April 2015

Discussie in 'De mama's' gestart door sanna1986, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Spannend meijtje! Hier ook absoluut nog geen tweede hoor! Ben nog best aan het wennen van ons meisje..

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wauw Meijtje!! Dat zou wel gaaf zijn hoor!

Hier nog echt geen tweede, twijfel heel erg of ik het ooit nog aandurf, ook omdat m'n herstel zo tegen valt... Sowieso is het het eerste jaar toch niet aan de orde ivm de keizersnede, dus hoef er ook nog niet over te denken. Over twee weken gaat spiraaltje erin!

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier was het ook door bloedverlies een vraag of het nog mocht. 4,5 liter is wel serieus gevaarlijk . Ik had er heel anders uit kunnen komen. Nu zal ik met 38 weken ingeleid worden en gaat het bij mij iets anders dan protocol .

Een derde haha, ik heb een schat als 2e kind. Heb een redelijk ritme met haar. Ze is zo zoet dat je haar wel eens vergeet. De eerste was zo moeilijk en de tweede vraagt nu al zoveel minder aandacht dan de eerste.

Maar laatste ongi was 1 juni, altijd lange.cyclus, dus ik wacht af tot aanstaande vrijdag. Spotting was op 3 juli.

Verder gaat het zo goed met ons kleintje. Ze komt nog wel een keer snachts ondanks kunstvoeding. Ze drinkt nog steeds in etappes. Maar nu ze vast eten krijgt is ze niet meer zo onrustig. Je merkt aan alles.dat ze daar aan toe was. Lekker in het wapperde spelen, proberen te blijven zitten als je haar op schoot hebt, proberen te tijgeren, en nu hard op gillen en schaterlach . Ik wist niet dat je zoveel vreugde uit een kindje kon halen.
    De oudste huilde altijd, al die stappen had ik gemist omdat het niet opviel en deze is zo relaxed !

4. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Wat fijn Meijtje dat het zo goed gaat met jullie tweede kindje!

Ons meisje is ook heel zoet. Tuurlijk heeft ze welees een huiluurtje maar dat is lang niet meer iedere dag zoals ze rond 5-7 weken heeft gehad!! "s nachts komt ze ook nog 1x, maar dat is omdat we haar om 20.00 uur al naar bed doen. Dan krijgt ze haar laatste fles. Dan komt ze rond 03.00uur, doorslapen doet ze dus in principe wel! 't weekend kwam ze zelfs om 07.00 uur terwijl ze om 20.00 ging slapen. Maar dat is echt iedere nacht anders! Ach, daarna gaat ze weer lekker slapen zonder te huilen dus ik vind het ook niet erg die nachtvoeding

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zie dat er hier ook nog steeds gekletst wordt, leuk! Sinds ik bij de groep op FB zit, zit ik eigenlijk bijna niet meer op het forum, dus ook niet meer meegekletst.
    Hier gaat alles goed met onze kleine man. Hij slaapt sinds een aantal weken heerlijk door! Overdag een gezellig en tevreden mannetje. Ik ben inmiddels helemaal gestopt met de bv en dat bevalt me prima.
    We hebben vandaag de heup-echo omdat ikzelf een afwijking heb gehad.

Ikzelf heb een zwaar herstel van de bevalling en ben helaas nog steeds niet de oude. Loop nog steeds bij de gyn ivm mijn knip-herstel. Verder nog steeds erg veel last van polsen, waar zd nog steeds niet achter zijn wat het is :(
    Maar gelukkig hoef ik niet aan het werk, dus kan alles gewoon rustig aan doen.

6. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Oh heup echo? Wij hebben eind deze maand een echo van haar heupje. Het CB zegt dat ze waarschijnlijk een aangeboren heupafwijking heeft, haar ene beentje is ook zichtbaar iets langer dan de andere en ze heeft een behoorlijke voorkeurshouding naar links (schijnt hier ook mee te maken te hebben..) Mocht het inderdaad zo zijn, dan wordt het een spreidbroekje waarschijnlijk...

