Hihi echt makkelijk als je de spulletjes lekker kan doorschuiven vind shoppen wel leuk hoor hihi Wij proberen alles van marktplaats te kopen behalve de kinderwagen die wil ik graag nieuw, en matrasjes, flesjes kleding etc ook nieuw Die steekjes herken ik ook! Met niezen of hoesten de eerste keer gelijk me moeder gebeld maar die zei dat het gewoon je banden of de groei van de baarmoeder is hihi dus helemaal gerust! Vanavond de eerste echo tevens termijn echo ben zoo benieuwd vind het echt leuk En Pietje leuk dat ze zo reageren en ze bedoelen het goed ze denken gelijk mee ookal snap ik je wel helemaal hoor Wilde het eigenlijk niet zeggen (misschien beetje zeuren) maar ik was van de week jarig en nu is me hele schoon familie (zwagers, schoonzussen) het gewoon vergeten geen belletje, appje, kaartje of iets.. Voel me erg 'onbelangrijk' terwijl ik zelf altijd er aan denk of een leuk cadeautje breng.. Weet niet zo goed wat ik met die gevoelens moet, ook als we het straks van de baby willen vertellen, heb daar geen zin meer in om het tegen hun te zeggen, wat vinden jullie hiervan? ( sorry voor het zeuren )
Roosie, kan me voorstellen dat je daarvan baalt zeg. Een berichtje of kaartje ia wel het minste wat je kunt doen!
@roosje ow dan ben je ook de laatste die het te horen krijgt en het liefst met een omweg. Als ik al niet belangrijk genoeg ben, zou mn kind het dan wel zijn? Daaag haha mensen weten dat ik zo ben. Het valt voor mij onder wederzijds interesse en wil je er geen energie in steken prima, maar dan houd ik er op een gegeven moment ook mee op. en dat zou precies zo'n moment zijn.
Roosje: Snap dat dat niet leuk is! Mag je best over klagen . Doen jullie trouwens allemaal een nekplooimeting? Ik vind het zo moeilijk, ik krijg het ook niet vergoed, ben ik nog te jong voor en ik moet het alleen beslissen nu.
@Roosje, dat is echt niet leuk zeg!! Ze zouden inderdaad toch wel een stuk lager op mijn lijstje komen te staan! Doen ze dat soort dingen vaker of is het een eenmalig 'foutje'? @nikkie, je merkt inderdaad echt dat het een andere generatie is! 8 weken is natuurlijk ook redelijk vroeg om te vertellen, maar gezien de goede echo konden we echt niet langer wachten. Familie staat overigens 100% achter ons om het voor de rest van de wereld stil te houden tot eigenlijk wel 13 weken, daar voel ik me zelf ook prettig bij op de een of andere manier! Nu maar hopen dat niemand zijn mond voorbij praat. Ze zouden het nooit expres doen, maar misschien wel per ongeluk uit enthousiasme! @mar, wat fijn een mooie echo!! Gistermiddag hebben we een heel goed bevriend stel ingelicht over de zwangerschap. Zij beweert het altijd bij iedereen te weten, dus was best nerveus Maar verrassing: we zijn fantastische acteurs, ze hadden geen greintje argwaan! Gisteravond de rest van m'n schoonfamilie ingelicht en een van mijn broers. Andere broer en zus volgen vandaag en/of morgen. Het vertellen is zooooo leuk, maar vind het tegelijkertijd wel erg spannend
@ anoniempje, meid hoe is het met je? Heb je nog steeds roze verlies? hopelijk komt alles goed! @pietje wat fijn die leuke reacties Hier ook iedereen enthousiast! Wel enorm irritant die opmerking over dingen overnemen en tweedehands kopen. Daar is niks mis mee hoor, maar laat die beslissing even aan jullie zeg. Zou bij mij ook niet goed vallen dat gebemoeial @mamama meid vervelend nog steeds die misselijkheid en krampaanvallen. Het laatste herken ik momenteel ook heel erg, kan dan niet bewegen of praten of niks, heel vervelend. @baarmoeder, hier ook veel steekjes en bandenpijn. Ook al weer redelijk last van mn bekken. Had ik bij dl ook heel vroeg, toen meteen fysio en die kon daarmee BI voorkomen. Na een paar behandelingen ging het beter, misschien moet ik dat maar weer gaan doen voordat het erger wordt. @kamertje, hier geen kamertje i.v.m. verhuizing wat we binnen nu en een jaar willen realiseren. Baby komt dus bij ons op de kamer.. Mocht het verhuizen te lang duren dan moeten we de zolder even omtoveren tot kamer maar daar heb ik nu totaal geen zin in. We hebben alleen een tweede bedje gekocht gezien dl nog in ledikant slaapt voorlopig. Verder wordt haar commode en kast maar voor de helft gebruikt en zal ze die dus moeten gaan delen met de baby. De kinderwagen (joolz) hebben we toen nieuw gekocht dus die doet het nog prima. Dus hier alleen wat nieuwe kleertjes aanschaffen zodra we het geslacht weten. @hier de misselijkheid is zo goed als weg!! **springt een gat in de lucht** Wel nog erg moe en last van mijn bekken, maar dat zal straks hopelijk beter worden. ben al blij dat ik weer kan eten. Over 3 weken de termijn echo en nekplooi meting en combinatietest. Erg spannend!
