@zwemmen. Ik zit op zwemmen (ben in sept na 14 jr weer begonnen) en dat is echt heerlijk. Nu kan in iedereen nog bijhouden maar als ik straks minder snel zwem is het ook geen probleem. Alleen ik zie t beeld al voor me als ik een flinke buik heb en ik rugslag zwem dan komt er echt zo'n eiland voorbij gezwommen haha @voelen. Ik probeer er telkens als ik rustig zit op te letten maar ik voel nog niets helaas. @pietje leuk dat jullie t kamertje al besteld hebben. Ik ben vorige week met mijn zusje (net 6 wkn geleden bevallen van een zoontje (9,5 week te vroeg)) naar babyypark en babydump geweest om wat te snuffelen. Zag een super schattig mintgroen shirtje met een koe hangen en die moest ik echt meenemen dus dat is mijn eerste aankoop. Wij wachten eerst de 20 wkn echo af voor dat we t gaan bestellen. Als we weten wat t wordt gaan we vast leuke kleertjes kopen daar heeft mijn vriend t nu nl al de hele tijd over dat ie dat wil doen. @lelie ik denk dat we de kinderstoel pas aanschaffen als hij/zij kan gaan zitten
Ha dames! Nu maakt het niet meer uit.. Ik had ivm een meelezer een ander account genomen. Ik ben anders mapa. Op mijn telefoon nog altijd ingelogd als Bbtje. Donderdag hebben wij de geslachtsbepaling gehad. Wij krijgen een zoon! Het was mooi om te zien en heel uitgebreid gekeken. Zijn bijna een uur binnen geweest. naam hebben we al lang (voor een meisje hadden we die nog niet, voor een jongen wel). @zwemmen: doe ik ook nu, 1x per week momenteel. Heerlijk! Vorige week was ik daarna bijna van m'n stokkie gegaan. Deze week ging het goed.
@ bbtje, Gefeliciteerd, een zoon, wat leuk! @ kanertje en kinderwagen, Kinderwagen hebben wij hier al besteld, de Qute in het bruin. We krijgen 'm eind november. Kamertje heb ik via mp besteld, dus staat al mooi klaar in haar kamertje. Kinderstoel ga ik nog niet kopen, duurt toch wel even voordat ze er in kan. Nu eerst maar eens naar een box en wipper kijken.
Leuk, een zoon! Handig dat jullie de jongensnaam al hadden bedacht. Hoef je daar niet meer mee bezig te zijn. Ik denk dat ik van de week ga beginnen met zwemmen. Wij zitten ook te twijfelen over een kinderstoel. De stokke vind ik super mooi en handig maar heel erg duur. Dus ik kijk regelmatig op marktplaats, maar ook dan zijn ze nog behoorlijk aan de prijs. Wij zijn allemaal in december jarig, misschien dat wij zo iets dan wel voor onze verjaardagen vrragen aan de familie. Gaan jullie nog leuke dingen doen dit weekend. Het is volgens mij heerlijk weer. Helaas heb ik twee vroege diensten en daarna nog afspraken, dus ik zal er weinig van mee krijgen. Fijn weekend allemaal!
Wij hebben met DL een joolz, toen nieuw gekocht dus hij gaat nog zeker 1 a 2 kindjes mee. En DL heeft ook een stokke stoel. Super fijne stoel. Baby 2.0 krijgt ook een stokke. Ik begin op 18 november met Yoga. Heerlijk. Lekker ontspannen. Heb momenteel heel veel hoofdpijn. Wij hebben dinsdag 18 weken echo bij VK. De vorige x konden ze het al zien en zeiden ze wel dat ze dat officieel niet voor 100% mogen zeggen. Dus hopelijk kunnen we het dinsdag zien. Maar dat blijft hier een geheim. Fijn weekend allemaal!
@tammie, dat shirtje heb ik ook gezien!! Ben er helemaal verliefd op! Er is ook een slaapzak van @nikkie, zware klus he dat opruimen! Hier ook al beetje begonnen, volgende week weer verder! @bbtje: wat heerlijk een zoon! Gefeliciteerd! @flowers, waarom kiezen jullie voor de qute? Hier nog veel twijfel, maar vind het wel erg mooie wagen voor dat geld!
@eliana begin vorige week had ik het. Mn buik is een stuk gegroeid Waar blijft mn stralende huid en haar? Pffff @pietje leuke kamer en wagen. @kamertje, met de kerstvakantie gaan de plinten ertegen meubels op zn plekje en alles opruimen in dat kamertje. Dozen vast uitruimen wat ik wil wassen, wat weg gaat. Nu eerst plakboeken en 9 maanden boeken afmaken. Dan zijn die up to date.
