Jaaah hier is het ook al aftellen naar Sinterklaas. Ik heb er ook helemaal zin in. Ga ook een leuke zwarte pieten taartje maken!! Speciaal voor de gelegenheid. Thnx dames, ben blij te lezen dat Wayne niet het enige kindje is wat niet graag knutseld. Zal het vanmiddag al even aankaarten als ik hem wegbreng, en dan morgen even met zijn vaste leidsters praten en aangeven dat als ze gaan knutselen dat ze Wayne dan wat anders aanbieden..
Marleen, misschien idd een keer in het diepe gooien en z'n luier af doen. Maar snap ook dat het best lastig is met de extra zorg voor Luuk. Je moet er toch even in investeren qua tijd. Maar wel al goed dat Roel al netjes op de wc plast. Ingrid, bij ons lieten ze Jochem er vrij in en is vanzelf weer bij getrokken. Want nu zou het wel hele dagen willen. Is misschien ook afhankelijk van het weer of het buitenspeelweer is.
Zo moest even bijlezen. Mams...doen waar je zin in hebt. Luister naar je lichaam. Ingrid..wat erg van je oom. Hopelijk wordt het voor hem een niet al te lange lijdensweg. Dat blijft altijd zo dubbel....je wilt iemand niet missen, maar je wilt ook dat er niet 'geleden' word. Wat goed dat je nu alweer een poosje zonder medicatie bent. Top! En wat betreft Wayne....dat hij straf krijgt na het broek plassen daar wordt ik ook boos over. Ik vind dat je daar nooit boos over mag worden. Het knutselen....5 x per week verplicht is veel, maar ben het ook wel met Marleen eens dat ze ookmoeten leren omdingen te 'moeten'. Misschien kan je samen met de begeleiders een middenweg vinden. Marleen...balen dat het nog niet lekker gaat met luuk. Blijven jullie Soja geven? Misschien inderdaad bij Roel gewoon eens de luier aflaten. Wie weet heeft hij het zo door. Zou voor straks (april 2012) als hij naar groep 1 gaat wel makkelijk zijn. Boni...verkoudheid al minder? Hier van de kids genoten toen ze vakantie hadden. Moest zelf de donderdag werken (was vergeten vakantie aan te vragen...haha hoe domkun je zijn) maar de vrije dagen waren leuk. Gaat veel te snel voorbij. Bri...jaaaa sinterklaas tijd.....gisteren middag is op rtl4 de club van sinterklaas al begonnen ...dus hier dan 3 hele stille kindjes
Dikgedrukte mening deel ik wel met je hoor. Tygho MOET ook gewoon meedoen, maar zoals ik zei, kan ik zijn werkjes er zo tussen pikken omdat er bijna niks op papier staat. En heel soms ontdekt hij tijdens het knutselen dat hij dat bepaalde werkje wel heel leuk vind om te doen (Ik heb al mooie bloemen,pennenbakjes en geverfde steentjes gekregen) Maar ik vind niet dat je een kind elke dag maar weer kan dwingen tot knutselen. Op deze leeftijd nog niet. Hier hebben ze op de psz af en toe een projectje en dan maken alle kindjes hetzelfde. Maar dat is zeker geen standaard op het programma. Marleen, ik weet niet hoe Roel snachts is? Ik kreeg namelijk bij Tygho die luier overdag ook maar niet af, terwijl hij best wel op het potje ging. Maar snachts was hij al tijden droog. Dus heb ik hem gewoon meteen de nachten zonder luier gedaan. En elke keer weer geprezen dat hij toch zo'n grote jongen was. En dat heeft een week geduurd en toen wou meneer zelf zn luier overdag ook niet meer aan. Uiteraard wel met de nodige ongelukjes maar het ging zoveel beter en zoveel makkelijker dan ik had verwacht. Nu hoef ik hem eigelijk alleen met de grote boodschap nog te helpen(op de wc klimmen en billen afvegen). De rest doet hij zelf. Hij plast staand(en strompeld met zn broek al op zn enkels naar de wc) poetst na, spoelt door, broek omhoog en klaar is kees. en dat is allemaal vanaf eind juli begin augustus. Het zal ff doorbijten zijn maar daarna zal het je zoveel tijd besparen.
