April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Corina, super!!!! :D

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Dank je Mams.
    Hoop zo dat er voor jullie ook weer snel een wondertje komt

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hey Corina, van harte gefeliciteerd!

Zeepaardje: Daar is hij eindelijk! Leuke naam (mijn broer heet zo ;)) en een prachtig gezond gewicht! Geniet maar fijn met zijn allen, van harte gefeliciteerd!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Corina, gefeliciteerd met je goede echo. Is toch altijd een hele geruststelling, om te zien dat daarbinnen alles gebeurt wat er zou moeten gebeuren... (en wat knap van die kleine, dat hij/zij dat nu al zo goed weet).

isra, Jill is dus een klein 'proppie'? ;) Of toch gewoon een poppie? Ze groeien allemaal op hun eigen manier, toch, dus het zal allemaal wel goed zitten.

zeepaardje, hoop dat alles lekker gaat bij jullie. 't Zal wel even hectisch zijn, en wennen aan een gezin met 2 kinderen ipv 1. Maar stiekem ben ik wel heel benieuwd naar een fotootje van Pim... Lijkt hij op z'n broer?

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ah Jill is gewoon een lekker spekkie :D Heerlijk toch!!! Jij bent idd zelf ook klein, en er is niks mis met wat reserves hebben. Straks als ze gaat lopen is het allemaal zo weer weg.

Zeepaardje, ja waar blijft die spam meid??? hahahaha.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina...super dat de echo goed was. Lekker genieten nu!!

Isra...heerlijk een klein meisje met wat extra rolletjes...hihihi

7. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Corina wat super meid een goede echo, ik ben blij voor jullie!

Ja meiden Jill is een lief klein proppie poppie (HIHI ik vind hem leuk Bri) maar idd ik ben wel blij met wat reserves. Ik vind het sowieso wel grappig om die ontwikkeling te zien bij 2 kindjes en dat ze echt totaal verschillend zijn. Ze zijn natuurlijk beide van april dus ik weet precies dat Ryan met Sinterklaas al kroop met kerst al aan de tafel stond en ergens in januari achter zijn Nijntje loopauto liep. Maar Jill die rolt net 6 weekjes, die trekt dr benen er nog niet onder, dus zie het kruipen hier ook nog niet zo snel gebeuren. Maar ik vind het heerlijk dat ze niet zo'n vlotte tante is.

En meiden nog een leuk nieuwtje, althans ik vind het zoooo leuk om te vertellen ook al kennen jullie haar niet eens, maar een hele lieve vriendin van mij is na 3 jaar en 13 terugplaatsingen (IVF) eindelijk zwanger!!!! Ze is zooooooo blij en ik natuurlijk ook voor haar.

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Isra wow wat een wondertje is het dan voor je vriendin

9. Bri

Bri Niet meer actief

isra, gefeliciteerd voor je vriendin! na zó veel moeite is het haar toch nog extra gegund.
    lekker hoor, dat jill nog zo klein wil zijn... Ons meisje is een heel andere tante, juist razendsnel met álles. Vind ik stiekem soms wel jammer; zij heeft er geen boodschap aan dat ik nog graag een tijdje een baby had gewild, ik had gewoon al heel snel een 2e peuter :)
    Maar het is ook wel handig hoor, dat ze al zo veel zelf kan en wil.

10. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

hoi meiden

Ben ik weer even...

Zo Pim doet het super goed... overdag zo'n 3,5 uur tussen de voedingen en 's nachts zo'n 4,5/ 5 uur!

We kunnen dus lekker bijtanken. hij huilt alleen als hij honger of een vieze broek heeft...

Heel tevreden maar pittig mannetje... weet wat hij wil...
    Hij slaapt alleen op zijn zij

Kraamverzorgster lief en leuk mens, alleen mega chaotische...! Doet 10 dingen te gelijk en maakt uiteindelijk nog niks af

Sem is een erg trotse broer die overal mee wil helpen, hij doet het ook erg lief allemaal!

Gister nare dag gehad, ben ruim een liter bloed verloren met de bevalling ... zit aan de ijzertabletten...

Paar keer bijna flauwgevallen en wat lijkwit, kon alleen maar op bed liggen... zo rot om geen controle over je lichaam te hebben!

Gelukkig gaat het nu beter, al moet ik het erg rustig aan doen en goed op me lichaam letten.

Knuffels voor jullie meiden!

