April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat een narigheid allemaal Corina! Gelukkig dat hij weer thuis is, maar poeh het klinkt niet als een gezonde situatie.

Inderdaad, het is minder makkelijk kletsen in artis maar oh zo leuk voor de kleintjes! ;)

Marleen: Geen tijd om naar de dokter te gaan? Ik zou toch een gaatje zoeken want zoveel onverklaarbare pijn lijkt me ook niet super!

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Corina: Ik heb veel gewerkt met mensen met epilepsie. Het toedienen van een klysma (of rectiole) is niet moeilijk en werkt snel, maar kan me voorstellen dat het voor schoonmoeder lastig is. Hij moest wel erg lang wachten zeg, voordat hij naar huis mocht. Soms snap ik dat niet hoor... Iets uitlopen kan altijd, maar zo lang...

Ik ga voor donderdagochtend denk ik een afspraak plannen bij de huisarts als het dan nog niet minder is. Eén dagje wachten kan nog wel ;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

wolfje: herkenbaar, hier was de 2e zwangerschap ook een stuk zwaarder dan de 1e.

hier zijn er zorgen om het nieuwe achterneefje. hij heeft vandaag een MRI gehad omdat ze vermoeden dat hij wellicht een hersenbeschadiging heeft. ik weet wel wat meer details maar voor hun privacy vind ik het niet zo netjes als ik alles hierop ga kalken, wil niet dat ze hun verhaal kunnen herkennen. morgen horen ze de uitslag van die MRI. ik kan het niet goed bevatten en hoop dat het allemaal gaat meevallen...
    wel weer de zoveelste ingeleide bevalling in m'n omgeving die niet echt lekker verloopt. komen toch een hoop complicaties bij kijken (al weet ik echt niet of dit iets met de bevalling/spoedks te maken heeft, of dat de eventuele beschadiging er al eerder was). voel me weer enorm rijk met m'n twee gezonde kinderen.

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Corina, veel sterkte met je schoonvader. Hopelijk gaan de medicijnen snel werken. En ik pb je nog even mijn email voor die foto van J!

Bri, heftig met je achterneefje! Inderdaad, als je gezonde kinderen hebt is een hele grote rijkdom..

Artis: ooit wel eens geweest, mooie dierentuin. En een dierentuin voor een meeting, lijkt me ook een goed idee.

H25, succes met de laatste loodjes.

Kwebbel, super dat alles goed was bij het CB.

Marleen, hopelijk knap je toch op en anders succes donderdag bij de HA.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje Bri, wat heftig zeg! Hopelijk blijkt de schade beperkt te zijn. Hier eigenlijk alleen maar goede inleidingen in mijn omgeving. Noa is ook ingeleid en Jari eigenlijk ook toen de weeen niks bleken te doen. Maar bij spoed ks heb ik dan weer geen idee.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Dat is zeker heftig... Ik heb ook een ingeleide bevalling gehad. Heb er eigenlijk verder nooit zo over nagedacht. Ik PB je nog even..

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nikita...dierentuin leuk idee. Behalve dat eva er niet veel aan vindt...hahahaha...maar ik neem aan dat er een grote speeltuin bij is ;)

Marleen....al opgeknapt?

Bri...bah! Dat zijn geen leuke berichten. Als iemand ingeleid wordt heb je een verhoogde kans op een kunstverlossing. Dus Vacuüm / tang of sectio. Bij een vacuüm wordt er natuurlijk aan het hoofdje meegetrokken.
    Bij een sectio zijn er natuurlijk ook risico's. Met name de wetlung is een complicatie die wat vaker voorkomt.
    Echter bij een spoedsectio is er sprake van foetale nood. Dus de baby heeft het in de buik erg moeilijk tot zwaar. Er wordt dan ook na de geboorte navelstreng-ph afgenomen om te kijken of de baby aan het 'verzuren' was.

Corina...hoe is de nacht bij schoonvader gelopen? Kan me voorstellen dat je schoonmoeder die klysma's niets vind. Maar zoals Marleen ook al zei...het zijn spierverslappers en werken echt heel snel.
    Als het bij ons op de afdeling voorkomt...probeer ik ze altijd op hun zij te leggen en stop (als ze in bed liggen) een stuk laken/deken in de mond om te voorkomen dat ze op hun tong bijten.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Whaaaaaaa.......die mw van de babykamer belde net ......nu zijn de twee kastjes verkocht voor het bedrag dat we in gedachten hadden voor de complete kamer :$ :p:):):):)

Morgen worden ze al opgehaald. En dan komen ze bovenin Groningen terrecht.

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bri, hier ook niet zo'n geweldige ervaring met inleiden. Zie ook rond me dat het heel vaak eindigt in een ks. Hopelijk valt de uitslag van de MRI mee.

Kwebbeltje, m'n schoonvader heeft een hele goede nacht gehad. Wat al vrij lang geleden is. Hij spookt al zo'n lange tijd en slecht slapen. De verleegkundige van de afdeling had ook al gezegt dat als ze het niet zag zitten gewoon 112 moest bellen. Hij is wel mega emotioneel, was na die open hart operatie ook. Morgen heeft hij weer een onderzoek dacht ik.
    Toch nog wat kwijt van Tijn z'n kamer, super toch

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hier vanmiddag creatief bezig geweest voor vaderdag.
    Heb een witte polo gekocht, op de achterkant heb ik geschreven: Mijn papa is de liefste. En Jochem heeft er aan de voorkant twee handjes op gezet met textielverf. Vind het superleuk. Heb ook een aantal zakdoeken gedaan, voor de opa's.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina...had op hyves al gereageerd ;)

Marleen...nog een afspraak bij de HA gemaakt? Hoe gaat die nu?

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Gaat weer een stuk beter met mij. Ik heb dus geen afspraak met de HA gemaakt. Ws. gewoon een wat langere nasleep van griep denk ik. Ik slaap in ieder geval weer goed en pijn is ook zo goed als over.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goedzo!

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen...even een vraagje. Morgen trouwt mijn schoonzus en ik wil voor eind van de middag en 's-avonds mijn eigen fototoestel meenemen.
    Gezien mijn geringe ervaring :)...op welke stand zal ik met name 's-avonds de foto's maken? (ik doe dit uit mezelf...niet omdat het bruidspaar dit wil)

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik zou m dan gewoon op P zetten (volautomatisch) en ISO op 400. Je hebt geen externe flitser toch?

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marleen, fijn om te horen dat het weer beter gaat.
    Zal inderdaad wel even een nasleep geweest zijn.

Alle foto's staan nu op Jochem z'n site. Het zijn er best wat, iemand een idee hoe is die in één keer kan versturen zodat het niet te groot is.

Gaat nu opschieten he Kwebbeltje. Las net op hyves dat je meiden er reuze veel zin in hebben

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Corina: Misschien kun je ze ergens uploaden zodat wij ze kunnen downloaden per foto. Hoef je ze ook niet allemaal naar iedereen te sturen en kan iedereen zelf kijken welke ze willen.

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ja is wel een idee Marleen. Staan op Jochem z'n site geloof ik 70 foto's. Beetje veel om dan in één keer te versturen. Weet je toevallig ook een site waar dat kan of niet?

19. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Mooie foto's Corina!

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    En ik weet dat dat kan via picasaweb.com, daar kun je ook een wachtwoord aan een album meegeven zodat niet iedereen erin kan.

Deel Deze Pagina