April 2015

Discussie in 'De mama's' gestart door sanna1986, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had op het consultatiebureau aangegeven dat ie het eten van groente's helemaal niks vind (zondag hebben we voor het eerst fruit gegeven en toen deed ie zijn mondje wel gewoon open en zit ie te genieten van het eten) en het fruit dus wel.
    Ook gaf ik aan dat ie altijd wel wat gespuugd had maar dat dat misschien maar een mondje was maar dat het sinds een week best veel was.
    Ze zit nu toch aan reflex te denken dus ik heb Nutriton gehaald en dat moeten we bij iedere voeding doen. (Hij valt verder gelukkig niet af ofzo)
    Zolang ie nog spuugt moeten we het gewoon bij fruit houden en als ie alle voedingen binnen houd mogen we het rustig aan gaan proberen met de groente's.
    Ze vond ook dat ie nog vaak komt voor eten. (6 a 7x per dag)
    Op zijn leeftijd (4,5 maand) zou dat 4 a 5 keer moeten zijn.
    Waarschijnlijk spuugt ie ook omdat zijn maatje nog niet leeg is en er dan al weer melk in zijn maatje komt en dat te veel spuugt ie uit. (Is vaak zelfs nog voor de volgende voeding)
    Gisteren voor het eerst jbpm gegeven bij zijn laatste fles maar zelfs met de 1-2-3 speen was dat nog te dik en dat terwijl ik er 2 schepjes in had gedaan wat de verpleegkundige van het cb had gezegd.
    J deed een uur over zijn fles en had nog de helft niet op.
    Vandaag haar nog even aan de lijn gehad en als het met de medium speen van difrax niet beter gaat doen we er 1,5 schep jbpm in.
    We moeten het 2 weken geven.

J kreeg ook weer 2 entingen.
    Lag ie net in mijn armen te slapen word ie wakker door die stomme prikjes, echt zo zielig.
    Hij heeft er nu ook wel wat meer last van gehad. Huileriger en lichte verhoging.
    Ik was wel benieuwd of ie al flink gegroeid was.
    Hij was nu 60,5 cm (de vorige keer 55,5) en weegt 6520 Gr.
    Het is een kleintje maar hij zit goed tussen de lijnen

Fijn zeg nacho dat je zijn voeding zo kunt geven. Met de groentes was het echt verschrikkelijk maar met het fruit is het echt genieten.
    En dat het wasmachine overuren gaat draaien is niet erg. Hij zit helemaal onder. Geweldig.

2. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Onze meid heeft zich vandaag voor het eerst omgerold van rug naar buik! Het zat er wel een tijdje aan te komen maar toch is deze mama super trots!

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Tammie80 wat een adviezen van het cb! Dat van die hoeveelheid voedingen vind ik persoonlijk onzin, want een volwassene eet/drinkt toch ook vaker dan 4 of 5 keer? Ik vraag me met dat soort dingen af waar het vandaan komt... Blije baby, blije mama denk ik altijd maar.

En ik heb ook te vroeg gejuigd met de groente, want vandaag bleven de lipjes op elkaar. Welk fruit was bij jullie een succes?

Lelie1990 gefeliciteerd! Kan ze ook al terug rollen? Ik vind dat hier maar lang duren, ik zit al vanaf 10 weken de hele tijd een baby terug te rollen...

4. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat goed lelie, hier draait j van zijn buik op zijn rug maar andersom nog niet. Hij is er wel echt mee bezig en dan help ik een handje maar uit zich zelf lukt het nog niet, maar ik denk niet dat t nog lang duurt.

We hadden met een kinderfeestje een potje perzik/banaan gekregen nacho.
    Dat vond ie echt lekker. Vandaag ga ik een appeltje stomen. Ik ben benieuwd.
    Gisteren een halve wilde perzik gegeven en overdag bij mijn zusje (past op dinsdag op) moest ie er niks van hebben en rond half 6 heeft ie t thuis nog op.
    Zo zie je maar dat t de ene dag goed kan gaan en de andere dag houden ze hun lippen stijf op elkaar.
    Hopelijk vind ie fruit ook lekker
    Succes

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ha dames, hoe gaat het met het eten?

