April 2015!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door danip, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    @joyce: Hoor je heel veel hoor, dat de migraine juist verdwijnt als je zwanger bent. Ik heb in het begin er nog heel veel last van gehad, maar gelukkig blijft het mij ook al een paar weken bespaard nu. Los van de dingetjes voor mijn ogen dan. Leuk he, als je kindje echt goed laat merken dat hij/zij er is, dat is zo bijzonder. En iedere keer weer een bevestiging dat alles goed gaat! Probeer op je werk duidelijk je grenzen aan te geven, ik kan bijna niet eens meer een uurtje door de stad lopen, zonder daarna met harde buiken rond te lopen en super moe te zijn. Ik snap dat je je bezwaard voelt, maar jij had ook niet van tevoren kunnen verwachten dat je deze klachten zou krijgen. En jouw gezondheid en (in)direct ook die van je kindje is nu het allerbelangrijkste!

@Eliana: Als het niet beter wordt ga ik inderdaad weer even langs, maar het lijkt nu wel goed te gaan verder. Mij is het ook gelukt om het op film te zetten, al is ze wel heel eigenwijs en stopt ze steeds net als ik het wil filmen haha. Ik las ergens dat je de baby vanaf een bepaald termijn minstens 8 keer per dag ofzo moet voelen? Nou, hier beweegt ze echt soms wel aan een stuk door. En echt best vaak per dag. Dat belooft wat haha! Hopelijk gaan de ijzertabletjes toch een beetje helpen, en anders komt het misschien gewoon puur door de zwangerschap, je vermoeidheid? De een kan werkweken van 40 uur maken en de ander kan nog niet eens boodschappen doen, heel raar is dat eigenlijk. Succes vanavond! :)

2. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Mooi ^.^ hoop voor je dat het snel over is!! :)
    hahah indeed, das echt heel vreemd, als je juist focust/kijkt naar je buik lijkt het allemaal juist rustiger te worden hea? dat heb ik nou ook hihi..
    & ik voel ons wondertje ook echt wel meerdere keren dan 8x per dag, behalve als ik echt heel de dag superdruk in de weer ben geweest (is ook zo dat je beebje bij drukte als het ware in slaap gewiegd word) en als je eindelijk lekker ligt of relaxed even zit begint beebje ineens flink te hyperen haha..
    tsjaa, kan de zwangerschap zijn, maar ik blijf wel de dingetjes doen die ik al deed, anders kan ik het niet onderscheiden en ben ik gewoon moe door lazyness :p thanks!! :)

Oooh jaa. Ik moet trouwens over 2 weken weer bloedprikken omdat ik bloedgroep o Negatief heb (voor de rhesusfactor),wie moet dit ook? gelukkig kan dat gewoon bij de VK!!

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik moet ook weer geprikt worden om die reden. Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik zal wel weer naar het laboratorium moeten om geprikt te worden haha, want ik ben echt heel moeilijk te prikken. Vorige keer zaten ze ook al zo te prutsen.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ha dames!

@flowers, wat naar dat je je zo beroerd hebt gevoeld!!

@elianaa, goed dat je wat rustiger aan gaat doen met je lessen!

@joyce, vervelend dat je zo'n last van je lichaam krijgt! Rustig aan doen hoor!

Hier weer aan de slag na bijna twee weken vakantie, valt niet mee zo 's morgens vroeg ;)

De babykamer is hier zo goed als klaar :D hard gewerkt de afgelopen dagen en het is zo leuk :D alleen nog wat spulletjes kopen de komende weken en dan zijn we er eigenlijk al klaar voor! Het geeft mij een hoop rust in m'n hoofd dat dit onderdeel klaar is.

Heb me gisteravond volop op geboortekaartjes en adressenlijsten gestort, ingeschreven voor een informatieavond in het ziekenhuis... Weet nog niet of ik thuis of in ziekenhuis wil bevallen, dus gaan we maar even kijken!

Vandaag gemaild naar de kinderopvang om ook daar eens kennis te gaan maken. Waarschijnlijk hebben we 1,5 tot 2 dagen kinderopvang nodig, de rest kunnen we zelf opvangen (opa en oma samen een halve dag), erg fijn dus!

