April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat herken ik wel. Voel me er soms ook ongemakkelijk bij. Ik wil niet een van die mensen zijn die het alleen maar daarover kan hebben. ;)
    Probeer vaak ook een andere wending aan een gesprek te geven.

Natuurlijk is het fijn om zwanger te zijn, maar je bent inderdaad toch nog meer dan alleen dat. :D

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Denk dat niemand bewust 'een van die mensen is' ;) hahaha

Maar ik wil inderdaad ook niet zo zijn. Ook dat ik mij vast heb voorgenomen om geen 'moeke' te worden waarvan we er allemaal wel een paar kennen. Dus gewoon een beetje 'vlotte' kleding te blijven dragen, regelmatig naar de kapper enzovoorts enzovoorts!

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoiii ladies, afgezien van mijn migraine gaat het echt heel goed. De meeste misselijkheid is weg, en ik hoef in ieder geval niet meer over te geven. De moeheid is er nog steeds, maar wel echt een stuk minder. Heel erg fijn. Deze vrijdag hebben we een pretecho, ben benieuwd. Merk wel dat ik echt heel erg van echo naar echo leef, en als ik de baby een week niet gezien heb begin ik al weer heel erg te piekeren, zeker nu de kwaaltjes minder worden. Gelukkig heb ik al een behoorlijk buikje, dus dat is wel heel erg fijn.. :)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whahaha ook weer niet te vaak naar de kapper gaan, he... ;) Voor je het weet heb je jezelf een kort pittig lekker makkelijk moekekapsel laten aanmeten... 'Wel zo makkelijk, ben je 's ochtends zo klaar met je haar' hahahahahahahahhahahaha ;)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heel herkenbaar hoor! Ik heb dat ook. Al moet ik wel zeggen dat nu ik de kleintjes zo vaak voel dat ik iets meer rust begin te ervaren. Hopelijk ga jij ook jouw kleintje snel voelen! :)

Ik mag straks om 16.00 uur weer!!

6. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    lol!

7. Mapa01

Mapa01 Lid

3 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Dan heb je alweer een echo?
    Laat je ook geslachtsbepaling doen?
    Wij zijn precies even ver, zie ik.
    Ik voel echt nog niets. Ben al een paar avonden mijn best aan het doen om iets te voelen. :p Het enige wat ik voel is mijn eigen hartslag in mijn handen. Haha!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja, ik heb elke keer een echo. Leuk dat we even ver zijn. Ik voel al heel duidelijk gekriebel in mijn buik en een paar keer hebben we het ook al aan de buitenkant van mijn buik kunnen voelen. Dit komt doordat ik zoveel vruchtwater heb (ivm tweelingzwangerschap) en omdat dit mijn tweede zwangerschap is. Dan schijn je het eerder te gaan voelen.

Wij hebben besloten deze keer niet te willen weten wat de geslachten van onze baby's zijn :D
    Ik hoop dat het gaat lukken om het ook niet stiekem wel te gaan zien bij alle echo's die we nog gaan krijgen. Elke controle krijg ik een echo en ik krijg ivm de meerlingzwangerschap meer echo's dan bij een reguliere zwangerschap die bij de gyn loopt.

Willen jullie het wel weten?

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

:D :D :D :D :D

Whahahahahahahahaahah

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik hoop het ook! Ik heb al wel een paar keer een soort plopjes gevoeld, maar nog niet dat ik echt 100% zeker wist dat het de baby was. Dit is ook mijn eerste, dus weet ook niet echt wat ik er van moet verwachten..

Het is inmiddels 6 uur geweest, dus je veel plezier wensen heeft niet zoveel zin meer. Hopelijk was het weer helemaal goed! :)

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hopelijk goede echo maartje

@flowersoflove mooi dat de kwalen minder worden, maar ik snap dat je meer begint te piekeren.

@kapsel haha hou het zoals ik al jaren heb, het is niet zo nu ben ik 30 dus het moet kort. Kom op zeg, zijn echt al mensen die me aan een moeke kapsel willen hebben. Echt niet hoor!

