April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Wat een stilte hier :p hoe isset met jullie meiden?? ^.^ zeker druk met de voorbereidingen van de feestdagen ??

Ben ook nogal moe de laatste tijd, maar kan ook wel een beetje een winterdipje zijn, heb ik altijd met dit donkere weer, kan ik amper mn bed uitkomen..

De afstand van verloskundige& ziekenhuis is nihil, dus is indeed niet heel lastig, zolang ik maar vervoer heb als er evt. wat aan de hand is..

Heb ik al verteld dat alles goed was met mn bloed, alleen de 27ste week even opnieuw een bloedtestje of ons wondertje een positieve bloedgroep heeft, want ik heb O negatief en m'n vriend heeft A positief..
    Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaan, bloedonderzoek is toch gewoon hetzelfde als andere bloedonderzoeken?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vergeet steeds overal te lezen :(

Maar hier gaat het prima! Voel de kleine gelukkig erg goed. Vanavond weer op controle bij vk en dan uitkijken naar onze 3D/4D echo in januari! :D

3. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    @Loesje86:
    Nice meis, dat het goed gaat!!
    Ooohh cute, zo leuk dat gevoel van bewegen van je wondertje hea? ik zit er soms echt volop van te genieten!! ^.^
    Lijkt me echt superleuk, zo'n 3D/4D echo!! =)
    Goodluck bij de VK vanavond!!

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mag ik ook gezellig meekletsen 😄 ik ben 15 april uitgerekend van de tweede.

5. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    @mbeekje: ofcourse mag dat!! ^.^ alleen maar gezellig!!
    Gefeliciteerd met je 2de zwangerschap!! :)

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha meiden hier ook drukke week achter de rug.
    Controle was 3 minuten... Liepen dik een uur uit.
    Dus niets besproken. Balen over 4 weken een uitgebreide echo om te kijken waar placenta uithangt bmm check, groei echo enz. Gelijk bloedprikken.

Hier nu opweg naar weekendje Duitsland Ml en ik. Dochter bij mijn moeder, voor het eerst logeren. Super spannend. Ze is nu ruim 2 jaar, mag ook wel een keertje.

Na.het weekend beginnen aan de babykamer.
    Reageer dan uitgebreid.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier een zware griep aanval :( en een actieve peuter die vanalles wil.. kan wel janken... en ja dat heb ik net ook maat gedaan.. ik reageer binnenkort weer uithebreid

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hier ook een vreselijk drukke week gehad leuk hoor het onderwijs :p

Tussendoor naar het ziekenhuis een bom van 40 mm meer dan prima. Ik hoop zo dat mijn lijf het dit keer goed doet.

Volgende week moet ik een suikertest doen twee uur lang in het ziekenhuis zitten brrr.

9. sanna1986

Beterschap!

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Sanna gelukkig!

Heerlijk geslapen vannacht. Voor het eerst in 2 jaar geen gebroken nacht. Dat is wennen :)
    Vandaag kerstmarkt met manlief. Lekker!

11. sanna1986

Ja so far so good. Elke week is weer een week dichterbij de veilige grens.

Veel plezier op de kerst markt!

12. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    @Meijtje: Wat vervelend dat ze zo uitliepen, en dat je maar 3 minuten controle had!!
    ooeeh Duitsland; Gezellig, veel plezier op de kerstmarkt ^.^

@ukkie: Heel veel beterschap, kheb de griepattack al gehad, duurde gelukkig maar een weekje..
    Hoop dat je je snel beterder voelt!!!

@sanna: oohh een suikertest, wat houdt dat in? wel lang 2 uur in et ziekenhuis, wel even naar, maar hoop dat alles goed gaat/is!!

Zoo, was donderdag naar de tandarts geweest (was ook veeeeel te lang geleden) njaa was vorige week woensdag ook gegaan, maar dat was even om te kijken wat er mis was met mn kies, maar nu alles gechecked en ik zou 2x 1,5 uur moeten vullen, alleen het is zo duur, dus I dunno of het zo handig is zo vlak voor de komst van ons wondertje.. wil geen risico's lopen, en tsjaa, ik zou best nog wel even kunnen wachten met het vullen!!
    Ook foto's moeten maken, met loodschort (is om straling tegen te houden) vond het toch btj eng.. maar is gewoon goed gegaan..

Oohhh ik ben zo moe, heb gisteren lesgegeven, van 4 tot half 8.. & moest fietsend weer naar het station 10 km heen&10 km terug.. miste ook nog de trein (zag em net wegrijden, de moed zonk me in de schoenen, had nl. flink wat tegenwind) mjaa, alles is gewoon goed gegaan, ze waren allang blij dat ik wel kwam.. njaa, terugweg,laatste stukje enorme wind mee, dus ik vloog dat stuk naar huis (is zoo heerlijk hihi) om 9 uur thuis & even gegeten, en bijna direct in slaap gevallen, soooo tired!! & vanochtend uitgeslapen tot 11 uur hmmmm wel weer rare dromen, maar die heb ik sowieso heel vaak tegenwoordig :p

hahha voel ons lieve frummeltje heel vaak bewegen, soms zie ik de beweging ook, zo apart, maar zo mooi gevoel!! ^.^ maakt me helemaal blij <3

13. sanna1986

Oh wat heerlijk uitslapen..... dat gaat niet met een peutertje van bijna 3.

