April mama's 2008 deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door booky, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Mams ons kindje had een hartafwijking. Voor ons was meteen duidelijk dat we dit geen eerlijk begin van een leven vonden. eerst zien de zwangerschap te overleven en dan heel veel operaties waar je hopelijk goed uit komt en dan waarschijnlijk toch nog een donor nodig hebben op latere leeftijd.

Het is heel moeilijk om iets goeds te zeggen, maar de tekst van je schoonmoeder is niet bepaalt tactvol. Mischien als ze je verdriet ziet dat ze het begrijpt of wil ze haar eigen verdriet niet laten zien.

Weet nog dat me vader heel boos uit de hoek kwam dat we met familie hierover praten en dat ze het zo erg voor mij vonden. Toen zei me vader ook hoe denk je dat wij ons voelen met een traan in zijn ogen. Hij zou opa worden van een kleinzoon na 2 dochters en een kleindochter had hij zich hier zo op verheugd.

Mooi verwoord Bri trek je niks van andere aan en trek je niks van andere aan het is jullie gevoel. Dit forum heeft mij ook zo geholpen.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou weet ik het weer Wuppie...
    Ik kan me helemaal vinden in jullie beslissing.
    Hoe moeilijk die ook geweest moet zijn.
    Dat is 1 van de dingen waar wij nu heel dankbaar voor zijn, dat wij niet voor zo'n keuze zijn gesteld met de 20 weken echo(Stel dat Mylan er nog was geweest)..Dat we beslissingen zouden moeten maken die geen mens wil maken.
    En ik kan me je vader heel goed voorstellen..Mijn ouders zijn in het ziekenhuis geweest vrijdag en hebben Mylan dus ook gezien.
    Mn vader heeft de hele weg naar huis gehuild.

Wat betreft mn schoonmoeder..
    Ik hoop heel erg dat ze straks haar gevoel wel laat zien want ik zie er echt tegenop aan te moeten horen dat we ons maar moeten herpakken en weer door moeten gaan...Op haar tactvolle manier...
    Maar gelukkig komt ze over een uurtje al ipv vanavond...hoef ik me niet zo lang druk te maken.

3. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

marleen; wat confronterend om dat zo op papier te zien staan meid!

mielen; s6 met de fm meting

mams rot is dat dat mensen het afdoen als een miskaam... ik herken het helaas van me moeder, zij heeft vele miskramen gehad met 3mnd en ook een doodgeboren kindje met 4mnd....

all; gister erge oorpijn gehad en ook weer ontstoken tandvlees, nu gaat het gelukkig beter...
    vandaag en morgen 2 oppaskids erbij...
    en vandaag wezen prikken dagcurve op suiker... was goed allemaal
    nuchter 4,7, 11u 4,9, 14u 5,9

verder alles goed,dit weekend komt me oma logeren:)

knuffels voor jullie allemaal

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri....heelmooi verwoord. Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Mams...wie weet is er alsnog wat van de placenta opgestuurd. Kan wel hoor.
    Is het goed gegaan met je schoonmoeder? Hopelijk maakt ze jullie niet nog verdrietiger.

Marleen...al nieuws?

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het is goed gegaan, ze was er wel erg nuchter onder maar liet wel blijken ons verdriet te begrijpen.
    Ik heb ook wel duidelijk gemaakt dat we erg veel verdriet hebben.
    Nouja, we moeten het er maar mee doen.

KWebbel, dankje voor de info. Zal het bij de nacontrole eens vragen.

Morgen komt de VK nog langs, het afsluitende bezoek.:(
    Ik hoop dat ik me snel weer daar mag melden, want onze wens naar nog een kindje blijft natuurlijk.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams...prettig dat het naar omstandigheden goed verlopen is.
    Zal morgen ook pittig zijn als de verloskundige komt. Toi toi meid.

Als jullie er klaar voor zijn hoop ik met jullie mee dat jullie weer snel zwanger zijn van een derde brusje. Een onbezorgde zwangerschap zal het niet meer zijn, maar probeer dan toch te blijven genieten van de kleine dingetjes.

Je blijft sterk overkomen mams. Knuffel vanuit Duitsland!!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Even snel een bericht. Ben nu in Utrecht, want Luuk is weer opgenomen. Luuk is nu ontzettend onrustig en van slag. Snel weer naar hem toe.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    He marleen...hier zaten we niet op te wachten dit nieuws:(
    Hopelijk kunnen ze luuk wel helpen.
    Snel naar je ventje!

