April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams....komt vast goed met eten....en super dat hij de worst op heeft.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Corina: Super dat je echo goed was. En nu... echt genieten! Ik zag dat je het inmiddels helemaal openbaar hebt gemaakt.

Vit D: Roel krijgt elke dag vitaminedruppels. Luuk krijgt momenteel een multivitaminedruppels op aanraden van metaboolarts.

Kwebbel, je vroeg hoe het met Luuk gaat op dit moment. Het gaat goed. Hij heeft weinig/geen last van zijn wond en gaat met stapjes vooruit op dit moment qua ontwikkeling. Gisteren kregen we een brief van het Radboud. We krijgen op 25 april de uitslag van het spier- en huidbiopt. Er is een afspraak van 1,5 uur ingepland met de arts en daarvoor nog een gesprek met een nurse practioner. Zij gaat ons mentaal begeleiden en is er ook nog na het gesprek voor ons als we een slecht bericht krijgen. We kunnen dan nog extra vragen stellen en helpt ons praktisch ook verder. Wel allemaal goed geregeld vind ik. Nog wel 3 maanden wachten.. Ik zou zo graag de uitslag al willen weten...

Goed weekend allemaal!

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marleen dat is dan idd erg goed geregeld. Wel fijn zeker omdat je er nog niet zo bekend was. We hebben het babynieuws idd openbaar gemaakt. Hoeven we geen smoezen meer te verzinnen en kunnen we gewoon eerlijk zijn. Heerlijk gevoel

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Marleen, fijn dat je nu een datum weet maar jammer dat je zo lang moet wachten idd. Maar de begeleiding klinkt wel goed, goed dat ze er zoveel aandacht voor hebben!

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

jemig...
    wordt hier beetje gek hoor!
    elke avond is pim ruim 3uur aan het schreeuwen, brullen en krijsen:x
    blij als hij straks zijn laatste fles krijgt en slapen gaat!

mijn hb is helaas nog steeds te laag, nu extra tabletten...
    vanmorgen weer bijna flauwgevallen, bah!
    wordt er best onzeker van...ben zo bang dat ik val als ik pim vast heb...

sem is momenteel helemaal fan van de liedjes Kinderen voor Kinderen:)

hier nu ook facebook... dus als je wilt mag je me toevoegen:)

Knuffels

6. Zeepaardje

corina; leuk dat iedereen het nu weet:)

marleen; wat duurt wachten dan een eeuwigheid, succes!

7. Bri

Bri Niet meer actief

corina, gefeliciteerd met je 12 weken! en leuk dat iedereen het nu mag weten.

marleen, wat fijn dat luuk weinig last van die wond heeft. dat wachten duurt inderdaad érg lang. maar het komt wel over als een heel gedegen begeleiding (en terecht!). ik vind het altijd zo vreselijk als mensen ingrijpend nieuws krijgen en dan maar gewoon naar huis gestuurd worden.

zeepaardje, is het bloedverlies nu wel echt minder, dat je ijzer steeds zo laag is? balen joh, dat flauwvallen is wel beroerd. rustig aan doen maar, voor zover dat mogelijk is. die huiluurtjes (uren) 's avonds, niet leuk he? met borstkindjes kun je dan clusteren (zo goed en zo kwaad als dat gaat, met een peuter/kleuter erbij), misschien is er ook een equivalent voor flessenkindjes? Veel op schoot houden, misschien dragen in draagdoek?
    Deane is ook Kinderen voor Kinderen fan. Wawaanzinnig gedroomd vindt hij leuk, en Bikkel-bikkelhard. (hebben zo'n verzamelcd in de auto, met van ieder jaar één liedje erop.)

Allebei zijn ze trouwens gek op zingen. Betti lag gisteravond voor het slapen nog te zingen in haar bedje. Eerst 'uiltje, uiltje in het bos', daarna 'pieppieppiep... hoera!!' (we zijn zaterdag op een verjaarsfeestje geweest, en Deane had 's avonds een nep-verjaardag voor papa gevierd; die is volgende week echt jarig dus hij moest vast oefenen :D)
    En Deane zingt de hele soundtrack van Cars, echt te grappig. Heb er pas een filmpje van gemaakt als hij 'Real gone' staat te zingen. Zal eens proberen om 'm op mijn facebook te plaatsen.

8. Zeepaardje

bri; bloedverlies wel minder ja, maar wel nog steeds verlies, ene dag niks en andere dag wel weer:(
    draagdoek zit ik ook aan te denken... ga dat eens proberen...
    sem vind ha ha ha je vader leuk en tafel van13...
    wij hebben een cd box van alle jaren een cd ik denk 50stuks ofzo...
    en in de auto doen we elke keer andere cd's erin...
    cars liedje vind sem ook geweldig, maar maakt er een eigen varinant van;)

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Vandaag de nekplooimeting gehad en helaas een slechte uitslag gehad 1:83 Nekplooi was netjes 2,1 maar in combinatie met de uitslag van de bloedtest toch een kans van 1:83.
    We moeten nu voor verder onderzoek naar Rotterdam. Word morgen gebeld voor een afspraak, net was er niemand meer aanwezig.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Oh Corina.. dat zijn geen leuke berichten... :( Wat gaan ze nu doen in Rotterdam? Punctie?