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Zeepaardje, dat is niet fijn. Hier 3 zakken bloed gehad na de keizersnede.
    Je krijgt er toch even een klap van. Er is ook een drankje voor geloof dat het floradix heet. Maar dat zal de kraamhulp vast wel al gezegt hebben

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wolfje wat rot dat je zoveel bloed bent verloren en er zo'n last van hebt.
    Bij Tygho ben ik amper wat verloren en bij Mylan (op papier) bijna 2liter, maar alle stolsels en bloedverlies vooraf wel ruim erover heen.
    Ik ben aan de tabletten geweest, dat hielp goed maar ben ook een paar dagen heel slap geweest en lijkbleek.

Wel ontzettend fijn dat Pim het goed doet!! Daar gaat het om he.

Slaap lekker dames!

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ben een tijdje niet geweest, want kreeg even geen melding dus dacht dat het rustig was hier.

@Corina: Wat fijn dat de echo goed was en er een kloppend hartje te zien is! Super!

@Isra: Dat scheelt dan inderdaad veel met twee kids qua groei en ontwikkeling. Elk kind inderdaad zijn/haar eigen tempo. (Als het maar enigszins binnen de perken blijft, ik heb dat bij Luuk ook lange tijd gezegd, maar dat bleek toch een ander geval)

@Kwebbel: hoe is het nu met neef?

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ook even een update over ons:
    Luuk doet het op dit moment goed, naar omstandigheden. Hij ontwikkelt zich nog steeds (heel langzaam, maar er is ontwikkeling). Hij is nu ook niet ziek, dus eet goed en is goed gegroeid. Hij krijgt happen boter om meer calorieen binnen te krijgen en dat vindt hij erg lekker. Zodra hij de verpakking al ziet wordt hij helemaal enthousiast. In een paar dagen eet hij een hele boterverpakking leeg.

Verder hebben we een procedure gestart om aangepaste spullen te krijgen. Confonterend, maar wel handig straks. We krijgen waarschijnlijk iets zodat hij mee kan op de fiets (kar o.i.d.), een aangepaste wandelwagen en een kinderstoel en evt. ook nog autostoeltje. Luuk kan nog steeds absoluut niet zitten dus hij heeft veel steun nodig. Hij hangt nu voornamelijk in zijn wipstoel en dat is niet ideaal. Morgen komt er iemand bij ons thuis langs.

Verder van de week gebeld met een moeder die een kindje van 2 heeft, ook met een energiestofwisselingsziekte. Wat is het toch heftig... Ik was behoorlijk van slag na het gesprek. Dat jongetje zit nu in de fase dat hij achteruit gaat. Hij kon praten, maar nu niet meer. Het is zijn hersenen al aan het aantasten en dat was ook te zien op de MRI. Meteen denk ik dan: Wanneer is Luuk aan de beurt.. Hoe lang kunnen we hem nog bij ons hebben? Ik hoop zo dat het niet zo snel zal gaan bij hem.

Sorry voor t lange verhaal.. :s

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jeetje lijkt me zeker confronterend Marleen dat je aangepaste spullen nu moet regelen. Maar denk dat het zeker handig zal zijn.
    Oei lijkt me erg heftig dat je iemand spreekt met een kindje met dezelfde ziekte en dat kindje nu niet meer kan praten. Wat kan het dan ineens hard achteruit gaan. Krijgt Luuk nu ook regelmatig MRI's om te kijken hoe hij zich ontwikkelt of dus eventueel achteruit gaat?

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Corina: Luuk heeft in mei volgens mij de laatste MRI gehad en die was toen goed. Ik weet niet of hij er weer één gaat krijgen binnenkort. Het is nogal ingrijpend want hij moet er voor onder narcose dus dat doe je niet zomaar. Over 2 weken wordt hij wel opgenomen in Nijmegen voor het spierbiopt (weer onder narcose..) Eerst maar eens afwachten wat daar uit gaat komen.

17. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Spannend hoor die spierbiopt. En arme Luuk.... weer al onder narcose. Wat heeft ie toch al veel voor z'n kiezen gehad.

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, dit wordt de vierde narcose... Hij krijgt een hele grote snee op zijn been (5 á 10 cm op zn kleine bovenbeentje), dan worden de spieren blootgelegd en nemen ze het biopt uit zijn spier en ook meteen nog een huidbiopt en dan komt het lange wachten...

19. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

corina; ik zit ook aan de floradix maar dan in tablet vorm...

mams; ook ik was lijkbleek

marleen; meid wat heftig, maar fijn dat er hulpmiddelen zijn...

all; knuffels...
    ik blijf veel bloed verliezen hier...
    morgen laatste dag kraamhulp en dan is pim al weer een weekje!

xxx

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Zeepaardje, balen dat je nog veel bloed verliest. Is het meer dan gewoonlijk of niet? Sterkte en probeer goed je rust te pakken. Morgen alweer je laatste dag kraamhulp. Die dagen vliegen voorbij

Deel Deze Pagina