Mijn winterjas is kapot aan het gaan, dus ik heb een nieuwe nodig. Nu dacht ik dat ik het beste gewoon een zwangerschapswinterjas kan bestellen, omdat mijn buik de komende maanden toch flink gaat groeien. Hoe doen jullie dat met winterjassen?
Dankje nikki! ik heb een zgan positiejas tweedehands gekocht. Van mamalicious. Ik pas mijn oude nog wel die is erg ruim. Maar omdat ik zo hard groei wil ik er in dec/Jan wel warm bijlopen
@ nikki83: ja ik ben onder controle bij VK en Gyno. VK omdat ik dat gezelliger vind en de dames ken van de vorige zwangerschap. En gyno omdat het moet. Afgelope dinsdag is wel de laatste echo bij VK geweest. Maar moet om de 3 weken naar de gyno. Over 1,5 week heb ik de 20 weken echo.
@ ik had woensdag ook weer controle. De gyn wilde helaas geen uitspraak doen over t geslacht. Beeb was eigenwijs dus kon t slecht zien.. maar ze wilde ook geen uitspraak doen ivm de termijn. Over drie weken de 20w echo+geslacht! @jas heb ik nieuw bij hm gekocht. Zit erg ruim nu bij mn buik maar door t snoer wat aangetrokken kan worden lijkt het nog wel wat was geloof ik 69.95 @hier ook zelf de uitdrijving gedaan bij dl. Op het moment dat het hoofdje stond mocht ik haar zelf uitrekken (zeg je dat zo??) En op mijm borst leggen. Draaien ging vanzelf... heel mooi was dat!!
@ukkie dat is ook echt heel speciaal! Zou misschien ook een optie zijn voor mij @jas goede vraag... Nog niet over nagedacht eigenlijk.
Ik heb gewoon een lekkere dikke poncho. Heerlijk. Als het echt koud is doe ik daar een colbert onder. Maar kon de vorige x mijn jas best lang aanhouden.
Nikkie83 Wat leuk zeg dat we precies op de zelfde datum zitten.is het ook jouw eerste kindje.voel jij al iets in je buik ik kan niet wachten haha . Liefs
Ukkie, dat is ook mooi zeg! Krijg jij bij elke controle een echo? Angel02, bij mij is het ook de eerste ja. Ik dacht pas wel iets te voelen, maar kan het me ook verbeelden Ik kan ook niet wachten tot ik wat meer voel. Morgen mag ik terugkomen voor de geslachtsecho, hopen dat hij of zij zich dan wel goed laat zien!
Zo zeg wat is het koud buiten. Ik liep zojuist in mn lederen jas even naar de winkel. Vorige week kreeg ik em nog dicht maar nu echt niet meer hoor! Hebben jullie buikjes ook zo'n groeispurt gemaakt vanaf 16 weken?
Hier vind ik hem ook duidelijker aanwezig, maar mijn jas zit nog redelijk ruim en kan nog wel even mee, maar helemaal tot het einde, ga ik echt niet redden! Zal dus hoe dan ook naar een andere jas moeten gaan kijken, maar wil daar eigenlijk nog even mee wachten.
Hoi dames, ik heb gisteren met precies 16 weken weer een controle gehad bij de verloskundige, alles was weer goed. Baarmoeder kwam ongeveer halverwege en we hebben even naar het hartje geluisterd, ze was ondertussen druk aan het bewegen! 'Helaas' was de afspraak met een waarneemster, en niet bij de verloskundige waar we tot nu toe meerdere keren bij geweest zijn. Dit wisten wij van tevoren niet, en ook dachten we dat wij weer een echo zouden krijgen, maar ook dit was dus niet zo. Ze reageerde hier heel apart op. Dat we niet konden verwachten dat we iedere keer een echo kregen etc, dat snap ik heel goed, alleen wij hadden nog nooit zo'n soort controle gehad, dus het was fijn geweest als ze het even had uitgelegd. Bovendien voor degene die het niet weten, hebben wij een ernstig ongeluk gehad en heb ik daarom tot nu toe iedere keer ook een echo gehad. Dit meisje, ja echt een jong ding die zelf nog geen kinderen heeft, wist hier niet eens vanaf.. En ze vroeg of ik nog rookte? Terwijl ik voor mijn zwangerschap al gestopt ben. Echt raar! We stonden met 10 minuten weer buiten. Ik heb al een tijdje niet zo'n fijn gevoel bij deze verloskundigenpraktijk, maar begin steeds meer te twijfelen. Ook mijn vriend vind het 3x niks, maar die is daar sowieso vrij snel klaar mee. De volgende keer heb ik gelukkig een afspraak met iemand anders, maar je zult maar net zien dat je bij de bevalling degene treft met wie je het niet zo goed kunt vinden. Maar misschien moet ik mij niet zo aanstellen hoor! (Hormonen.. Zucht!)
Oh ja, mijn bloedgroep was A negatief dus moet met 27 weken weer onderzocht worden anders moet ik zo'n rhesus spuit..
