten.

@Ukkie, heftig dat je leidinggevende nu net overspannen is. Maar je moet wel aan jezelf denken, als je ziek bent ben je ziek. Is er iemand die je leidinggevende vervangt waar je mee kan praten?

Ziekenhuis of thuis bevallen: ik zou het liefste in het ziekenhuis bevallen, mocht er dan iets gebeuren zit je goed. En dan heb je ook niet alle rotzooi thuis enzo.

Hebben jullie nog goeie/ leuke zwangerschapsapps voor op je telefoon?

5. anoniempje1989

@nikki
    ja erg he die onzekerheid doe voor de zekerheid volgende week nog een testje voor ik de echo heb

sinds gister heb ik mama apps maar kan daar nog niet echt wijs uit
    was ook al opzoek naar iets van een widget voor op het bureaublad zodat je de groei kan zien ofzo maar ook dat kom ik niet tegen

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Tip: doe geen testen meer zodra je 6 a 7 week bent. De hoeveelheid hcg is dan zo hoog dat hij vaak niet meer goed hcg kan laten zien op een test, hoe gek dit ook mag klinken. Vele meiden zijn volledig in paniek geschoten door een lichte test rond dit termijn. Mijn tip: doe het niet!!

7. anoniempje1989

@maartje
    klopt weet dat ze lichter uit kunnen slaan dan
    maar ach heb toch nog 2 testen liggen en een beetje zekerheid is wel fijn ookal is het maar een licht streepje

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @msz wat fijn een kloppend hartje :D

Hebben jullie trouwens een foto meegekregen? Wij wel, inimini maar zal m zo ff uploaden.

@anemoon, lekker he die ruime kleding. Ik vind het ook heerlijk. alhoewel ik het liefste nog zonder bh loop want de bh band maakt me extra misselijk ookal zit ie helemaal niet strak. Maarja zonder met een G cupje doe ik maar even niet ;)

@Nikki, nee er is niemand die haar vervangt, ja ik zelf vervang haar taken maar niet verantwoordelijkheden.. dus is een beetje lastig.:) Ik kijk het nog even aan.. Ze hebben geen gehorige wc's dus spugen kan nog onopvallend.

@bevallen hier moet ik in het ziekenhuis ivm crohn. Maar is me vorige keer niets tegen gevallen hoor! Ook al zou ik nu niet "moeten" dan ging ik daar nog heen. geeft me toch een veilig gevoel, en ik wil medicatie als ik dat nodig vind :D
    Vorige keer ook meteen geopereerd ivm vast zittende placenta dus had me al zien rijden met loeiende sirenes:( nee ziekenhuis is voor mij prima.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    heb trouwens ook even bij miss etam online gekeken en heb een broek een vest en twee truitjes besteld :D wordt morgen gebracht ;)

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zo meiden, wat hebben jullie weer lekker doorgekletst :)
    wat sneu dat er zoveel misselijke meiden zijn zeg! Ik hoop echt dat het snel beter mag gaan! Hier gelukkig nog nergens last van, ook eigenlijk niet van andere kwaaltjes. Ben niet bijzonder moe, eet en drink niet opeens andere dingen, enz ;)
    Alleen helaas nog steeds bloedverlies en nog wel last van mijn rug.

Vanmiddag heb ik de intake bij de vk, dus ga dat wel aangeven, ze weet overigens wel van mijn bloedverlies, want heb daarom vorige week al een echo gehad.

Volgende week gaan we lekker een weekje met vrienden naar Centerparcs! Heb er echt zin in! De week daarna nog een echo en dan mag EINDELIJK iedereen het weten :D

11. anoniempje1989

grr hier net ff woordenwisseling gehad met vl
    volgende week is de laatste week op die bouw waar hij nu zit
    volgende week vrijdag heb ik ook me echo en hij vertikt het gewoon om die laatste dag daar vrij te vragen komt ie aan met ja ik moet ontkisten

zeg al tegen hem straks als ik lig te bevallen en je ben aan het ontkisten moet ik het dan ook alleen doen

sorry maar ben ik nou erg onredelijk omdat ik hem erbij wil hebben?
    hij zegt heel makkelijk ja je moeder is erbij
    dus... volgens mij hoor ik dit met hem te delen of niet

*klaag klaag* lucht wel ff op haha

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het is inderdaad fijner als hij erbij is. En ook leuker voor hem. Maar hier probeer ik of in de avond (kan bij vk altijd) of heel vroeg of laat op de dag dat hij maar een uurtje vrij hoeft te nemen. Mijn man gaat ook echt geen hele dag voor mij vrij nemen.

