April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

kwebbel: ja, ze heeft pillen gekregen om de bevalling op gang te brengen.

2. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Kwebbeltje welkom back! Ik heb je foto's gezien op facebook en ze zijn echt heel leuk. Ik krijg ook zin om er heen te gaan, maar we gaan niet eerder dan dat Jill het besef heeft dat ze er ook daadwerkelijk is, dus dat zal ook over een jaartje of 3 zijn.

Wauw wat goed van je neef zeg, wat een vechter is hij zeg, heb ik bewondering voor. En ik moet ook stiekem wel lachen dat hij graag een oliebol en een patatje wil.

Whahah wat een mannetje zeg die Tijn ik zat hem te foppen.... Lekker menneke!

En ja Ryan zit hier vanaf gisteren nu helemaal op school. Ze hebben op de school waar hij nu op zit vaste instroom momenten en die zijn na een vakantie. En hij wordt tussen de voorjaarsvakantie en de mei vakantie 4, dus hij mocht nu al komen. Gisterenochtend was hij erg verdrietig en wilde zijn bedje niet uitkomen want hij bleef voor altijd 3 en ging nooooooooooit naar school. Maar toen hij eenmaal op school was, vond hij het geweldig. En na schooltijd nog even met de juf gepraat en hij had het super gedaan. Ze vond het een erg lief jongetje, waarvan ze er wel 20 in de klas zou willen hebben, jullie kunnen wel voorstellen dat ik groeide van trots HIHI. Vanmorgen moest hij op school wel even huilen, dat vond ik wel heel moeilijk en stond mijn tranen ook weg te slikken. Ik zei ook gisteren tegen Ray, dat ons luie vakantie leventje (om het zo maar even te noemen) nu echt voorbij is...... Als we zin hadden om tot 10 uur in ons pyama te lopen deden we dat, als we zin hadden om tot de middag er in te blijven lopen deden we dat. Als ik zin had om s ochtends met hem ergens heen te gaan deden we dat, maar nu gaat hij ineens 4 hele dagen naar school en zou ons leventje totaal veranderen en ik zeg niet dat ik dat negatief zie, maar ik ben wel blij dat ik genoten heb van deze afgelopen 4 jaar dat ik er voor hem geweest ben en dat als we ergens zin of juist geen zin in hadden we dat ook gewoon deden. Pffff emo muts HIHI. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik Jill nog thuis heb. En zo hard als dat ik riep we zijn klaar er komt hier geen derde, zo hard roep ik dat niet meer. Haha krijg ik nu last van het 'lege nest syndroom' whahahaha.

Corina erg leuk dat je ook een meisje krijgt. 2 van hetzelfde geslacht is super leuk, maar dit ook hoor! Je kan nu stoere jongens kleer shoppen en roze meiden kleer. Maar ik dacht dat meiden veel makkelijker zouden zijn in opvoeding maar HIHI hier kom ik van terug hoor. Wat een kop staat er op onze Jill zeg, die laat nu al niks meer afpakken door dr broer, dat moet nog wat worden zeg.

Mams gefeliciteerd met je 10 weken alweer. Spannend hoor de echo!

Bri ohh Briman naar India, geweldig. En balen zeg dat je autopech hebt. En je verhaal over broer en vrienden + zusje en vriendinnen komt mij wel bekend voor. Ik ging me eigen ook altijd erg uitsloven als er vriendjes van mijn broer kwamen.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Isra, herkenbaar wat je zegt. Meisjes makkelijker dan jongens? Daar geloof ik ook helemaal niks van! Betti is vele malen pittiger dan Deane op die leeftijd was. Koppig, driftig, en heel duidelijk in wat ze wil en niet wil. Dat heeft bij hem toch wat langer op zich laten wachten (want meneer weet het inmiddels ook maar al te goed dat hij zelf wil bepalen wat hij doet).
    Gelukkig zijn ze allebei ook helemaal mama's kleine knuffelkont :)

Moet wel een beetje lachen om je empty nest syndroom... maar het is wel waar dat het allemaal een stuk strakker wordt in de planning. Onze kids gaan 4 dagen naar het kdv, maar daar breng je ze ergens tussen half acht en half tien. En als je een keer wat anders wilt doen (uit logeren, of gewoon een dagje samen) dan doe je dat. Dat is natuurlijk voorbij als ze op school zitten...