Mevrouw zit hier volgens mij midden in een sprongetje. Vorige week kwam ze opeens voor een nachtvoeding, nu slaapt ze extra lang (bijna klokje rond), ze drinkt minder dan normaal ((ruim voldoende aan vier flessen ipv vijf) en is ontzettend huilerig. Normaal huilt ze erg weinig, dus dit is wel even schakelen :)
    We gaan er maar gewoon in mee, maar is wel wennen!

Ze ontwikkelt ook erg snel, gaat veel dingen pakken, wil van rug naar buik rollen, wil veel rechtop bij je zitten en tijgert en soort op haar rug liggende (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, ze verplaatst zich in ieder geval kleine stukjes).

Ik heb nu even last van zelfmedelijden, heb een paar weken geleden gaatjes laten vullen en van de week kreeg ik last van een. Waarschijnlijk lag die te hoog waardoor die ook op m'n onderkaak drukte. Gisteren dus af laten vijlen, maar doet nog steeds zeer, hoop dat het snel weg trekt, ik haat kiespijn...

6. pietje1987

Vandaag de eerste hapjes gegeven, worteltjes, hebben alledrie vreselijk gelachen. Wat een geknoei! Ze vond het niet bijzonder lekker of vies, dus ben benieuwd hoe dat verder gaat ontwikkelen:)

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Zijn de hapjes er wel ingegaan? Toen ik vorige week met appel en perzik begon ging de groente er ook opeens in. Hij slurpt het zo van het lepeltje. Heel schattig.

Wij zijn na ruim vier maanden nachtvoedingen er een beetje klaar mee. Helemaal omdat hij 's nachts niet eens een half flesje drinkt. Sinds eergisteren zijn we dan maar gestopt. Een nachtje een half uurtje gejengel en afgelopen nacht sliep hij door. Ik ben benieuwd hoe vannacht gaat... Hoe gaan jullie nachten?

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Hier is sprongetje weer een beetje over aan t gaan geloof ik. Ze draait trouwens vanaf 3 maanden al van rug naar buik en andersom van buik naar rug. Ze slaapt ook op haar buik of zij.
    Ze brabbelt, pakt dingetjes en gooit ze het bed uit :) leuk om te zien!
    Hapjes begin ik pas mee met 6 maanden, eerder vind ik niet nodig. Nachten slaapt ze in principe al een hele tijd door!

9. pietje1987

@nacho, volgens mij moet dat prima kunnen zonder nachtvoedingen :)

Hier slaapt ze meestal 10-12 uur per nacht, alleen soms een gekke nacht dat ze om 5 uur al eten wil. Ik wijt het aan het sprongetje (zeg maar gerust sprong!) waar ze nu middenin zit. Ze ontwikkelt zich de laatste twee weken echt super snel, opeens allemaal nieuwe dingen.

Hapjes gingen wel naar binnen, maar daar was ook alles mee gezegd ;). Wilden eerst ook nog even wachten met de hapjes, maar hadden het idee dat ze er wel aardig aan toe was, dus gewoon maar eens geprobeerd :)

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het is ook gewoon leuk om samen wat nieuws te proberen toch?

11. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hier zijn de nachten op dit moment echt een drama!

Ze sliep heel goed door. Ging 's avonds om 19.00 uur naar bed en werd de volgende ochtend om 09.00 uur wakker.
    Sinds een dag of 9 is het ieder uur raak.. Het begin vaak om 22.30 al, huilen en blijven piepen. Ze wil ook geen speentje meer ineens, heb nu een knuffeltje bij haar liggen, die drukt ze dan tegen zich aan. Kan ook sinds 2 weken draaien van rug naar buik (nog niet andersom). Hoop dat dit een periode is en dat het heeeeel snel overgaat!

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Oh wat zwaar! Hoe los je dat op dan ieder uur? En werk je ook of kan je overdag dan nog wat uitrusten?

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Zou ik ook mogen mee schrijven met jullie?
    Ik heb een heel lief zoontje die geboren is op 21 april. En nog een lieve dochter uit dec 2012.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik ben ook nog maar net aangesloten :)

15. pietje1987

Natuurlijk Mya! Welkom!

@lelie, wat een ellende! Is het misschien wat om de kleine later op bed te leggen? Slaapt ze overdag wel goed?

16. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Later op bed leggen is geen optie, ze slaapt overdag heel erg weinig (2x uurtje ongeveer) en is om 19.00 echt helemaal op!
    Ze heeft dit sinds ze kan omrollen en is erg druk aan het doen in bed qua bewegen. Ik ben gaan googelen en om kom toch wel uit op een sprongetje (die van 19 weken). Heel veel herkenbare dingen, zoals minder slapen, veel wakker 's nachts, minder willen drinken, als je haar op het aankleedkussen legt gaat alles heen en weer, benen de lucht in, kont omhoog, het is een uitdaging om een luier te verschonen tegenwoordig. Maar waar ik nog het meest van opkeek is "het bewust wegduwen van de fles als ze genoeg heeft". Ook dit is een kenmerk van het sprongetje en doet F sinds een week!

Ik werk inderdaad gewoon, fulltime uren in 3 dagen kantoor en 1 dag thuis. Is best pittig. maaaaar... vannacht ging goed!
    Gisteravond ging ze "spelen" in haar bedje om 19.30 uur en is zonder te huilen in slaap gevallen. Vanmorgen om 05.45 voor de eerste keer wakker! Gelijk flesje gekregen. Hier een blije mama, hopelijk is het voorbij en houd ze dit vast!

Ze lag wel ineens vannacht steeds helemaal op haar zij te slapen, met haar beentjes opgetrokken en haar handjes voor haar gezicht. De afgelopen week lag ze steeds heel erg raar te slapen, helemaal scheef met haar hoofdje enzo. Misschien dat ze nu toch een goede/fijne slaaphouding heeft gevonden.. Ik weet het niet en wacht het maar af!

Welkom Mya!

17. pietje1987

Hoe gaat het slapen nu Lelie?

18. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Het is 2 nachten goed gegaan, maar de afgelopen 2 nachten was t weer drama... Vannacht ook steeds wakker, huilen, draaien, bewegen en niet willen slapen... Ik weet niet meer wat ik moet....

Gaan vanaf vanavond rijstebloem proberen. Volledige 'dosis' zeg maar. Vorige week al een klein beetje geprobeerd maar dan verslikte ze zich door de papspeen en door de gewone flesspeen kreeg ze er niks uit. Dus vanaf nu maar gewoon normale hoeveelheid uit de papspeen. Mocht dat ook niet werken dan heb ik nog gelezen dat er een Snoozzz bestaat.. dan kan ze niet meer bewegen.. We moeten een beetje uitproberen denk ik..

Hebben jullie hier helemaal geen last van?

Het klinkt bij mij misschien een beetje als 'zeuren', maar zo bedoel ik het helemaal niet! Oke... de nachten hiervoor (14 uur slapen achter elkaar) waren heerlijk en daardoor verwend maar we hebben een heerlijk kind!! Overdag hartstikke vrolijk, slaapt overdag niet of niet veel maar is altijd vrolijk! Heerlijk!

Nu de nachten nog...;)

19. pietje1987

Zelfs al zou het zeuren zijn, zo af en toe mag dat best ;)

Rijstebloem moet je inderdaad wel een volledige portie, anders wordt het een zooitje, hebben we hier ook gehad:D ze vindt het hier trouwens wel errug lekker die rijstebloem :)

Een troost: het is een fase/sprongetje :) ooit gaat het over,:)

De eerste potjes hier zijn op en alles gaat redelijk enthousiast naar binnen :) ga zo maar even inkopen doen zodat ik porties kan gaan koken en invriezen (natuurlijk veel goedkoper dan die potjes). Hebben tot nu toe alleen groente gegeven, wortels, doperwten, broccoli en bloemkool. Iemand suggesties wat ik zelf kan koken? Dacht al aan tomaat, pompoen en courgette...

20. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hier gaat de groente en fruit ook enthousiast naar binnen! Bij de eerste hapjes kijkt ze iedere dag een beetje zuur maar ze heeft daarna snel de smaak te pakken hihi. Ik heb tot nu toe inderdaad groente uit een potje gegeven en fruit zelf gemaakt.

Je hebt het over potjes... hoeveel geef je haar? Ik ben daar nog een beetje voorzichtig mee en geef echt heel weinig steeds.. Bij het CB zeiden ze dat het echt om 'oefenen' ging en om 'proeven' en dat het nog geen maaltijd moet worden. Ben weleens benieuwd hoeveel jullie geven! Want F wordt helemaal nijdig als ik stop met de peer hihi

Deel Deze Pagina