Kwebbel, ik heb nog wat vragen betreffende de allerlaatste echo die zij gemaakt heeft en over het feit dat daar al bijna geen vruchtwater meer op te zien was..
    Maar zal idd pittig worden

9. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    he bah marleen wat vervelend. hopelijk zijn de artsen er gauw achter wat er loos is....

hier bij de gyn geweest, ik heb besloten dat ik niet meer naar deze arts toe ga. wat een tut zeg.
    Aan de ene kant heeft ze nauwelijks gekeken (geen idee of een folikel zomaar kan verdwijnen) en aan de andere kant zaten nu twee grotere, een van 15 en een van 11. Ik moest morgen terugkomen maar dat ging dus niet, dus zei ze dat ik dan maar de puregon moest spuiten vanavond en dan zou ik vanzelf een eisprong krijgen. Vrijdag volgens haar. "Dus ik hoef de pregnyl niet te zetten?"
    "Dat hoeft niet maar het mag wel."
    "Oke, wanneer moet ik hem zetten? Morgen?"
    "Nee dat is te vroeg, overmorgen."
    Nouja dan kan ik toch nooit een eisprong hebben vrijdag? Het zal wel aan mij liggen. Nu nog uitvogelen hoe ik alles mee moet krijgen (de puregon en pregnyl moeten allemaal in de koelkast, wilde het in een koeltas met een icepack stoppen maar ik vraag me af of ik daarmee door de douane kom. we zien wel.)

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mielen...wat vervelend zeg. Lekker onduidelijk zo. Maar begrijp ik nu wel goed dat er wel een kans van slagen is?

Marleen.....verdikkie! Snel naar je manneke. Waar denken de artsen nu aan?

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    HE mielenl, wat een arts zeg....

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    nog even snel....mams, dat was ook de eerste gedachte bij het zien van die foto.....nog maar 16 weken maar al zo compleet! vervelend dat er zoveel onbegrip is voor jullie verdriet

13. Goedenavond..

@Mielenl, jeetje wat een waardeloze arts zeg. Bah, daar schiet je toch ook niks mee op.

@Marleen, jemig, het zit jullie ook niet mee... Arme Luuk, hoop dat hij zich snel weer wat beter gaat voelen..

@Mams, fijn dat het bezoek opzich goed is verlopen. En tja, net als jullie, zal zij het allemaal ook op haar manier verwerken. Mss wil zij jullie niet lastig vallen met haar verdriet ofzo.. Ik weet natuurlijk niet hoe ze verder is, maar tis maar een idee ofzo..
    Ik vind de foto van de handjes erg mooi! Erg bijzonder om te zien!! Ik kan me persoonlijk ook geen voorstelling maken van een kindje dat zo vroeg geboren is. Dat geef ik eerlijk toe. Maar het is en blijft wel jullie kindje..

@Kwebbel, op mijn werk gaat het erg goed. Sinds 2 weken nu ook de huurtoeslag en de kinderopvangtoeslag erbij. Erg leuk, maar wel weer wennen die nieuwe materie en de nieuwe regelgeving. Moet me soms inhouden, hier op het forum, in de lounge om in topics over toeslagen te gaan reargeren. Maar doe het niet.

Nou ja. Vandaag in het zaaltje geweest waar mijn ouders zondag hun feest geven.. Mooi zaaltje. Heb het filmpje wat ik gemaakt heb daar getest op een beamer met zaal geluid. Mooi joh.. Daarna gelijk mijn broer gebeld, en afgesproken dat we op elke tafel een pakje zakdoeken gaan leggen.. Vrees namelijk dat er wel wat traantjes weggepinkt gaan worden. Ik had er vanmiddag al moeite mee..

Nouja.. Ik heb lekker al weekend..

Morgenochtend lekker zwemmen met Wayne, en dan koffiedrinken bij mijn moeder. Opletten dus dat ik me mond niet voorbij praat..

Vrijdagavond gaan Ingman en ik allebei een 2e tattoo laten zetten. Allebei op de arm.. En allebei gaan we Wayne zijn naam laten zetten.. Vind het superspannend, maar het is een langgekoesterde wens.. Dus dat is vrijdag eindelijk zover..

Nou.. Fijne avond allemaal!!!!

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Luuk ligt nu aan de monitor om hem goed in de gaten te houden. Morgen is onze eigen kinderarts er weer en dan horen we het beleid.

De kinderarts heeft nu ook gezien dat hij heel onrustig wordt als de voedingspomp aan staat en dat hij weer vrolijk wordt als het weer uit staat. Hij vond het ook heel gek dat hij vanmorgen dus helemaal slap en wit werd. Ook kon hij niet verklaren waarom hij geel ging spugen en geen melk terwijl er al wel 120 cc melk binnen was. Het blijft allemaal erg raar dus.... Wordt vervolgd!