Die spuiten stelt niks voor hoor! Heb ik ook gehad bij kruim. Wat vervelend dat je met een naar gevoel weg ging van de verloskundige.
Oooeehh groeispurt, jazeker!! pas m'n jas idd bijna niet meer, voel me net een worstje soms &ademhalen is close to impossible.. maar binnenkort even een nieuwe jas bestellen, die er ruim uitziet iig (dus hopelijk ook is hahah )
@flowersoflove: Je hebt groot gelijk hoor, dat het wat beter uitgelegd kon worden, echt naar dat zo'n iemand je zo'n rotgevoel geeft!! & dan die vraag of je nog rookt? staat toch in het systeem of niet? schandalig! is er een andere VKpraktijk in de buurt? hoop het wel voor je, ze moeten je wel zo goed mogelijk gerust stellen&laten ontstressen, maar zo klinkt het niet!! *hug* Woensdag bij de VK, was snel aan de beurt, dus was zeker fijn, beetje gepraat over verzekering etc. wat nu geregeld is.. dus is nu goed daarna heeft ze verteld dat ik besproken ben met de andere VK'en, en ook op de weegschaal moeten staan (dat vind ik echt verschrikkelijk!!) ben ook al (te)veel aangekomen voor m'n gevoel (+6kg) en dat op dit termijn, de VK zei dat het okaay was, maar denk dat ze dat zei om me gerust te stellen (wat ook niet verkeerd is ofcourse) Njaa daarna m'n bloeddruk gemeten (130/60) was goed? & after that, het leukste; Luisteren naar het hartje van ons frummeltje ^.^ ooohh smelt-attack!! <3 zoo blij, klonk goed, leek wel wat rustiger te kloppen dan vorige keer, maar dat kwam volgens haar omdat ze rond dit termijn zich meestal verstoppen, dus ook wat 'vager' klinken.. Volgende keer word de bloeduitslag besproken, en moet nog een afspraak maken voor de 20wkn-echo.. Heb trouwens een geweldige&lieve verloskundige, eigenlijk is de praktijk te ver weg van onze nieuwe woonplaats, maar ik mag wel blijven voor de zwangerschap (vind ik wel erg fijn anyways!!) Genoeg getypt, tijd om te gaan slapen
Flower het heeft zeker niks te maken met aanstellen hoor.ik vind dit echt slechte service van haar.ze kon het beter uitleggen en wat ik niet snap is dat ze nergens kon zien dat jij tot nu toe elke week een echo kreeg.en over dat roken dat staat toch in je dossier.bah. Ik zou lekker als het kan een ander zoeken het is toch wel de bedoeling dat jij je fijn prettig voelt bij je vk toch. Liefs
Ha dames! Weer een hoop geschreven zeg! @nikkie, echo al gehad?? Hoop dat jullie het nu weten! @Jolanda, hier ook zooooo koud! Moet denk ik toch maar een positiejas gaan kopen.... Hier overigens nog weinig tot geen buik te bekennen! Ik denk dat mijn vetjes nu worden omgezet in babybuik, alles wordt wat harder/steviger. @flowers, ik vind dit echt slechte service en zou het zeker bespreken! Ze had op z'n minst even goed je dossier kunnen lezen! @elianaa, ik denk dat geen enkele vrouw graag op de weegschaal staat ik geef gewoon m'n schoenen en kleding de schuld . Overigens ben ik thuis op de Weegschaal nog geen grammetje aangekomen, sta nog steeds op min 2 kilo. Hier lekker bezig met leegruimen van de babykamer. Wat spullen opgeruimd en wat spullen verkocht. De kamer wordt eind november al geleverd (!) ipv de voorspelde week 51, dus moeten de kamer wat sneller leeg maken . Gisteravond heb ik mijn navelpiercing eruit gehaald. Vond het echt heel eng! 7 jaar geleden is deze ooit ontstoken geweest en daarna heb ik hem nooit meer verwisseld! Heel spannend dus, maar ach, hij is er nu uit! Gaat ook geen nieuwe meer in, vind het mooi geweest. Wel gek opeens, zo'n lege buik Verder vandaag een nieuwe fiets geshopt, een Batavus diva plus. Kan nog net mee met het fietsenplan van werk, dat scheelt mij gewoon de helft! En moest toch echt een nieuwe fiets, dus dan maar meteen een die geschikt is voor kinderzitjes.
Pietje, ik heb ook sinds kort mijn navelpiercing eruit gehaald, is heel erg wennen in het begin! Fijn dat je een nieuwe fiets hebt! En we weten het geslacht hoor, vandaag was de baby helemaal omgedraaid dus konden het vrij snel zien! En het is een meisje! Superleuk!
Nikkie gefeliciteerd leuk hoor een meisje. Donderdag weet ik het ben echt benieuwd mijn gevoel zegt ook een meisje dus mij benieuwen of mijn gevoel klopt haha