13. anoniempje1989

@uk
    het is toch de laatste dag daar dus wat maakt die eene dag nou uit denk ik dan?
    1,5uur rijden naar zijn werk en afspraak heb ik om 10 voor half 11 kon niet anders is bij de gyn
    maar dit is zowel voor hem als voor mij allemaal nieuw en hij zegt gewoon heel simpel er is toch niks te zien
    baal er eigenlijk best wel van dat hij zo makkelijk denkt

14. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    @Anoniempje, jammer dat je vriend niet mee zou kunnen. Kan me wel voorstellen dat je graag wil dat hij meegaat.
    Mijn vriend gaat ook alleen mee als hij toevallig kan met zijn werk. Ik heb de afspraak om 10 uur staan en vaak is hij dan aan het werk, maar niet altijd. Ik wil de volgende echo dan wel op een betere tijd plannen voor hem, dan is ook wat meer te zien inderdaad.

@Loesje, lekker een weekje naar Centerparcs, kun je het dan geheim houden voor je vrienden denk je?
    En balen dat je nog steeds bloedverlies hebt!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @anoniempje, geen idee hoe belangrijk een "laatste dag" bij hem is. Ik denk als hij echt een kans had gezien dat het geen probleem zou zijn om vrij te vragen dat hij het echt wel had gedaan. Kan je niet op een andere dag gaan dan als je perse wil dat hij mee gaat?
    Enneuh als het goed is kun je een kloppend hartje zien natuurlijk.

@loesje naar welk parc gaan jullie? Wij willen misschien ook nog ergens heen gaan maar center parcs was de vorige keer echt niet goed bevallen (in limburg) niet schoon, erg oud en de restaurants waren echt niet goed. 1 zelfs een kakkerlak op onze tafel..

16. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Jaaaaaa goede echo met kloppend hartje en goeie termijn :D:D

17. anoniempje1989

@uk hij is eigen baas
    dus reist van bouw naar bouw lijkt me dan niet zo belangrijk

wij zijn vorig jaar richting limburg geweest in een huisje van centerparcs dat was in het plaatsje america dat is wel goed bevallen toen

18. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    @ ukkie1985 ja ook 1 foto mee gekregen maar als we de volgende keer gaan over 3 weken krijgen we meer foto's en dvd mee

19. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    @goede echo's allemaal gefeliciteerd!! Wat een geruststelling he een kloppend hartje :)

@man/vriend issues Ik bof dat mijn man overal bij aanwezig wil zijn. Hij verzet zijn afspraken ook al moet hij daarvoor hemel en aarde bewegen. Hij kan ook wel zijn eigen werktijden indelen (IT) dus dat is wel ideaal. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om bepaalde onderzoeken en zeker echo's alleen te moeten doen, hij wordt ook papa hij hoort erbij te zijn (vind ik)

@positiekleding: ik probeer om niet zo heel veel te kopen. Dit zal onze laatste zwangerschap zijn, en doordat er bij alles waar zwanger baby geboorte etc een flink prijskaartje aanhangt ga ik dit keer creatiever te werk ;) Leggings met een longshirt erop bv, vestjes kun je sowieso gewoon met de knopen open doordragen tot aan de bevalling en spijkerbroeken vind ik normaliter ook al niet fijn zitten dus die laat ik lekker. Je hebt ook veel broeken met elastische bovenband die dragen ook fijn.

@hier Dinsdag intake gehad bij vk. Heftig gesprek geweest omdat ik mijn traumabevalling van 5 jr geleden weer helemaal voor me zag. (flinke knip, vacuumpomp, twee verpleegkundigen die op mn buik duwden om zoon eruit te krijgen, gyne met voet op rand vh bed en trekken aan de pomp) Probleem: ik ben klein en krijg grote kinderen (boven de 8 pond) Dit wordt nu streng opgevolgd. Ik moet maandag intake bij dietiste en moet op zwschdiabetes dieet :( terwijl ik geen diabeet ben, en met 16 weken gesprek met gyne en bevallingsplan maken.
    Ik moet sowieso bevallen in zkh omdat de eerste een ks was.
    Fijn dat ze er bovenop zitten maar ik heb een hekel aan een circus aan mn lijf.

@Vraag: gaan jullie voor de combinatietest zonder medische indicatie?

20. anoniempje1989

@mamamama
    wow krijg kippenvel bij je verhaal
    heftige bevalling hoop dat het deze keer beter gaat!

ik laat de combinatietest wel doen heb daar geen medische indicatie voor
    teminste mag aannemen dat de hormooninjecties etc. daar niks mee te maken hebben

ik heb net wat zitten google naar positiekleding maar kan niet echt wat vinden
    normaal shop ik bij coolcat,jens en dat soort winkels
    draag gewoon shirts en spijkerbroeken maar zie bijna overal bloemenprintjes horitontale strepen wat je buik nog groter doet lijken dan dat ie straks al is
    owh en ik schrok van de prijzen trouwens
    ik ga nog even verder google

Deel Deze Pagina