April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ingsterr het was inderdaad een vieze druilerige dag dus we hebben de komende kinderkamer leeggehaald:D.

Wat spannend de 20 weken echo morgen heel veel succes en ik hoop dat het zich aan je toond ;).ik duim voor je dat je een goede 20 weken echo krijgt.

Wat een goed idee van de grabbelton die kan ik onthouden als wij nog een paar namen overhebben die we allebei mooi vinden.;)
    Liefs

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja meiden naam hebben we een speciale. Komt minder dan 10 voor in Nederland en klinkt niet als een ziekte. Het is een combi van de naam van mij en mijn man.

Verder weinig op fb.
    Kamertje nog niet mee bezig.

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    @Angel, wij zetten hier ook niks op facebook. Vriend is totaal niet van de fb en ok als mensen die het weten een berichtje plaatsen om te vragen hoe het is, maar niet als grote aankondiging ofzo.
    Wij hebben waarschijnlijk ‘de naam’ al :) Vinden we allebei erg leuk, vriend noemde het als 1 van zijn favorieten en op mijn lijstje stond hij ook hoog. We zijn nu aan het wennen om als we het over haar hebben, de naam te noemen :)

@Pietje, dat is al snel dat de meubeltjes komen! Wij moeten ze nog gaan bestellen, zoals het er nu uitziet gaan we dat over een week of 3/4 doen.

@Jolanda, handig zo’n co-sleeper. Ik zit er ook aan te denken.
    Fijn dat de osteopaat geholpen heeft! Ik hoop dat het goed blijft gaan met je bekken.
    Ik ga in ieder geval zwangerschapszwemmen vanaf januari, dan begint er een nieuwe groep waar ik bij kan aansluiten. En heb me gisteren ingeschreven voor de cursus Zeker bevallen. Is een theoriecursus van 5x. Lijkt me wel handig.
    Als je bij de FB groep wilt moet je Senna82 even een pbtje sturen. Zij kan je dan toevoegen.

@Ingsterr, grappig idee van die grabbelton! Succes met de 20 weken echo!

Ik heb afgelopen vrijdag nog zwangerschapskleding geshopt, bij ons in de woonplaats hebben ze echt bar weinig! Maar wel geslaagd voor wat jurkjes, een broek en een paar shirtjes.
    Gisteren afgesproken met vriendinnen die ik maar enkele keren per jaar zie, dus wat cadeautjes gehad, een zak vol kleertjes en dekentjes enzo, erg leuk!

4. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Yes, Alles was super goed. Beebs lag ook voor met de groei. Dus wij zijn erg blij!

5. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Waauw, allemaal, ik moet een heel stuk bijlezen :p
    Yeeeaay.. We zijn verhuisd!! Heeel nice en ruimtelijk (heel verschil met waar we zaten) Nu zitten we hier voor 1 week, en eindelijk nu ook internet, dus kan weer actief posten ^.^
    Heb vanochtend gebeld voor de 20weken-echo, is waarschijnlijk zeeeeeer weinig plaats, want mijne is pas op 30 dec.!! dan ben ik dus al ruim op 24 weken..!! mjaa als er geen plek is eerder, is het maar zo, vind et wel ontzettend lang duren eigenlijk, wil zo graag ons lieve frummeltje weer zien& kijken of alles goed gaat daarzoo in mn buik!! gelukkig kan m'n vriend dan wel mee !! =) (vorige keer kon hij niet mee ivm zn werk)

Bij mij word mn buikje ook zichtbaar langzaam maar zeker.. denk dat het snel ook voor de buitenwereld te zien word dat ik zwanger ben..

Heb gisteren gefietst naar een familiefeestje (17 km, toch niet al te prettig met hobbelige wegdek hier en daar) (ben maar kort geweest), maar heb kunnen vertellen dat ik zwanger was, wel grappig want in de family is er een soort baby-boom, alle nichten krijgen ook kinderen of hebben net een kindje gekregen (zulke schatjes ^.^)

Heb gekeken voor zwangerschapszwemmen in de buurt & gevonden voor 4,85 per keer, of 12badenkaart voor 48,50.. dus dat is al een stuk beter dan 10,50 per keer bij dat andere zwembad haha..
    Nu nog een zwangerschapsyoga-les vinden =)

Aaawwh ik voel nu ons liefje vaak draaien in m'n buik, kan niet wachten tot mn vriend het ook kan voelen!!

