April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

bri; thanks voor de tip, manlief gelijk gebeld, die gaat gelijk naar de etos nu:)

hopelijk weet hij wat we bedoelen;)

Het is echt hopeloos maar ja...

idd al weer 24... nog max 18 te gaan haha, ja nu al aan het aftellen want ik weet dat daarna mijn grootste problemen met tandvlees ook weer voorbij zullen zijn;)

sem fiets ook nog met zijwieltjes... met ons mee naar de supermarkt enzo, en helemaal alleen een blokje om pff maar dat vind ik nog wel eens moeilijk hoor, moet van mij wel op de stoep blijven doet hij ook maar ja...
    liefst ren ik achter hem aan... ;)

nou ik ga eten koken, zwemmen (met oordoppen en niet onder water)

dan sem weg bregen, pff

knuffels en tot snel

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wolfje...hoe gaat het dan met Sem's zwemles? Nogmaals have fun en succes met de pijn.

Hierzo ook weer richting zwemles. We hebben de woensdagavond als combi gemaakt. Ik richting zwembad waar kwebbelman ook om 18.00 is. Eén blijft er met de meiden en de ander gaat vast boodschappen doen. Zijn we weer tegelijkertid met z'n allen thuis. Meestal wisselen we elke week. Dus dat betekend vanaaf voor mij de boodschappen.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahaha Bri, gaat hard he ;) Stiekem skip ik soms een paar weken hahahahaah.

NEee pffff vertel mij wat!
    Komt denkik omdat Tygho ook thuis rondrent en Harmen er doordeweeks niet is. Dan leven we echt naar de weekenden toe en dan vliegt de boel voorbij.
    Ik wou ook nog een pretecho plannen om met zn drietjes te gaan kijken, voor de 20 weken echo.
    Maar dat is lastig!
    Volgend weekend hebben we kermis, komend weekend is er kermis is Bookytown ;) Waar mijn vk dr echopraktijk heeft:p
    dan ben je alweer 2,5 week verder :O

4. Bri

Bri Niet meer actief

Pas op he mams, die 2e zwangerschap vliegt echt voorbij! Voor je 't weet is het te laat voor je echo's en zo. Ik was bij Betti echt maar net op tijd voor een mooie 3D echo, 't zat gewoon niet in m'n systeem dat ik al zo ver was...

En ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal nog van plan bent ;), maar voor mij was van 't begin af aan duidelijk dat het de laatste keer was. En dan is het toch wel jammer als het zo aan je voorbijgaat...

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

kwebbeltje; Sem zijn zwemles was erg leuk, maar merk wel dat een uur best lang is... hij vind het erg interessant in ieder geval!

gelukt met de boodschappen;)

all; knuffel en tot snel

6. MissyZ

MissyZ Lid

6 sep 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Ladies,

@Kwebbeltje; je hebt gelijk die onregelmatige diensten hebben z'n voor- en nadelen. Ik werk 16uur in de kliniek en 1 dag in de week doe ik de deeltijdbehandeling van 9u tot 17u, dan is het wel lekker om 9u te starten....maarre dan vind ik 17u weer te laat om vrij te zijn!! achh een mens is ook nooit tevreden!! hihihi Waar ik meest van baal zijn de weekenden en de feestdagen. Maar ja hopelijk kan ik strx op zoek naar een baan met regelmatige tijden. Ben bezig met de deeltijdopleiding SPH en hoop in mei klaar te zijn.

@Wolfje; ik hoop dat je gauw van de pijn af bent!! En heel veel plezier in Praag!! Geniet er lekker van!!

@Mams; ja ik vind het ook wel fijn dat Mo in de kraamtijd nog thuis is en daarna pas naar school gaat. Het zal wel druk worden, hij wordt 15 april 4 jaar op een zondag en maandag direct de eerste schooldag. Maar voor die tijd heeft hij nog 5 wen dagen.

Hier gaat het even wat minder! Gisteren helemaal binnenste buiten gekeerd op de eerste hulp van 13.30 tot 20u. Werd aangemeld door de vk ivm verdenking blindedarmontsteking. Na een MRI scan en 2 echo's is er een vleesboom gezien in de baarmoeder naast de placenta. Heb er heel veel pijnklachten van en zit aan de max. dosering paracetamol. Over 2 weken weer echo bij de gyn om te zien of het gegroeid is of niet. Nou we wachten het nog af....en hopen dat de pijn snel voorbij!! Pluspunt was wel dat we de kleine wel hebben kunnen zien en horen...en die maakt het helemaal goed ;)

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Wolfje fijn dat het geslaagd was Sem z'n eerste zwemles.
    Hier vandaag voor het eerst naar peutergym geweest met Jochem, was ook een groot succes.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Missyz, dat klinkt niet lekker zeg! Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Heb totaal geen ervaring met of verstand van vleesbomen (wat een naar woord eigenlijk..). Kan dat kwaad voor je zwangerschap?

