April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Isra jeetje arme Ryan. Gelukkig viel het uiteindelijk mee.
    Fijn dat Jill zo genoten heeft van de aandacht.
    Veel plezier morgen, gezellig hoor. Jochem moet weer naar school maar heeft die week erop nog een week vrij

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ocharme Ryan, dat was een flinke schrik (en deed vast ook veel pijn). Lekker voor hem dat hij bij jullie mocht slapen.
    En zo te lezen heeft Jill een heerlijke verjaardag gehad. Knap van haar, dat ze ineens de benen nam!

Betti is er volgens mij wel aan toe om op te gaan voor ´zindelijkheidstraining´. Ze wil vaak op de wc en produceert dan meestal een (klein) plasje. Ze weet dus precies hoe ze het moet doen. Ze plast alleen ook nog altijd in haar luiers, dus ik weet niet hoe goed ze kan ophouden. Eén manier om erachter te komen, dus binnenkort zullen we de onderbroekjes uit de kast halen (hebben we pas samen al gekocht).
    Ze is er echt mee bezig; wil alleen maar 'bobbi op het potje' lezen en heeft het er ook vaak over. En ze heeft al heel wat stickers verzameld, thuis en op het kdv, voor het doen van plasjes op wc en potje.
    Ik vind het wel weer spannend. Ze is er rap mee (Deane was een jaar ouder dan zij nu is toen hij zindelijk werd), maar volgens mij is ze er gewoon aan toe. Lijkt me wel fijn, als ze van de zomer van de luiers af zou kunnen zijn...

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bri, dat zou idd wel mooi zijn als je voor de zomer helemaal uit de luiers bent. Meestal kan je het wel merken als ze er aan toe zijn. Spannend hoor.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...inderdaad gewoon uit proberen. En wie weet over niet al te lange tijd luierloos :D

Isra...arme Ryan...wat is dat toch altijd schrikken he. Gelukkig met goede afloop. En wat stoer dat jullie kleine mop mu ook loopt.
    Oww...je was gister erg dichtbij. Meid had dat even laten weten had ik de koffie aan gezet. Als de kids nog vrij waren hadden we ook kunnen gaan. Is de nieuwe indoor leuk geworden?

Hier kunnen we eindelijk zaterdag de 'nieuwe' auto ophalen. Het blijft een geregel met 1 auto,maar we hebben het gered ;)
    Tijn blijft vandaag voor het eerst over samen met z'n zussen. Ben benieuwd hoe het gegaan is.
    Ik heb lekker van de tijd gebruik gemaakt om weer eens te gaan hardlopen. Merk echt dat ik weer voor af aan moet opbouwen,maar het gaf me zeker een goed gevoel.

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bri och jee Betti ook alweer toe aan een nieuwe fase, lukt het inmiddels al een beetje?

Kwebbel oh echt woon je daar zo vlakbij, nou als ik dat had geweten dan had ik het wel laten weten en dan had ik dat bakkie koffie zeker niet over geslagen. Maar ik hou het in mijn gedachten voor een eventuele volgende keer.

Ryan vanmorgen weer naar school na 2 heerlijke weken vakantie, hij had er weer erg veel zin in.

Gisteren met Moederdag ook een heerlijke dag gehad. Ik heb een mooie eigen geknutselde armband gekregen en de mannen hadden een heerlijk ontbijtje gemaakt. En mijn schoonouders waren een paar dagen op vakantie (HIHI samen met mijn ouders) en nu moesten wij de beestjes voeren dus gisteren met zijn 4tjes de beestjes gevoerd en heerlijk in de polder gewandeld en het was open molendag en bij mijn schoonvader in het land staat ook nog een molen en de molenaar was er nu, dus we konden nu ook in de molen, erg leuk en Ray en Ryan zijn ook nog helemaal bovenin geweest, Ryan vond het geweldig.

Hoe gaat het verders met iedereen?? Ons forum is volgens mij een beetje aan het dood bloeien.... Toch eigenlijk wel jammer. Maar ook wel weer leuk dat we toch via de social media sites nog van elkaar op de hoogte blijven.

6. Bri

Bri Niet meer actief

We zijn nog niet echt begonnen, ik vind het lastig om die stap te zetten. Met name de combinatie met uitstapjes maakt het lastig om de luier uit te laten... Hoe zijn we er toch ooit met Deane aan begonnen? Maar ze gaat nog heel braaf iedere dag een paar keer op de wc (of op het potje bij het kdv, ze durft daar niet op het peuterwc-tje) en produceert eigenlijk altijd wel een plasje, al zijn het maar een paar druppels.

Ik vind moederdag niet echt nodig, maar het was toch leuk dat ik een paar mooie knutsels kreeg (Deane had me al dagen van tevoren verteld dat hij een theepotje met thee had gemaakt, hij had geen zin om een geheimpje te bewaren :D). En was helemaal verrast dat ik ook nog cadeaus van Briman had gekregen, met ook nog een ontbijtje op bed.
    Daarna met z'n vieren naar Aviodrome gegaan, en vervolgens op bezoek bij schoonouders. Was een gezellig dagje, met heerlijk weer!
    En ik heb op fb gezien dat de meesten ook wel aardig verwend zijn...