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ohhh vandaar dat het hier zo rustig is! Ik zit niet op de fb groep ;)

Fijn Meijtje dat het zo goed gaat. Drie kinderen is ook heerlijk! Zou zelf persoonlijk er niet meer aan moeten denken om zwanger te zijn en te bevallen. Qua kinderen zou ik er wel 5 willen. T is ook zo'n zoet baby'tje. Terwijl het toch rammetjes zijn hè 😂

Lelie t maakt ook zulke nachten. Om 20 laatste fles en dan rond 4/5 weer... Wordt later alleen maar beter.

Succes met de echo's dames. Onze oudste heeft het ook gehad was prima te doen. Hij vond het toen reuze interessant :)

8. sanna1986

Jee loesje wat vervelend dat het herstel zo moeilijk gaat :( heb je nog veel pijn aan de knip?
    Ik heb er alleen nog laat van tijdens ehh bepaalde activiteiten....

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ik heb nog een visje... Vroeg geboren 17 maart, geen drammende rammetje hier , hihi.

Loesje wat een ramp, dat je er nog zo'n last van hebt, hebben ze te strak gehecht? Polsen herken ik wel, ben ik nu eindelijk na Bijna 4 maanden vanaf. Carpaal tunnelsyndroom en gelukkig gaande weg weggetrokken .Ik ben nu weer geheel aan het werk.
    Merk wel dat mn conditie te wensen over laat.

Meiden met de heupecho, succes ! Ik hoop dat er niets mis is.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Vandaag echo gehad, uitslag hoor ik nog, maar iig geen grote afwijkingen gevonden.
    Ja, het herstel van de knip is niet zo lekker gegaan. Twee weken geleden terug naar gyn geweest en toen hebben ze wild vlees weggebrand. Au! Over 2 weken weer terug en ben bang dat ze weer wat gaan wegbranden, want het zit gewoon nog steeds niet lekker. Het voelt alsof t te strak is gehecht, maar dat dus niet het geval.
    Morgen weer naar de huisarts voor mn polsen. Ik heb (helaas) geen cts, maar wat wel? Geen idee! Ik vermoed het syndroom van Qervain ofzoiets, en hoop dat daar dan wat aan gedaan kan worden.

Spannend lelie! Ik heb vroeger zelf een spreidbeugel gehad en deed er gewoon alles mee. Maarnik zou het toch heel vervelend vinden als zoonlief m zou krijgen hoor!

Meiden die evt bij het groepje op FB willen mogen mij wel een pb sturen.

11. tammie80

tammie80 Lid

18 okt 2014
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Spannend zo'n echo van de heupjes.
    Wij moeten volgende week een keer extra op controle bij t cb ivm een heupje. 1 knietje gaat hoger dan de andere (ik zie het zelf niet maar een extra controle is nooit weg)

Vannacht weer een kort nachtje gehad.
    Ik hoop dat het snel veranderd want mijn verlof zit er op.
    Ik heb nog 2 weken vakantie en dan mogen we weer aan de bak.
    En als je dan maar 4 uurtjes slaapt breekt dat wel op.

Wat is de Facebook naam van de groep loesje ?

12. pietje1987

Ha dames,

Wat een rust hier! Ik zit sinds afgelopen maandag officieel in de ziektewet, mijn verlof is afgelopen! Bij de bedrijfsarts geweest die gelukkig wist wat PE en HELLP zijn, dus mij ook goed kon adviseren:) ga vanaf a.s. maandag heeeeel langzaam opbouwen!

Gisteren de tweede prikronde gehad van de kleine, ging prima, behalve wat lui daarna had ze nergens last van :)

13. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Had ze wel last van de 1e prikjes? Mijn dochter namelijk wel en bij de 2e prikjes geen last! Over 2 weken de 3e prikjes, ben benieuwd!

Fijn dat je langzaam mag opbouwen op je werk. Fijn dat de bedrijfsarts er begrip voor heeft, dat hoor je niet altijd!

Idd erg stil hier, wel jammer aangezien we allemaal in 'hetzelfde schuitje' zitten

14. pietje1987

Bij de eerste prikjes had ze wel wat last, lichte verhoging en veeeeeel slapen, maar de dag daarna was ze weer een heerlijke blije baby. Bij de tweede ronde krijgen ze natuurlijk ook maar een prik, derde ronde is hetzelfde als de eerste. Ik ga er dus vanuit dat ze op de derde rond hetzelfde reageert als op de eerste...

