Ha meiden, Zojuist echo en de intake gehad en alles was super in orde!! Termijn klopt aardig, ze dacht nu precies 8 weken! Voorlopig uitgerekend op 27 april. Hartje klopte als een razende! Was nog niet te horen, maar zeer duidelijk in beeld! Mag over twee weken terugkomen voor de officiële termijnecho Ben zo blij!!! Morgen gaan we de aanstaande opa's en oma's inlichten: we hebben lang genoeg gewacht
He meiden... hier ook een 2e goede echo babys waren flink gegroeid 2 cm bijna en de hartjes zelfs kunnen horen! Hoe bijzonder (voordeel van bij de gyn lopen).. kijken of ik een fotootje kan plaatsen De rest van de meiden gefeliciteerd met de goede echos
Waauw ik zie allemaal mooie echo's en positievr berichten voor bij komen Ik was een weekendje weg dus heb ff niet gelezen Wat fijn dat het goed gaat met de meesten Hoe gaat het nu met jou anoniempje? Ik nog steeds mega vermoeid en misselijk Donderdag de eerste echo hihi zo spannend heb er zo'n zin in hihi
Ik ga straks voor de echo! En bloedprikken, bwehhh Ben zo'n meut daarin) Allemaal gefeliciteerd met de positieve echo's!
Fijn zeg al die moeite echo's. Nog 2 nachtjes slapen dan mag ik ook. MZS, fijn dat de medicatie helpt.
Anemoon, balen.. Wanneer heb je je volgende acupunctuur behandeling? Pietje, wat fijn! Veel plezier met vertellen! Diaantje, speciaal om er zo 2 te zien De rest ook succes met de echo's deze week!
Gelukkig woensdag al! Wat bijzonder, een tweelingecho. Allemaal gefeliciteerd met de goede echo's!! Kijken jullie ook uit naar het moment dat je de baby kan voelen?
Wat fijn!! Leuk om ook jouw echo foto te zien. Die van jou ziet er weer heel anders uit dan de mijne omdat ik twee vruchtzakken heb. Hoe voel je je trouwens? Ik ben nu 9 weken precies. Komende vrijdag mag ik weer voor een echo. Hoe vaak heb jij eigenlijk echo's? Mijn gyn wilde overstappen naar 1 x in de 2 weken, maar dat trek ik nog niet haha. Gelukkig ging hij akkoord met nog elke week een echo. Klinkt misschien heel erg verwend, maar na ons vreselijk lange traject durf ik niet te geloven op een goede afloop en is het heel erg leven van echo naar echo... Over jouw vraag wbt kraamzorg: ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het verstandig is om voor de zekerheid je wel aan te gaan melden voor kraamzorg. Mocht je toevallig een voorbeeldige zwangerschap gaan krijgen en met 37 weken gaan bevallen dan is de kans groot dat je binnen een paar dagen wel naar huis mag. In dat geval is kraamzorg best prettig. En mocht je wel wat langer in het ZH moeten blijven, dan is wellicht uitgestelde kraamzorg. Ik ga me dus wel voor de zekerheid aanmelden.
Gefeliciteerd met de mooie echo's! Pietje, veel plezier met vertellen! Wij hadden vandaag de intake, ook een leuke mijlpaal. Volgende week extra echo zoals gepland en dan 15 oktober de termijnecho. qua misselijkheid wisselt het vreselijk hier maar nog geen zetpil gebruikt. Zo suf worden dat je niet eens kan autorijden is niet echt beter naar mijn idee. Zolang ik mn eten en drinken dus nog vooral binnen kan houden gebruik ik ze niet. Moet wel zeggen dat ik me absoluut niet fit voel, ben vreselijk moe en daardoor ook wat emotioneler. Deze week nog vakantie maar volgende week weer werken en daar zie ik wel een beetje tegenop.. De baby voelen lijkt me idd waanzinnig maar dat duurt nog wel ff. Kijk nu dus maar uit naar het hartje horen! Zou dat bij de echo volgende week al kunnen?
Hier ook een goede echo! Hartje klopte, termijn ook dus ik ben super blij. Verder bloed laten prikken en ook extra op toxoplasmose laten testen omdat ik grote kans heb om al antistoffen te hebben. Ben benieuwd!
Jeeeh, wat fijn al die goede echo's! Ik loop echt glunderend op m'n werk, op de een of andere manier wordt het nu pas echt... Ik moet ook van de week al even bloed laten prikken, denk dat ik ook toxoplasmose laat testen.. Weet bijna zeker dat ik hier al immuun voor ben, dus dat zou mij een hoop stress en gedoe schelen! Weten jullie toevallig wat hier de extra kosten voor zijn?
ja gek he zon verschil, hier zitten ze in 1 vruchtzak eigen vliezen en 1 placenta maar de ene het bovenste deel placenta en de andere het onderste deel.. ze zei dat ik wel het gunstigste 1 eiige situatie heb in me buik o.i.d. verder voel ik me goed voel van af en toe steekjes en krampjes en heeel soms een vlaag van misselijkheid maar verder niets...en jij? tot nu toe mag ik iedere 2 weken maar ooww wat gaan die weken langzaam zeg..ik zou het niet kunnen om elke 4 te moeten dus zolang je iedere week kan echt doen!! zoo leuk om ze zo te zien groeien he ja wat betreft de kraamzorg daar heb je wel gelijk in indd en wanneer zou dat dan moeten na de 12 weken?? wanneer ga jij het aanvragen??
