April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Isra: Hoe ging het met Jill op vakantie? Nog speciale dingen gedaan? Leuk park?

@Booky: Ook weer terug neem ik aan? Meegevallen met het weer of veel regen gehad?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Toen ik zwanger was ervaarde ik het niet anders dan niet zwanger. Ik heb me bij alle zwanerschappen steeds voor ogen gehouden dat het merendeel van de zwangerschappen goed gaat. Anders zou ik echt niet kunnen genieten ;)
    Was wel een reden dat ik echt in het ziekenhuis wilde bevallen. Weet teveel!

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hé hallo!

Even kort, we zijn weer terug van onze vakantie in Bretagne. Was hartstikke mooi maar ben nu wel moe, waren vannacht pas om 2 uur thuis pff. Maar gelukkig hebben we nóg 2 weken vrij, heerlijk!

Kom binnenkort wel weer ff buurten!

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    H25, van harte gefeliciteerd!

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Wat goed van Roel! Hier wil ze wel plasjes doen op de wc, luiers blijven soms ook droog maar poepen op de wc vindt ze "een beetje eng mama". Zal nog wel komen.

En eindelijk hebben jullie een uitslag waar je tenminste wat mee kunt. Hopelijk wordt hiermee in ieder geval al een deel van zijn pijn weggenomen. Ik hoop dat de diëtiste goed kan helpen.
    Wat zijn nu de verdere stappen in het zkh?

6. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi,

@Boni ook welkom terug!

@Marleen wauw jij bent ook druk aan het verven zeg. Goed bezig. En je bed verven lijkt me idd ook wel een hele klus. Wij hebben hem destijds bij een spuiter gebracht, omdat ik een wit bed wilde en hij was grenen.

@Mams morgen een echo toch, als ik het goed onthouden heb. Succes!

Wij hebben ook een heerlijke vakantie gehad, echt super genoten met zijn 4tjes. Het weer is ons alles meegevallen, de laatste 2 dagen hadden we regen, maar toen hebben we lekker in het zwembad gelegen en op donderdag in indoor Plopsaland geweest. Ryan vond dat echt geweldig, maar het was ook echt wel geweldig voor kindjes van zijn leeftijd. Hij mocht alleen in de botsauto's en de botsbootjes dat vond hij helemaal geweldig. Maar ook de achtbaan vond hij erg leuk en de sprookjes(klim)boom was ook wel favoriet.

Ook zijn we nog in de dierentuin geweest in Emmen, ook super mooi. En zo grappig, Ryan zag allemaal dieren die hij ook altijd bij Diego ziet, dus iedere keer zei hij 'mama als ik later groot ben dan ga ik de baby's van de struisvogel redden' enzo had hij bij nog heel veel dieren een bepaalde opmerking, dat als hij later groot is. Echt heel grappig.
    En Jill hebben we de hele vakantie niet gehoord het moppie. Het meisje hebben we overal mee naar toe gesleept en die hebben we de hele week niet gehoord, die vond het allemaal wel best.

Voor de meiden die de vakantie nog in het vooruitzicht hebben, heel veel plezier!

Mijn zwangerschapsverlof zal deze week officieel zijn afgelopen. Ik ben toch wel heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om te stoppen op het reisbureau en nu lekker die tijd te gaan besteden aan Studio Klik en verder lekker thuis bij mijn lieve kindjes.

Ook heb ik na heel lang wikken en wegen besloten om weer een opleiding te gaan volgen. Ik ga de 2 jarige vakopleiding aan de fotovakschool volgen. En mijn 1ste lesdag is al 24 augustus. Ik heb er erg veel zin in.

Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte.

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Fijn dat het een geslaagde vakantie voor jullie was. Jochem vond de botsautootjes en de klimboom ook super leuk. Wat is Jill toch een makkelijke meid, heerlijk hoor.
    En weer terug naar school.... is toch weer een hele stap. Maar wel goed voor de ontwikkelingen. Is het avondschool of echt iedere dag? Petje af dat je weer naar school gaat met 2 kids

8. Bri

Bri Niet meer actief

Isra, wat ben je lekker enthousiast! Leuk om te lezen over je plannen. En je hebt groot gelijk: dat doen waar je hart ligt én lekker naar school om er nog beter in te worden.

Plopsaland klinkt toch erg leuk. Wij hebben buitengewoon vage plannen voor de vakantie (2 weken vrij in augustus, maar nog niets geboekt). Misschien wordt het een lastminute weekje in Drente, dan kunnen we net zulke uitstapjes doen als jij hier beschrijft (Plopsaland, dierenpark Emmen). Maar als het weer zo blijft als nu sluit ik niet uit dat we alsnog het vliegtuig pakken voor een weekje zon.

