April 2015

Discussie in 'De mama's' gestart door sanna1986, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Lelie heb je Baby in een droomritme wel eens gelezen? Ik voel me echt de grootste spammer iedere keer als ik het noem, maar het heeft bij ons zo goed geholpen om een fijn ritme te krijgen. Ik geef overdag ook zoveel voeding als hij wil, waardoor ik 's nachts zeker weet dat hij geen honger heeft. Meer kan je niet doen.

Ik heb nog geen potjes gegeven, omdat ik vond dat ik die gruwelijk dure avent stomer/blender moest gebruiken. Ik maak iedere week wat nieuws (wortel, courgette, appel, perzik) en dat wissel ik af met wat ik eerder heb ingevroren. Hij krijgt ongeveer 30 gram.

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Halo dames mijn zootje is van 8 april mag ik mee schrijven ?

Als ik zie hoe jullie kindjes al potjes eten mijn wilt niks van weten spuugt meteen uit fruit groentes maakt niks uit

Allen gisteren boor eerst nitrilon 1 gegeven geef volledig bv heb hier ook een topic over geopend zat die helemaal onder de bulten meteen en spugen spugen hele nacht huilen

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Welkom! Heb je zelf ook al een keer wat gemaakt? Misschien is dat lekkerder. En hier heeft het ook zeker wel 10x proberen geduurd...

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

@mama, heb wel eens als tip gehoord om een beetje borstvoeding door de groente/fruit te mengen, misschien is dat wat?

Verder hoeven ze nog niks nu, lekker laten proeven en als hij niet wil, dan lekker niet :)

Wat een bizarre reactie op nutrilon :$ kan het niet een allergie voor iets zijn? Heeft hij die dag ook fruit gehad bijvoorbeeld?

5. pietje1987

@nacho, ik ga ook zelf maken maar hadden wat potjes gekregen, dus tja ;) zeker die potjes voor vanaf vier maanden zit niks geks in, heb de ingrediëntenlijsten flink bestudeerd :p

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

Hij had alleen dat gehad en gebeurde binnen d'e 5 minuten En laatst bij zo knijp banaan yoghurt vd Lidl had die 2 vlekjes om ze mond. Maar ik drink zelf ook melk boter chocolade etc dus snap het niet

7. pietje1987

Ow wauw... Ik denk dat ik dan toch eens langs de huisarts zou gaan op,het moment dat hij bultjes heeft...

8. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16

Ik ga maandag terug bellen zie nu ook als ik melk drink zoals koffie of muesli dat die dan 2 a 3 erna krijgt wanneer i hem gevoed hebt dit is sinds donderdag is nooit eerder gebeurd en ik drink anaf begin gewoon melk

Ik heb een foto gemaakt van de bulten leek me wel zo handig

Trouwens cb zei dat die al stukjes sperziebonen mag doen jullie dat al zo vroeg hele stukjes ??

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Vast! Ik ben ook absoluut niet tegen potjes hoor, maar ik kan me voorstellen dat vers iets lekkerder is.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hopelijk kom je er achter wat er aan de hand is. Klinkt als kma... Dat kan volgens mij ook later tot uiting komen. Ik had het vroeger ook.

Ik zou geen stukjes geven. Hooguit een hele sperzieboon om aan te sabbelen als je dat toevallig op je eigen bord hebt liggen. Ik weet niet hoe jouw kindje eet, maar die van mij zuigt en slikt onderhand in een beweging. Stukjes zijn dan niet zo geschikt. Ik geef alle proefhapjes gepureerd en als ik zelf iets geschikts eet geef ik hem een groot stuk in zijn hand om mee te spelen. Bijvoorbeeld een stuk komkommer, een wortel of een broodkorst zonder zaadjes. Niet met het idee dat hij het opeet overigens.

11. pietje1987

@mama, wat zei de huisarts?

Heb van het weekend een tweedehands beaba babycooker gekocht, dus deze helemaal schoon geschrobt en nu de eerste courgette erin :D ben wel heel benieuwd hihi

Wat geven jullie allemaal voor groenten? Ik hoor zoveel wisselende verhalen over bijvoorbeeld tomaat.

Hier krijgt ze wortels, sperziebonen, doperwten, broccoli, bloemkool en nu dan courgette... Wat mag ze nog meer?

12. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Ja qua groente ben ik ook nog een beetje aan het kijken en proberen enzo. Hier tot nu toe alleen de worteltjes die ze lekker vind en dan uit een potje. Vers eet ze geen groente..... Ach komt waarschijnlijk ook wel.

Hier is gisteren het 1e tandje verschenen!!

13. pietje1987

Wauw lelie, gek gezicht denk zo'n eerste tandje :) lijkt me een hele nieuwe fase! Ben heel benieuwd wanneer de tandjes zich hier gaan aandienen.

