April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

wuppie, ik wil me ook steeds tot jou richten. ik lees je berichtjes en je onderschrift en ik krijg het er helemaal koud van. maar ik weet gewoon echt niet wat ik kan zeggen of vragen. wil je alleen zeggen dat ik het zo erg voor je vind, dat je ook een kindje hebt verloren. :(

mielenl: succes met de meting vandaag. ik hoop dat het goed nieuws is.

mams: is het goed gegaan op de kermis? zorg goed voor jezelf! je bent net bevallen, dat kost tijd om van te herstellen. en vandaag tygho weer naar de psz, zag ik op fb. blijft harmen nog een poosje thuis, of moet hij gauw weer naar het buitenland?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Morgenochtend ga ik eindelijk naar de huisarts. Heb sinds een aantal maanden steeds ergere menstruatiekramp. En dan vanaf dag 10-12 tot dag 30 of zo, m'n cyclus varieert nogal. Ik heb sinds een jaar een mirena, en ik weet niet of het daaraan kan liggen. Maar die pijn vertrouw ik niet helemaal, en sowieso voel ik me er erg naar van. Hopelijk kunnen ze er wat mee, of verwijzen ze me door.

3. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

bri; vervelend meid
    s6 morgen bij de ha...

mielenl; s6 met de fm meting meid!

all; zo vandaag 5 jr getrouwd(L) haha zo overblijven dan cursus en savonds lekker wokken:)
    fijne dag allemaal

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik kreeg even geen meldingen meer van hier, dus daarom nog niet eerder gereageerd.

@Mams: Je komt inderdaad heel sterk over. Wat heftig toch allemaal... Aan de ene kant weer mama geworden en aan de andere kanten moesten jullie hem meteen weer loslaten. Sterkte!

@Wuppie: Moet ook steeds aan jullie denken.

Voor de rest weet ik het even niet meer...

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Met Luuk gaat het momenteel weer niet zo goed. Hij had van het weekend weer pseudo kroep en is weer allemaal aan het spugen. Vanmorgen zo veel overgegeven dat het op het laatst alleen maar gal was en echt uit zijn tenen kwam. Ook kwam het uit zijn neusje en dan moet hij heel hard huilen. Ik heb dan zo met ons mannetje te doen. Vrijdag weer naar Utrecht. Konden ze er maar iets aan doen. Hij voelt zich op zo'n moment dan zo beroerd en kijkt me zo indringend aan van : Help me nou mama!

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri"Vervelend dat je zo'n last hebt. Inderdaad maar even goed naar laten kijken dan.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Marleen, ik heb zo met jullie en met Luuk te doen. Vooral dat laatste zinnetje gaat door merg en been: ze rekenen op je, dat je ze helpt, en dan voel je je zó machteloos....

wolfje, gefeliciteerd met je huwelijksjubileum!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik probeer even zoveel mogelijk te onthouden.

Bri, groot gelijk dat je naar de dokter gaat.

Wolfje, gefeliciteerd met jullie jubileum.

Mielenl, kom je nog even delen hoe de fm is gegaan??

Marleen, arme manneke:( en dan breekt je moederhart he ,als je hem niet kan helpen.

Verder doe ik het wel kalm aan.
    Gister uurtje kermis en verder alleen bed en bankhangen.
    Vandaag ook lekker hangen, ben nog erg slap van het bloedverlies.
    Tygho is idd weer naar de peuterzaal geweest, harmen is deze week "ziek" thuis en dan gaat hij voorlopig ook nog ff niet weg.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wuppie, ik kan me voorstellen hoe dit bij jou moet voelen, na wat jullie hebben meegemaakt.
    Ik wil je bedanken voor je mooie woorden, en net als jullie zullen wij als gezin hier sterker uitkomen.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Mams: Doe lekker rustig aan, je lichaam heeft flink wat moeten doorstaan.

