Wat kopen jullie nieuw voor een tweede kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door water27, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames,

De titel zegt het al, wat kopen jullie nieuw voor jullie tweede wonder?
    Er zal op z'n vroegst een leeftijds verschil van 2,5 jaar tussen zitten.

Ik dacht zelf aan nieuwe flesjes, spenen en wat nieuwe kleertjes natuurlijk. Maar nog meer waar ik rekening mee moet houden?

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ligt ook aan het geslacht (als je dat weet)
    Hier nu een meisje op komst dus sowieso kleertjes.
    Verder heb ik nieuw beddengoed, flesjes, hydrofiel doeken, badje, boxkleed, meerijdplankje voor aan de kinderwagen.

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Omdat we na een zoon nu een dochter krijgen: beddengoed, kleertjes, boxkleed.

Maar ook een duo wagen en nieuwe flesjes.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Babyfoon, buggyboard, babykamer aankleding, wat nieuwe kleertjes. Flessen en spenen van Eva hadden we nauwelijks gebruikt dus voor Lisa ook weer gebruikt. Lisa heeft maar 2 flesjes gedronken dus gelukkig maar ;)
    En toen Lisa al geboren was een aerosleep omdat ze snel op haar buik ging slapen en veel spuugde.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Flesjes zijn uitgekookt, dus worden gewoon weer gebruikt. Misschien andere spenen erop, nog niet naar gekeken ;)
    Boxkleed was versleten dus die moeten we nieuw.
    Beddengoed wordt ook gewoon hergebruikt.
    Verschoonkussen is kapot aan het gaan, dus ook een nieuwe.
    Verder eigenlijk niet zo veel ;)

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik haal nieuwe spenen voor op de flessen. En rompers haal ik ook nieuw.
    Verder nog geen idee van geslacht, als het een meisje is haal ik ook nieuw beddengoed en een nieuw boxkleed

7. veense

veense Niet meer actief

Alles... Dochter is 8 1/2 en behalve een doosje eerste meisjeskleertjes (maar die trek je ook niet aan bij een jongen ;) ) en een doosje Fisher Price speelgoed hadden we helemaal niets meer. Ook wel weer leuk om opnieuw te mogen beginnen, al verbaas ik mij enorm over alle prijzen en alle gekkigheid die er nu te koop is en waar mijn dochter destijds prima zonder kon!

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    wij krijgen na een zoon een dochter dus natuurlijk nieuwe kleertjes:)
    verder een
    wikkeldeken
    speentje
    meerijdplankje
    slabbertjes
    wieglakentje en deken

9. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hier ook een meid na een jongen.
    Enige wat we niet nieuw kopen is ledikant, commode, box + matras + boxkleed + mobiel, en wippertje en loopwagen.
    o ja en ik heb nog een heleboel witte hydrofiel lakens.

Verder nieuwe kleertjes, slabbetjes, voetenzak, beddegoed, aankleedkussenhoes, badcape etc etc

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Wij verwachten weer een jongetje. Zit ook 2,5 jaar tussen.
    Aankopen tot nu toe zijn;
    - nieuwe kamer voor de oudste (peuterbed, kast, kleedje, lamp, gordijnen, boekenrek, verf, behang en laminaat)
    - Nieuwe kleertjes (Gebruik ook weer veel van de oudste, maar wat nieuws is altijd leuk)
    - Nieuwe rompers
    - Hydrofiele luiers
    - Bedtextiel
    - Aankleedkussenhoezen
    - Monddoekjes
    - Boxkleed (Anderen zijn nog goed, maar zoals ik al zei.. nieuw is altijd leuk :p)
    - Koeka spul.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    We weten dit keer niet wat het wordt dus ik heb een aantal dingen opnieuw gekocht:

- De helft van de hydrofielluiers (was/is roze, nu neutraal)
    - Neutrale kleertjes (8 stuk ofzo)
    - muziekdoosje
    - wieglakens
    - Ledikant lakens
    - zelf nieuwe dekbed overtrekjes gemaakt (neutraal)
    - omslagdoek
    - Maxi Cosi hoes (neutraal en weer mooi fris)
    - Meerijdplankje
    - kruik (1 was niet goed meer)
    - Kruikzakken
    - accessoires op kamertje
    - nieuwe draagdoek gemaakt (die ik had is roze)
    - speentje (al weet ik niet of ik die ga gebruiken, bv)
    - Stokke kinderstoel + new Born set
    - Nieuwe Tummy tub (vorige was geleend)
    - Slabbetjes, spuugdoekjes
    - voedingsbh's, tops ed.
    - Nieuwe slangen etc. kolfapparaat.