Inderdaad jammer dat het hier zo stil is. Ik blijf graag anoniem, dus Facebook vind ik geen optie:)

15. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Voor mij hetzelfde;)

16. sanna1986

Nou dan moeten we het een beetje oppeppen hier :)

We zijn niet met veel maar kletsen kunnen we wel toch?

Wat fijn dat de arbo arts zo goed meedacht pietje fijn dat je rustig op mag bouwen!

@prikjes t krijgt er wel wat verhoging van en is hangerig en huilt veel. Terwijl hij normaal vrijwel nooit huilt hij is zo'n makkelijke baby! Ik schroom dan niet om een zetpilletje te geven dan slaapt hij lekker en is het zo weer over. Hij was met 3 maanden 60 cm en 5.5 kilo Hoe groot zijn jullie kindjes? T is echt een ukkepuk vergeleken bij zijn broer die is heel groot.

Ik heb nu nog vakantie (onderwijs) maar dat ik over 3.5 week weer moet beginnen... Bah moet er nog niet aan denken.

17. sanna1986

Slapen jullie kindjes door snachts? T wordt nog één keer wakker voor een fles. E sliep al veel eerder de hele nacht. Ik vind het opzich niet erg maar als ik straks moet werken verwacht ik wel dat het weer even wennen is....

18. pietje1987

Hier slaapt ze al weken door 😁 en dat hou ik graag zo 😂

Nu gaat ze wel vaak pas 10/11 uur naar bed, maar dan slaapt ze tot minstens 7 uur 's morgens en vaak langer. 8/9/10 uur in de ochtend is geen uitzondering. Ik ben nu bezig er iets meer ritme in te krijgen, ook voor mezelf. Dus elke ochtend een wekker, er zelf uit en maximaal een uur later de kleine er ook uit...

Van de week was ze 59 cm en 5610 gram, zaterdag is ze 3 maanden.

19. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Bij mij was ze met bijna 3 maanden 61 cm en 5700 gram.

Hier sliep ze ook door (klokkie rond!) tot 3 weken geleden.. toen werd ze na 5 uur geslapen te hebben wakker voor een fles (ik weet het, het is officieel nog steeds doorslapen maar zo voelt dat niet hihi), sinds een week komt ze zelf weer 2x per nacht. Afgelopen nacht zelfs 2x na 3 uurtjes...... Het schijnen fases te gaan, ik ga er maar in mee. Als ik haar een fles geef gaat ze daarna namelijk weer lief slapen, anders zit ik te 'klooien' met een speen waarnaar ze na een uur toch weer gaat huilen....

Sinds maandag voeden wij 'op verzoek', hierdoor hoop ik dat ze zelf een beetje een eigen ritme gaat creëren, ritme is namelijk nog ver te zoeken..

Ze gaat om 8 uur 's avonds naar bed. Ik moet er vroeg uit voor mijn werk en vind tot 23.00 uur wachten voor een fles te laat. Daarnaast is ze om 19.30 echt helemaal op en kan ze haar ogen niet meer openhouden dus slapen tussen 20.00 en 23.00 deed ze ook altijd al toen ik haar nog wel een fles gaf om 23.00 uur en dan moet ik haar wakker maken. In het begin ging dit dus hartstikke goed en sliep F. tot 08.00 de volgende ochtend. Vannacht was het 23.15 en 02.30.. Nu slaapt ze nog.. Hopelijk gaat ze snel weer doorslapen hihi

20. sanna1986

Ohh lekker pietje! Daar mag je van genieten hoor haha!

Grappig dan zijn onze 3 kindjes ongeveer even groot 😊

Oh lelie balen zeker als je het lange slapen wel gekend hebt haha. T krijgt ook de laatste fles om 20.00 en slaapt dan tot 4.00 idd officieel is het doorslapen.

Vannacht zelfs twee voedingen en elk uur voor het speentje. T is namelijk verkouden arm kereltje.

Deel Deze Pagina