15. Zeepaardje

marleen; sterkte met luuk!

mams; als jullie er klaar voor zijn, hoop ik dat je snel zwanger mag worden en een goede zwangerschap mag krijgen, s6 met bezoek vk

mielenl; jeej meid, nou heel veel s6 knuf

ingrid; dat is van manlief ook een wens;sem op zijn arm... maar wie
    weet doen we het nog eens, foto straks;)

all; knuffels hier erg moe moe en moe..pff

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....hopelijk kan jullie eigen KA meer vertellen hoe en wat. Sterkte maar weer. Is de opvang voor Roel geregeld?

Mams...succes vandaag met het gesprek. Denk aan jullie!

Hier vanmiddag een middagje dierenasiel. Ik ga met Eva's klas mee...ben benieuwd :D

17. Zeepaardje

Hoi meiden

Ik ga zo even (poging doen tot) bijlezen…

Heb vanmorgen een heel heftig gesprek gehad met me buuf…

Ze heeft een zoontje van 4jr en is nu 15wk zwanger van de 2de…
    Nu is er bij haar zoontje de ziekte van Duchenne geconstateerd…!

Dus een hoop ziekenhuisbezoeken in het vooruitzicht en nu nog onderzoeken of de baby het ook heeft, zo ja dan zal ze de zwangerschap af laten breken…
    1 kind die je weg moet brengen is al erg genoeg, laat staan 2!
    Vreselijk!!!

Ben door dit nieuws gewoon helemaal van slag… onze zoons spelen vaak samen...dit kan straks niet meer…

Buuf helemaal overstuur… en ik kan gewoon niks doen…

Knuffels ilse

18. Goedemiddag,

@ Wolfje.. Jeetje wat een nieuws. Kan me goed voorstellen dat de daardoor van slag raakt.. Zou ik ook zijn. Sterkte!!

@ Marleen, hoop dat jullie KA jullie en Luuk kan helpen.

@ Mams, succes vandaag.

Ik kom net zelf bij de huisarts vandaan. Controle vanwege de luchtweginfectie. Maar heb ik nu dus een verwijzing voor een longfunctietest. Wel voor over en paar weken pas, zodat ik nu de tijd krijg om verder te herstellen.
    Dokter was nog niet tevreden. Het gaat wel beter met mij, maar ik ben nog niet beter. En dat moet ik van hem wel in acht nemen, dat ik daar wel de tijd voor neem.
    Vandaar ook dat ik gister na een halve dag werken dus zo moe was.

Nu maar even overwegen of het verstandig is om volgende week wel naar de 3js te gaan. Ze staan redelijk in de buurt, maar het wordt dan weer en latertje. En ik hoe graag ik ook wil, ik wil eind oktober ook heel graag naar het concert in de heineken Music Hall. En dat weekend is al helemaal gepland en geboekt. Kaarten, hotel enzo.. Dus ik heb nog wat te bedenken de komende dagen.

Vanmorgen met Wayne ff op de koffie geweest bij mijn moeder. Ze heeft me laten zien wat er zondag bij het warm/koud buffet allemaal geserveerd wordt. Nou jammiejammie.. Krijg nu al honger. Alleen moest ik me inhouden om niet te vertellen dat ik het zaaltje al had gezien.. hahaha.. Maar tis gelukt..
    En ik heb ook niks verteld over de tattoo die we morgen gaan laten zetten, ook dat is een verrassing..

Net nog wel ff wat van die leuke hartballonnen opgehaald..

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wolfje..vreselijk nieuws zeg voor je buuf. Door naar haar te luisteren doe je al een hele boel denk ik. ;)

Ingrid...denk aan je lichaam meid. Je hebt er maar één van.

Marleen....hoe gaat ie bij jullie?

Hier moe van 33 kinderen vermaken in het dierenasiel....hahaha...was wel leuk. Om16.00 met Eva nog even langs de HA geweest ivm vele hoesten. Diagnose bronchitis....nu extra pufjes en hopelijk wordt het hoesten dan snel minder. Ze heeft er gelukkig verder weinig last van.

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Marleen ik heb net het filmpje van Luik gezien bij de november mama's oh dat gaat echt door merg en been. Zo verdrietig en dat ze na 11 maanden nog niet weten hoe het komt:( knuffel en sterkte.

Wolfje oh wat heftig ook voor jou een knuffel.

Kwebbeltje bij jou ook al een zieke beterschap.

Ingrid moeilijk als je beperkt wordt door je lichaam moeilijke beslissing.
    Succes morgen met de ratio en veel plezier zondag.

Deel Deze Pagina