Ben vast nog wel wat vergeten..

12. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een zoontje, dus even afwachten wat het deze keer gaat worden.

Ik heb bij zoontje al veel neutraal gehouden en van goede kwaliteit gekocht, zoals de hydrofiel luiers, rompers, slaapzakken, beddengoed, flessen, kinderwagen, kinderzitjes, enz. Dus dat gaan we hergebruiken. Ik ben er altijd zuinig op geweest en heb destijds alles netjes uitgewassen in dozen gedaan. Alles wat bevlekt was of er niet meer mooi uitzag, heb ik toen al weggedaan. De kleertjes die nog mooi en netjes waren heb ik ook allemaal bewaard. Maar als er een meisje komt, mag ik daar dus weer voor gaan shoppen en natuurlijk zal ik ook wel wat nieuwe kleertjes kopen als het een jongen gaat worden, maar dan wel minder. Over een paar maanden ga ik alles voor het begin weer uitwassen. Ook de kinderwagen en Maxi-Cosi heb ik destijds de bekleding van gewassen en staat in plastic. Meubeltjes gaat ook gewoon weer hergebruikt worden.

Ik wil dit keer eigenlijk wel een mooie wieg, die hadden we bij ons zoontje niet, maar heb ik eigenlijk wel een beetje gemist. En ik vind het ook gewoon leuk om toch iets aan te kunnen schaffen. Ook wil ik een nieuwe flessenwarmer, want over de vorige niet te spreken en er zijn nu nieuwe op de markt waarmee de fles erg snel verwarmd is. Lijkt me ideaal voor 's nachts.

De flessen ga ik ook weer hergebruiken. De spenen zal ik wel nieuw aanschaffen, want dat lijkt mij een beetje eng om weer te gebruiken ivm uitdrogen van zo'n speen (er zit tussen onze twee straks vijf jaar verschil, dus het heeft wel even gelegen, zeg maar). Ik moet ook nog even kijken naar de slangen van het kolfapparaat.

13. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verwachten onze tweede dochter, maar toch wil ik de volgende dingen vervangen of aanschaffen omdat ze toch wel handig zijn:

-Nieuwe kinderwagen. Oude was al tweedehans en kan niet nog een keertje mee.
    -Flessenwarmer van Difrax. Schijnt heel snel moeder melk op te warmen. Handig voor man als hij een keer de nachtdienst over neemt; dat hij niet een kwartier met een huilende baby rond loopt omdat de melk niet warm wordt!
    -Extra aankleedkussen voor beneden. Zodat ik niet straks met twee kindjes elke keer naar boven moet om te verschonen.
    -Maxi-Cosi hoes
    -Spuugdoekjes
    -Wiegendeken. Bij de eerste wisten we niet wat we kregen dus neutrale kleur; nu weten we dat we een meisje krijgen en hebben we een roze gekocht.
    - Meisjes kleertjes; omdat we eerste maatjes heel veel neutrale hadden.
    - Paar nieuwe flesjes; ivm dochter die ook nog flesjes gebruikt.
    - Nog een Stokke Tripp Trapp.. Maar ws kopen we die pas iets later.

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij verwachten onze 2e zoon, maar de oudste is een herfstbaby en deze wordt een lentebaby, dus sowieso kleding is deels nieuw.

Verder:
    Maxi-cosi
    Spuugdoekjes en slabbers
    Onderlakens ledikant
    Knuffeltjes en decoratie babykamer
    Dekentjes en lakentjes kinderwagen
    Paar hydrofielen vervangen ivm vlekken en gaten
    Maak zelf nog nieuwe hoes voor een van de boxkleden
    Speentjes en speenkoordje
    Tzt kinderstoel, andere is gesneuveld

Dat is t geloof ik wel.

Deel Deze Pagina