mams, je bent me wel een speurneus zeg... wuppie, mocht je hier ooit nog meelezen (kan me dat haast niet voorstellen; je hebt wel wat anders aan je hoofd nu ) heel veel sterkte gewenst. hier hebben we wat klein leed: Deane is nu aan de beurt voor de waterpokken, hij had er vanmorgen heel wat op z'n buikje en de rest van z'n lijf. had er nog niet echt last van, al vond hij het wel heel lekker om met mentholpoeder gepoederd te worden. heb net maar even poxclin gehaald, misschien geeft dat nog meer verlichting. het schijnt dat de pokjes met dit warme weer sneller indrogen, dus dat is dan weer een voordeel voor hem!
gek genoeg mogen kindjes met waterpokken hier gewoon naar het kdv. onder het motto: ze moeten het toch allemaal een keer krijgen... alleen als een kind zich ziek voelt, dan moet je hem (natuurlijk!) komen halen. het blijft gek voelen om m'n kinderen naar het kdv te brengen terwijl ik zelf nog niet aan het werk ben, maar als ik dat niet zou doen zou ik helemaal niets gedaan krijgen hier. zoals schoonmaken, administratie, en net de inschrijvingen voor de bso doen (voor Deane ben ik daar eigenlijk al heel erg laat mee... vind het echt idioot dat je daar al jaren van tevoren mee bezig moet zijn. ik weet nog niet eens naar welke school ze straks zullen gaan!)
Weet eigenlijk niet hoe het hier bij ons is. Waterpokken pik je toch al eerder op of niet? Kan me voorstellen dat je het raar vind Bri. Ben nu zelf ook voor de 3e week thuis met m'n rug, je voelt jezelf dan toch op de één of andere manier schuldig. School is hier al geregeld, maar bso nog niet. Maar is hier niet zo hectisch als bij jou denk ik
Voor zover ik weet zijn waterpokken het meest besmettelijk als de vlekken vochtige blaasjes zijn. zodra ze indrogen is het besmettingsgevaar geweken. Inschrijven bij basisschool is mij nu één groot raadsel. Ze wilden begin dit jaar een centraal inschrijfsysteem invoeren: iedereen mag inschrijven op één school vanaf 2 jaar. En dan hoor je anderhalf jaar later of je daar geplaatst kunt worden. Zo niet, wordt er samen gekeken welke school nog wel plaats heeft. Vervolgens werd dit inzet bij de gemeenteraadsverkiezingen; de ene partij was voor zo'n systeem, de andere tegen. En die hebben samen een deelraads-college gevormd. Als ik het goed begrepen heb, is dat centrale inschrijfsysteem nu weer van de baan, maar wat het wel is, heb ik nergens kunnen vinden. De scholen zelf zijn nu niet (of heel slecht) bereikbaar; 't is natuurlijk vakantie. Misschien maar eens met het stadsdeel bellen, wat nu eigenlijk de bedoeling is. Uiteindelijk heb ik goede hoop. De school het dichtst bij huis spreekt ons redelijk aan (al schijnt niet alles daar goed te verlopen; maar waar wel?) en die schijnt sinds kort ook weer plaats te hebben. En de organisatie van het kdv waar onze kids heen gaan, opent binnenkort ook een bso, en daarna nog één. Hopelijk sluiten die ook aan op de basisschool van onze keuze, anders heb je alsnog dat ze straks op een bso zitten met kinderen die allemaal naar een andere school gaan... lijkt me ook sneu.
@ bri beterschap voor Deane! hier nog steeds niet veel wijzer. hcg is gestegen, maar volgens de gyn niet genoeg. Dus maandag weer terug, bloedprikken en een echo. voel mezelf een beetje neutraal eronder, heb het gevoel dat het beide kanten op kan gaan. ik probeer maar positief te blijven, helaas helpen die uitslag en het bloedverlies er niet erg bij......
Arme Deane. Ik hoop dat de waterpokken weer snel over zijn! Ah nee he Mielenl... Wat een onzekerheid zeg. Dan duurt maandag nog best lang.
Shit hoor. Hopelijk krijg je dan maandag dan goed bericht en dat je dan ook weet hoe en wat. Heb je bij Bosch ook bloedverlies gehad?
nee, één keer een veeg roze/bruin rond 5 weken. nu heb ik al vanaf voor mijn positieve test bruinverlies, en later roze. Ik heb echt alle schakeringen wel gezien tussen bruin en roze geloof ik. heb ook al instructies gekregen voor als ik buikpijn krijg.......dus dat zegt voor mij wel hoe de gyn erover denkt.
heeeeeee, wacht op mij, ik wil ook in die grouphug!! lieve miele, ik duim ook nog steeds heel hard mee voor jou, siemens, bosch én zanussi!! het blijft allemaal zo dubbelzinnig he, hcg is wel gestegen, maar 'niet genoeg'. je verliest wel wat rozig bloed, maar een echte ongesteldheid is het ook niet. ik hoop dat er snel zekerheid komt, en dan wel heeeeeel positieve zekerheid!!! waterpokken zijn nog niet op hun hoogtepunt, vanmorgen had Deane er nog meer bij. ook tussen z'n billen, lijkt me heel vervelend voor 'm. overdag is hij best vrolijk en gezellig, maar als hij moet slapen is het moeilijk. afgelopen nacht ging het gelukkig wel goed, maar de nacht ervoor was een ramp; ik heb 2 x 2 uur geslapen en voor de rest aan zijn bed gezeten / gelegen om hem te troosten, een aai te geven, in te smeren met poxclin (hij heeft zelf liever mentholpoeder, gek he). een groot deel van de bultjes is al ingedroogd, maar er komen nog steeds nieuwe bij. nou ja, 't zal allemaal wel een keer overgaan. Betti heeft zich gisteren omgerold van rug naar buik, en weer terug. knappe meid! ze groeit alleen zo verschrikkelijk hard, vind ik, rompers 62/68 van de hema moet ik echt al naar beneden 'sjorren' om ze dicht te krijgen. bijna tijd voor de volgende set alweer dus... nou ja, 't is natuurlijk alleen maar een teken dat het goed met 'r gaat en dat ze geniet van de melk die ik voor haar maak!