Ja, je moederhart breekt inderdaad als je ziet dat je kleine mannetje zo misselijk is en hij over blijft geven en dan die grote ogen die je zo aankijken en je weet dat je niks kunt doen behalve hem vasthouden en troosten.

Nu ga ik hem wakker maken voor een volgende voeding. Zie er een beetje tegenop. Ik denk dat ik hem maar een halve voeding ga geven in de hoop dat het er in blijft.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap dat je er tegenop ziet. Jammer zeg, het zou juist zo'n lekker moment moeten zijn, het voeden van je kind....
    Dat vetgedrukte, dat is niet niets hoor! Ik heb het ooit aan Deane gezien. Toen hij 11 weken was, is hij opgenomen geweest, en hij lag aan de monitor. Hij huilde aan een stuk door, hij had zo veel pijn. Maar je kon het meteen zien: zodra ik hem vasthield, daalde zijn hartslag met 20 slagen (van 200 naar 180). En dat was voor mij het bewijs dat het wél uitmaakte als ik hem vasthield en troostte.
    Maar die blik he, waarmee ze smeken: help me dan! Krak, daar gaat je hart...

mams, gelukkig kan harmen nog een tijdje bij jullie zijn voor hij weer ver weg moet. zowel voor jou als voor hem.

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ marleen hopelijk is het goed gegaan met de voeding. wat verschrikkelijk zeg, dat hij nog steeds zoveel spuugt. ik zou zo graag willen dat ik iets kon doen of zeggen om het beter te maken.....hoe machteloos moet jij je wel niet voelen als mama van luuk.....dikke knuffel

hier net terug van de FM. rechts zit er eentje van 12,5mm, links zitten er 3 of 4 van rond de 10 dus het blijft nog even spannend. woensdag moet ik nog een keer terugkomen.

13. Bri

Bri Niet meer actief

't Zou dus kunnen, dat je zometeen rijpe eitjes hebt?
    Ik hoop het voor je, want iedere ronde is toch een kans op een wondertje. Nog weer 2 dagen afwachten dus... duim duim duim voor jou!

14. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ bri vervelend dat je iedere maand zoveel last hebt. hopelijk kan de ha of gyn je er vanaf helpen!

@ wolfje gefeliciteerd met je trouwdag!

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ja alleen het mogen er maar één of twee zijn. als het er meer zijn is het een te groot risico dus dan wordt de cyclus afgebroken.

16. Bri

Bri Niet meer actief

ah ja, natuurlijk. Ik leer hier iedere dag weer bij, da's toch ook bijzonder.
    duim duim dan maar, op 1 of 2 mooie eitjes voor jou!

17. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

marleen wat rot dat het met jullie mannettje zo slecht gaat,rot is dat zeg! sterkte, oh ik zie dat hij over een maandje alweer 1 is een mijlpaal!

mams; fijn dat je toch even wat afleiding hebt gekregen om naar de kermis te gaan, doe rustig aan meid

mielenl; ik duim voor een mooie fm meting woensdag, s6 meid

all;bedankt en knuffels xxx

18. Goedemiddag dames,

Zal ik ook weer eens meedoen hier...

@ Mams, rustig aan hoor!! Denk aan jezelf.. Neem de tijd om te herstellen.. Maar idd, je komt heel sterk over..

@ Mielenl, spannend. Ik duim mee voor een mooie FM meting!!

@ Marleen. Arme Luuk. .Is het goed gegaan met de voeding?

Hier gaat alles zijn gangetje.. Vorige week flink ziek geweest, had een luchtweginfectie, met een voorhoofdholteontsteking. Flink raak dus. Maarja. Kuurtje ertegenaan en dan komen we er wel weer door..

