April 2019 baby’s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1986CHANTAL, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee geen effect helaas! Morgen weer een poging dus ik ben benieuwd. Verlies nu in delen mn slijmprop. Dus er gebeurt iig wel iets. We wachten nog steeds geduldig af
     
  2. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen dat her goed met jullie gaat. En fijn dat wandelen! Daar is het ook prima weer voor en je lichaam wordt dan ook weer sneller fit :)
     
  3. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Sorry voor mijn late reactie!!

    Vorige week donderdag om 22:00 uur is onze mooie dochter geboren middels een keizersnede. Ontsluiting vorderde niet ondanks weeenopwekkers en ze had het moeilijk af en toe.

    Ze is heel erg klein nml 2330 gram en 45 cm. Navelstreng zat 3x om nekje (terwijl ze al vanaf 30 weken vast lag) daardoor ‘kan’ er te weinig voeding zijn geweest voor haar. Ook was navelstreng erg dun en placenta aan de kleine kant. We weten dus niet precies waarom ze zo klein is.

    Daarna heftige dagen gehad want haar suiker was erg laag en moest ze continu geprikt worden in hieltje, vreselijk om te zien en horen! Temperatuur was af en aan laag en ze dronk flesjes soms niet leeg waardoor het erg spannend en onzeker was. Uiteindelijk gisteren naar huis gegaan en wat is dat heerlijk zeg!!! Tot morgen kraamhulp wat erg fijn is.

    Het is een heerlijk en rustig meisje!!:)
     
    SuperMama87 en Myz vinden dit leuk.
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Met mij gaat het goed ben dolgelukkig! Eerste 4 dagen vanaf dat de weeen begonnen had ik maar 4 uurtjes geslapen in totaal. Samen met alle zorgen en spanning maakte dat ik geen hap door mijn keel kreeg. De nacht van zondag op maandag hakte er toen flink in want in die nacht werd ze om het anderhalf uur geprikt en probeerde ze een uur om infuus te prikken wat niet lukte. Omdat dit zkh aan rooming in doet (wat mega fijn was!!) hoor en zie je ook alles gebeuren, Ik voelde me zoooo naar door die nacht. Zo’n klein poppetje met al die prikken en duwen op hieltje om er nog een drupje bloed uit te krijgen. Dag erna was ik echt mezelf niet meer door alles bij elkaar. Kreeg een tabletje om te slapen en overdag twee keer iets rustgevends. Voelde me al snel beter en samen met het nieuws dat we die dag erna waarschijnlijk naar huis mochten hielp ook enorm,

    Herstel van keizersnede gaat redelijk goed. Elke dag ging het beter. Sinds gisteren wel weer meer last maar volgens kraamhulp komt dat doordat het nu beurs wordt.

    Volgende week hopelijk lekker met haar naar buiten met het mooie weer maar ze moet eerst boven haar geboortegewicht.
     
  5. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je dochter!
    Klinkt inderdaad wel heftig, fijn dat jullie nu thuis zijn.
    Laat je goed verwennen & geniet!
     
  6. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd @1986CHANTAL met jullie meisje. Klinkt idd heftig maar fijn dat je geniet!

    Ik ben vanmiddag bevallen na een snelle bevalling. Binnen 3 uur na het doorzetten van de weeen weer thuis bevallen. Hij doet het goed en drinkt fantastisch uit de borst. Ik ben er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Vond de bevalling uiteraard wel heftig maar ik ben erg dankbaar dat het weer zo goed is gelopen. Nu ons 4e mannetje leren kennen en genieten van zijn mooie koppie!
     
    Myz en SuperMama87 vinden dit leuk.
  7. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    @Larissa100 gefeliciteerd met de geboorte van jullie 4de zoon! wen lekker met elkaar en geniet!

    @1986CHANTAL gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. dat is toch even schrikken dat ze zo klein was/is. hebben ze dat niet gevoeld/doorgehad tijdens de controles?
    Hier hadden ze toen wel een schatting gedaan van haar gewicht en voelden ze echt of ze wel goed groeide etc.
    fijn dat jij geniet! klinkt als heftige eerste dagen. hopelijk kunnen jullie dat achter jullie laten en bijkomen met elkaar!

    hier gaat het goed! L doet het mega goed. groeit lekker drinkt goed aan de borst. Ik ben al weer enorm op de been en voel mij ondanks de vermoeidheid enorm goed. L had toestemming gekregen om snachts door te slapen tot max 6uur na de laatste voeding. sinds dat ze dat te horen heeft gekregen is ze er elke 3 uur in de nacht! hihi iets minder voor mij!

    hoe gaat het bij jullie verder?
     
  8. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hi meiden, sorry voor mijn late reactie. Op 5 april is onze dochter om 18:26 geboren. Met een gewicht 3865 gram en is 53 cm lang. Bevalling is goed gegaan maar het was heel zwaar. Blij dat ze er is, nu lekker genieten! :)
    Voor iedereen die inmiddels oo bevallen is GEFELICITEERD :D
     
    Myz en Larissa100 vinden dit leuk.
  9. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Geniet ervan
     
  10. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!
     
    SuperMama87 vindt dit leuk.
  11. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    hoi meiden hoe is t hier? is inmiddels al iedereen bevallen? Ondanks slaap gebrek gaat het hier super goed :)
     
    Myz vindt dit leuk.
  12. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi allen hier gaat het ook goed! Kraamweek afgesloten en nu genieten vah en met ons gezin. N. groeit enorm hard en drinkt goed uit de borsten. Manlief is nog een week thuis en dan ga ik t alleen doen. Spannend!
     