@ marleen dat is wederzijds hoor! wat naar dat het nu weer wat minder goed gaat. Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik het zeg, maar als ik jouw verhalen zo lees dan besef ik me maar al te goed dat een gezond kindje niet vanzelfsprekend is en dat maakt weer dat ik het goed kan accepteren dat we misschien geen tweede kindje zullen hebben. dikke knuff voor jou! en over het knutselen ben ik het wel met je eens hoor, maar ik vind het niet goed als het zover komt dat een kindje zo overstuur raakt dat hij in zijn broek plast..... @mams Bosch wil zelfs zijn billen zelf afvegen na het poepen, alleen dat lukt nog niet zo erg (moet je hem horen als hij per ongeluk poep aan zijn vingers heeft.......de rookmelder is er niets bij hahaha)
@ Marleen, ik ben het met je eens hoor, als je zegt dat kinderen ook moeten leren dat er soms eens iets MOET. Maar elke dag knutselen is echt niet leuk. Je wilt ook niet weten hoevaak hij met dezelfde knutsels terugkomt, omdat ze per week maar 1 dingetje hebben. Vorige week is hij maandagmorgen, dinsdagmiddag, woensdagmorgen en vrijdag geweest, en alle dagen MOEST hij knutselen. En toen gister dus weer. Ja das in mijn ogen wel veel, zeker als je geen knutseltype bent. En dan gister ook dreigen met, ja als je niet knutselt krijg je ook geen lampionnetje voor Sint Maarten, tja dat vind ik al helemaal niet kunnen. Maarja, daar gaat wel over gesproken worden. Maar ik ben het er wel mee eens dat hij soms wel even iets MOET, want dat krijgt hij straks op school ook..
mielenl; ja idd toen had ik alles nu wel af... maar vooralsnog nog nergens mee bezig... denk dat ik as maandag ga beginnen... deze week komt er niks van... fijn dat B geen ongelukjes heeft, sem hier ook niet... gaat prima... alleen handen wassen vind meneer niet leuk, haha mams; hele dikke knuffel voor jou meid! Neem je tijd! Leuk as maandag schoolfoto! Ingrid; wat onwijs heftig van je oom zeg, heel veel sterkte voor de komende tijd! knuffel s6 met taarten bakken meid, enne bij mij moet je ook niet elke dag weer aankomen om te knutselen, niet iedereen houd daar van! bri; ja nog paar weken dan komt sint in het land marleen; misschien toch idd de luier afdoen en kijken wat er gebeurd, misshcien gaat het wel hardstikke goed... s6
Vanavond even een confronterend momentje met Roel. Toen hij op bed lag vroeg hij ineens: "Mama, hoef je nou nóóit meer naar het ziekenhuis?" Ik zei dat ik soms nog wel met Luuk naar het ziekenhuis moet. "Mama, ik wil niet dat jij nog naar het ziekenhuis gaat, want dan voel ik me zo alleen... " Daar schrok ik wel van... Ook voor man erg rot, want die blijft zoveel mogelijk thuis en anders is hij bij opa en oma, maar blijkbaar mist hij me toch meer dan in dacht. Ik merkte de laatste tijd al dat hij heel aanhankelijk is en me overal in de gaten houdt. Arme Roel... Dat gaat wel door je moederhart heen. Je wilt er zoveel mogelijk voor Luuk zijn als hij opgenomen is, maar je wilt ook Roel niet tekort doen.
Pfff Marleen, moeilijk hoor. Ik merkte het toen mijn opa in het ziekenhuis lag dat Tygho heel angstig werd als wij weggingen, bang dat we hem achter zouden laten. Maar hoe ga je er in jullie situatie mee om...lastige kwestie. Dikke knuf meid!
Oh jeetje arme Roel, zich zo alleen voelen. Dat gaat inderdaad dwars door je moederhart heen. Wel heel lastig om mee om te gaan lijkt me. Dikke knuffel voor jou
Ja inderdaad lastig, maar we zullen het er toch mee moeten doen. Probeer zoveel mogelijk qualitytime in te lassen als de PGB-hulp er is. Vorige week met hem alleen naar de speeltuin geweest en daarna een ijsje gegeten in de stad samen en wat nieuwe kleren voor hem gekocht. Het goede nieuws is dat Luuk zijn voeding weer binnen houdt. Hij is weer over zijn virus heen denk ik.