Super Neffie!! Kraamzorg moet je voor de 16 weken aanvragen. Volgens mij kun je dat heus nog opzeggen en als je het niet gebruikt door lange ziekenhuisopname is dat ook gewoon zoals het is. Bij onze zoon had ik de module gezinsplanning van fbto. Dat was financieel erg fijn, kreeg meer vergoed dan de module per jaar kost. En kreeg nog couveuse-nazorg (extra uren), dus dat was heel fijn. Kan het iedereen aanraden voor 2015. Wij gaan ook weer overstappen einde van dit jaar. Heel stom, maar ben al best wel bezig met de aankomende bevalling....vorige bevalling was razendsnel, dus dat is de verwachting nu ook weer. Hoop zo dat mijn vriend er is, zoon op tijd onder de pannen en dat de vk er snel is. Idioot om daar nu al mee bezig te zijn!
Wat fijn dat jij de meest gunstige 1eiige tweeling hebt!! Is vast een hele geruststelling!! Fijn!! Ik ben inderdaad erg blij met m'n vele echo's. Zou trouwens anders ook niet weten hoe de tijd door te komen. Ik leef echt van echo naar echo. Op de dag dat ik de echo heb gehad ben ik wel oke, maar de dag erna begint de stress en onzekerheid weer. Echt naar dat ik zo niet op mijn lijf durf te vertrouwen. Kost me veel stress. Steekjes en krampjes: herkenbaar!! Maar zo nu en dan misselijk niet: ik ben 24/7 misselijk, ik eet maar weinig (krijg niet zo veel weg) en geef ook regelmatig over. Dat klinkt niet lekker, maar zaterdag was ik overdag en 's avonds niet misselijk... Maar dat maakte mij ook weer onzeker! Ik was blij dat ik 's avonds laat weer groen aanliep, ergens voelt dat nl ook wel als een goede bevestiging hihi. Kraamzorg ga ik denk ik aanvragen zodra ik twaalf weken ben. Denk niet dat ik dat eerder al aan zal durven.. Alles stapje voor stapje... Zo heb ik ook nog geen gratis dozen aangevraagd en ook nog niets voor de baby's gekocht... Ik ben veel te bang dat het zulke pijnlijke souvenirs gaan worden.. Vrijdag heb ik dus weer een echo, met 9.4 week. Als die nog steeds het gewenste beeld laat zien ga ik het die maandag erop op m'n werk vertellen in onze teamvergadering. Heb jij het al op je werk verteld?
Thanks allemaal voor de reacties! En wat fijn dat er nog meer goede echo's zijn. Vanmorgen mochten we weer kijken. Alles was goed. We mochten zelfs kort het hartje horen! Wat bijzonder. Klopte heel stevig! De baby was ook (vind ik dan) aardig gegroeid, in vier dagen van 1,7 naar 2 cm. Geeft me toch wel meer een gevoel van zekerheid dat het nu (nog wel) goed zit. Kindje groeit goed en het ziet er goed uit. Nu moeten we helaas 4 weken wachten tot 16 oktober de termijn echo. Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Ik kan niet wachten om een afspraak te maken om te weten wat het wordt. Kan ik helemaal los gaan met kopen van kleding en dergelijke. Roze of blauw hihi Maar mijn kerel zegt al: kijk maar gewoon naar jongenskleding want het wordt een jongetje. Hij is erg overtuigd. Zou eens wat zijn als hij gelijk kreeg. Moet ik dat de rest van mijn leven aanhoren natuurlijk. Foto's zeggen meer dan woorden natuurlijk: de kleine kruimel hing lekker op de kop:
@annemoon Ja dat had ik ook gehoord voor 16 weken en misschien is het ook fijn om thuis toch een paar dagen kraamzorg te hebben ook al blijf je langer in het ziekenhuis is toch een extra helpende hand Wat top dat jij al meer weet over de zorgverzekering? Weet jij wat die ongeveer kost per maand? En is dat 1 van de goedkoopste of moet ik juist niet naar de goedkoopste kijken? Snap best dat je al met je bevalling bezig bent als het de vorige keer zo snel ging hihi
Wij houden het geslacht dit keer ook weer een verrassing. Ben wel benieuwd Nee, of de zorgverzekering de goedkoopste is, weet ik niet. Twee jaar geleden was de deal goed: basis redelijk normale prijs en de aanvullende verzekering krijg je helemaal terug in de vorm van gedeeltelijke vergoeding eigen bijdrage kraamzorg. En ook lactatiekundige (of borstvoedingsbegeleidingspakket, dat neem ik dit keer) en kraampakket worden vergoed. Hoe dan ook, in december is het slim om uit te zoeken wat je neemt!
Pietje, wat is het voordeel als je immuun voor toxoplasmose test dan? Kun je dan wel gewoon de kattenbak verschonen enzo? Maartje, fijn zeg, elke week de echo! Dagmar, goed gegroeid zeg! Geeft toch weer een gerust gevoel. Mooie echo ook! Ik wil wel weten wat het wordt ja, dan kun je je in ieder geval voorbereiden met kleding en kinderkamer enzo. Ik weet nog niet of ik het wil vertellen aan iedereen, misschien alleen wat mensen dichtbij ons.