Corina, wat fijn dat de echo goed was meid!!! Nu lekker vertellen Kwebbel...pff ik zou willen dat Tygho gekookte aardappels at of groente... *zucht*
Ha, hier ook 19 kilo hoor Corina! Maar ook een heel erg lange jongen, geen gram te zwaar. Beide kinderen eten heel goed, eigenlijk alles. Hier altijd een vol bord die niet op hoeft. Gewoon eten hoeveel trek je hebt. Wel hebben we altijd het vlees in kleine stukjes op een apart bord liggen. Ze moeten eerst een hapje nemen voordat ze een stukje vlees krijgen zodat ze niet alleen hun vlees eten. Inmiddels leg ik steeds vaker het vlees er gewoon bij maar hebben ze zelf besloten door te gaan met het ritueel van 'eerst hapje, dan stukje vlees'. Grappenmakers. 'Pasgetti' is hier trouwens favoriet. Corina: Van harte met je goede echo! Blijft bijzonder he?
Nikita, hier moet hij ook idd vlees en een hapje van z'n prakje samen eten. Anders eet hij dat als eerste op.
Corina, super een goede echo! Eten: hier gaat het aardig, we moeten J wel aansporen omdat ze soms zo lekker kan dromen maar ze lust in ieder geval bijna alles. Gisterochtend zijn we naar het CB geweest voor J. Ging hartstikke goed, ogentest ging goed (was die met die rondjes met openingen). En de prik heeft ze ook niet om gehuild, papa was mee en die ging met haar een boekje lezen en toen jaste de vpk hem er snel in. Voor ze het wist was het al gebeurd. Pleister erop en klaar! Oh ja en de cijfers: 15,8 kg en 103,5 cm.
Dat deden wij vroeger thuis ook, maar nu schep ik meestal alles meteen op het bord. We houden dan idd wel in de gaten dat ze van alles wat eten.
boni ja,maar daar hoef ik niet bang voor te zijn...dus ach... zijn van die gewoontes he die groeien er in..
Grappig om al die verschillende eetgewoontes te lezen. Ik mag echt helemaal niet klagen, ook al zijn er dagen dat Deane 's avonds niks of bijna niks eet. Hij lust heel veel, en probeert in elk geval alles. Soms zegt hij gelijk al: dat lust ik niet! Maar als wij dan zeggen dat hij het eerst moet proeven doet hij het braaf. Soms is het dan alsnog: hee lekker, en soms zegt hij: nee, ik vind dit niet lekker. Dan hoeft hij het niet op te eten. Maar de volgende keer proberen we het gewoon weer. Al met al is er heel weinig wat hij niet lust. Wij scheppen een klein bordje op, en dan ziet hij maar in welke volgorde hij het opeet. Als hij dan iets bij wil of als hij een toetje wil, moet eerst het bordje (bijna) helemaal leeg. Favoriete eten van Deane: gevulde pasta (ravioli, tortellini, perline); maisschnitzels van de appie/tivall; ei; mini-loempia's; spruitjes; kip. Aparte smaak heeft hij he?! Eieren heeft hij lang niets van willen weten, tot we hem zelf een gekookt ei lieten pellen. Sindsdien is hij er gek op Betti is ook een prima eter. Ook zij eet graag pasta. Verder aardappeltjes (gekookt in schil - dat vindt ze lekkerder dan 'gewone', of gebakken), hutspot, hete bliksem, rode kool, worstjes en kip. Zij is geen enorme groente-liefhebber, maar het gaat steeds makkelijker naar binnen. o ja, tomaatjes en komkommer vinden ze allebei erg lekker. Nou ja, je ziet 't, ik heb echt niets te klagen over hun eten. Deane was trouwens 16,4 kilo bij 1,01 meter. En ook bij hem ging de ogentest met de rondjes met openingen. Hij zei er soms zelfs bij of de opening links of rechts zat, ipv het alleen maar aan te wijzen met het stokje
Goedemorgen. @ Corina, gefeliciteerd met de mooie echo!! Nog even hier over het eten.. Hier ook geen stijd aan tafel. Als Wayne eet, dan is het prima, eet hij niet, dan ook prima, maar dan heeft hij wel gewoon pech als hij toch honger heeft achteraf... Wayne eet het liefste de hele week pannekoeken en poffertjes.. Nou mooi niet dus. .Patat gaat bij hem ook maar zozo.. Een paar stukjes.. Pannekoeken eet hij er meestal wel 2 of 3, maarja. Elke dag pannekoeken. FF vraagje, krijgen jullie kindjes nog vitamine D druppels? Daar werd gister om gevraagd bij het CB.