Weten jullie eigenlijk al of jullie kraamvisite/kraamfeest doen? Mijn man heeft veeeeel ooms en tantes die ook echt op kraamvisite zouden komen (ook al komen ze niet op verjaardagen enzo, stom vind ik dat eigenlijk :$), maar goed, daar moeten we dus wel rekening mee houden. Daarom dacht ik erover om voor ooms, tantes, enkele neven en nichten en paar kennissen gewoon een kraamfeestje te geven. De goede vrienden en nabije familie mogen dan uiteraard op de reguliere kraamvisite komen...
    Hoe gaan jullie dit doen?

Hier ook in week 27 weer bloed prikken volgens mij doen ze het bij ons standaard voor suiker/ijzer etc.

5. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Flowersoflove, veel beterschap. Hopelijk voel je je snel beter.

Joyce, goed na jezelf luisteren. Alleen jij voelt het.

Pietje, hier ken ik uit mijn omgeving dat een kraamborrl geen oplossing is. Mensen die langs willen komen komen toch. Ze hadden helaas niet minder bezoek. Wij hebben de vorige x gewoon kraambezoek gedaan. Ze zijn meestal na een uurtje toch weer weg.

Morgen weer op controle bij de gyno, ook word de hele bevalling besproken. Weten alleen dat als de bevalling begint of vliezen breken, ik zsm naar het ziekenhuis moet en daar aan de antibiotica aangesloten moet worden. Ben zo benieuwd wat ze zeggen morgen. Heb nogal een trauma van mijn vorige bevalling.

Morgen ga ik ook de klappers van het geboortekaartje ophalen.

En zaterdag ga ik de grote slaapkamer van DL verven. Als die kamer klaar is kan de babykamer weer opnieuw klaargemaakt worden.

6. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Goedemorgen dames
    Ik wil jullie een heel goed en fijn 2015 toewensen .en dat onze baby s gezond geboren worden en liever geen te vroeg geboortes.hier zijn we bezig met het kamertje schilderen hèt is echt zo leuk om er mee bezig te zijn.en de kast en commode in elkaar aan het zetten enz. Ik werkte Door bekken klachten al veel minder vanaf week 13 maar merk dat het steeds erger word ook al werk ik nu maar 2 uur drie dagen dus ik ga met mijn baas overleggen dat ik misschien helaas helemaal moet stoppen.ik moet voor mijn werk in totaal 3 uur reizen en dan 2 uur werken dat breekt me echt op.

Zometeen ga ik naar dr papa voor mijn 3D echo heb er echt zoooo veel zin in en benieuwd of hij mee wil werken haha .

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wat vervelend angel die bekken.

HIer gaar alles tot nu toe goed. Alweer 26 weken de termijn dat ik wat rustiger word is steeds beter.

Een druk weekend voor de boeg. Ons zoontje is gisteren 3 geworden. Vandaag trakteren en zondag feest!:)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gelukkig nieuwjaar nog voor iedereen :)

@pietje die dromen heb ik hier ook last van. Soms erg vermoeiend hele nachten raar/eng dromen

@flowersoflove, minder zon begin van het jaar. Maar gelukkig was het geen zw vergiftiging!

@bewegingen, hier ook behoorlijk :D veel meer dan dl. Misschien omdat het een jongen is..?

@bekkenklachten hier ook helaas. Alsof ik 4uur heb paardgereden en alles bont en blauw is onderin ;) volgende week naar de bekkentherapeut.

@moeheid is hier wisselend. Zijn dagen datbik niet vooruit te branden ben, en deze week een chique diner tot 24.00 gehad waarbij ik het heerlijk naar mn zin had. Was wel de hele avond zitten maar thuis lig ik rond 21.00 in bed haha.

@kamertje, hier helaas geen kamertje dus kan ook nog niks doen :( vind het wel jammer hoor want het kriebelt behoorlijk!
    Wel gaan we het kamertje vAn dl beetje opleuken.. Groot bed erin, kast en commode opruimen en herschikken (want die gaat gedeeld worden). Dus ben er wel een beetje mee bezig :)
    Hopelijk hebben we snel een nieuw huis!

9. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik ben de afgelopen weken een beetje druk geweest en ben maar weinig op de forum geweest. Ik wil iedereen nog een heel goed en mooi 2015 wensen!!

Hier gaat alles zo zijn gangetje. De kleine beweegt lekker veel en vind het elke keer weer bijzonder.

De babykamer is zo goed als af en dat geeft wel rust. Gelukkig heb ik de laatste tijd ook weer wat meer energie.

Ik hoef nog maar 6 weken te werken en dan ga ik heerlijk met verlof. Zijn er al meer mensen aan het aftellen??