Die suikertest is een paar bloedtesten achter elkaar. Een keer nuchter daarna na een vies zoet drankje.

14. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bob dames, ik heb zoveel last van kramp. Pfoe!

Hoofdpijn is ook nog niet afgenomen. Vreselijk!

Onze dochter slaapt tot 8/9u. Word wel nog 1x per nacht wakker.

Ik kan geen inpakpapier meer zien. Haha zoveel ingepakt, jeetje!

15. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Sorry dames kom even binnen vallen na een hele lange tijd stil te zijn geweest.
    Die stilte had alles te maken met een flinke depressie.
    Die ben ik helaas gewend ivm met een bipolaire stoornis.
    Maar ik begon nu ook psychotisch te worden.
    Inmiddels heb ik de juiste medicijnen en gaat dat ontzettend goed.
    Met kindje gaat ook alles goed, het is een jongetje die ontzettend druk is. Ik voel hem al sinds week 17 ondanks een placenta die voor ligt. :D
    Heb gisteren de babykamer besteld en de kinderwagen.
    Zo leuk allemaal!

Alleen jeetje ik heb een heel kort bovenlichaam en die buik zit al zo in de weg. Ook heb ik veel last van bekkenklachten en mijn rug (die is al chronisch kapot). Ik weet van ellende soms niet meer te zitten of liggen en het sloopt me behoorlijk, zeker icm mijn slaapproblemen.

Hebben jullie daar ook last van? En zo ja zijn er goede tips?

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Slapen, 2 nachten door in Duitsland verder altijd 4 tot 6x per nacht komt de kleine en met geluk is ze om 7.30 wakker.

Bekkens, niet te lang zitten, liggen dezelfde houding. Op tijd beginnen met fysiotherapie dan krijg je versterkende oefeningen om alles te trainen. Heeft mij nu ook geholpen. Vorige zwangerschap liep ik nu al 5 weken met krukken en nu nog steeds zonder. De pijn begint nu pas erger te.worden. ipv met 13 weken niet meer rechtop te kunnen lopen.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ha dames,

Kom eindelijk weer eens even langs waaien! Lees alles wel mee, maar weinig puf gehad om te schrijven. Fysiek gezien gaat het hier nog steeds erg goed, ben alleen moe!! De kleine groeit ook prima en ik ben nu ongeveer 1 kilo aangekomen :$

Psychisch vind ik het wat moeilijker. Ik trek me normaal al relatief veel persoonlijk aan, maar het is nu allemaal een graadje heftiger. Gelukkig kan ik er met manlief goed over praten en het dan ook allemaal wel weer relativeren. Ook kan ik me snel aan dingen irriteren.

Nu aan het genieten van anderhalve week vakantie, was er dan ook ontzettend aan toe. Het waren een paar heeeeele drukke weken, zowel werk als thuis, dus blij toe :)
    Zijn nu lekker bezig met de babykamer. Morgen gaan de laatste dingetjes eruit en ga ik maandag de verf kopen. Een muurtje schilderen en dan de meubeltjes in elkaar. Kan niet wachten tot het af is:D

18. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoi dames, een hele poos geleden dat ik hier voor het laatst wat geschreven heb. Hier gaat alles best goed, aan het begin van de zwangerschap super veel last gehad van vermoeidheid, misselijkheid en van nog honderd andere dingen eigenlijk, haha. Maar gelukkig is dat allemaal al een stuk beter. Ik ben wel steeds heel erg moe, vooral aan het einde van de dag, en als ik echt intensief de stad even in ga of echt wat ga doen, dan heb ik ook vaak meteen een harde buik. Gelukkig is dat wel te over zien. De 20 weken echo was helemaal in orde, en we hebben nog een hele mooie 3D foto meegekregen uit het ziekenhuis. Ik moet straks ook weer een bloedtest met 27 weken, want ik ben bloedgroep a negatief.

Ik voel onze kleine meid al sinds een week of 14/15, maar sinds een aantal weken is het heel heftig en ook aan de buitenkant overduidelijk zichtbaar. Ze is ook onwijs actief en laat zich meerdere keren per dag overduidelijk even voelen. Heel erg leuk en bijzonder.

Ik wens jullie allemaal nog een hele voorspoedige zwangerschap toe!

19. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik wl me ook graag mee kletsen. :)
    Ben 24 april uitgerekend van ons 3e kindje. We hebben nog een tweeling j/m van bijna 4 jaar. Ze vinden het heel leuk dat ze er een zusje bij krijgen!
    Ik voel me tot nu toe super goed. (Op wat moeheid na...) mijn buik begint nu al wel een beetje in de weg te ztten..
    Wat bijzonder weer om het getrappel in mijn buik te voelen. :)

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #1740 Meijtje, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Hier ook moe, ben blij als die gekke dagen weer over zijn. Weer alles opgeruimd. Elk jaar kriebel het weer, dan zit ik na een week de boom al weg te kijken en dan moet die nog 2,5 week haha. Ach 2 januari of 3 januari gaat dat ding de deur uit. Heerlijk!
    En.het grappige is dat ik elk jaar weer.op tijd de.boom wil hebben en.dat ik helema blij ben als.die staat... Helaas is dat steeds van korte duur. Haha :)

Deel Deze Pagina