Aan super tof jullie reacties ben blij dat ik weet dat ik die gevoelens niet voor niks heb! Ik ben zelf altijd Een beetje te lief voor anderen eigenlijk wil het graag altijd 'goed' doen maar nu ik wat ouder ben weet ik dat ik niet meer zo moet denken zeker niet aardig blijven tegen de mensen die het niet waard zijn. Tot nu toe hebben me zwagers het niet vergeten me schoon zus al een paar keer, heb al een tijdje onenigheid met 1 zwager en zijn vriendin maar ben altijd aardig gebleven (me man had mij in 2012 ten huwelijk gevraagd na 5 jaar samen zijn en hun waren toen 3/4 maanden samen en toen vroeg mijn zwager het een maand later ook aan zijn vriendin!! Heel irritant toen maar vooralsnog zijn wij in 2013 getrouwd en hun zijn nog steeds niet getrouwd haha me schoonmoeder zei altijd dat ze gewoon jaloers waren zijn vriendin tenminste) daar was het mee begonnen de enigheid. maar vind het ook gewoon lullig voor me mannetje want hij voelt zich er ook heel verdrietig om dat ze blijkbaar niks om mij geven, ze doen altijd kort tegen mij en sluiten me voor mijn gevoel vaak buiten, kraken mijn ideeën in eerste instantie af en dan een week later komen ze zelf zogenaamd met 'mijn idee' maar goed bedankt voor jullie reacties nu weet ik ook dat ze voor mij gewoon de pot op kunnen Spannend vanmiddag echo's lees ik hihi En ik weet nog niet of ik die test ga doen vanavond nog ff met de vk overleggen, misschien heeft jou vk ook wel tips waarom wel/niet?
Hier ook twijfel over de combinatietest... De vk gaf aan dat je er vooralsnog geen verhoogd risico lijkt te zijn bij ons (goede leeftijden en gezonde leefstijl en niets in de familie enzo) en ze zei ook dat je van te voren goed moet nadenken over wat je dan gaat doen als... En inderdaad, schoonfamilie is vrij bemoeizuchtig, was met ons huwelijk ook een hele overwinning dat we het gewoon gedaan hebben zoals wij het wilden. Manlief heeft op een gegeven moment ook z'n mond open getrokken en tegen zijn ouders gezegd dat we het toch op onze eigen manier wilden doen. Zijn ouders wilden bijvoorbeeld per se dat we een receptie zouden houden en allemaal mensen zouden uitnodigen die we zelden tot nooit zien (of ik zelfs niet eens kende!). Dat ging dus echt even niet gebeuren
@pietje vervelend dat ze zo bemoeizuchtig zijn zeg dat komt ook wel is je nek uit maar wat ik ook geleerd heb gewoon goed voor jezelf en je menig opkomen is toch het beste Goed dat jullie die receptie niet hebben gegeven!
@ bemoeizuchtige mensen: Oh wat irritant! Gelukkig hier nog geen bemoeiers . @ Anoniempje: Sterkte morgen meis! @ combi test: Ik denk dat ik het niet doe. Eigenlijk wil ik het gewoon niet weten. We zijn jong en gezond, natuurlijk wil dat niet altijd iets zeggen, maar nee, liever niet denk ik.
Anoniempje sterkte voor morgen. Roosie vervelend dat je zo weinig respons krijgt. Jan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt. Wij gaan wel de combietest doen. Bij de eerste niet gedaan.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen, krijg het ook niet vergoed en vraag me af of ik er echt wat aan heb als ik alleen een kans weet...
Ukkie, fijn dat de misselijkheid bijna weg is! Pietje, blijft inderdaad leuk en ook spannend om het te vertellen, vooral bij mensen die het totaal niet verwachten! Roosje, altijd jammer van die mensen in de familie... @combinatietest, hetzelfde wat Pietje zegt zei de vk bij ons ook.
Hele mooie echo gehad. Twee dagen vooruit gezet en dat klopt precies met mijn cyclus. Morgen dus 10 weken. Beebje zwaaide al met zijn armpje wat bijzonder. Nog maar 3 CM groot...
Nee geen combinatietest, we doen niet aan kansberekening. 20 weken echo wel. @anoniempje heel veel sterkte morgen. Dikke knuf!
Denk dat we hier ook geen combinatietest gaan doen, uiteraard wel 20 weken echo. Ja, het kan zijn dat het niet goed is. Maar aan de andere kant kan het ook bij de bevalling mis gaan of dat ze een rotzak maken als ze twee jaar zijn of een auto-ongeluk met zestien... Dit is onze motivatie om het niet te doen. Bij een tweede denk ik er misschien wel heel anders over, maar voor nu is het goed zo! @anoniempje, hoe laat ga je morgen? Duimen draaien weer! @sanna, fijn zo'n mooie echo!!