Wayne veranderd langzaam van een peuter naar een kleutertje.. Hij begint steeds meer kleutergedrag te vertonen. Voorbeeld, als hij mij iets vraagt, en ik zeg nee, gaat ie rechtstreeks naar papa met dezelde vraag. Hahaha.. Gelukkig is bij ons, nee is nee.. En is hij nu nog zo eerlijk dat als je hem dan vraagt, wat de ander heeft gezegd, dat hij dan ook zegt dat het nee is..

Verder hier een kleine uitdaging. Ik heb vorige maand ofzo, een nieuw parkietje erbij gekocht. Een grasparkietje, vond het zo zielig dat onze parkiet die we al hadden, nu zoveel alleen zit nu ik ook weer zoveel werk. En dus hebben we er 1tje bijgezet.
    Erg leuk, en nog een vrouwtje ook. Dus mannetje vrouwtje nu dus in de kooi. En ze vinden elkaar wel ERRUG lief!! Haha..

Het mannetje zit constant te flirten, en met zijn koppie te draaien, en ze zitten de hele dag aan elkaar te plukken en vrijen.. Dus ik heb vanmorgen bij de dierenwinkel maar een nestkastje gekocht, zodat mochten ze echt gaan paren, en er eitjes komen, dat het vrouwtje een lekker plekkie heeft om de eitjes uit te broeden.. En dan.. Als de vogeltjes gezond zijn, verkopen we ze weer..

Nou ja. Wat een onzin weer he..

As zondag groot feest, dan zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd.. Ben vanalles aan het regelen en het doen voor zondag.. Ze geven een luxe brunch, en de hele familie komt. Dus dat wordt gezellig.. Heb een fotofilm gemaakt van hun trouwalbum. Mooi muziekje eronder.. Maar mag er wel tisseus bij uitdelen denk ik, aangezien er al een aantal mensen op de foto's staan die er inmiddels niet meer zijn.

Nou ja.. Weer een heel verhaal geworden...

Groetjes!!

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ingrid, dat klinkt heel gezellig, je vogelkooi! Leuk hoor, als ze echt eitjes gaan maken en uitbroeden.
    Wordt vast een mooi huwelijksjubileum. Gefeliciteerd, dat je ouders 40 jaar getrouwd zijn. Dat mag wel flink gevierd worden!
    Het kleutergedrag is hier ook aardig herkenbaar. Deane heeft het er soms zelfs al over dat hij iets doet wat niet mag als ik niet kijk, want dan is het stiekem...

Net terug van ha. Voor zover zij kan zien, zit de mirena in elk geval op de goede plek. Ben nu doorverwezen voor een echo, die krijg ik a.s. maandag. Ik had zelf gedacht aan endometriose (komt meer voor in de familie), en zij zei dat de symptomen daar inderdaad bij passen, maar dat ze eerst een aantal andere dingen wil uitsluiten. Weer afwachten dus. Intussen wel weer pijn door het onderzoek... zo maar eens kijken of ik nog pcm in huis heb.

Hoe is 't verder? Ik hoop dat Luuk goed heeft gedronken, en het binnen heeft gehouden, en vooral dat hij niet meer zo'n pijn heeft gehad.

Oooooh, ik vergeet 't helemaal. Vorige week heb ik eindelijk m'n kleine (achter)neefje gezien (heb niet zo veel contact met dat deel van de fam). Ik heb een hele set kleertjes van Deane doorgegeven, waren ze gelukkig blij mee. Wat een ontzettend leuk baby'tje is hij. 3,5 maand en qua motoriek ontwikkelt hij zich eigenlijk gewoon goed, met fysio. Z'n moeder denkt wel dat hij een blinde vlek heeft, omdat hij je met z'n ogen volgt tot een bepaald punt, en dan is het net of hij je kwijt is. Binnenkort kunnen ze hun afspraak maken voor verder onderzoek in het WKZ, dan worden er nieuwe MRI's gemaakt. Ik hoop zó dat het uiteindelijk meevalt...

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Had per ongeluk mn abbo opgezegd...fijn zo'n touchscreen

Deel Deze Pagina