Marleen, ik hoop dat je nog een uitgesteld moederdagcadeau krijgt, en dat Luuk voor hemelvaart weer mee naar huis kan!

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri en Isra klinkt allemaal goed.

Hier ook een rustige,maar leuke moederdag. De eigen gemaakte creaties zijn echt leuk. Maar het ontbijt op bed was ook gezellie :D

Eind van de week hier fijn met z'n allen lang weekend. Willen met de kinderen een dagje Irrland doen. Schijnt ontzettend leuk te zijn en daar hebben ze tenminste nog leuke entree prijzen ;)

8. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

heej meiden...

hier terug van italie:)

gaat alles goed???

xxxxxxx

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden!!!

Zeepaardje, hoe was de vakantie?

Isra, jeetje wat een smak heeft hij gemaakt zeg!!

Kwebbeltje, Irrland is echt ontzettend leuk! Tip: neem kooltjes en vlees enzo mee want overal heb je BBQ's die je gewoon mag gebruiken *gratis*
    Wij zijn vorig jaar geweest met mn schoonfamilie en de kids hebben zich helemaal uitgeleefd (en de volwassenen stiekem ook wel:p)

MArleen, hoe gaat het nu met je boefje?? Ga je hem mee naar huis (mogen) nemen of moet hij nog blijven.
    Ik vind het altijd zo moeilijk als je weer een update post met nieuws dat niemand wil lezen. Wat moet je dan zeggen? Ik vind het zo ontzettend rot en verdrietig voor jullie dat jullie zoveel onzekerheid doormoeten met Luuk, en dat jullie mannetje het zichtbaar zo moeilijk heeft. Ik hoop echt, dat jullie snel ontdekken wat er nu echt mis is, zodat er gericht behandeld kan worden.
    Hele dikke knuf voor jullie.

Moet even kwijt hoor...Ben zo trots op mn grote vent!!!
    Gister ging hij op schoolreisje naar een grote binnenspeeltuin, zn 1e schoolreisje.
    Toen hij terugkwam was hij heel huilerig en wou niks vertellen.
    Ben er inmiddels achter waarom dat is... Er is een klasgenootje van hem heel hard gevallen, ze heeft er een hersenschudding aan over gehouden.
    Nu blijkt dus dat hij de enige was die daarbij is geweest, hij heeft haar zien vallen en huilen enzo... Maar hij is ook zo slim geweest om de juf te roepen dat dat meisje gevallen was! Ik ben zo trots op mn stoere vent. Vind het zo knap dat hij dat gedaan heeft.
    En de juf vertelde wel dat hij het heel erg leuk had gehad, ook al zei hij dus van niet.
    Zoiets spannends/engs overschaduwt natuurlijk een heleboel

10. Bri

Bri Niet meer actief

mams, dat is wel heftig.... kind mee op schoolreis en die houdt er een hersenschudding aan over. die is goed rot terecht gekomen :(
    en ik kan het me helemaal voorstellen dat tygho daarvan onder de indruk was. knap dat hij het hoofd koel heeft gehouden en de juf heeft gewaarschuwd. hopelijk onthoudt hij ook wel wat leuke dingen van de dag, maar zou er niet heel gek van op kijken als hij het er veel later nog steeds wel eens over heeft.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het zal je kindje maar overkomen..Gaat dan ineens je telefoon dat je in Duitsland naar het ziekenhuis moet komen..Pfff moet er niet aan denken.

Ben wel echt supertrots op Tygho dat hij het zo goed aangepakt heeft, mijn kleine jochie is toch stiekem al best wel groot.
    Ik hoop dat hij er vanmiddag met mij nog even over wil praten, misschien als ik een balletje opgooi. Gister wist ik tenslotte van niks. Gelukkig heeft hij wel goed geslapen, had me niks verbaasd als hij een nachtmerrie had gehad hiervan.

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jeetje Mams, dat is niet niks voor Tygho dat hij het van zo dichtbij zag gebeuren. Wel heel goed dat hij de juf geroepen heeft. Jochem vertelt ook meestal later dingen over school ofzo. Als ik er naar vraag, vertelt hij weinig. Later komen de verhalen vanzelf

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams....arme Tygho. Maar hij zal verder best genoten hebben als de juf dat zegt.
    Succes vandaag met de echo. Spannend!

Corina....alles goed bij jullie? Veel last van kwaaltjes? Lekker genieten hoor meid.

Zeepaardje...leuke vakantie gehad? Waar in Italie hebben ullie gezeten?