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isra...kan me wel vinden in vaste instroommomenten van school. Is voor de klas ook wat rustiger lijkt me. Blijft moeilijk hé....loslaten. Helemaal als ze dan ook nog verdrietig zijn op school. Vaak zodra mama weg is is het weer over. En wie weet rammelen je stokjes weer :)
    Voor de meeste van jullie is het de eerste die naar school gaat. Hier dadelijk de laatste. Ook ik zeg nu stoer...ik heb er geen moeite mee, maar intussen weet ik ook dat ik steeds op de klok zal kijken of ik ons klein manneke weer op kan halen :D:D Hij zegt nu al steeds ik ben ook groot hé!! (hihi)

Wat betreft Disney...ik vind dat Eva en Isa een mooie leeftijd hebben voor het park. Voor Tijn alleen hadden we het niet hoeven te doen...net iets te jong om alles te snappen.
    Hoewel hij gisteren wel vroeg of we morgen weer naar Mickey gingen :)!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oja...hier is juist Tijn een stuk pittiger dan de meiden. Maar hij is ook de grootste knuffelkont, hoewel Isa ook in de buurt komt ;)
    Zou het niet zijn dat het de 'tweede' is die niet onder wil doen aan de oudste?

Ben trouwens nu op zoek naar een leuke outfit voor Eva's eerste communie op 2e paasdag. Ik wil niet zo'n wit jurkje die je één keer aan trekt. Gewoon een leuk gekleurd iets wat ze daarna ook aan kan. Pfff valt nog niet mee. Binnenkort maar samen met de grote dame naar de stad om te snuffelen.
    En dan breekt gelijk de verjaardagsmaand weer aan voor onze koters. En hier ook nog voor Eva en kwebbelman....gezellige drukte weer.
    Hebben jullie al ideeen wat je gaat geven?
    Tijn (en kwebbelman het meest denk ik :)) willen graag een echte racebaan met looping. Dus ga daar maar eens naar kijken.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wat fijn dat het goed ging op school met je grote boef!!!
    Kan me voorstellen dat je heeeeeel trots bent.
    En dat lege nest syndroom, oh wat kan ik me dat goed voorstellen.
    Tygho gaat vanaf 28 maart ook wennen en vanaf 16april elke doordeweekse dag naar school.
    En dan heb ik een leeg nest!!!
    Nou komt er als het goed is wel 1tje bij na de zomervakantie dus dan is dat syndroom weer weg hahahahaaha.

7. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Kwebbel het heeft dus wel indruk gemaakt op Tijn dat hij vroeg of jullie weer naar Disney gaan. T'ja en voor je meiden is het natuurlijk al geweldig.
    En idd de verjaardagen van onze kindjes zit er ook alweer aan te komen, ik heb echt nog geen idee wat te geven dus hoor ook graag wat jullie geven, kan ik misschien ideeen opdoen. En ons kleine meisje wordt ook die maand alweer 1, het lijkt wel of haar 1ste jaar sneller is gegaan dan die van Ryan. Maar eigenlijk ook nog geen idee wat ik haar moet gaan geven, het hele huis is 1 en al speelgoed..... dus ook voor haar sta ik ook open voor leuke ideeen. Wat vonden de meisjes mama's leuk om te vragen/krijgen bij de eerste verjaardag??

Mams jij zit idd echt even met een leegnest.... hihi. Maar we gaan er helemaal vanuit niet voor lang!!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    KWebbel, wij gaan voor een nieuwe fiets voor Tygho en van de visite vragen we playmobil of centjes(voor de piratenboot van PM *zucht*) Kleine man is helemaal gek van piraten hahahaha en vooral zwaardvechten...

Isra, idd een heel leeg nest, maaaaaar wel gelegenheid tot middagdutjes dus:p hahahahahahahahah

9. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

oh meiden net helemaal gereageerd, rood lampje op me modem, laatste tijd veel vaker...

nou even in het kort dan:)
    heb jullie nog niet op fb volgens mij:(

corina, leuk een zusje voor J:D

mienl; zwaai hoe is het met je?

mams; jeej 10wk:D

kwebbel genoten in disney:)

las iets over autoschade, balen zeg!

isra; je ventje al naar school:)

school; hier vanaf 15mrt wennen, hopelijk luistert hij daar beter dan thuis, anders zit hij vaker in de gang dan in het lokaal! vanaf 16mrt elke ma t/m donderdag naar school! Spannend:D vooral om dat hij nu nog 24/7 bij mij is:)maar hij zal het uiteindelijk geweldig vinden:)

ha, ik ben gister bij de ha geweest, ik voel me niet goed en vloei nog hevig...
    uitgelegd en gedaan, maar kreeg te horen dat ze tegenwoordig liever niet curetteren, ja dat snap ik doe ik ook niet voor me lol, maar ben er nu zooo klaar mee en wil me weer goed voelen!
    Dus bloedgeprikt, donderdag/vrijdag uitslag
    als hb 6,5 of hoger is doen ze niks... is die lager dan terug naar de gyn en overleggen wat te doen...

dus we wachten maar weer af...
    baal hier zo van...telkens doorgegeven dat ik voelde dat er iets niet goed was, maar nee hoor tot 6wk is alles normaal en al mijn gevoelens werden weg gewuifd... en nu toch nog iets van vliezen in me baarmoeder... ellende!

de jongens doen het super,al is sem veel aan het spoken savonds, denk de spanningen voor school
    pim doet het super goed, lief ventje!

Verjaardag, ik heb geen idee wat ik sem geven zal...
    hij heeft pas een nieuwe fiets en een eigen laptop...
    misschien een mobiel...weet het nog niet, in ieder geval storten we geld op zijn spaarrekening!

knuffels voor jullie!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou eens heel raps die gyn van je bellen en zeggen dat het nou potverdorie afgelopen moet zijn. Je boef is al zowat 2 maand!! Ze gaan je maar gewoon helpen, dit is toch belachelijk!!!

En wat betreft cadeautjes... Meen je dat serieus een eigen laptop??:$? (Hoop in de trent van Cars ofzo???)
    En een mobiel...whahahahaha Tygho krijgt hier een prepaid alsie naar de middelbare school gaat en een abbo krijgtie pas alstie 18 is.
    ;)
    Geld storten we elke maand al op zn spaarrekening dus dat doen we met verjaardagen nooit extra.

11. Goedemorgen

@Corina, ik zag dat J een zusje krijgt!! Wat leuk!!

@Mams, alweer 10 weken!! Hoe voel je je?

@Isra, zo Ryan al gewoon op school.. Vind hij het leuk?

Sorry mensen heb niet heel uitgebreid teruggelezen..

AFgelopen donderdag is mijn oom overleden. Uiteindelijk heeft het langer geduurd dan dat er was verwacht. Maar 4 maanden is toch nog snel.
    De klap kwam bij mij vrijdag pas. En ondanks dat ik het best goed kan hendelen, heb ik af en toe wel moeilijke momenten. Maar dat mag..

Heb door de spanning helaas wel last van migraine.. Maarja.. Als dat alles is.. Ben wel gewoon aan het werk.

Nou.. 27 maart gaan Wayne voor het eerst wennen op school. Hij heeft er onwijs zin in.. We zijn er ook al een paar keer naartoe gelopen, om te laten zien waar zijn school is..

Cadeautjes voor zijn verjaardag zijn wij al uit.. Omdat Wayne echt best veel speelgoed heeft, BartSmit is er niks bij, hebben we besloten om hm dit jaar niet teveel speelgoed te geven.

Van ons krijgt hij een grote vrachtwagen met graafmachine, die wil hij heel graag hebben.
    VAn mijn ouders wil hij een speelgoed koffiezet apparaat.. (hoe komt hij erbij).
    En van mijn schoonouders wil hij een helicopter.

En verder, mogen mensen het zelf bedenken. Boekjes doen het hier ook altijd goed. Wij vieren zijn verjaardag op de 15e.
    Op Wayne zijn verjaardag zelf de 16e, gaan we een dagje uit, naar een dierentuin ofzo, we weten nog niet welke. Want vanaf 17 april mag hij dus naar school.
    Dan begint hij met halve dagen, en dan na de zomervakantie mag hij hele dagen naar school.

12. Zeepaardje

mams; vorige week gedaan, wacht nu uitslag af en anders gyn bellen. 11april mag ik pas weer komen om verder aanpak te bespreken als morgen uitslag goed is.
    ellende:x

nee sem heeft eigen laptop
    oude van me ma... zit op you tube en spelletjes te doen, hij kan er al erg goed mee omgaan!
    mobiel; abo vind ik niks dus dat zowiezo niet
    wij doen ook elke maand sparen maar met verjaardag vaak extra;)

ingrid;gecondoleerd met je oom veel sterkte!

wij vieren altijd de verjaardag op de dag zelf...
    dit is de laatste keer voor sem, kinderverjaardagen doen we t/m 4jaar... daarna alleen voor de opa's en oma's.

beginnen met halve dagen lijkt mij ook een goed plan, ze moeten nog zo lang naar school en zullen erg vermoeid zijn lijkt me...

hier; morgen de ha bellen... hopelijk is de uitslag dan binnen... wil zo graag zwemmen en doen, maar mag dit nog steeds niet:x

fijne dag allemaal! xxx

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ok...dan denken we denk ik toch heel anders.
    Tygho mag af en toe op onze laptop op funnygames een spelletje doen, of zn cd-rommetje van angrybirds spelen. Maar een eigen laptop...Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt.
    Laat staan een mobiel. Persoonlijk vind ik het al belachelijk dat basisschool kinderen ermee rondlopen..nergens voor nodig.
    Als hij 7 is mag hij een televisie op zn slaapkamer en dat vind ik voor de komende jaren genoeg.
    Nee sorry, daar kan ik me dus totaal niet in vinden.
    Ik hoop dat Tygho blij is met zn nieuwe fiets en playmobil.
    De dag dat hij vraagt om een eigen telefoon/laptop zie ik vol huivering tegemoed.