10. pietje1987

Hier stiekem ook wel al een beetje aan het aftellen hoor ;) over vijf weken ga ik al een dag minder werken en dan zes weken later echt met verlof. Is nog ver weg:)

Hier is de kleine wel regelmatig beweeglijk, maar nog wel erg op de achtergrond. Had gedacht dat ik d'r nu wel meer/steviger zou voelen, moet me er echt op concentreren. Placenta ligt voor dus daar komt het denk ik door...

11. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ik ben in gedachten de werkweken ook aan het aftellen hoor haha. Aan de ene kant kan het niet snel genoeg gaan, aan de andere kant wil ik ook nog volop genieten van de uk in mn buik. Denk dat het na de bevalling behoorlijk leeg zal voelen, een buik zonder beweging. Pietje, jammer dat de kleine niet nadrukkelijker aanwezig is maar wel fijn dat je haar wel voelt. Zal idd door de placenta komen denk ik, hier erg aanwezig en ook aan de buitenkant soms beweging te zien. Vanmorgen voor het eerst een echte punt aan de voorkant gehad, gek gevoel en gezicht joh! Zou stiekem weleens binnen willen gluren wat er allemaal gebeurd dan haha.
    Ik ga komende week toch op mn werk mn uren bespreken, zal toch wat korter moeten gaan werken. Stuit, bekken en lage rug veroorzaken de klachten volgens de fysio en zij reageerde positief op werkuren beperken. Bovendien merk ik dat ik in een dip zit qua energie en goed voelen. Afgelopen week 2 dagen weer moeten overgeven en veel last van mn buik. Blijf t lastig vinden dit te herkennen als harde buiken maar geen idee wat het anders moet zijn. Denk dat mn lichaam toch aangeeft dat ik iets gas terug moet nemen dus dan moet het maar. Voor de kleine doe ik alles :)
    Hoe is t met de rest? Hoor wel vaak bekkenklachten voorbij komen. Vervelend dat dit zo vaak voorkomt he?
    Hier weer een buikfoto van vrijdag, toen 25 weken. Trots op mn buikje hoor, ik schijn wel hoog te dragen volgens vriendinnen? :(
    25-1.jpg

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ha meiden sorry 3 drukke weken achter de rug, geprobeerd mee te lezen, maar niet helemaal van gekomen.

@flower, lichtflitsen en in ene braken had ik in de eerste zwangerschap, bleek mn evenwichtsorgaan te zijn icm lage bloeddruk, vaak genoeg ook als ik op bed lag dat de complete kamer draaide. Heb het 4 weken gehad en was daarna in ene over.... Blijft een raar iets, maar deze zwangerschap geen last van

Eliana rustig aan :)

Kamertje zo goed als klaar, maar staat een kapotte kast in... Hebben onze kast gesloopt, dus volgende week alle rommel weg en de week daarna hopelijk de kast. Flink balen hoor pfff, grote uitgave, we wilden het bed doen, maar dat ging niet op.

Ik ga bij ons kraamhotel kijken, zit vast aan het ziekenhuis, dus daar zit je als je moet blijven. Binnenkort eens een afspraak maken.
    Verder geen cursussen denk ik, kijk nog wel even, want ik krijg het wel vergoed, dus als er iets tussen zit waar ik wat aan heb, dan doe ik het wel.
    Yoga en borstvoeding heb ik vorige zwangerschap gedaan.

Ben benieuwd wanneer de intake van kraamzorg is, het is nu echt een bende, dus ik hoop dat ze wacht tot we de kast binnen hebben haha.

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hmm werkweken aan het aftellen, niet echt, toen ik zei dat ik nog 6 weken moest, schoot mn teammanager helemaal in de stress... Haha dan ga ik soms nog wel even bakkie doen en kijk ik over zn schouder mee haha

14. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi meiden,
    Welkom in het jaar dat we onze wonders mogen verwelkomen!
    Ik heb morgen onze eerste groeiecho ben zo benieuwd!
    Verders zit ik nu in de ongelofelijke herrie ....buren onder zijn verhuisd en de woningstichting is nu het keukenblok en badkamer aan het slopen met z'n trilboor.....aahhh en ik kan niet weg ivm dat er een pakje geleverd word vandaag grrrr.
    slapen jullie ook zo slecht???