@echo elke 4 weken en zelf plan ik daartussen 1 pretecho in. Ik vind 4 weken echt teveel.

wordt een stuk meer gepraat dan het andere topic. Ik vind het gezellig hier. :)

12. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1412 Ingsterr, 23 okt 2014
    Laatst bewerkt: 23 okt 2014
    Haha ja kort kapsel, veel mama's nemen het zodra ze mama zijnof als ze boven de 30 komen. Korthaar is nu helemaal in, Zelf zou ik dat noooooit moeten doen. Ik heb heel erg kroes/droog/slag haar, en heel veel haar.
    Als ik het ga kort knippen dan word ik zo'n tina turner in het zuur!

Fijn voor de mama's die geen of bijna geen kwaaltjes meer hebben!

Vanaf 20 weken( over 4 weken) ga ik weer beginnen met zwangerschapsyoga. Heerlijk!

13. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Pietje, ja sommige mensen zijn opeens echt bezorgt. Op het laatst mag dat van mij, nu hoeft dat nog niet ;)
    En zo’n moeke idd, sommige mensen gaan ook meteen hun haar afknippen als ze kinderen hebben enzo! Haha ik lees ook echt die reactie van Maartje daarop!

Mapa01, dat probeer ik ook vaak ja, ik wil ook niet zo’n vrouw zijn die opeens alleen maar over baby’s praat haha.

Flowersoflove, fijn dat het steeds beter gaat! Succes morgen met je echo, ik leef ook echt van echo naar echo idd.

Maartje, dat gekriebel lijkt me echt super. Wel spannend dat je niet wil weten wat de geslachten worden, dan is het echt een dubbele verrassing :)
    Ik wil het wel graag weten, maar weet niet of ik mijn mond kan houden tegen anderen.

Meijtje, is idd gezellig hier he! 4 weken vind ik ook zoveel.. Plan je heel de zwangerschap door pretecho’s in denk je? Of alleen deze periode dat je nog niet veel voelt?

Ingsterr, leuk dat je gaat beginnen met zwangerschapsyoga, heb je dat de vorige keer ook gedaan?
    Ik wil graag gaan zwangerschapszwemmen, maar weet niet vanaf wanneer dat kan eigenlijk.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @flowersoflove, lekker he, dat niet meer hoeven spugen. Hier ook en ik voel me meteen een stuk beter!

@Kapsel, heb net mn haren er weer af geknipt :D Geen opgeschoren kapsel maar wel een schuine bob die niet meer in een staart kan.
    hier zie ik juist vaak het omgekeerde, moeders die hun haar maar laten groeien en altijd in een staart hebben, want dat is makkelijk ;) Ik moet nu iedere dag even mn haar föhnen voordat ik de deur uit kan.

@echo, hier eergisteren weer een gehad, was prima! En het hartje ook gehoord voor het eerst, toch weer bijzonder. sm was mee en vond het ook fantastisch.
    ik heb de gyn om de 4 weken en de vk ook, dus iedere twee weken een afspraak.

@ingster, lekker zeg yoga. Heb ik vorige zwangerschap ook gedaan, viel iedere keer in slaap zo relaxed werd ik ervan..
    Deze keer ga ik denk ik zwemmen in combinatie met peuter.

15. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja heb ik de vorige x ook gedaan maar toen gaf ik zelf les in gewone yoga, nu werk ik daar niet meer maar wil wel naar zwangerschapsyoga, heerlijk! Zwemmen vind ik ook wel relax alleen zo'n hoop gedoe. Uiteindelijk met een dikke buik douchen en afdrogen in een krap hokje ect.

16. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Holaa meiden!! :)

Ben voor de 1ste keer zwanger, dus ons eerste wondertje!! ^.^
    Uitrekeningsdatum is 18 april :)
    Eeehm,, where to start telling?
    Heb de eerste 13 weken nogal last gehad van ochtendmisselijkheid (ook veel overgeven etc.), maar kon nog heel de tijd lesgeven (turntrainingen)
    Ben 2 weken geleden naar de VK geweest, en gelijk het hartje kunnen horen, dag erna gelijk een termijnecho, aaawwhh zo lief& supermooi, ook was et schattige hummeltje al heeel beweeglijk <3
    Yoga ben ik ook mee bezig, was ik al aan het doen voor de zwangerschap, alleen zoek vooral nog prenatal yoga-filmpjes op youtube, wil wel beginnen aan groeplessen ooit, kan ik ook gelijk ervaringen delen met medezwangeren ^.^
    Doe nu ook nog aan turnen, 2 uur op maandag, maar weet niet of het verstandig is om door te gaan, al heb ik geen last nog.. (doe sws al veel voorzichtiger, zo min mogelijk risico op vallen ofcourse.)
    5 november 2de bezoek aan de VK, moet btw ook nog mn bloedwaarden laten checken want ik ben wel snel en veel moe..
    haha, heel verhaal geworden, sorry :p

Liefs!!

17. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Eliaana welkom en nog gefeliciteerd! :)
    Misselijkheid blijft hier helaas nog een beetje hangen. Wel minder als het geweest is maar helaas nog niet weg. Vooral met vroeg mn bed uit meer last maar ja dat is niet altijd te voorkomen he..
    Vandaag de echo in het emc gehad ivm de studie waar we aan mee gaan doen. We zijn goedgekeurd voor de studie dus bloed en urine kunnen inleveren en een echo om de groei te beoordelen. Ukkie doet het prima, zwaaide flink naar ons :D groei lag mooi binnen de waardes en hartje klopte als een razende. Mogen nu de 3e alweer. Heeel vervelend ;)
    Hoe is t met de buikjes bij jullie? Qua gewicht valt het hier wel mee (2,5 kg erbij) maar buikje gaat deze week opeens flink groeien. Je kunt het nu echt gaan zien! Erg leuk maar wel even wennen, trots op een buikje haha.

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @eliana welkom en van harte gefeliciteerd! Hier ook snel moe en heb nu ferro tabletten, Hb was te laag (zoals verwacht). Ben nu minder snel moe.

@nikki sowieso 18 weken zelf met 21 krijg ik 20 weken echo, met 24 controle, dan plannen we daarna 3D echo (of ze moeten het niet doen in de kerst vakantie.) Dan pas met 30 weken groeiecho en afspraak gyn. Dan met 34 weken en 38 wekencintrole bij de gyn, 37 en 39 weken daarna.
    Dus tussen de 24 en 30 weken heb ik geen controle, zou om de 5 weken moeten, maar ze hebben alleen spoeddienst in de kerstvakantie.

19. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    aaawwh thanks voor de welkomstberichtjes!! ^.^
    Jullie allemaal ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! :)

@joyce2086: hihi, bij de echo was het ook zo dat ons wondertje zwaaide, grappig hea? =) heb dr ook een foto van (hoop em te kunnen uploaden ooit hier als het lukt) heb je de 3e weer een echo?
    Jaa mijn buik begint ook te groeien, ik ben al iets meer aangekomen (zo'n 4 kg ondertussen) haha ik loop nu af en toe ineens onbewust met een van mn handen onder mn buik!! hihi ^.^

@Meijtje: Jaa, ik denk dat m'n ijzerwaardes flink te laag zijn, maar moet nog bloedprikken, denk ook dat veel te maken heeft dat ik vegetarier ben, nooit last van gehad, mjaa, nu heb ik voedingsstoffen voor 2 nodig.. Ga ook niet stoppen met het vegetarisme, ben blij dat dat gewoon mogelijk is ^.^
    hoop dat ik ook ferrotabletten kan gaan slikken, want halverwege de turnlessen kan ik ineens inzakken, en ga toch door, met resultaat; thuiskomen like a vaatdoekje :p

20. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik meld mij hier af..

Deel Deze Pagina