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gelukkig is iedereen anders en willen we allemaal het beste voor onze kinderen.
    Maar ik moet eerlijk bekennen toen ik las over kado's als laptops en mobieltjes ik me bijna verslikte ;). Dacht ik lees het niet goed, nogmaals gelezen maar het is echt zo.

Hier ook geen laptops of mobieltjes. Tuurlijk zitten de kinderen hier ook wel eens een spelletje te doen op de laptop of opde tablet, maar ze krijgen geen eigen.
    Wat moet een 4-jarige nu met een mobiel? Nee ik kan daar niet met mijn hoofd bij....sorrie! Denk er net als Mams toch anders over.
    Hier vraagt Eva (wordt april 8) ook wel eens om een mobieltje...ik zeg dan altijd als je van de basisschool gaat dan praten we verder daarover.
    Je hebt ook laptops, telefoons die aan de leeftijd zijn aangepast. Dus speelgoed, maar waar ze ook van kunnen leren.

Ben wel benieuwd wat jullie cadeautje uiteindelijk gaat worden Zeepaardje. :D

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb het er met manlief wel eens over.
    Als Tygho straks wat groter is, dan schaffen we gewoon een simpel prepaidje aan voor als hij eens weg gaat (bijvoorbeeld alleen naar voetbaltraining, of schaatsen ofzo) Dat hij die dan kan meenemen, maar dat is absoluut niet zijn telefoon dan.
    En dit ook pas vanaf dat hij minstens een jaar of 9/10 is.
    Tot die tijd vind ik het niet nodig dat hij alleen over straat gaat en heeft hij dus ook geen mobiel nodig.

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Nou hier ook geen mobiel of laptop voor zijn verjaardag, hij mag op onze laptop, iPhone of IPad maar hij krijgt zeker geen eigen. En op welke leeftijd hij deze wel krijgt dat weet ik nog niet en heb daar ook nog niet over nagedacht. Tijden veranderen en als hij op een gegeven moment een laptop nodig mocht hebben voor school of iets dergelijks dan ga ik er pas over nadenken.

17. Hier krijgt Wayne ook nog geen eigen laptop, en al helemaal geen telefoon. Ja onze oude afgedankte telefoons, zonder accu en zonder simkaart.

Hij heeft wel een speelgoed laptop van Takel. En hij mag 's avonds 10 minuutjes met mijn nintendo ds, maar ook alleen als hij zijn bordje leeg eet.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Different people, different thoughts.

Tygho heeft overigens 3 laptops hahahaha, 1 van teletubbies, 1 babylaptop nog(die ligt alweer klaar bij het babyspeelgoed hahaha) en 1tje die die van mn nichtje heeft gekregen waar je taal en rekenen op kunt leren.

Dames, het is complimenten dag vandaag.

Mijn complimenten voor alle dames die hier al zo lang mee kletsen.
    Dit jaar, juli/augustus is on 5jarig jubileum!!
    5 jaar lief en leed...Helemaal super!
    Jullie zijn stuk voor stuk toppers :D

Liefs.

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sluit ik me volledig bij aan Mams.
    Netjes om schreven

20. Zeepaardje

heej meiden

sem mag er een half uur pd op.. of een dvd wat hij wil...
    hij kan er zo goed mee overweg en in gr 1 krijgen ze er ook les in straks, vandaar onze keuze, vind het goed voor hem, de tijd is nu gewoon heel anders... vind ik:)
    En wat mobiel betreft, het is nog niet zeker... eerst geven we hem een oude gaat hij er goed mee overweg dan eens kijken naar een nieuwe...
    hier op school zitten veel kinderen in gr 2 met een mobiel... en in de bovenbouw bijna iedereen een mobiel... dus ja het is nu hier eenmaal zo...

uitslag; hb moest lager zijn dan 6,5 voor actie is 6,6...
    over 4wk weer ijzer prikken...
    wel waren er grote ontstekingswaardes op te zien...moet dus in de gaten houden wanneer ik koorts heb.
    dus voorlopig blijven we hier mee rond lopen... :x

fijne dag allemaal xxx

Deel Deze Pagina