zo, ruime 16 kilo..das mooi op gewicht. Tygho zit tussen de 14,5 en 15 ergens. Valt me nog mee gezien hoe slecht hij eet. Leuke ideeen Corina!
Mams...ook mooi gewicht toch. Hier nog steeds een kleine pootwortel Jullie hebben ook een wii toch? Doet Tycho dat ook zo graag? Tijn mag hier zo nu en dan even....hij is nu even aan het mario-en....en zo handig doen die kleintjes dat hé. Corina...leuk! Mogen wij het straks ook weten
Ja wij hebben ook een wii. Tygho moet alleen op de blaren zitten want hij is aant trekken geweest met het schijfje van de mariokart en die doet het dus nu niet meer door alle krassen...wat een verdriet. Heb hem gezegd dat als hij 2 weken alles eet wat ik op zn bord leg, dattie dan een nieuwe krijgt. Maar het werkt nog niet echt. Hij vind wii fit ook erg leuk om te doen...die spelletjes. En we hebben Guiness world records, daar zitten ook spelletjes bij die hij leuk vind en kan. Goeie dag Corina!!! Wat een beer zeg, die Jochem!
Corina...wow..19 kilo.... Mams... dat is balen...maar wel een beetje herkenbaar. Hier mag Tijn de wii ook niet zelf aan/uit doen. Wat hier nog wel eens helpt tegen krassen is het volgende. Een klein beetje (druppel of 2) afwasmiddel op een zacht doekje doen en dat goed inwrijven. Probeer het daarna nog eens. Heeft hier al een paar keer geholpen.
Tygho mag em wel zelf aan en uit doen. Maar de schijfjes mag hij niet aankomen. Dat doe ik...Maar hij luistert niet altijd even goed hahahaha. Bedankt voor de tip, zal het eens proberen.
@Kwebbel, hij mocht de test doen gewoon met de plaatjes.. We hadden wel met de ringetjes geoefend, maar de arts vind ze op deze leeftijd nog te jong om met de ringetjes te testen.. Dus met de plaatjes.. Wayne mag af en toe ook op de Wii, alleen hij snapt er de ballen nog niet van geloof ik.. Hij doet maar wat.. Hij mag wel elke dag ff op mijn Nintendo DS, een oudere versie, en daar snapt hij het darten en het bowlen wel goed.. Maar hij mag maar 10 minuten per dag. En ook alleen na het avondeten, als hij zijn bordje leeggegeten heeft. Wayne is ook een slechte eter, en we hebben nu sinds een paar weken dat als stok achter de deur, en sindsdien eet meneer keurig zijn bord leeg. Ja op 1 keer na, en toen kreeg hij de DS ook echt niet.. Hij was toch boos.. Maarja, moet hij zijn bord maar leegeten.. Hij krijgt maar hele kleine beetjes.
Hier is het dus ook als meneer niet eet, ik de wii weghaal en boven neer zet. Hij vind het vreselijk...maar een stok achter de deur is het niet helaas. Heb denk ik het zo'n extreem geval. Hij heeft alles liever dan een bord vol gezond eten. Heb wel eens geprobeerd hem in de hoek te zetten als hij niet wou eten. toen ging het op een gegeven moment zo: Ik: tygho kom je eten? Hij: Ik ga wel in de hoek staan mama... Tja en dan ben je uit geluld...
spelcomputer hebben we niet... sem heeft wel een laptop. mag hij een uurtje per dag op... zit dan thomas spelletjes te doen of op you tube
Tja Mams, dat ken ik ook wel.. Wegsturen of in de hoek zetten werkt hier niet.. Ik weet ook niet hoelang het duurt, dat het werkt, maar tot nu toe werkt het.. Wayne krijgt ook geen bord vol he.. Gewoon klein beetje groente, vaak nog nieteens een halve eetlepel, en een zelfde portie aardappel, en wat stukjes vlees. Als ik zijn bord helemaal vol schep eet hij helemaal niet meer.. Heb ik laatst per ongeluk gedaan, en toen riep hij meteen. Nee mama dat is teveel.. Haha
Nee nou tygho krijgt ook niet veel...maar zodra ik groenten op zn bord legt wil die de aardappels en het vlees ook niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd om hem aan het eten te krijgen. De groenten heb ik even op een laag pitje gezet. Hij eet voldoende fruit en krijgt multivitaminen. Maar de afspraak is nu: als hij zijn bord niet leeg eet, gooi ik alle snoep in de container. Hij mag daar zelf toeschouwer van zijn. Bovendien bel ik dan alle buurtkindjes op zodat die ook kunnen komen kijken. Dat werkt vooralsnog wel. Daarmee wil ik iig dat hij meerdere soorten aardappels en vlees gaat eten. En langzaamaan begint dat te werken. Maar dingen zoals saus eet hij niet. Hij wil nog niet eens mayonaise ergens bij. Dus pasta's enzo is ook mission impossible.
sem lust gelukkig alles, behalve ei dat krijg ik er niet in! gekookt, geklutst en gebakken niet... ook geen eiersalade! voor de rest eet hij gelukkig alles
Eigenlijk moet ik best lachen.. Toen Wayne nog klein was, niet dat hij nu al heel groot is, maar toen hij nog een baby was. Weet ik nog wel dat ik tegen Ingman zei: we gaan hier net werken met chantage.. Want dat is het eigenlijk.. En wat doen we nu.. Maarja.. Je moet wat.. Ik noem het liever; Voor wat hoort wat..
Gekookt ei eet Wayne alleen het ei-geel op. En anders wil hij wel een gebakken ei, wat losgeroert is zeg maar. Roerei dus.. Dan eet hij het wel.. Anders idd ook niet..
Hier wel een redelijke eter. Gaat de laatste tijd steeds beter. Wij hebben ook een wi staan doen er eigenlijk niets mee Echo was goed. Helemaal blij natuurlijk. Volgende week nekplooimeting
Corina....fijn dat alles goed was. Wat betreft eten hoor je mij niet klagen. Tijn is vrij makkelijk. En eet hij een keer minder...na een bepaalde tijd gaat zijn bord weg...krijgt hij nog war fruit of een toetje en dan is het klaar. Hij heeft dan nog wel honger, maar dan krijgt hij als amtwoord dat die maar had moeten eten. Heb geen zin in strijd aan tafel. Het liefst eet hij elke dag patat als het aan hem zou liggen , maar gekookte aardappels met bloemkool en verse worst gaan er ook prima in. Bri....gaat de verbouwing gestaag door bij jullie? Mielen....alles oké?