    SuperMama87 en Myz vinden dit leuk.
  13. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Hee Meiden!
    Hoe gaat het met jullie?

    Hier alles goed. Langzaamaan krijgen we wat ritme. Slapen gaat goed, nog maar 1 nachtvoeding.
    De ene keer gaat dat super snel en de andere keer iets langer bezig of is hij onrustig daarna.
    Sinds deze week ligt hij al lekker op tijd op bed en hebben wij samen s avonds lekker voor ons zelf.

    De kleine man groeit goed, alhoewel hij nog steeds maatje 50 heeft.. :)

    @1986CHANTAL hoe is het met je kleine meid??
     
    SuperMama87 vindt dit leuk.
  14. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Nog steeds slaap gebrek of is het iets beter geworden? ;)
     
    SuperMama87 vindt dit leuk.
  15. Myz

    Myz Actief lid

    11 jul 2017
    313
    238
    43
    Vrouw
    Hoe is deze week gegaan?? Nu was je man nog thuis en dan volgende week alleen?
    Hoe zijn jou nachten?
     
  16. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi meiden,

    Hier gaat alles goed! Ze groeit per week zo’n 300 gram!:) 2333 geboren na een week 2620 en weer een week verder 2940! Zo fijn! Ze heeft wel spruw en een schimmeltje van onder zo sneu! Ze krijgt flesvoeding dus i.p.v. 1x nu 4x per dag alles uitkoken en ze krijgt medicijnen 4x daags.

    Ze is erg tevreden, wel last van kramp en ze had veel last van keeltje door spruw maar gaat nu gelukkig al beter. Nachten zijn wisselend, ene nacht slaapt ze van voeding tot voeding (snachts 3-5 uur ertussen, wisseld) en andere nacht is ze meer onrustig en dit is dan vaak in de avond of begin vd nacht.

    Mijn herstel gaat goed alhoewel het me wel vies tegenvalt hoor zo’n keizersnede. Mag bijna niks en kan niet echt lekker wandelen, zo’n 15 min op langzaam tempo is nu even de max.

    Fijn te lezen dat het bij jullie ook goed gaat! Vriend is volgende week nog vrij maar gaat af en toe al langs werk of doet thuis eea achter laptop.
     
    SuperMama87 vindt dit leuk.
  17. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Gaat weer iets beter gelukkig. Ze komt in de nacht vaak om de drie a 4 uur voor een voeding, en ook wel lang bezig, ze drinkt vaak heel lang aan de borst. en aan leggen duurt soms ook wel even. Meestal ben ik met alles in een uur tijd klaar, soms ook wel korter. Maar verder doet ze t super.

    Jullie kleintjes ook zo n last van krampjes? wij bakeren E sinds een paar dagen in en dat gaat goed, behalve rond de middag tot savonds is t brullen en niet willen slapen, meestal gaat t dan wel goed als ze bij me ligt.
     
  18. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Mijn man heeft trouwens een maand vrij genomen, hij werkt nu thuis wel achter de laptop. Volgende week is t zn laatste week :(
     
  19. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Myz wauw al een echt ritme gevonden en nog maar 1 voeding snachts. Doen jullie goed!!

    @1986CHANTAL wat vervelend van je herstel. Ik heb nooit een keizersnede gehad maar het lijkt mij idd niet niks! Fijn dat ze een tevreden baby is. Sneu van de spruw zeg

    @SuperMama87 herkenbaar wat je schrijft. Ik ben ook druk met voeden. Ik ben blij als er 3 uur tussen zit haha. Ik hoop dat er binnenkort wel iets meer ritme komt zodat ik ook andere dingen met mn kids kan plannen. De nachten gaan eigenlijk best ok, hoewel hij het liefst bij mama slaapt en niet in zn wiegje. Ik heb hem nu ingebakerd en slaapt als een roos. Ik ben benieuwd.

    Volgende week manlief werken..ik ben heeeel benieuwd hoe ik t er vanaf ga brengen
     
    SuperMama87 vindt dit leuk.
  20. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hoi mama´s! Hoe gaat het met iedereen?

    Hier gaat het eindelijk weer super goed!

    De borstvoeding liep even niet lekker en ik was er erg onzeker over. Het slapen ging ook niet goed en ze had erg last van krampjes. Waarschijnlijk kreeg ze te veel melk binnen, dus ben ik de eerste 10ml af gaan kolven zodat ze eerder bij de ´slagroom´ komt ;) Dit gaat goed, ze heeft nu ook minder krampjes dus ik denk dat het af kolven voor het voeden wel scheelt :) Slapen in haar eigen bedje doet ze ook fantastisch. Ze komt om de 3 a 4 uur. Merk wel dat ze overdag wat meer slaapt, iig gisteren wel. Hoe gaat dat bij jullie?
    Gisteren voor het eerst bij het cb geweest. Ze groeit goed en alweer een kilo aangekomen na de geboorte en ze is alweer 57cm lang, vond de maatjes 56 al krap worden, dus maar over naar maatje 62 nu.
    Hebben jullie kindjes ook al naar jullie ge lachen? Ons meisje lacht al sinds 5 weken, en nu steeds vaker. Zo leuk! :D
    Pfffff alweer bijna 6 weken oud.
     
    Myz en Larissa100 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina