Pffff de hormonen racen hier de tent door Enige positieve is dat ik zelf vaak nog wel bedenk: doe ff normaal, dit zijn je hormonen! Verder gewoon nog erg moe en echt een hele volle week voor de boeg. Weet nog niet hoe ik dat allemaal ga doorkomen, maar dat zien we wel. Zijn ook allemaal dingen waar ik niet echt onderuit kan! Verder word ik nu een beetje zenuwachtig voor de echo, ben zoooo benieuwd!! Duim zo hard dat het allemaal goed is... Denk dat we volgend weekend de opa's en oma's maar langzaam aan eens gaan inlichten.
Anoniempje, in wat den onzekerheid leef je nu zeg! Ik hoop zo dat het allemaal toch goed is met de kleine! Heel veel sterkte en hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Wel positief misschien dat het bloeden iig gestopt is, alhoewel dat ook weer niets hoeft te betekenen. Onzeker dus!
Gedver dames, ik kan wel janken. Heb de hele nacht wakker gelegen en moest wel op 6 uur werken.. ben echt helemaal kapot. Daarbij komt dat ik sinds zaterdag misselijk ben geworden. Had gehoopt dat dat beetje bij mij voorbij ging maar helaas. NOg niet overgegeven maar echt helemaal nergens zin in. Wat een offers moet een vrouw brengen zeg.. 'zucht' Mijn echo is pas 23 september en kan eerlijk gezegd niet wachten. Ik kan verder me mond niet houden tegen de mensen die direct naast ons staan dus hebben het al een aantal verteld.
Dat hoeft niets te betekenen he? Ik heb al ruim 3 weken bloedverlies, de hele dag door en is nog geen dag weggeweest. Mijn echo met 8 weken was wel goed. Ik had eigenlijk deze week weer een echo omdat ik me ook zorgen maakte, maar ga deze afbellen en wachten op de termijnecho, de 25e. Wanneer moest je precies terug?
vrijdag het is nu weer weg en werd net licht misselijk wakker misschien gaat het dan wel goed?? maar ben ook verkouden dus ik weet het allemaal niet
Brrr anoniempje, wat onzeker. Kon je de tijd maar vast vooruit zetten naar vrijdag! Sterkte jabinca! Hier gaat het wisselend. Ben zo blij met goede echo en dat ik het nu niet meer hoef te verbergen. Maar blijf erg misselijk en moe. Eerste trimester vond ik bij zoontje ook minst fijne, dus nog even doorbijten.
Anoniempje, pfft....einde van de week dus pas! Hoop dat je een beetje afleiding hebt! Tja...misselijkheid kan natuurlijk weer een goed teken is, maar het blijft afwachten. Anemoon, heb je het nu verder aan iedereen verteld dan? Hier nog niet, alleen aan familie waar we veel mee omgaan, en twee stellen vrienden. Volgende week gaan we een weekje op vakantie, en die week daarna heb ik termijn echo en hopen we het te gaan vertellen.
Ja, aan bijna iedereen. Heb een heel duidelijke buik en wilde op het werk de reden voor ziekteverlof aangeven. Als we nu nog een miskraam krijgen, zijn we daar ook eerlijk over.
Anoniempje, hoe gaat het? Wat een onzekere tijd zeg. Jabinca, zwaar als je de hele nacht wakker ligt en dan om 6 uur op moet, vanavond maar lekker op tijd naar bed! Anemoon, fijn dat je het niet meer hoeft te verbergen in ieder geval! Hier weten al een aantal mensen het, terwijl ik het niet wilde.. Zat gisteren met een stel vriendinnen, zegt er opeens een: Ik zie wat aan je, ben je zwanger?? Dus ik hakkelen en ja hoor, ik kan het toch niet voor me houden.. Baal er best wel van dat ze het in de groep zei en dat nu dus 6 mensen het weten en dat ze het niet even persoonlijk vroeg ofzo.. Ik zou het volgende week tegen de meiden vertellen als de echo helemaal goed is, en als je het dan zelf verteld is de verrassing ook veel groter. Verder gewoon even afwachten tot de echo van donderdag
@nikki het gaat wel redelijk ben alleen te druk bezig terwijl ik me rustig moest houden vanmorgen wel licht misselijk maar of dat wat wil zeggen? wel normaal kunnen eten zonder dat het eruit komt verder voel ik me wel erg kl*te die onzekerheid sloopt echt maar moet toch nog een paar dagen maar sla me er wel doorheen hoop ik
@anoniempje het wat balen die onzekerheid. Misselijkheid is misschien weer een goed teken. En houd in je achterhoofd dat veel dames bloedverlies hebben tijdens de zw. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan! @anomoon lekker dat je er nu eerlijk over kunt zijn he lijkt me. En wat je zegt, als het misgaat is het aan de andere kant ook fijn dat mensen om je heen weten wat er aan de hand is, dan kunnen ze je ook steunen. @Nikki he wat flauw dat ze dat zo in de groep vroeg. zou ik ook niet kunnen waarderen! Is het een goede vriendin van je? Wellicht zou je het haar nog even kunnen zeggen dat je er niet blij mee was, dan is het van je af. @hier wordt het spugen wat minder, zo'n 1-3x per dag. wel continue misselijk. Ik heb het zojuist aan twee directe collega's verteld. Ook dat ik ermee zit dat ik het niet aan onze leidinggevende durf te vertellen, gezien zij net overspannen is, en dan wellicht nog wat extra druk bij haar neerleg. Voelt in ieder geval fijn om het aan hun te hebben verteld. Zij geven aan het met de personeelsfunctionaris te bespreken en dat het zijn verantwoordelijkheid is. Maar mijn bazin zie ik privé ook dus het is allemaal een beetje ingewikkeld..
@uk Misselijkheid is alweer weg En bloedverlies maak ik mij eerlijk gezegd het minst druk om Hoor dat inderdaad heel vaak dat dat gebeurt mijn moeder had dit ook en veel erger schijnbaar Maar een traag hartje dat speelt heel erg door mijn hoofd Ook dat zelfs de gyn zegt we moeten heel erg duimen en dat de kans nu dus 50/50 is Had liever gehoord dat alles goed is natuurlijk
@ Ukkie: gebruik je niets tegen de misselijkheid? Ik hield niets meer binnen, dus heb sinds donderdag tabletjes. Helpen super.. ben er erg blij mee. Ben nog wel misselijk, maar veel minder en heb niet meer hoeven overgeven.
Bij mij hielpen de tabletjes steeds een of twee dagen en dan begon het spugen weer. Steeds hogere dosis nodig. Dit weekend heb ik niks genomen en was fijn om niet al die bijwerkingen te hebben. Zojuist voor het eerst primperan genomen, word gestoord van de continue misselijkheid en het vele spugen :x hopen dat het helpt.
Hier ook heel veel last van de bijwerkingen dus gestopt.. Nu wel misselijk en weer meer spugen helaas.. Maar mijn zicht was zo slecht! En zag dubbel en erg duizelig
Oh, dat heb ik allemaal niet. Ben wel moe, maar dat was ik sowieso al. Slaap juist beter met die pilletjes (zonder steeds gebroken nachten en met slaap ik lekker door en voel ik me uitgeruster). Ben nog wel misselijk, maar wel véél minder en niet meer hoeven spugen sinds donderdag/vrijdag. Zou eigenlijk liever niets nemen, maar het niet zo hevig misselijk zijn is ook fijn. Ik durf het dus niet om niets te nemen, want ik moet wel gewoon kunnen werken en dat kon afgelopen week gewoon niet meer.
Knuffel voor alle zieke dames!! @anoniempje, de duimen draaien hier voor jullie... Hier nog een klein weekje tot de echo, kan niet wachten!! Verder heb ik nu wel wat vlagen van misselijkheid, maar gelukkig niet overgegeven. Ook veel last van de (.)(.) , duimen dat ze niet nog groter worden hahaha Hoop dat het hierbij blijft
@mapa nee ik slik daar niets voor i.v.m. de ziekte van crohn wil ik zo min mogelijk medicatie slikken. Ik merk wel dat het de ene dag meer is als de andere gelukkig dus wellicht wordt het beter gisteren maar 1x gespuugd. Wel ontzettend moe!! Mijn werk is 3 kwartier rijden enkele reis en ben in de ochtend echt niet vooruit te branden. Nu ook weer, ogen vallen bijna dicht. Terwijl ik vanaf 20.30 heb geslapen En buiten het vele plassen slaap ik erna eigenlijk weer heerlijk. (wel lekker mn meisje naast me, ohhh slechte moeder hahah maar we genieten)
@Ukkie1985, bedankt! Het is de laatste tijd niet meer zon goede vriendin, ze heeft al vaker wat dingen gedaan waardoor ik minder graag met haar omga.. Maar als ik met een groepje ben is ze er altijd bij. Misschien dat als ik haar alleen spreek, dat ik er dan wel wat van zeg. Goed dat je erover gepraat hebt, en wel fijn dat je het bij de personeelsfunctionaris aan kunt geven. Wel lastig dat je je bazin ook privé ziet. Zou je het haar dan niet eerder vertellen dat je zwanger bent? @Mapa01, fijn dat je tabletjes gekregen hebt en dat ze helpen! Vandaag wat minder misselijk, en dan heb ik meteen het idee dat het niet goed zit.. Gelukkig heb ik over 2 dagen al de echo. Moeheid heb ik ook last van, vooral als ik uit mijn werk kom, en als ik in bed ga liggen ben ik meteen vertrokken. Ik ben wel vroeger wakker s ochtends.