Alles goed met iedereen verder??
    hebben jullie ook weleens last van jullie bekken, of bandenpijn?

Liefss!!

6. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ingster, fijn dat alles goed was. Toch spannend he die 20 weken echo. Ik mag de 2e dus nog 2 weekjes geduld. Eliana, 24 weken is echt heel erg laat hoor. De echo is bedoeld om de baby medisch na te kijken en rond de 20 weken is hiervoor de juiste termijn. Mocht er iets mis zijn dan kunnen ze nog verder onderzoek doen en heb je ook nog de tijd voor evt behandelingen of vervolgstappen. Niet iets waar je aan wilt denken maar goed. Met 24 weken heb je eigenlijk geen tijd meer over hiervoor.
    Hier begint de kleine vanbinnen ook te kriebelen sinds vorige week. Vind het soms nog lastig het gevoel goed te herkennen of onderscheiden van bv darmgerommel maar zal vast steeds duidelijker worden. Manlief kan niet wachten tot hij het ook kam voelen haha.
    Ik voel me momenteel weer redeljjk fit, ben bijgekomen van de verkoudheid en de daarna bijgekomen bronchitis en de misselijkheid is ook veel minder. Lang leve het 2e trimester toch? :) Hoop dat het zo blijft voorlopig maar voor nu geniet ik gewoon lekker van iedere dag dat ik me prima voel.
    Buikje groeit langzaam, je kan er niet echt omheen maar hij is nog bescheiden. Net weer een foto gemaakt en dan lijkt hij minder opvallend als met de dagelijkse kleding, beetje gek. Er zit 3 kg bij volgens de weegschaal, weeg mezelf iedere woensdag en t gaat gestaag omhoog, onsje of 2 per week gemiddeld. Best netjes toch? :) Zal het fotootje toevoegen, hebben jullie al foto's om te delen?
    Bandenpijn is hier wisselend aanwezig, bekkenpijn gelukkig niet!
    17+3-1.jpg

7. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    #1587 angel02, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014
    Ingster wat fijn dat alles goed was.ik krijg 3 december mijn 20 weken echo dus nog even wachten voor mij .;)
    Leuke foto hoor joyce.;)
    Hier is die van mij hihi

eliana ik zou toch proberen om de echo eerder te krijgen hoor het is precies zoals joyce zegt.joyce wat fijn zeg dat je het begint te voelen geniet er lekker van.
    Liefs

Bijgevoegde bestanden:

8. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wel even deze mooie foto delen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,1 KB
      Weergaven:
      0
  9. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Oh wat een mooie foto 💕

10. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad. Helaas was niet alles goed en zijn wij voor verder onderzoek doorgestuurd naar het academisch ziekenhuis. Een van de nier bekkens is ernstig verwijd. Waarschijnlijk kunnen we binnen 48 uur al terecht voor een vervolg onderzoek. Gelukkig is dit in de meeste gevallen goed te verhelpen, maar verder onderzoek moet uitwijzen wat daar voor nodig is.

Gelukkig was de rest wel in orde en de kleine man (ja, het is een jongetje) ligt iets voor in groei.

11. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat spannend Hanneke, hopelijk kunnen ze het verhelpen.
    De 20 weken echo vind ik ook nog wel spannend hoor.
    We hebben vorige week natuurlijk wel een 3D echo gehad maar dat zegt nog niks he.

@ Pietje hier de foto van onze (platte) Bossche bol

12. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Hanneke, wat rot dat de echo niet helemaal goed was. Fijn natuurlijk dat het verholpen kan worden maar je hoopt toch op ander nieuws. Succes de komende weken met wachten én de vervolgafspraken.
    Bovendien natuurlijk gefeliciteerd met het feit dat je een zoontje krijgt, erg leuk! Voor jullie ook de eerste toch?
    Tammie; ik heb gelijk trek in zo'n bol ;) Ziet er lekker en erg leuk uit!

13. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oje hanneke! Veel succes. Gelukkig was de rest wel allemaal goed. gefeliciteerd met je mannetje.

14. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Elianaa, wat laat 24 weken! Moet je nog langer wachten. Fijn dat je nu verhuisd bent en het een beetje op orde is.
    4,85 voor zwangerschapszwemmen is wel goedkoop ja!
    Bekkenpijn nog niet, ik weet ook niet goed hoe je dat moet voelen? Bandenpijn wel regelmatig en ook lage rugpijn.