Corina, hoe is't? Gaat het nog goed met afbouwen? Leuk hoor, samen naar peutergym.

Wij hebben besloten geen specifieke peuterzwemlessen te doen, maar wel iedere week met de kids te gaan zwemmen. Gewoon zelf. We merken dat Deane met sprongen vooruit gaat nu hij het een paar gedaan heeft; voorheen was hij echt vreselijk angstig als hij de bodem niet meer voelde (en dan hadden wij hem nog vast ook), nu dobbert hij heel vrolijk zelf rond met z'n vleugeltjes en een zwemring.
    Betti kent geen angst. Gaat zelf glijbanen af en haalt de raarste capriolen uit. Even proesten als ze koppie-onder gaat, en gelijk weer verder.
    En ik heb jarenlang gedacht dat ik niet van zwembaden hield, maar ben helemaal om. Het is lang zo chloor-achtig niet meer als vroeger, en het is zó leuk om die kindjes zo bezig te zien. Ons lievelingszwembad tot nu toe is dat in Lelystad. Om de hoek bij opa en oma (oma gaat soms ook mee) en ze hebben er érg veel voor kinderen.

Gisteravond nog wat raars met Deane. Net voordat wij naar bed zouden gaan, hoorden we hem ineens heel hard huilen. Dus Briman naar boven om te kijken. Bleek dat meneertje in het donker uit bed was gegaan en op z'n keukentje was geklommen. Zat hij daar, bovenop fornuis en wasbakje, te gillen.... Geeeen idee waarom. Ik hoop niet dat hij gaat slaapwandelen, dan durf ik het traphekje niet meer zo goed open te laten.

9. MissyZ

MissyZ Lid

6 sep 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bri; nee heb nooit eerder last gehad van vleesbomen, wist ook niet dat ik het had zitten. De gyn was ook erg verbaasd dat het op de eerste echo niet gezien is. Voor de zwangerschap kan het nu nog geen kwaad, het is een beetje afhankelijk van wat het gaat doen...of het gaat groeien of niet. Maar dat hoor ik over 2 weken.

Trouwens las dat je in Lelystad naar het zwembad gaat. Woon je ook in Lelystad?? Wij wel ;) En het klopt het zwembad is erg leuk! ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wij wonen niet in Lelystad maar in Amsterdam. Maar de ouders van m'n vriend wonen daar wel, dus we komen er regelmatig (bijna wekelijks, denk ik).

11. MissyZ

MissyZ Lid

6 sep 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay leuk! Ben je ook al met de kids bij het schateiland geweest?? Is ook echt een aanrader! Je moet alleen wel mooi weer hebben ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, m'n schoonouders zijn daar met ze naartoe geweest. Deane was er helemaal vol van, geweldig vond hij het.
    (FYI: zoonlief heeft Deane en is 3,5. Dochter heet Betti en zij is 1,5. Dit topic is eigenlijk de enige plek op het forum waar ik hun namen voluit gebruik, dat praat toch wat makkelijker.)

13. MissyZ

MissyZ Lid

6 sep 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is er ook erg leuk, m'n zoontje (Mo, 3 jaar) en m'n dochter (Sab) van 5 vinden het ook elke keer weer super!! Ik gebruik nog even geen echte namen, doe het voorlopig met afkortingen ;)

14. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Bri, lief dat je er naar vraagt. Gaat boven verwachting goed het afbouwen. Zit nu nog op 1/4 tablet, dus 5 mg.

Bri, heb hier Jochem op gegeven voor zwemmen, maar is pas vanaf 4 jaar. Hij mag nu wel al deelnemen aan een oefenuurtje, wat gratis is. Moet zeggen dat hij sinds de vakantie ook een stuk vrijer is geworden in het water. Hij heeft het nu ook steeds over zwemmen als we het over de vakantie hebben.
    Oei hopelijk is Deane niet aan het slaapwandelen gegaan. Dat vind ik zo eng.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Goed zeg! Dat gaat inderdaad wel rap (voor zover ik daar verstand van heb...).
    Ik denk dat we écht lessen pas wat later gaan doen. Heb te vaak gehoord dat ze met 4 jaar eigenlijk niet echt veel vooruitgang boeken omdat ze er eigenlijk nog wat klein voor zijn. Maar ik wil natuurlijk wel dat ze zo snel mogelijk leren zich te redden in het water (wonen met héél veel water om ons heen). Lastig hoor. Maar de hele dag met zwemvest om lopen is natuurlijk ook niks :D Zal wel een poos duren voor ze echt alleen naar buiten mogen.