Deane is er vervolgens helemaal doorheen met plaszindelijkheid: hij zegt nu echt zelf dat hij moet plassen, voordat hij het doet. Eerst liet hij nog wel eens wat druppels lopen voordat hij doorhad dat hij moest, maar nu is z'n onderbroek nog helemaal droog als hij naar de wc gaat.
    Poepen is een ander verhaal, dat wil hij gewoon niet op de wc. Wel scheten laten, en dan heel hard lachen... raar joch!

Schoolfoto's van het kdv zijn er. Vooral die van Deane zijn erg leuk geworden, hij kan al grappig poseren. Betti kijkt op alle foto's zóó serieus, er kon geen lachje af. Toch vind ik vooral de broer-en-zus foto erg leuk geworden, zo schattig om ze zo naast elkaar te zien zitten.

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Boni: Welkom terug!

@Isra: Klinkt als een zeer geslaagde vakantie. Leuk dat je de FVS gaat doen.

@Bri: Goed van Deane qua zindelijkheid. Hier is het net andersom. Plassen op de wc gaat niet. Hij voelt het niet aankomen of zo. Poepen gaat wel heel goed en doet hij dagelijks op de wc.

Van de fysio hadden we het advies gekregen om een tafeltje te maken voor Luuk voor bij zijn Bumbo zodat hij zittend kan spelen en er ook op kan leunen. Gisteren heeft man even snel een tafeltje in elkaar gezet (zie foto)

10. Bri

Bri Niet meer actief

aaaaah, wat een heerlijke foto!!!
    zo'n ander gezicht he, als een kindje rechtop zit. en leuk dat grote broer zo bij hem gaat zitten.

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bri, allebei de opties voor de vakantie zijn leuk.
    Wat goed van Deane. Hier ging het poepen ook wat lastiger. Is toch een raar idee als er wat achter je in de wc valt hihi.
    Ben benieuwd naar de schoolfoto's van de kids

Ah Marleen wat lief!!! Zo lijkt hij gelijk een stuk groter in z'n bumbo

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ marleen * smelt * !

@ bri fijn dat deane het zo goed doet! Hier hetzelfde verhaal, hij had nog wel eens een paar drupjes in z'n onderbroek maar dat is de laatste paar weken ook niet meer. Hij heeft sinds een ruime week ook 's nachts geen luier meer om...

heerlijk om te lezen over al die vakanties en vakantieplannen. wij gaan eind september lekker een weekje naar de zon. Met het vliegtuig, maar als het aan Bosch ligt met de auto. Maar egypte is best een eind rijden, haha!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hahaha, lekker met de auto naar Egypte. Ik hoop dat je dan heeeeel veel spelletjes hebt en een dvdspeler natuurlijk ;)
    En wat ontzettend goed dat hij nu 's nachts ook al droog is. Ik durf dat eigenlijk gewoon niet aan. Deane plast z'n hele luier nog vol en ik weet niet of hij dat doet in z'n slaap of 's morgens vroeg (of al voordat hij in slaap valt).
    Kan Bosch zelf naar de wc vanuit z'n kamer, of heeft hij dan hulp nodig?
    En morgen naar het zkh om jezelf te leren prikken. Vind je het erg spannend? Alvast een hele grote dikke toitoitoi voor jou!

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Boni.... welkom terug. hebben jullie het heerlijk gehad? Vast wel.

Isra....klinkt allemaal goed. En wat goed weer naar school. Je begint ookal best snel. Leuk!

Marleen...wat een mooie foto van je twee kanjers. Is het spugen weer over?

Bri...heerlijk vooruitzicht. Twee mooie opties. En wat goed van Deane. Je zult zien het poepen komt vanzelf :D

Mielen...ook al zo'n kanjer. En toi toi morgen in hospital.

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Kwebbel: Het spugen is nog niet over. Gisteravond om half 12 nog ontzettend veel gespuugd. De hele voeding er uit. Hij bleef maar kokhalzen en spugen. Arm kereltje... Hij spuugt nu niet geel meer. We vertrekken zo naar het WKZ voor een afspraak met de diëtiste.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou meiden ik ben er weer van de intake.
    alles helemaal picobello in orde.
    Bloed geprikt, HB was prima, bloeddruk was prima.
    Ze heeft nog geprobeerd het hartje te zoeken maar dat is helaas niet gelukt. Maar ach het is ook nog wel heel vroeg in de zwangerschap (alleen brave kindjes geven daaraan gehoor, geen kind van mij dus:p)
    We hebben aangegeven de combinatietest te willen doen en dus de nekplooimeting met 12 weken.
    Aangezien ze daar wel de termijn voor moeten weten en afspraken maken kort van te voren heel moeilijk is mag ik dus as vrijdagavond al voor een echo komen bij mn eigen VK (Die heeft een eigen echobureau buiten de vkpraktijk om).
    Ben wel benieuwd! Zal natuurlijk een heel ander beeld zijn met ong 9weken als met ons zoontje (10wk1d)
    Laten we hopen dat alles het doet!

