April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ik begrijp dat soort adviezen nooit zo goed: beperkt met bepaalde vleeswaren omgaan. Als het schadelijk kan zijn, kan een keer eten al te veel zijn. Denk vooral dat het belangrijk is om te doen waar je je goed bij voelt. Mijn verloskundige maakt geen probleem van verwerkte vleeswaren en een zachtgekookt eitje. Heerlijk!

Superfijn dat het goed was mapa!! Proficiat!

2. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Wat heerlijk om zo lekker mee te lezen, alles is zo herkenbaar. Ik heb inmiddels ook een termijnecho gehad en blijk ook al de 12 weken voorbij. Toch fijn :)
    Ik kan nu al niet wachten om te weten of het een meisje of jongetje is, leuk dat sommige een geslachtsbepalingsecho laten doen.

3. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Hier ben ik weer. Ff wat minder actief geweest hier vanwege narigheid in de familie. Kan ik er niet bij hebben.
    Wij gaan zo voor de nekplooimeting. Bloed is twee weken geleden al afgenomen dus ben benieuwd of de uitslag er al is.

Iedereen weet van onze zwangerschap en de meesten reageerden heel lief en leuk.
    Het voelt nog steeds heel erg dubbel omdat ik zo graag zie dat mn schoonzus en zwager weer snel zwanger zullen zijn. Het doet pijn hun zo te zien worstelen dag in dag uit. :(

4. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Uitslag vd combinatietest was goed. Kans van 1:2200 dus heel klein. Baby lag niet stil en heeft ook nog even gezwaaid naar ons :)
    Wij doen geen extra geslachtsbepaling maar wachten geduldig de 20 weken echo af. Ad hand van de nub lijktvhet n jongetje. Ik pin me nergens op vast en ik zie het over n week of 7 allemaal wel ;)

5. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Fijn mamamama85. Lekker verder genieten dus :) Balen van de familienarigheid, hoop dat het zich snel oplost.
    Ik zag dat je al 2 zoontjes hebt, een echt mannenhuishouden dus.
    Wij willen niet weten wat het gaat worden maar geloof dat we echt een uitzondering zijn. Hoor je niet zo veel meer.
    Ik mag volgende week woensdag voor de termijnecho, kijk er zo naar uit! Hopelijk dan ook voor het eerst het hartje horen :D
    Hier ook langzaam steeds meer mensen ingelicht, eind van de week 12 weken en dan wordt het bekend gemaakt op mn werk.
    Meesten hadden het vermoeden al, ik ben er helaas een waar het vanaf de 1e dag bijna op dr gezicht staat (bleek, moe en vol pukkels)
    Achja.. maakt me nu niets meer uit!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamamama fijn de goede echo! Wat vreemd dat jij van te voren bloed kon prikken. Ik mocht het niet eens één dag voor de echo doen :( Heb dus gisteren de echo gehad en over 10 dagen de uitslag van het bloed.
    Tevens was er nog niks te zeggen over het geslacht, minimaal bij 16 weken zei mn gyn, dus wellicht dat het nog alle kanten op kan gaan.

@mapa en houmar jullie ook gefeliciteerd met de goede echo!

@hier de uitslag van de crohntesten en die waren ook prima. De pijn zal zijn door het "herindelen" van de darmen door de zwangerschap. Ze waren wel enorm opgezet maar niet actief ontstoken gelukkig. Dit geeft me weer rust :) zal zo even een foto uploaden van mn buikkie.
    heb nu cup G dus dan kun je ongeveer nagaan hoe groot mn buik is ;)

ps let niet op de rommel in de badkamer haha

Bijgevoegde bestanden:

7. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Gelukkig, ukkie, dat het rustig is qua ontstekingen! Hadden ze nog tips voor de vele toiletbezoekjes?
    Goeie buik inderdaad! :D erg herkenbaar. Zag net filmpje van mezelf terug in de speeltuin....jeetje, lijk wel 5 maanden.

Joyce, wij willen ook dit keer weer niet weten wAt het wordt. In onze vriendenkring komt dat nog wel voor, maar verder vindt iedereen het heel zeldzaam en bijzonder inderdaad. Wij vinden de verrassing juist wel leuk. En toen zoontje eenmaal gezond weer thuis was, zijn we snel jongenskleertjes gaan kopen. Dat is wel een voordeel als je het al weet: kleertjes kopen is makkelijker.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat spannend Anemoon dat jullie het gewoon afwachten. uiteraard heb je zeker de tijd erna om lekker te shoppen hoor, en je kunt voor de eerste uren/dagen vast en zeker leuke neutrale dingen kopen!

Helaas geen tips gekregen voor de toiletbezoekjes etc. Je kunt via de Crohn vereniging wel een penning krijgen dat ze je in iedere winkel/restaurant naar de wc moeten laten gaan maar dat vind ik wat te ver gaan en dan heb ik helemaal een stempel van chronisch zieke ;) zover ben ik nog niet.

9. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    joyce2086 tis idd zeldzaam dat je niet wil weten wat het word, vind dat stiekem toch wel raar. Hoe gaaf is het als je kind tevoorschijn komt en je dan pas weet wat het is. We kunnen al zoveel in het leven vaststellen tegenwoordig :(
    enne ukkie1985, wat een buik zeg... krijg je vast veel reacties op ofniet?
    Gisteravond hield mijn man in bed zijn hand op me onderbuik en voelde dat het strak stond, ik voelen en inderdaad alsof er een ballonnetje opgeblazen word, zo bijzonder.

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mamamama, wat fijn dat de uitslag goed was!