Ben lekker bezig met hapjes stomen en invriezen in de babycook, leuk hoor! Nu broccoli, bloemkool en aardappels aan het stomen en invriezen. Heb al van alles liggen haha, ook komkommer en tomaat. Gisteren sperziebonen gegeten, dat vond ze ietsje minder, maar misschien kwam dat ook omdat ze moe was...

Er begint nu langzaam een soort ritme te ontwikkelen, best grappig hoe dat ongeveer vanzelf gaat. Ze wordt nu s morgens rond uur of 8 wakker, dan flesje en rond 9/half 10 alweer slapen tot uur of 11/half 12. Rond half 12 weer fles, spelen, knuffelen en dan om uur of twee groentehap. Daarna weer slapen tot uur of 4, flesje, spelen, knuffelen, dan weer even slapen tot uur of 6, weer flesje en dan is ze wakker tot de papfles rond 9/half 10.

14. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Jeeeetje wat heerlijk dat ze ritme krijgt! Hier is een ritme nog ver te zoeken hoor. Ze wordt rond 9 wakker 's ochtends (heeft dan vaak wel al 1 fles gehad 's nachts!) en dan slaapt ze rond 11 een half uurtje en rond 3 een half uurtje, meer slapen doet ze hier niet. En dan lekker om half 8 naar bed en dan hebben papa en mama even quality time, ook wel fijn moet ik zeggen!

Inmiddels heb ik hier ook een goede mengverhouding gevonden qua melk en pap en ze vind het heerlijk de papfles!
    Wat voor verhouding heb jij Pietje?
    Ik heb 120 melk en dan vier afgestreken schepjes rijstebloem (met het schepje van de Nutrilon) daarnaast krijgt ze nog 80 cc normale melk.. Ben allang blij dat ik nu een beetje een goede verhouding heb gevonden zonder dat mevrouw zich verslikt hihi.

Hier gaan de fruithapjes prima, groente is ze nog niet zo gek op! Maar langzamerhand gaat dat ook steeds beter.

Tandje is inderdaad grappig, en heeeel scherp! Mevrouw steekt alles in haar mond en als je even niet oplet je vinger ook, nou dat heb ik geweten gister!

15. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Ben gister terug gekomen van vakantie, dus daarom zei ik niks meer na mijn eerste welkom heting, niet zo netjes;)

Maar hier zijn we nog niet begonnen met fruit of groentehapjes, hij krijgt alleen nog maar nutrilon. Wel net tijdens de boodschappen wat fruitpotjes mee genomen. Beginnen er binnenkort mee. Maar hij heeft een verleden met krampjes en zijn zus had dat ook, dus hij krijgt er ook van dat poeder voor 1x per dag nog, maar was begonnen met afbouwen en gelijk 2 dagen/nachten met flinke krampjes. Dus ben wat voorzichtiger....

Echt ritme hebben wij niet, maar eerlijk gezegd maakt me dat ook niks uit, hij doet t prima op geen ritme, was met zijn zus ook zo trouwens. Hij slaapt al door vanaf een week of 2 al 6 uur achterelkaar. En sinds hij 6 weken is, kan hij nachten van 12 uur maken :). Hij is heel makkelijk dus. En overdag slaapt hij ook flink wat uurtjes, hij ligt nu ook alweer 3 uur in zijn bedje. Niks te klagen dus :)

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Tandjes, spannend! Hier alleen veel gekwijl ;)

We hebben nu wel een heel fijn ritme. Drie slaapjes tussen 7 en 19 en meestal gaan we de nacht goed door als we om 22.30 uur een papfles geven. Zodra het een hele week goed is gegaan gaan we de papfles langzaam vervroegen.

17. pietje1987

Hiervoor was het ritme ook echt ver te zoeken, maakt me ook niet echt uit hoor, zolang ze maar die lekkere nachten maakt :D

Ik maak altijd 180 melk met 2 flinke eetlepels bloem erdoor, dat gaat prima... Vaak laat ze nog ongeveer 40cc staan, maar dat vinden we prima ;)

@Mya, geeft toch niks ;) snap best dat je daar voorzichtig mee bent met zo'n verleden, zou ik ook zijn!

18. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    En dan met een papspeen Pietje? Van 6+ maanden?

19. pietje1987

Ik gebruik de papspeen van dr Brown, dat is die van 9maanden/papspeen...

Ik vind het wel balans zoeken tussen te dik en te dun, bij te dun verslikt ze zich, bij te dik komt ie niet goed door de fles:D voor ons werkt dit in ieder geval

20. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Ja ik ben al zolang bezig om een goede balans te vinden hihi. Heb dat nu dus met 120 melk en 4 schepjes rijstebloem (van het nutrilon schepje). De papspeen van avent werkt bij ons nog niet.. Daar is het te dun voor en verslikt ze zich. De normale speen werkt ook niet want daar krijgt ze niks doorheen. Vriendlief heeft in een normale speen een sneetje gemaakt met een mes... Eigen gefabriceerde papspeen hahaha

Deel Deze Pagina