Marleen wat een leuke foto!!!

Mielenl, Egypte is idd nogal een eind rijden he hahahaha

Zindelijkheid...Tygho is sinds 3 nachten luierloos droog sochtends. Overdag wil het nog niet plast hij constant in zn broek. Maargoed, elk droge uurtje is er 1 he!

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ missC spannend vrijdag al voor de echo!

@ bri Bosch kan zelf uit zijn kamer, maar hij komt altijd wel even vertellen dat hij moet plassen, hahaha! De afgelopen nachten liet ik hem elke keer nog even plassen als wij naar bed gingen, maar dat heb ik gisteren niet gedaan en vanmorgen was hij gewoon weer droog * trots *
    Bij hem ging het wel heel snel, toen hij eenmaal overdag goed zindelijk was, bleven 's nachts ook zijn luiers droog en toen heb ik ze maar uit gehouden. Maar als Deane nog zoveel plast in zijn luier dan zou ik er nog even mee wachten. Zoontje van mijn vriendin (is 10 mnd ouder dan Bosch) is ook al lang overdag zindelijk, maar 's nachts lukt het nog niet.

Isra wat spannend dat je weer een opleiding gaat volgen! Lijkt me inderdaad erg pittig, met 2 jonge kindjes. Maar het gaat je vast lukken :)

Ja, morgen voor de prik instructie. Ik probeer me niet al te nerveus te maken, iedereen hier op het forum schrijft dat het allemaal reuze meevalt dus het gaat vast goedkomen :)

18. Bri

Bri Niet meer actief

natuurlijk gaat dat goedkomen! je bent niet de enige die het doet, dus het zal vast en zeker lukken. en anders laat je je man toch prikken? (dat deed m'n collega, die kreeg het zelf niet zo goed voor elkaar.)

nachtzindelijkheid is voor sommige kinderen ook best lastig. en deane is een gemakzuchtig mannetje, als hij een luier om heeft zal hij 'm gebruiken ook!

mams, leuk hoor, weer op intake. lekker dat je al gauw mag komen voor de echo. mijn VK ging altijd pas na 14 weken op zoek naar een hartje, idd omdat het anders vaak niet lukt om 'm te vinden, en dan krijg je van die gestresste mama's.... gelukkig weet jij dat je eigenwijze kindjes hebt, en dat er dus niks aan de hand is :D

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahaha nee dat weet ik idd.
    Plus dat ik me er van bewust ben dat zo vroeg in de zwangerschap het kleintje meestal nog achter het schaambot verscholen zit.
    Ik maak me dan ook geen zorgen.
    Ik heb een klein buikje, onwijs zere (en grote) (.)(.) en vanmorgen voor het eerst mijn wc innig omhelst...
    Oh en had ik al gemeld dat ik net een wandelend maanlandschap ben??????OMG!!! Wat zit ik onder de pukkels zeg :O Vreeeeeeselijk!!

Nou snel ff wat te eten maken (hou het simpel vandaag, groentensoepje met broodje en een stukje vlees)

20. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    wat is het hier rustig! ik dacht eventjes dat er ongemerkt weer een nieuw topic was ofzo ;)

hier gisteren voor de prik instructie geweest. ik kreeg het wel benauwd hoor, toen ik al die spuiten zag. En het idee dat ik die in mijn eigen vel zou moeten zetten. Gelukkig ben ik nog niet al mijn vetrolletjes kwijt, dus het is gelukt, haha!
    Ik mocht ook even bij de gyn langs na afloop van haar spreekuur omdat ik al bijna 3 weken aan het bloeden ben. Eerst ongesteld, toen stopte het een dag of 2, en daarna bleef ik maar bloed afvegen, en best veel voor een "tussendoor-bloeding". Ik had het wel een beetje gehad met het bloeden. Dus ik kreeg ook gelijk een recept mee voor provera, als ik maar beloofde eerst een zw.test te doen voor ik er mee begon. Dus, nu aftellen naar de eerste spuit!

Deel Deze Pagina