Ingrid... hier geen vit D druppels....heb dat vanaf 1 jaar al niet meer gedaan. Ze krijgen hier wel elke dag een optimax beertje voor de evt aanvulling, en verder met eten en buiten zijn. Moet wel eerlijk bekennen dat ik op het Cb altijd ja zeg ....heb nooit geen zin in die preken hahahaha. Erg grappig ominderdaad al die verschillende eetstijlen te lezen. Ik zie wayne al elke dag aan de pannekoeken zitten ...ze zouden de neusgaten weer uit komen Hier nog even het lievelingseten van Tijn: patat met frikandel, tomatencremesoep met ballen en stokbrood, en rauwe paprika en snoeptomaatjes en komkommer gaan er ook veelvuldig in. Ei ook geen probleem. (als Eva een ei ziet rent ze al weg ) Verder van broccoli, bloemkoool, spercieboontjes, wortels (liefs rauw) en verschillende soorten vlees, maar waar hij niet al te lang op hoeft te kauwen . Hij heeft er graag ketchup bij Liever gekookte aardappels dan gebakken. Pasta's ook lekker. Idemals wraps etc Een boterham met ham/kaas komkommer....jummie! Spruiten krijg ik er niet in. Rode kool gaat. Dus al met al lust hij best wat. Maar ook Tijn heeft wel eens geen zin hoor! Hij probeert het dan te gooien op dat lust ik niet. Mams....vind Tygho rauwe groentes ook niet lekker? Of als hij het helpt klaar te maken? Of zelf opscheppen? Maar je zult dit vast al wel hebben geprobeerd. Of iets van wraps/taco's...dat je de groente heel fijn maakt en erin verstopt? Lees dat de ogentesten verschillend worden gehouden. Nou we zullen eind Febr. wel zien. Bri....weet je nog dat jij me wat handvatten had gegeven voor mijn portfolio (opleiding leertraject)? Zit nu op de helft en tot nu toe alles in 1x binnen
Kwebbel...alles heb ik al geprobeerd...en dan bedoel ik echt ALLES!. Ik neem het maar zoals het komt...soms boeken we kleine overwinningen. Zoals net Tygho eet ook al tijden alleen maar pasta,speculoos en jam op brood. Maar hij heeft nu net zowaar 2 boterhammen met kookworst gegeten En kwam steeds terug voor plaatjes worst. Heeft het halve pakje opgegeten!! (ik laat hem maar, kan die goed wennen aan de smaak) Pffff wat voelt dat toch fijn alsie weer eens een x wat nieuws eet en het lekker vind. Maar kleinzerig typje hoor...eerst likken aan een klein stukje worst en als dat meevalt pas in zn mond stoppen.pffffff
kwebbel: goed gedaan! fijn dat ik je ermee heb kunnen helpen, maar uiteindelijk moest je 't toch zelf doen. gefeliciteerd dus! mams: ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat tygho zo weinig eet. Uiteindelijk zal het toch een kwestie zijn 'laten gaan'; verschillende dingen blijven aanbieden en hopen dat hij het wil proberen. Maar ik weet ook niet hoe ik ermee om zou gaan als een van mijn kinderen een 'moeilijke eter' zou zijn... In elk geval proberen je niet druk te maken dat hij alleen maar zoet op brood lust; worst en kaas zijn niet beter dan jam, pasta en speculoos, denk maar aan het verzadigde vet en de hoeveelheid zout in hartig beleg. Maar wat zou het toch fijn zijn als ze álles lekker zouden vinden... Ingrid: hier krijgen beide kinderen vitamine D tabletjes. Mini's, zoals Betti ze noemt. Deane weet al dat hij ze niet meer krijgt als hij 4 wordt, omdat z'n lijf dan zelf genoeg vitamines maakt. Ben benieuwd wat voor beeld hij daarbij heeft, hopelijk verwacht hij niet dat hij witte tabletjes kan poepen hij zal zo teleurgesteld zijn. Ik volg gewoon het advies, omdat het zo schijnt te zijn dat kleine kinderen gewoon nog niet zo goed in staat zijn om voldoende vit D te maken uit zonlicht. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen literatuurstudie van heb gemaakt, maar dat ik gewoon het CB volg hierin.
Is dat zo Bri??Ik dacht echt dat kaas en worst veeeeel beter waren. Tygho krijgt multivitaminen waar D bij in zit. Zo krijgtie alles in 1x binnen...vooral omdat hij ook geen groentes eet.
Worst en kaas bevatten natuurlijk ook goede voedingsstoffen, maar ze zijn vooral erg vet en erg zout, en daar krijgen we hier in NL al snel veel te veel van binnen. Maar goed. Ik ´verplicht´ Betti af en toe ook tot het eten van kaas of worst op brood, als ik haar altijd de keuze zou geven, zou ze alleen maar jam en af en toe chocoladevlokken eten. En dat vind ik gewoon te eenzijdig. Maar het is niet slechter dan alleen maar worst en kaas, dat is het enige wat ik je wil meegeven.
Ohw...daar had ik niet eens bij stilgestaan. Heb laatst wel iets gelezen over dat we te veel zout binnenkregen enzo...maar er nooit bij nagedacht dat dat in worst en kaas ook zit hahaha(ik netjes minderen met het zout door mn eten...)
@Kwebbel, ik zeg bij het CB ook altijd ja en amen hoor... Nu krijgt Wayne ook dagelijks een vitamine snoepje van Davitamon geloof ik.. Qua groenten eet Wayne wel weer redelijk goed. Sterker nog hij snoept eerst de groenten op, en dan roept hij dat hij genoeg heeft. Of het vlees en de groenten, en dan zeggen dat hij genoeg gehad heeft. Voor worteltjes is hij gek op! Bloemkool lust hij niet, maar dat lustten wij zelf ook niet, dus dat is niet zo gek.. Pasta's zijn ook geen favoriet van Wayne. Dan eet hij echt niet.
hier ook geen vitamine d. voor beide niet... allebei alleen in de kraamweek gehad, daarna niet meer gebruik verder ook niks anders extra... en op het cb lieg ik ze ook voor heb geen zin in hun gezeur nou net me hb uitslag, is nog te laag dus nu extra tabletten slikken knuffels
Mijn moeder zei over het CB altijd, geef het antwoord dat ze willen horen.. Heb ik ook altijd braaf gedaan..