Joyce, mooi buikje al! Bij mij scheelt het ook echt met wat ik aanheb hoor.

Angel, bij jou zie je het ook al goed!

Ingsterr, mooie foto!

Hanneke, dat is schrikken. Wel fijn dat het meestal goed te verhelpen is, laten we hopen dat dat bij jullie ook is. Succes verder met de volgende onderzoeken.

Tammie, leuk idee met die bossebol!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Hanneke he meid wat vervelend van de echo! Fijn dat je snel terecht kunt. Succes!

@foto's wat een mooie foto's dames! Ik zal straks ook weer even eentje maken :) altijd leuk!

@eleniana, ik zou toch ook even bellen of het eerder kan. Mocht er iets zijn dan heb je tenminste nog tijd genoeg om actie te ondernemen. Of anders een ander echocentrum proberen als ze echt vol zitten.

@namen, wij zijn er na dit weekend definitief uit, zowel voor jongen als een meisje. Als we nu ook nog het geslacht kunnen zien donderdag wordt het echt alweer concreter, kan niet wachten!

@bekkenpijn, ja hier wel last van op mijn vrije dagen ;) lekker handig. Ik moet straks misschien meer gaan werken ipv minder, want op het werk heb ik geen last :D

@ Tammie leuk gemaakt! Hoe heb je de room gekleurd? Ik wil graag een taart maken met gekleurde vulling.

16. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    @joyce: I know :( .. had ook gevraagd of het eerder kan omdat ik dan allang de 20 weken-termijn gepasserd ben, kreeg niet echt duidelijk antwoord van de telefoniste, maar ik ga het nog wel even bespreken met mn VK 3 dec. maybe evt, ergens anders verder in het land waar ze wel plaats hebben?? I hope so!! is namelijk wel heel erg belangrijk om te weten hoe het met ons frummeltje is..
    Oooeehh meis, mooi buikje heb je, heel bescheiden, maar toch wel te zien ^.^ (wilde ook een foto maken net, maar mn arm zat constant in de weg hahah)

@angel: Jup ik ga het bespreekbaar maken met mn VK..wil ook zeker snel weten of alles goed gaat met ons wondertje!!
    Waauww meis, ook een mooie buik!! best duidelijk al =)

@ingster: aawwh mooie/lieve foto =)

@hanneke: wat vreselijk om te horen te krijgen dat niet alles goed is..!! gelukkig is het te verhelpen, good luck meis!!
    & gefeliciteerd met je zoontje ^.^

@tammie: wat een leuk& tasty idee :p =)

@nikki: Jaa zeker fijn, voel me hier ook een stuk beter!!
    Hoop ook dat de 20weken-echo eerder kan idd..
    Ik weet trouwens niet zeker of het bekkenpijn is, hoop het niet, is wel erg snel op dit termijn.. bandenpijn voel ik wel heel goed, soms voelt het of mn buik uit elkaar word getrokken, maar als ik rustig aan doe valt het wel mee, moet op zo'n moment even niet veel doen
    Jaa, dat zwemmen ga ik zeker wel doen denk ik, is ook niet al te ver weg, is makkelijk aan te fietsen.. ben heel enthousiast ^.^
    Ooeeh rugpijn, ga je wel naar de fysio?
    kheb der ook last van, maar ik ga dan op de grond liggen met mn benen een stukje omhoog, is best relaxed soms =)

17. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    @ukkie: Indeed, ga wel eerst even bespreken met mn vriend, maar het gaat om de gezondheid van ons lieve frummeltje, dus ik denk dat hij op een eerdere datum ook wel vrij kan vragen voor de 20wekenecho..
    Met de bekkenpijn, hoe ervaar jij dat??

18. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ ukkie ik heb kleurstof bij de slagroom gedaan en toen de slagroom gewoon geklopt met suiker

19. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
  20. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Elianaa, ik heb voor rugpijn wel een tijdje bij de fysio gelopen, gekraakt enzo en oefeningen gekregen en ik weet waar het aan ligt. Is mijn houding op het werk die niet goed is, dus daar moet ik eigenlijk gewoon beter op letten. Dat was in mijn bovenrug, maar nu zit het vooral onderin, maar niet zo erg dat ik echt weer terug moet naar de fysio.
    Op de grond liggen met je benen omhoog klinkt lekker, maar is niet handig op het werk haha ;)

Deel Deze Pagina