Tot nu toe vond ik het eigenlijk vooral lachwekkend, het tafereel met Deane op de keuken. Heb zelf ooit één keer geslaapwandeld als kind, toen was ik naar beneden gekomen en ging ik in de eetkamer zitten plassen :D Weet er zelf niets meer van, maar ik moet 't nog wel eens horen van m'n moeder.

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Corina...goed zeg dat het afbouwen top gaat. En lekker bijna op vakantie.
    Wat leuk dat Jochem de gym zo leuk vind. Ik heb vroeger zelf jaren lang peuter/kleutergym gegeven :)

Bri....moet wel een klein beetje lachen om Dean's taferelen. Hier is Eva tot nu toe een stuk of 5x aan het slaapwandelen geweest. 1x stond ze beneden een beetje suf rond te kijken, heb haar toen weer naar boven begeleid en ze sliep zo weer verder. Vind het met de trap ook wel eng, maar ben bang dat we er niet zoveel aan kunnen doen. Hier dus echt sporadisch.

Wat een gedoe weer met die beving hé. Ik lag gister al in bed omdat ik een bereikbare nachtdiens had. Al schuddend dacht ik wat the f*ck is dit?:) Epicentrum ligt erg dichtbij ons. (ook bij mams) Las net dat er daar een breuklijn zit en dat het 1x in de 10 a 20 jaar een beving kan veroorzaken. Hopleijk blijkft het daar ook bij.
    Ik zei nog tegen kwebbelman hoop niet dat ik nu gebeld ga worden en prompt om 23.45 bellen ze :x:x Tot 02.30 aan het werk geweest en om 03.30 lag ik weer in bed.
    Nu aankomende 2 nachten mijn eigen nachtjes werken. Zal weer heavy worden aankomende nacht...er komt vandaag een dame die 22 weken zwanger is van een tweeling en beide kindjes zijn overleden :(:(:( Ik zei afgelopen nacht al....toch niet weer hé....waarom altijd als ik moet werken....dat zou nummer 4 dit jaar voor mij worden. Stilletjes hoop ik dat ze al is bevallen voor dat ik moet beginnen :)
    Nu dus brak zijn van vermoeidheid dus ga zo met een lekker bakkie thee op de bank nietsen.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Kwebbeltje, heel veel sterkte met je dienst. Dat is niet het werk waar je naar uitkijkt :(
    Ik heb er eigenlijk geen woorden voor... 't lijkt me vreselijk om te weten dat je dit te wachten staat (en voor die vrouw natuurlijk al helemaal, maar jij moet er ook maar mee zien te dealen).

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Oh jeetje dat is dan weer heftig Kwebbeltje om te werken Kwebbeltje. Zou daar echt niet tegen kunnen, zeker nu ik zelf moeder ben. Sterkte voor vannacht.
    Vind het een verademing nu ik langzaam aan bijna zonder zit. Voel weer veel meer dingen. Daarentegen gaat het lijnen/opletten van geen meter. Werkt alleen maar averechts, dat is wel balen. Nu nog een weekje thuis en dan inderdaad lekker op vakantie.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...daarom hoop ik heel stiekem dat ze al in de late dienst gaat bevallen. Maar voor de ouders is en blijft het natuurlijk vreselijk.

Corina...één ding tegelijk zou ik zeggen. Nu eerst het afbouwen en dan komen evt de kilo's weer aan bod. Ik begrijp het wel dat je het zelf frustrerend vind dat dat nu minder gaat dan gewenst. Maar probeer ook te genieten meid.

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kwebbeltje, kan me voorstellen dat je hoopt dat ze nog in de late dienst gaat bevallen. Zulke dingen neem je toch mee naar huis. Ja doe ook één ding tegelijk. Echt lijnen was het natuurlijk al niet meer, maar vind het jammer dat het er nu ook zo weer aan vliegt. Lijkt wel alsof ik helemaal opnieuw moet beginnen, vreet alles wat ik tegen kom

Deel Deze Pagina