Met mijn zoontje gaat het goed! Hij is gezond, vrolijk en heel actief (rolt op zijn buik en probeert te kruipen). Ik ben benieuwd wanneer hij opeens er vandoor is! Ondanks dat ik echt niet alles leuk vind hoop ik wel op een tweede. Mijn man moet er nog even niet aan denken. Als wij door kunnen slapen 's nachts gaan we er over praten. Nu gebruiken we condooms. Niet romantisch, maar het is wel makkelijk stoppen als we willen.
Het schijnt wel een beetje een hormonaal iets te zijn dat je na ongeveer drie maanden denkt dat je er best nog een zou willen Áls er bij ons een tweede komt (ik wil wel maar durf niet en manlief vindt het wel mooi zo...), dan duurt dat sowieso nog een hele tijd. Vandaar dus de keuze voor een spiraaltje . Heb er nu wel klein beetje last van, voelt als een vervelende menstruatie. Heb maar een ibuprofen genomen en dan zie ik wel hoe het gaat!
Nog één? Hahaha nou die hormonen komen hier nog niet los. Het is goed zo. Kijk uit naar het moment dat de nachten wat langer worden dan wordt het echt genieten!
Hier komt er ook vast een tweede, ooooooit! Ik wil gewoon alles nog 1 keertje meemaken, zwanger zijn, bevallen (hoe pijnlijk ook....) en dan weer lekker zo'n kleintje.. Maar waarschijnlijk over een jaar of 3, vroeg genoeg hihi. Hoop dat hij goed reageerd op zijn 2e prikjes Joyce! F. was erg ziek van de 1e prikjes en helemaal uit haar doen/ritme, bij de 2e prik had ze helemaal geen last. Maandag de 3e keer prikjes, ben benieuwd hihi Gisteren is F om 19.00 naar bed gegaan, was helemaal kapot. Sliep om 19.15, kwam vannacht om 01.00 uur voor een fles, sliep dus toch weer bijna 6 uurtjes, fijn
Prikje viel dit keer mee gelukkig. Wel gehuild natuurlijk maar sneller getroost! Ook totaal geen koorts of iets gehad dus heel fijn. Laatste 3 nachten komt ie wel weer standaard voor een voeding helaas. We houden moed! Hoe is t vandaag gegaan bij jou lelie?
Gelukkig Joyce! Hier over anderhalve week weer helaas. Maar komt ook wel weer goed Woensdag gaat ze voor het eerst naar de opvang, gek hoor!
Het zal zeker hormonaal zijn, want ik riep het al in mijn kraamweek. Tot mijn eigen verbazing hoor, want ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n uitgesproken moeder type. Ik geniet nu ook veel van momentjes voor mezelf en mijn werk. Toch denk ik dat ik het er allemaal weer voor over heb. Succes morgen Pietje! Ga je zelf ook werken of is het nog wennen bij het kdv?
Ja F was dit keer ook niet zo ziek van haar (3e) prikjes. Tot nu toe eigenlijk alleen van de 1e. Wel heel hard gebruld toen ze de prikjes kreeg maar was snel daarna weer goed. Mogen nu fruit en groene gaan proberen! Ze moet gaan leren om de verschillende smaken te eten. Gisteren begonnen met peer maar mevrouw vond het niet zo geloof ik. Keek er erg zuur bij hahaha, maarja wat wil je na 4 maanden alleen maar melk en water! Vanavond een paar hapjes wortel, ben benieuwd!
Pak je kindje en jezelf maar goed in, want wortel krijg je bijna niet uit je kleren! Hier pas de vierde keer gelukt, daarvoor volgens mij niets doorgeslikt. Vandaag ga ik courgette maken.
we hebben J nu een paar keer wat groentes gegeven. We zijn begonnen met een paar keer bloemkool daarna broccoli en vandaag wortel. Hij vind het echt niks. Hij huilt bijna de hele tijd. Het is zo verschrikkelijk om hem toch wat te moeten geven anders leert ie het natuurlijk nooit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee (tenminste als jullie al groentes gegeven hebben. J is natuurlijk van eind maart) Doe je de courgette gewoon met de staafmixer nacho of doe je de rapley methode? Ik ben vorige week weer begonnen met werken. Het was gelijk als van ouds maar het is zo vreemd om je ventje niet bij je te hebben.
Waarom wacht je niet gewoon nog een maandje? Zijn veeeeel mensen die pas met 6 maanden beginnen hoor Ik zou het er zeker niet in gaan proppen, hij hoeft nog helemaal niets!
Hij is 4,5 maand. Ik weet dat t vanaf 6 maanden pas moet maar vanaf 4 is om ze er aan te laten wennen, vandaar dat we nu een beetje geven. Het is ook niet iedere dag dat ie wat krijgt. Is maar net hoe het in zijn schema qua eten en slapen uit komt. Als ie slaapt tussen de voeding van ongeveer 17:30 en 20:30 krijgt ie daarna geen groente als maaltijd. Maandag naar het cb en dan zal ik eens vragen wat zij er van vinden want zo lijkt t net een straf dat ie moet eten en dat hoort natuurlijk niet. Dan geven we gewoon tot die tijd niks meer
Misschien kun je het beter proberen om s morgens of s middags te geven? Het moet inderdaad wel leuk blijven Persoonlijk zou ik echt een paar weken wachten en het dan rustig nog eens proberen je hebt kans dat hij het dan meteen naar binnen smikkelt
Bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten zo ie zo te wachten tot we maandag bij het cb zijn geweest. Kijken wat zij zeggen en anders inderdaad misschien op een ander tijdstip proberen.
F vind het ook niet zo lekker geloof ik! Wij hebben tot nu toe alleen fruit geprobeerd en dat kwat ze gewoon uit.... Vraagje.. hebben jullie je kids al overgedaan in de combi-wagen of liggen ze nog steeds in de reiswieg? Wij hebben een Joolz kinderwagen maar F begint nu toch wel goed te groeien geloof ik. Ik weet niet of het al kwaad kan om haar over te leggen in de combi wagen
J ligt nog in de reiswieg maar we hebben het er laatst ook over gehad dat dat niet erg lang meer zal duren voor ie er niet meer in kan.
Hier nog wel in de reiswieg van de joolz, past makkelijk. Maar ze is erg nieuwsgierig dus denk wel dat ze over een maandje in dat andere ding gaat...
Ik stoom en pureer alles. Ik maak porties van ongeveer 30 gram en ik vries het in. De kleine slaapt meestal 4 keer voordat hij aan de nacht begint en hij krijgt na ieder slaapje een fles. Na het op een na laatste slaapje krijgt hij een uur na zijn flesje zijn hapje. Hij zit dan niet meer propvol van zijn flesje. Ik zet hem in zijn wipstoel, favoriete muziekje aan (Woezel en PiP of Nijntje) en ik lepel het gewoon naar binnen. Het maakt mij niet uit of hij het doorslikt, uitspuugt of ermee speelt. Zo blijft het gezellig. Wij hebben ook sinds kort het zitje in de ligstand in plaats van de reiswieg. Hij is nu 66 cm lang.