Joyce, je hoort het idd niet veel meer, maar het heeft toch wel wat hoor, dat het geslacht een verrassing blijft.

Ukkie, wow! Wat een buik! Ik kan ook echt niet wachten tot de mijne zo groot is ;)
    fijn dat de uitslagen iig goed waren!

Jabinca, dat voel ik idd ook. Echt zo'n bobbel :)

Ik heb het vandaag ook op mijn werk vertelt, dus nu weet vrijwel iedereen het. Is toch wel erg leuk om het te vertellen :)

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @jabinca als ik strakke kleren aan heb wel.. Maar het zijn echt mn darmen, want mijn bm ligt heel ver naar achter ;) maar omdat het zo super rond en hard is ben ik er toch best trots op :)

@nikki fijn he om het te vertellen. HelemAl op je werk waar je toch wel wat uurtjes per week doorbrengt.

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wow ukkie wat een flinke buik al!

Vandaag vroeg een moeder van een.kind uit mijn klas of de zwangerschap een bewuste keuze was. Pfff brutale vraag. Nu heb ik haar kind door wisselingen etc voor het vierde jaar in de klas , maar dan nog...

13. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    Wauw Ukkie wat een mooie buik al. Nu dacht ik dat ik er al niet meer om heen kon (inderdaad ook darmen) maar zo'n mooi buikje heb ik nog niet.
    Oh en die brutale vragen.... Hier ook al de vraag gehad of het een "ongelukje" was??? Bij de eerste was ik soms echt in shock over het soort vragen die mensen (ook vreemden) mij stelden, alsof ik ineens in bezit was van anderen :)

14. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Oh ik ben jaloers op die buiken. Ik ben echt nog plat. het is wel iets boller maar je ziet het niet echt .

15. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    @ukkie: mooie buik! Vergelijkbaar met de mijne, zal morgen even showen. Ik heb twee weken geleden termijnecho gehad, daarna is bloed afgenomen. Nu 2 weken later de nekplooimeting en verder gekeken naar t hartje, navelstrengvaten, schedeltje, handjes/voetjes/beentjes etc. En de nub. Ik ben er bijna een uur binnen geweest.

@joyce, leuk dat jullie er bewust voor kiezen het niet te willen weten! Het maakt mij helemaal niks uit wat we krijgen als het maar gezond is, maar wil het op voorhand toch wel weten omdat ik te nieuwsgierig ben ;) Is de termijnecho je eerste echo? Of heb je nog een vroege gehad?

@anemoon, ook leuk dat jullie het geslacht niet willen weten. Lijkt me echt bijzonder! N kindje is al een wonder op zich, of het een jongen of meisje is maakt helemaal niks uit dan ;)

@Jabinca, grappig he dat je baarmoeder zich zo opbolt :) je voelt het steeds hoger uiteindelijk. :)

@nikki leuk dat je het verteld hebt! Ik heb het pas aan 4 collega's kunnen vertellen maar denk dat de tamtam zijn werk wel doet. Fijn om geen toneel meer te hoeven spelen, thans dat vind ik.

@Sanna, ongelooflijk belachelijk hoe achterlijk hersenloos mensen kunnen reageren op een zwangerschap he, het gaat hen helemaal niks aan notabene! Vervelend dat je haar kind alweer in de klas hebt... Denk maar zo, nog een paar maanden en heb je verlof ;)

@Houmar, ook ik schrik van de brutaliteit van anderen. Té erg!

@Neffie, jouw buikje komt ook snel! Ik wou juist dat t andersom was. Ik ben ontzettend uitgedijd bij de vorige twee en hoop het dit keer te kunnen voorkomen maar doordat er al twee kindjes in hebben mogen groeien tekent het veel sneller. Is ook niet altijd leuk, maar snap het wel dat je graag wil laten zien dat je zwanger bent. Geduld, komt echt! :)

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @neffie wat super fijn dat hij van de week terug komt. Wat een heerlijk gevoel, aftellen! Heerlijk van genieten en wat leuk dat hij bij de echo kan zijn!
    En buik... Bij de eerste kwam het bij 16 weken.
    Nu de 5e zwangerschap al met 10 weken. (en eigenlijk iets eerder)

17. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een tijdje niet meer zo actief geweest op ZP, maar bij deze even een korte update.

Nog steeds niet helemaal lekker, de 24/7 misselijkheid is gelukkig wel afgenomen maar het spugen is alleen maar meer geworden. Het verschil is dat het nu opkomt 'als kakken', binnen 3 min. spugen en dan is het ook weer over. Er zijn nu ook een hoop momenten dat ik me wel goed voel, dus dat is wel fijn!

Wij hebben 27 oktober de geslachtsbepaling, zoooo nieuwsgierig wat het wordt!

Vorige week kraamzorg aangemeld, moest met 12 weken, wist niet dat dat al zo vroeg moest.

Verder hebben wij een doppler gekocht, wat bijzonder om zo af en toe thuis op de bank naar je kindje te luisteren, wauw!!!

18. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    #1318 mamamama85, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 8 okt 2014
    @lelie wat balen dat je nog steeds misselijk bent.
    Leuk dat jullie zelf het hartje kunnen horen :)

Hierbij n foto van mijn buikje in de avond is ie nog groter.

Bijgevoegde bestanden:

19. houmar

houmar Actief lid

19 mei 2008
    470
    0
    0
    @mamamama85, wauw prachtige buik ook al zeg!

20. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ook al zo'n mooie buik!!!

Ik vind het niet jammer dat ik haar kind in de klas heb. Hij is een schatje!

Deel Deze Pagina