Lekker bezig dagje gehad vandaag (met uitpuf-pauzes tussendoor ). Lekker wat spullen in de aanstaande kinderkamer opgeruimd, boodschapjes gedaan, groter dekbed met hoezen gekocht voor onszelf... Al met al lekker zoet geweest Morgen weer aan het werk, dus ben blij dat ik mij weer fitjes voel! Gisteravond wel vreselijke hoofdpijn gehad dus half paracetamolletje genomen (ben niet zo'n pillenslikker, dus een halve werkt hier vaak meer dan voldoende).
Hallo dames, Wat leuk dat er al veel bexig zijn met het kamertje etc. Dat mis ik wel al die voorbereiding. Maar met het oog op de verhuizing heeft het voor ons geen nut. @pietje fijn dat je je weer beter voelt. Zijn jullie ook zo snel moe? Ik voel me niet meer beroerd of slap maar ben wel erg snel moe en kan savonds nog weinig exta. Hoop snel dat ik de energieboost krijg Bekkenpijn begint ook meer te worden, slik twee paracetamol per dag zo rond 16.00 uur anders red ik het niet. Woensdag weer naar de gyn en dan even bespreken.
Omdat het inderdaad een heeeele mooie wagen is voor het geld, je alles erbij krijgt (dan heb ik het over de autostoel etc). In de winkel heb ik er meerdere keren naar gekeken, de wagen ziet er echt heel chique uit en je ziet echt niet dat het zo'n goedkope wagen is. Het is een hele wendbare kinderwagen, je rijd er zo mee weg en er zitten veel opties op. Al met al vond ik het voor het geld een hele mooie en fijne wagen. Maar ik krijg 'm eind november pas binnen, dus kan dan pas echt een oordeel geven (eigenlijk pas in april uiteraard ).
Hallo dames! Volgens mij heb ik naar aanleiding van mijn berichtje in een draadje over april 2015 mama's voor deze club een uitnodiging gekregen Hartstikke bedankt daarvoor! Ik zal mij bij deze even voorstellen. Ik schrijf niet anoniem zoals jullie kunnen zien. Mijn naam is Jolanda van Rijn. Getrouwd sinds 2012 toen ik 16 weken zwanger was van onze eerste. Onze eerste is van september 2012 en nu een prachtige peuter met een onwijze plofkop krullen Ze heet Amélie. Wij zijn begin 2013 verhuist naar onze eerste koopwoning in Hardegarijp, Friesland. Ik heb ooit wildlifemanagement gestudeerd maar ben nu vooral fulltime mama en gezinsmanager. En daar heb ik het drukker mee dan ooit. Ook ben ik daarbij sinds dit jaar draagdoekconsulent. Ik heb mijn dochter vanaf het begin gedragen en toen de kans voorbij kwam om dit gecertificeerd te kunnen doorgeven aan anderen kon ik dat niet laten schieten. Erg leuk om te doen - maar wel druk druk om een bedrijfje op te zetten terwijl er allerlei andere dingen aan de hand zijn! In Juli dit jaar besloten we dat we wel tot sint jutemes konden wachten als we op rustig vaarwater wouden wachten voor onze zwangerschap van de tweede. Dus we zijn er voor gegaan. En BAM. Eerste ronde meteen zwanger. Was een beetje schrikken maar natuurlijk ook heel erg blij! Ik ben nu 17 weken + 1. Deze zwangerschap sta ik heel anders in als bij de eerste. Toen dacht ik dat het geluk me zo weer afgenomen kon worden en had ik voor week 13 al 5 echo's gehad om mij gerust te stellen. Deze keer heb ik veel meer vertrouwen. Ik heb een termijnecho gehad en ik krijg 1 december de 20 weken echo. (wel GUO in het ziekenhuis omdat ik eigenlijk indicatie voor ct-meting heb, maar die deze keer niet wou doen - maar me dan toch beter voel bij een GUO) Ik heb vorige week voor de tweede keer het hartje gehoord (jeej!) en sinddien voel ik me echt heel erg zwanger en verbonden met dit nieuwe leven. Het is toch wel anders met een peuter om je voeten! Ik heb al heel veel ideeen over hoe ik mijn bevalling wil gaan doen. Ik lees en ben lid van vrije geboorte en geboortebeweging en ga ook absoluut een bevalplan en consentbrief schrijven. <- vraag maar raak hierover, ik praat er graag over! Verder ben ik een behoorlijke eigenwijs maar (ik hoop) op een manier die mensen in hun waarde laat. Ik beheer een paar voor mij belangrijke groepen op facebook. Natuurlijk gezond leven en natuurlijk opvoeden. Ik heb zoveel geleerd over hoe het anders kan dan de status quo en haal hier ook veel voldoening uit! Oh. Ik heb een hond (vizsla van 7 jr genaamd bankai) kat (asiel 12 jr oud genaamd ushi) drie kippen een moestuin (die echt een volledige ramp is op dit moment omdat ik geen tijd of energie ervoor heb) en ben zelf 33. Volgens mij weten jullie nu een hele hoop over mij! Ik ga even kijken of ik dit forum op mijn telefoon op tapatalk kan krijgen. Ik heb namelijk ook zelden tijd voor de pc :s. Maar heel erg aangenaam kennis te maken in ieder geval en ik ga even de berichten doorlezen!