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Bizzy ik slaap slecht door externe factoor genaamd dochtertje, sinds ik zwanger ben slaapt ze nog minder en huilt het liefst de hele nacht en dag om me.
    Verder niet zo zeer van de zwangerschap, van de week konijn niet op mn buik slapen, toen was het even afzien maar vannacht weer heerlijk op mn buik. Net nog uurtje mee met mn dochter. Neemt niet echt weg dat ik ontzettend moe ben.

16. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat er een aantal het kamertje al helemaal klaar hebben of het aan het inrichten zijn. Hier zijn we nog steeds druk bezig met verbouwen. Onze kamer is nu klaar dus nu is de babykamer aan de beurt. Hopelijk is deze ook snel klaar. De meubeltjes komen eind febr. Pas dus we hebben nog even. Bouwvergunning voor de dakopbouw is binnen dus ik hoop dat dat ook nog voor april klaar is en anders word dat erna.

Woensdag ga ik voor het eerst naar de zwangerschapsyoga. Weet niet wat ik er precies van moet verwachten maar heb er wel zin in. Is nog iemand begonnen met yoga ?

We voelen onze kleine man steeds vaker en vorige week lag ik in bad en golfde mijn buik helemaal. Helaas doet ie dit altijd als ik net mijn telefoon niet bij me heb om het te filmen.

@meijtje die reactie is dan wel mooi he dat ze zo schrikken op het werk. Bij mij moeten ze het ook nog regelen en over 8 weken ga ik ook al met verlof. Ben wel benieuwd hoe ze die 40 uur gaan oplossen maar ze hadden een aantal optie's zeiden ze.

@bizzy ik slaap altijd best slecht. Voor m'n zwangerschap had ik ook wel eens een aantal nachten achter elkaar dat ik 2 uur wakker lag 's nachts. Dus dat is bij mij nu niet anders. Maar het is en blijft wel vervelend.

17. sanna1986

Meijtje herkenbaar E slaapt ook heel slecht :(

Heel hard huilen snachts etc. Ik hoop dat dat stras na de geboorte wat rustiger wordt. Kan toch niet voor twee kinderen er uit blijven gaan.

18. pietje1987

Ooo dames, kom even klagen hoor ;) zo beroerd geslapen vannacht! M'n darmen zitten volledig in de knoop en weten niet wat ze moeten ;) lucky me!
    Vanmorgen wilde ik naar werk gaan, heeft manlief mijn autosleutels meegenomen! Dus kan de deur niet uit. Thuis inloggen op de pc (gelukkig kan en mag dat allemaal bij ons :)), duurde drie kwartier bellen met ICT voordat het lukte:(

Was dus echt mega chagrijnig vanmorgen :p

Net ook maar eens even foto'tje gemaakt, let niet op de bende op de achtergrond ;) ik draag tot nu toe echt alleen aan de voorkant, erg mooi :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,9 KB
      Weergaven:
      1
  19. sanna1986

Mooi pietje!

Ik ben vandaag Door de molen gegaan. Ik had een flink plasje bloed bij het plassen. Ik dacht meteen een blaasontsteking maar belde voor de zekerheid het ziekenhuit. Gelijk een echo hartfilme en inwendige controle. En uiteindelijk was het een... blaasontsteking. Nu antibiotica :(

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @sanna vervelend een blaasontsteking.. Hopelijk krijg je geen last van de ab!

@pietje en joyce mooie buiken! Beide naar voren, mooi!
    Ik draag ook voor, alleen zijn mn boobs zo gegroeid dat je die vanachter zelfs kunt zien ;)

@tammie, ik heb bij dl yoga gedaan. Vond het heel ontspannen en viel dan ook altijd in slaap op het eind :D iets te ontspannen.
    Deze zw doe ik niets, te moe en te weinig tijd met een ml met een drukke baan en een kleuter.

@bekken, hier ook last van. Morgen voor het eerst naar de bekkentherapeut. Heb op twee manieren last.. Onderin mn rug dat voelt alsof er een scharnier niet goed zit en er een mes in mn botten steekt,
    En gewoon mijn hele onderkant voelt bont en blauw :( heb gekeken of het geen spataderen waren maar die zijn er niet, benieuwd wat het wel is.

@werk is hier juist goed voor mn lichaam, want ik kan de hele dag zitten. Zit er zelfs aan te denken een halve dag meer te werken en dit op te sparen..
    Mijn vervangster is onverhoopt al eerder begonnen en dat geeft best een relaxed gevoel :) mijn bazin is ook uitgevallen en ze vervangt ons straks beide.

Deel Deze Pagina