Marleen, wat sneu zeg. Maar wat fijn dat hij z'n gevoel zo goed kan benoemen, dat maakt het toch 'makkelijker' om het er dan over te hebben. En dan kun jij misschien kijken hoe je nog wat extra 'quality time' voor hem kunt vrijmaken, zodat hij nóg eens bevestigd krijgt wat hij allang weet, namelijk dat hij net zo belangrijk is als zijn broertje, ook al krijgt die veel alleen-tijd van mama. Dikke knuffel, en die mag je ook aan Roel doorgeven. En ik hoop dat het nu weer bergopwaarts mag gaan met Luuk, dat spugen is nou wel eens genoeg geweest voor hem... Mooi dus, dat het virus weer over lijkt te zijn.
Lijkt me dat je toch goed bezig bent hoor Marleen. Alleen is het wel heel confronterend als Roel het zo tegen je zegt. Erg lastig hoor. Fijn dat Luuk z'n voeding weer binnen houdt. Hopelijk blijft het nu weer goed gaan
Bezoek aan de gyneacoloog was fijn, eigelijk nog geen definitief antwoord, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook niet meer. Ons mannetje had het (hard gezegd) niet zo lang vol moeten houden, het was niet voortbestemd voor hem ons bij ons te mogen komen. Daar kunnen we ons in berusten. Het afsluitende gesprek met de verpleegkundige die de bevalling heeft gedaan was ook erg fijn. Nu proberen deze verdrietige tijd af te sluiten en ons vizier op de toekomst te richten. Wel zei de gyn dat we vooral niet bang moesten zijn om weer zwanger te raken. We moesten er vooral weer voor gaan als we er klaar voor waren, en zoals ze ons zag en hoorde was dat eigelijk per direct. Ze hoopte ons snel weer te zien. Want de volgende keer zal ik hoe dan ook tot een week of 20(of totdat ik duidelijk leven voel) in het ziekenhuis mn controles krijgen, en net zovaak als ik/wij dat zelf wil(len) Het moet echt onze zwangerschap worden, wij moeten gerust zijn en kunnen genieten en daar willen ze ons bij gaan helpen. Een erg fijn vooruitzicht, en na die fase zou ik gewoon weer naar de verloskundige mogen. We kunnen ons echt berusten in deze feiten en gaan weer ff lekker van elkaar genieten en aan de klus.
Mams, fijn dat je zo'n goed gesprek hebben gehad. Is toch wel belangrijk dat je het 'goed' af kunnen sluiten. Fijn dat ze jullie bij een volgende zwangerschap goed willen helpen en begeleiden. Extra echo of controle kan jullie toch veel rust geven. Dikke knuffel voor jou meid
marleen; knuffel van jou, wat moeilijk om die woorden uit je zoons mond te moeten horen, knuf mams; fijn gesprek gehad met gyn en een geruststelling dat als je weer zwanger bent je altijd mag komen voor controle! hier; morgen eerst ontbijten bij de hema dan intake kraamzorg... en smiddags heeft sem weer zwemles... knuffels xxx
@ mams, fijn dat jullie het hele gebeuren met deze verklaring een plekje kunnen geven. En ook wel een fijn idee dat jullie veel controles krijgen bij een volgende zwangerschap. Nogmaals, ik vind je een kei hoe je hier allemaal mee omgaat en over praat. Een hele dikke knuffel van ons en dat je maar snel weer zwanger mag worden! @ marleen kan me voorstellen dat zo'n opmerking dwars door je moederhart heen snijdt. Moeilijk hoor, om een goeie balans te vinden tussen de zorg voor Luuk en quality time met Roel. Fijn dat Luuk weer wat minder spuugt, kan hij mooi weer een beetje aansterken! hier vanmiddag voor de zoveelste folikelmeting....zal mij benieuwen; gisteren een flinke bloeding gehad (inlegkruisje vol)...
mams, dat klinkt als een heel fijne gynaecoloog. En ik ben blij voor jullie dat jullie er in kunnen berusten, dat Mylan* niet sterk genoeg was voor dit leven. Hopelijk mag je inderdaad gauw op zwangerschapscontrole komen. mielenl, spannend weer. hopelijk goed nieuws bij je meting. wolfje, intake kraamzorg, da's mooi op tijd. sem, veel plezier met de zwemles.
mielenl; s6 meid met fm! bri; idd optijd, maar dat hebben we weer gehad en sem zo zwemles, ventje heeft er zin in