Heb ik nou in het verkeerde draadje lopen typen *snapt niks meer van dit forum* *zo lang geleden* *zwangerschapswatten in mn hoofd*
@ Jolanda, Welkom! Leuk dat je je bij deze groep aansluit, je lijkt mij echt een gezellige aanwinst. Wat fijn dat je zo gauw in verwachting was van jullie tweede wondertje, lekker genieten! Ik heb 5 december de 20 weken echo, ook in het ziekenhuis ivm schisis vriend. Heel spannend, maar tegelijkertijd ook fijn om te weten hoe het met je kleintje gaat. Mag ik vragen wat een consentbrief is? Ik ga ook een bevalplan opstellen, maar een consentbrief heb ik nog nooit van gehoord (dit is ook mijn eerste).
Hihi Jolanda, je zit in de club van mama's van 1 t/m 15 april. Daar had je al eerder gereageerd. Vandaar de uitnodiging in de prive club omdat veel mensen van die groep niet op het forum openbaar praten. Sommige praten hier ook mee. Dit zijn alle mama's van april 2015. Gezellig toch, 2 groepjes.
Schuldig praat ook overal hahaha O ja bevalplan... Ik had er 1 bij mijn dochtertje even kijken wat de site ook al weer is, daar kun je alles invullen ja nee beantwoorden en zet die keurig in een document en wat je over slaat haalt die er automatisch tussenuit. Ik vond het super en de gynaecoloog vond het ook super duidelijk. Kijken of die nog bestaat
Goedemorgen allemaal! @Jolanda welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Wat leuk dat je zo'n uitgebreid kennismakingsverhaal hebt geschreven @Bevalplannen: Uiteraard heb ik niets tegen bevalplannen, maar ik geloof er zelf niet zo in. Ik heb wel een paar korte puntjes die ik wel en niet wil, maar dat bespreek ik gewoon met de VK. Hier een collega gehad met een enorm bevalplan (thuis bevallen in bad, bepaalde muziek, en nog veel meer) en die moest om medische reden een spoed-keizersnede en was daarna nog weken van slag was omdat haar bevalplan niet was uitgekomen. Overigens denk ik dat het mij op dat moment allemaal geen zak meer interesseert, als de kleine en ikzelf uiteindelijk maar gezond zijn volgens mij interesseert het de meeste dames op dat moment echt niet wie er bijvoorbeeld wel en niet in de kamer zijn haha Hier gaat het nog even niet heel lekker, ben toch nog niet 100% hersteld denk ik. Ben wel gewoon aan het werk, maar doe lekker rustig aan Heb vanmorgen ook wat steken in m'n onderbuik gehad, vermoed een vorm van bandenpijn (dat had ik al vrij vroeg). Vervelend, maar niet onoverkomelijk
Ohh en ik ben blij, want gisteren zijn de laatste flessen van MvM opgehaald! Vooral de laatste weken vond ik erg veel gedoe en ging het mij erg tegenstaan. Wel blij en trots dat ik de volle 10 weken heb kunnen meedoen.
Pietje wat vroeg al. Je kan meedoen t/m de 16e week. Bij mij worden donderdag de laatste flessen gebracht. Blij dat ik heb meegedaan maar straks wel lekker dat het klaar is ja. Bevalplannen ed. Nog niet meebezig geweest maar ben ook geen type voor een heel plan denk ik. Je weet toch nooit hoe het loopt. Ga er nog wel een keer wat over lezen dus wie weet. Ik ben nu ook ziek, bah. Snotverkouden, keel en hoofdpijn en vreselijk hangerig. Gisteren hele dag aan het spugen geweest, pas savonds wat soep binnen gehouden. Hopelijk vandaag een betere dag qua spugen. Iig nu ziek thuis, moet donderdag weer bellen met mn werk. Nu eerst uitzieken en rusten.
Ben ook met 5 weken al begonnen en ze houden gewoon die 10 weken aan. Vond het ook wel mooi geweest zo Wat vervelend dat je zo ziek bent! Hou je rustig en heel veel beterschap!