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Krijgen een intake met veel info, gaan waarschijnlijk een vlokkentest doen omdat die nu al gedaan kan worden.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Corina, dat is ff schrikken meid.
    Gaan jullie voor verder onderzoek??

Marleen, ik las dat Luuk goed hersteld en dat het radbout jullie goed behandeld??

Hier sinds 2 dagen echt minder tof in orde.
    Het begon met maagzuur.
    Toen misselijk..de hele dag door muv tussen 1 en 4.
    En sochtends heerlijk wcknuffelen...
    Bluhhhhh, Oh the joys of being pregnant.

Morgen ga ik trouwens voor het eerst met Tygho het ijs op.
    Hij had van mn moeder van die schaatsjes met 2 ijzers gekregen voor over de schoenen.
    Ik wou naar de ijsbaan, maar met het risico dat hij valt en naar huis wilt vind ik dat toch geldverspilling. Dus we gaan lekker bij opa en oma voor op de gemeentevijver.
    En dan hopelijk zaterdagmiddag met manlief nog ff schaatsen.
    En morgen een lekker pak sneeuw:D
    Heerlijk!Wacht er al zo lang op :D

13. Zeepaardje

corina; schrikken meid...,hopelijk is alles goed met jullie kleintje! knuf

mams; lekker misselijk nu... bah s6 meid en veel schaatsplezier!

all
    Vandaag is Pim precies 1 maand bij ons en wat genieten we van hem!Hij doet het super goed... vaak rond 23.00u de laatste fles en dan weer rond 8.00u!

Hierdoor krijgt hij dus 4 flessen van 135 voeding...

Zojuist bij het cb geweest, Pim is een temperament vol ventje, erg sterk!
    Bij zijn geboorte woog hij 4280gr. en nu 4525gr....dus maar 245gr gegroeid in 1 maand tijd...

Kreeg het advies om hem wakker te maken voor een voeding, maar dan drinkt hij niks, heb dat al eens gedaan...
    Of om meer in de fles te doen... ook dit wordt niks, want van die 135 voeding laat hij ook zeker een speen vol over...

8 maart moeten we weer terug, hopelijk is hij dan meer gegroeid!

Knuffels xxx

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Misschien pap maken van de voeding???

Corina...als nou de uitslag slecht is, is dat voor jullie een reden om de zwangerschap te beeindigen of niet?

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Pffff.... Mams, wil er helemaal nog niet aan denken.
    Maar is voor ons idd een reden om de zwangerschap te beeindigen

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee logisch dat je daar niet aan wil denken.
    Dat wil niemand.
    Duim hier als een tierelier dat het allemaal meevalt meid!!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Corina, dat is even schrikken zeg! Hou je vast aan de gedachte dat je een kans van 82:83 hebt dat de vlokkentest goed zal zijn. Maar ik zou me evengoed zorgen maken tot ik daar de uitslag van had...
    Sterkte meid, hopelijk valt het wachten je niet te lang.

Mams, sterkte met de misselijkheid.
    En veel plezier met schaatsen! Wij gaan 't dit weekend ook weer eens proberen, en sleeën natuurlijk. Echt gaaf, ik zit hier in Haarlem en er valt al zó veel sneeuw! Wordt wel een fijne rit naar huis... maar dat heb ik er graag voor over! Ben alleen bang dat er van het geplande shoppen niks terecht gaat komen.

zeepaardje: ik zou me niet al te veel zorgen maken over die groei. 't is toch een momentopname. je zou wat meer meetpunten moeten hebben voor je iets kunt zeggen of het te weinig is of niet... zolang je het idee hebt dat hij tevreden en happy is, zou ik niet te veel gaan sleutelen aan voedingen.
    Was hij veel afgevallen? Bij Deane duurde het destijds ruim 2 weken voor hij weer op z'n geboortegewicht zat, dus die groei was ook minder dan bij Betti (die na 3 dagen al op haar geboortegewicht was aangekomen).
    En wat heerlijk dat hij zo goed slaapt! wakker maken is wel het laatste wat ik zou doen. (behalve als hij suffig zou zijn, maar die indruk krijg ik niet uit jouw post :))

18. Bri

Bri Niet meer actief

O ja.
    Ik heb me stellig voorgenomen minder tijd aan ZP te besteden. Heb zelfs overwogen om me in z'n geheel af te melden, aangezien ik te veel in de verleiding kom om in allerlei topics mee te doen.
    Maar dan zou ik de updates hier wel heel erg missen.

Ik hou het er dus op dat ik alleen in een paar langlopende topics met abo kijk, en voor de rest niet. Als ik dat kan volhouden, blijf ik. En anders zal ik me toch gaan afmelden (maar hou ik contact via FB)...

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bri, fijn dat je toch nog even blijft op zp. Is veel te gezellig met jou joh. Maar snap het wel, ongemerkt steek je er altijd best wat tijd in.

Hier anderhalf uur met Jochem buiten geweest. We hebben echt genoten. Al was het koud toen het nog volop sneeuwde. Sneeuwpop geprobeerd te maken maar lukte niet zo, kreeg geen bal gemaakt

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina....lees net pas je bericht over de uitslag van de combitest. :(
    Hier draaien de duimen volop.

Deel Deze Pagina