Jullie hebben het vast op Fb gelezen en gezien :):), maar ons nichtje is geboren!! Nietsvermoedend werden we dinsdagavond gebeld. Het kleine mupske dacht na net 37 weken ik ga maar eens kijken wie mijn papa en mama zijn ;)
    Uiteindelijk is ze met de keizersnede geboren.
    Het is allemaal zo toevallig....ik ben 8 jaar geleden van Eva ook bij exact hetzelfde termijn ivm met verkeerde ligging per sectio bevallen. Ook begonnen met gebroken vliezen.
    Bij mijn schoonzusje is het exact hetzelfde gegaan. Termijn, breken van vliezen, weeen, ligging verkeerd, persen en uiteindelijk een sectio. Het enige verschil is dat mijn nichtje een half uur eerder dan Eva is geboren.
    Hoe toevallig allemaal. Maar ze is prachtig. Kwebbel is helemaal *flieft*

Op naar irrland hier.

14. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kwebbeltje, gaat hier wel. Helaas best wel wat kwaaltjes, die er helaas bij horen. Heb in elk geval weer terug een liesbreuk net als bij Jochem. Kan ook moeilijk naar de wc, dus is dubbele pech/pijn. Maar heb nu ook veel last van hartkloppingen en kortademigheid en dat vind ik totaal niet fijn. Vooral die kortademigheid vind ik gewoon eng soms. Het slapen gaat ook niet echt super meer. Maar goed.... we hobbelen door :)

Das ook toevallig van je schoonzusje. Dat het helemaal zo hetzelfde is gegaan en ook nog op dezelfde datum als bij Eva of niet?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier dan ook nog ff vertellen :)
    Vanmorgen echo gehad en het was echt super.
    De kleine meid was vanaf vanmorgen half 7 al continu aan het trappen en draaien en doen en dat bleef ze tijdens de echo ook gewoon doen hahaha. Alles zag er prima uit en mooi op termijn.
    Ze is nu ruim 25cm en ong 444 gram :D
    Ik ben helemaal verliefd op onze kleine meid!!!<3

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Mams, super dat alles goed was.
    Zal best een geruststelling zijn voor jullie
    Prachtige echo foto's van jullie meisje

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina...balen van je kwaaltjes. Kunnen ze nu niets doen aan die liesbreuk? En gebruik je al iets laxerends?
    Zie dat je al richting de 30 weken gaat....wow!

Mijn schoonzusje en ik hadden exact hetzelfde zwangerschapstermijn en reden voor sectio. ;)

Mams...mooie foto's. Had ze op Fb al gespot. Fijn dat alles goed is.

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kwebbeltje, ja vind het ook wel balen. Toch een aantal weken niet echt kunnen genieten na die slechte uitslag van combinatietest. En nu al zo snel volop klachten. Die liesbreuk komt waarschijnlijk puur door het gewicht van m'n buik. Vorige keer is het ook vanzelf voorbij gegaan, nadat Jochem was ingedaald. Operatie zou dan niet perse nodig zijn. Breukband mag ik gebruiken maar word dan een bekkenband. Vind ik nogal link omdat ik nu totaal geen rugklachten heb. Heb inderdaad laxerende zakjes gekregen. Twee weken niet gebruikt, maar vezelrijk brood e.d gegeten, sinaasappelsap gedronken maar helpt niet. Net ook een half uur pijn geleden op de wc. Dus net de beslissing genomen de zakjes te gaan gebruiken. Hopelijk gaat het werken. De tijd vliegt hè, ga idd alweer richting de 30 weken!

Vind het toch wel bijzonder hoor. Dezelfde zw.termijn en ook nog eens allebei een keizersnede. En op dezelfde dag.

19. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

heej meiden even snel bij gelezen...

lees wat over schoolreis... hier wordt het aangeraden kinderen die korten dan 6mnd op school zitten thuis te houden...

mams heftig zeg, maar hij heeft goed gehandeld!
    wat fijn weer een mooie goede echo!

kwebbel; gefeliciteerd met je nichtje!!!!!!!! Leuk!

corina; gebruik ook roosvicee ...(weet niet meer wat ook helpt voor zachte ontlastig...) heb ik ook gebruikt en nu sinds een week ook van me rot aambeien af, he he !
    en alweer richting de 30wk! snel

all; hoe is het verder hier?
    Ohja...Italie was geweldig...alleen met de heenreis 12uur lang stilgestaan auto kapot:( staan nu in nl en moet nog gerepareerd worden... )
    verder 30graden en super leuk gehad!
    de jongens zijn nu van hun verkoudheid af!
    pim maakt korte nachten nog maar ja...
    xxxxxx

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina...hihi de dag was niet hetzelfde hoor ;) Maar wel weer beiden met gebroken vliezen begonnen...dus veel dingen die overéén komen.
    Welke zakjes heb je gekregen? Movicolon? (een verpleegkundige wil ook alles weten )

Zeepaardje...waar hebben jullie gezeten dan. Fijn dat verder alles goed is. Heerlijk hoor 30 graden....weer afkicken voor jullie hier in Nederland. Was dit jullie zomervakantie? Of staat er nog meer vakantie op de planning.

Deel Deze Pagina