April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

ff snel een update
    heb sinds net weer roze verlies
    ff in de gaten houden mocht het echt rood worden dan toch maar naar het ziekenhuis

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @anoniempje... :( bah meid, zet of door of niet. Nu hang je zo aan een draad tussen hoop en vrees waarvan de vrees eigenlijk overheerst. Als het zo is dan kun je het afsluiten een plek geven. Of doorgaan als het goed gaat. Nu sta je stil en weet je niet welke kant je op moet kijken.

Ja hartje gehoord bij de vk, baarmoeder is nu al de grootte van 12 weken. Daarom is het zo moeilijk te verbergen. Vrijdag over een week de 12 weken echo. Nu is de kans dat het mis gaat iets minder dan 1% :)

Morgen bellen voor een intake bij de gyn. Doordat er een stuk van mn bmm afgehaald is, mijn kleine meid in nog geen 2,5 uur vanaf eerste wee is geboren en ik een fluxus had bij mijn vorige, of ik in het ziekenhuis al dan niet gedeeltelijk onder controle moet. Dus binnenkort intake, datum volgt nog.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@nikkie, voor mij geeft het een gevoel van iets meer veiligheid ivm 3 katten in huis... Verder heb ik wel eens horen zeggen dat je dan ook gewoon rood vlees mag eten, maar dat weet ik niet zeker (zou wel een bonus zijn ;) )

@anoniempje, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen...

4. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Anoniempje hopelijk is er snel duidelijkheid. Zoals het nu is is het ook niks. Inderdaad tussen vrees en hoop, waardoor heel veel stress. Sterkte.

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte anoniempje hoop dat je de dagen nog een beetje doorkomt xxx

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Katten heb ik al sinds mn geboorte. En nooit zonder geleefd. Mijn vk zegt, doe wat je normaal doe, was een keer extra je handen, niet te spastisch. Als je het na al die jaren niet opgelopen hebt en je doet hetzelfde, dan krijg je het nu ook niet. Of je hebt het al gehad. Ik heb nu 4 katten (waren er 5 maar 1 is dood gereden :'( )

7. pietje1987

Nou alle opa's en oma's zijn op de hoogte hoor :)

Ze vonden dat we het wel vroeg vertelden haha, toch echt een andere generatie dan. Maar konden natuurlijk een goede echo laten zien, dus dat was super!

Mijn ouders waren echt fantastisch en zagen het echt niet aankomen! Echt super leuk en waren super enthousiast.
    Bij mijn schoonouders is het het 6de kleinkind en die waren wel enthousiast, maar begonnen meteen over dat we wel van alles van schoonzussen over konden nemen en dat we alles wel tweedehands konden kopen. Schoot bij mij echt even in verkeerde keelgat, ik wil juist graag alles zelf uit zoeken en veel dingen nieuw kopen, vooral kinderkamer en wagen (tenzij ik mijn droomspulletjes voor weinig tweedehands zie ;) ). Klein beetje jammer dus... Ze bedoelen het allemaal echt heel goed en zijn echt heel lief, maar we zitten gewoon lang niet altijd op een lijn in dit soort dingen.

Morgen en overmorgen de broers en zussen inlichten, dat wordt vast weer leuk :)

8. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Anoniempje veel sterkte! Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid voor jullie!

Verzekering: ik heb die bij de vorige x vgz jong naar vgz gezin overgezet. Zo heb je geen eigen bijdrage aan kraamzorg en opname ziekenhuis en achteraf zijn we er blij mee geweest. Meerdere keren opgenomen en dochterlief 1 week op MC gelegen en ik ook aantal dagen in ziekenhuis, we kregen zelfs onze nachten in het ronald mc donald vergoed. Plus had ik door gezin pakket recht op extra kraamzorg uren wat ik heel erg nodig had.

Geslacht: wij willen het wel weten bij de 20 weken echo maar houden het weer geheim. De vorige x was iedereen aan het raden en soms wel moeilijk maar dat maakt het ook wel leuk. Zelfs toen onze dochter geboren was hebben we ML ouders en broertje en mijn vader en zus gesmst, en in die sms stond een versje waar nog niet in gezegd of het een jongen of meisje was. Dus ze kwamen vol spanning naar het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder heeft van het begin af aan altijd geroepen dat we een meisje kregen. Maar toen ik alle decoratie en accessoires in het turquoise kocht begon ze wel te twijfelen.

9. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Ja dat klopt! Als je toxoplasmose heb gehad mag je gewoon weer aan de medium tartaar en biefstuk. Mjummmm!

Ik heb ook katten in huis maar het het specifiek laten testen i.v.m. mijn werk. Ik ben namelijk dierenartsassistente. Grote kans dat ik het allang heb opgelopen en dat scheelt inderdaad een hoop gedoe.

Wauw sommige echo's die ik hier zie zijn zo duidelijk. Bij mij zie je alleen een boontje hahaha.

@ Anoniempje: Wat rot weer. Vind het zo vervelend voor jullie. Wat een onzekerheid... :( Knuffel!

10. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    @ Anoniempje, sterkte meis... Ik kan niet veel meer zeggen dan dat, ik denk aan je *knuf*

@alle goede echo's gefeliciteerd allemaal! Wij hebben volgende week woensdag onze echte echo :) Bij de spoedecho ivm bloedverlies op 7 weken enkel 3 minuten gekeken en een kloppend hartje gezien <3

@hier nog steeds iedere dag misselijk en moe. Ik zit nu al 2 weken ziek thuis ivm darmklachten. Gisteren naar HA geweest, magnesium-nogwat mee gekregen en over 2 weken terugkomen. Krijg een afspraak bij de bedrijfsarts, ik kan met de krampaanvallen die zijn zo onvoorspelbaar,lang en pijnlijk dat mijn beroep niet kan uitoefenen (werk in de zorg)
    Ik ben ook op zwschdiabetes dieet en moet zeggen, het gaat met oke af... Ik zou eigenlijk het stukje koek/taart bij de thee s'avonds moeten laten staan maar ik ben goed op weg. Valt me enigzins mee.

Wanneer gaan jullie kijken voor een kamertje, wagen enz? En kopen jullie dit nieuw? of doorgeschoven van eerste kindje? Ik heb alles al weggedaan heb 2 grote jongens dus zal alles weer opnieuw moeten aanschaffen. Ik denk dat wij voornamelijk via marktplaats gaan zoeken maar sommige dingen zoals geboortepakje, maxicosi,matrasje, flesjes etc wel allemaal nieuw kopen...

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28

ja ik werd al gek bij vlagen misselijkheid laat staan bij 24/7 verschikkelijk zeg... kan je nog wel functioneren??
    Ik dacht dat de wachtweken na tp van embryos lang duurde maar dit is nog slopender dan dat...

ik moest het al vertellen op me werk..ik werk in het ziekenhuis en daar hadden we wat mensen in isolatie dus moest me wel verantwoorden waarom ik daar niet naar binnen ging:D

verder weet me moeder het en vl wil het pas met 10 weken vertellen aan de rest van de fam en 12 weken aan de rest...al wil ik het van de daken schreeuwen ik moet me nog even inhouden....balen...heb verder ook nix gekocht o.i.d. ergens durf ik het nog niet en jij?

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hier wordt alles doorgeschoven. Alleen de kleertjes is even afwachten op de geslachtecho

13. pietje1987

Wij willen ook graag weten wat het wordt. Oorspronkelijk wilden we dit graag met iedereen delen, maar de opa's en oma's willen het eigenlijk niet weten... Moeten we dus nog even goed over denken :D

Ik wil graag veel dingen nieuw kopen (of als het er erg nieuw uit ziet) en ga na 13 weken echt shoppen (tenzij ik voor die tijd echt iets heeeeeeel moois zie).
    Mijn moeder heeft 2 miskramen gehad, een keer met 11 weken en een keer met 13 weken. Nu waren dat wel heel andere tijden, zij heeft bijvoorbeeld nooit een echo gehad. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat het goed blijft gaan, maar wil er geen risico meenemen.

14. pietje1987

Pffff ben vanmorgen ietwat de hard over een drempel gereden en voelde m'n baarmoeder daardoor bewegen. Nu wat mini-steekjes rondom m'n baarmoeder...
    Maak me meteen zorgen, maar zal toch zo'n vaart niet lopen?

15. tutte

tutte Lid

5 jan 2012
    6
    0
    0
    Ik kom ook kletsen hier ik ben 13 april uit gerekend van de tweede

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @tutte welkom! Gefeliciteerd!

@pietje, nee protesteert een beetje , maar de baby zie goed beschermd.

@spullen, kamer van 1 naar 2 kinderwagen ook. Het is uni, dus kan prima.
    Verder even kijken wat ik wel of niet ga gebruiken.

Gisteren heerlijk gedanst, heeft me goed gedaan. Ml heeft cursus salsa, merengue en bachata :)

17. pietje1987

Precies wat ik even wilde horen ;) Dank!
    Heerlijk dat je zo lekker aan het dansen bent geweest :)

@tutte welkom bij ons praatclubje! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed? Heb je al een echo gehad?

18. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Pietje, leuk dat iedereen het zo enthousiast ontvangt hè! Andere generatie merk je echt, vroeger wisten ze het vaak nog niet eens rond 8 weken.
    Ik heb trouwens af en toe ook wat steekjes, ook als ik moet niesen!

Anoniempje, sterkte!

Diaantje, nog even geduld met vertellen nog dus!

Tutte, welkom!

19. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier gebruiken we ook alles van de vorige! Als het een jongen word alleen nieuwe kleertjes kopen. Voor meisje ook een paar maar niet alles.

Morgen nekplooimeting! Spannend!

20. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Tutte, welkom en gefeliciteerd.
    Pietje je baby'tje kan gelukkig wel tegen een klein stootje.

Ingsterr, succes morgen, spannend hoor.

Hier gaan we ook de kamer en kinderwagen doorschuiven.
    Vandaag voor echo geweest en we hebben een mooi kruimeltje met kloppend hartje gezien, op de juiste termijn.
    Over 2 weken krijgen we een echte termijn echo. En dan een afspraak voor de nekplooimeting.

Deel Deze Pagina