April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

he kwebbel, dat is ook wat... gelukkig zijn ze nu allemaal weer opgeknapt, net op tijd voor de vakantie!

hier gaat het nu gelukkig erg goed. alleen Betti heeft af en toe van die buien, dan weet ik gewoon niet meer wat ik met haar aan moet. meestal kan ik haar goed troosten met een slok melk, maar ze heeft steeds vaker dat ze na een paar slokken loslaat en keihard moet huilen. ik kan haar dan alleen maar rechtop houden en soms laat ze dan een harde boer. maar soms wil ze ook echt helemaal niets; niet rechtop tegen me aan, niet zitten, niet liggen.
    ik vermoed dat ze dan last van haar buikje heeft, en dat het niet helpt dat ik soms zo'n harde toeschietreflex heb (ze verslikt zich ook vaak, en dan hoor je het helemaal rommelen in haar buikje). maar ook als ik de druk er eerst afkolf, doet ze soms wat ik hierboven schreef (paar slokken nemen en dan heel boos worden / gaan huilen).

maar goed, we redden ons er wel mee. meestal is ze supervrolijk en ze ontdekt echt haar eigen stem. kirren, kraaien, gilletjes, echt grappig. ze lacht alleen nog niet met geluid - maar dat duurde bij Deane ook vrij lang (en écht baby-schateren heeft hij nooit gedaan). enne: ze heeft eergisteren zeker een halve meter getijgerd!

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    He wat vervelend dat Betti zo onrustig is! Had je toen met Dean ook niet dat probleem van die heftige toeschietreflex? Staat me iets van bij. En al een halve meter tijgeren? Nu al? Wat een vooruitstrevende dame!

Kwebbel: Gelukkig heb je de koorts voor de vakantie gehad, kun je straks lekker genieten van je welverdiende vakantie! Niks waard he, zieke kinderen. Sneu, vooral met het warme weer.

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Mielenl weet je al wat?

Kwebbel, oh jeetje alle 3 ziek geweest.
    Je hoort het op het moment echt veel.
    Gelukkig zijn ze weer opgeknapt voor de vakantie

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij Deane stroomde de melk ook nogal vlot, maar dat was na een paar maanden wel aardig gestabiliseerd. Volgens mij ben ik met hem op een gegeven moment gaan 'blokvoeden', of hoe heet dat, dat je niet iedere voeding wisselt, maar per blok van bijvoorbeeld 3 uur maar één borst geeft.
    Het gekke is dat er ook dagen zijn dat er naar mijn idee bijna geen melk komt, dat ze écht haar best moet doen. Misschien moet ik maar eens in de gaten houden hoeveel ik drink, daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben...

Betti is inderdaad wel een vlotte tante, als ze ergens naartoe wil zorgt ze wel dat ze er komt! Met haar beentjes doet ze dat al heel handig, maar na een paar keer vooruitschuiven liggen haar armpjes klem onder haar lijf. Beetje wurmen en ronddraaien en hop, daar kan ze weer vooruit! Op het kdv krijg ik over haar ook vaak opmerkingen dat ze idioot sterk is (in haar nek, rug en benen) voor zo'n jonge baby.
    Deane tijgerde 'pas' toen hij 6,5 maanden was, ik weet het nog goed omdat we toen in Australië waren. Maar hij kon zich makkelijker omdraaien dan zij; zo hebben ze allemaal hun talenten...

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ kwebbel fijn dat ze allemaal weer opgeknapt zijn voordat jullie op vakantie gaan!

@ bri jeetje wat een vlotte tante, nu al tijgeren! En hoe gaat het met de staartdelingen? ;)

en nee, nog geen nieuws......pfff ze zeiden dat ze eind van de ochtend zouden bellen, maar het zal daar wel druk zijn ofzo. Ik hoop maar dat het goed nieuws is. Heb er niet al teveel hoop meer op, gisteravond en vanmorgen was het wel behoorlijk helderrood! Nu is het inmiddels weer gestopt, maar het zal vanmiddag wel weer beginnen. Raar is dat hoor, iedere keer stopt het 's ochtends, en begint het eind van de middag weer. Nouja nog even nagelsbijten dus.....

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    #2286 Marleen1979, 19 jul 2010
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
    @Mielenl: Ik ben de hele tijd al aan het kijken of er nieuws is, maar helaas nog geen duidelijkheid zie ik... Mijn duimen blijven wel draaien. Bij Roel verloor ik ook bloed (ik dacht zelfs dat ik gewoon ongesteld was geworden), maar is uiteindelijk ook goed gekomen, dus wie weet...

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....denk dat je mielen bedoeld ;)

Mielen....pfff....duurt lang. Bloedverlies zegt inderdaad niet altijd wat. Ik heb zowel bij isa als bij Tijn rond de 12 weken flink bloedverlies gehad. Heb nu bijna geen duim meer over, maar we gaan stug door. Knuffel!

Bri...wat gaat je kleine meid hard zeg. Nu al tijgeren....ze denkt zeker dat ze broerlief kan inhalen :D
    Vervelend dat je toeschietreflex zo hard is. Je kolft al wat eerste druk weg....maak je dan van te voren ook je borst even warm door bijvoorbeeld een warme doek erop te leggen? Of als je de kleine meid aan hebt liggen en je merkt dat het hard begint te stromen Betti direct afkoppelen....melk 'weg' laten stromen en opnieuw aanleggen.
    Je kan ook nog proberen om betti in een vrij rechte houding te voeden.
    (bij dit soort dingen kan ik het niet laten om wat tips te geven :), blijft mijn werkgebied)

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat bedoel je Kwebbel? :D

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Morgen zijn mijn man en ik allebei jarig. Ik moet dus eigenlijk nog het één en ander opruimen, maar ik heb geen zin. Het zal wel een buitenfeest worden gezien het weer dus dat is handig!

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jeetje gaat echt al hard Bri met Betti.
    Net wat je zegt, ieder heeft zijn talenten hè

Makkelijk Marleen dat jullie allebei tegelijk jarig zijn, ben je er gelijk vanaf. Wel ideaal dat het een buitenfeest word

Mielenl nog steeds niets gehoord?

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Whaha....ik zei al in mezelf die wordt morgen weer een jaartje ouder...whahahahahahahahahahaha:p:p:p

Kan me voor stellen dat je geen zin hebt in opruimen. Lekker de boel de boel laten en iedereen morgen buiten in een stoel plaats laten nemen. Klein buffet tafel maken waar de drank en hapjes op kunnen en klaar.

Kwam even kijken of Mielen al wat meer wist.

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    nou, ik heb ze zelf maar even gebeld, ik hield het niet meer (en ik vond het ook zielig voor jullie pijnlijke duimen)

de uitslag is: 340!!!! goed gestegen dus! wauw, ik vind het moeilijk te geloven! Ik heb wel aangegeven dat ik er nog niet heel gerust op ben, aangezien ik bloed verlies. Dat ging ze nog even met de arts overleggen, en dan word ik vandaag nog teruggebeld. pfffff zeg.......ik vind dat het nou gewoon goed mag blijven gaan dan!

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeej Mielen, super dat het is gestegen! Ik heb toch echt goede hoop voor jullie! Maar als je wilt blijf ik gewoon nog even doorduimen hoor...

Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim

14. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    zo, ik vind dat ik er nu gewoon in moet geloven! En bedankt allemaal natuurlijk voor het duimen!

@ marleen & man een leuke dag gewenst morgen! lekker, een buitenfeest, vind ik ook altijd ideaal :D

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Jaaaa!! Mielenl! Super dat het gestegen is. Ik kan me je onzekerheid wel heel goed voorstellen, maar het is een heel goed teken dat het gestegen is.

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Joehoeee super nieuws Mielenl!!!
    Wat zal jij nu blij zijn. Vind dat het nu ook wel goed mag blijven gaan hoor. Je hebt er wederom weer heel wat moeite voor moeten doen. En dan nog de spanning van afgelopen dagen.
    Heb zelf rond 6 weken ook wat bloedverlies gehad. Hopelijk stelt het bij ook niets voor. Enne.... vind die banner toch veel mooier bij je staan hoor!

17. Bri

Bri Niet meer actief

mielen, wat een goede uitslag! hoeraaaaa! (het blijft natuurlijk nog spannend, met dat bloedverlies en zo, maar we sturen alleen maar positieve gedachtes jouw kant uit)

kwebbel, je hebt inderdaad wel een beroepsdeformatie :D, maar ik ben altijd blij met tips. het blijft vervelend als het voeden 'gedoe' geeft.

marleen, alvast gefeliciteerd voor jullie allebei!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jaaaaa Mielenl!!! Bij deze dan voor het echie:
    ONWIJS MEGA SUPER GEFELICITEERD MET JE(JULLIE) ZWANGERSCHAP!!!!

Hier een zieke kleine man, hij ligt al voor de 3e keer vandaag in bed.
    Vanmorgen 39,5 en net 39,9 dus het word er nog niet echt beter op.
    Gelukkig heb ik vakantie dus hoeven we ook nergens heen.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mielen.....supernieuws!
    Ik hoop dat het bloedverlies snel over is zodat je ook echt kan genieten. Ben echt zo blij voor jullie.

Mams...beterschap met de kleine man. Heeft hij veel last van de koorts? Tijn had er 2 dagen flink last van...zat toen steeds rond de 40,5....maar na 2 dagen zakte het ook weer onwijs snel. Heb dit keer geen paracetamols gebruikt en voor mijn gevoel is hij dan toch sneller van de koorts af. (maar misschien zit dat idee wel tussen mijn oren :D)
    Hopelijk drinkt hij voldoende zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

Marleen en marleenman.....alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag morgen.

Isra....weer een beetje uitgerust? Jammer dat het niet gelukt is. Maar en laat thuis van werk en dan ook nog zo'n zielig kleintje thuis was voor mij de druppel om niet te gaan.
    Next time better;)

Ik wordt geroepen....het eerste vlees op de BQ is klaar.
    Fijne avond.

Kwebbel

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oeh Kwebbel lekker hoor BBQ...Mijn uitnodiging is zeker verdwaald geraakt tussen de post ;)
    Eet smakelijk!

Kleine man is nu weer een uurtje uit bed en gloeiend heet. Heb hem sinaspril gegeven. Eten wou hij niet, maar wel van mama's chocoladetoetje mee smikkelen. En zo'n zielig koppie kan ik dat ook niet weigeren.
    Drinken doet hij nog wel aardig Kwebbel, Is ook wel nodig met deze warmte.

Ik heb trouwens het badje op staan...Maar twijfel of ik hem er morgen in moet laten als hij nog zo hoge koorts heeft.Het is natuurlijk wel lekker afkoelen en opzich niet veel anders dan op de badkamer in bad.
    Zowieso zou ik dan heet water bij laten lopen totdat het lauwwarm is. Maar toch twijfels...Wat zouden jullie doen?

Deel Deze Pagina