April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    vind het zo knap om te lezen dat jullie kids al op de wc gaan.... Mathijs doet dat dus echt niet:( die vind het wel lekker zo volgens mij... mama vind het niet grappig meer...
    Heb ook geen idee meer hoe ik het aan moet pakken bij hem...zet hem regelmatig op de wc of potje neer maar meneer doet niks... hebben jullie geen tips voor me?

Kwebbel wat een naar verhaal brrrrr.

Hier verder ontzettend druk nu ik weer werk moet even alles op de rit krijgen... maar vind het vrij zwaar om sóchtends 3 kids klaar te krijgen om de deur uit te gaan....

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Silvia vooral niet forceren, het komt vanzelf.
    Wij zijn spelenderwijs begonnen, niets moest alles mocht. En hebben Jochem beloond met stickertjes en natuurlijk in het begin de hemel in geprezen. Na 10 stickers kreeg hij een klein cadeautje. Later van 15 en 20 stickers. Sta er hier nog versteld van hoe snel het is gegaan.

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Nou hij heeft wel eens per ongeluk in de wc geplast en dan staan we ook als een dolle om hem heen te juichen en prijzen hem de hemel in maar meneer snapt er niks van lijkt wel..
    en hoe vaak ik hem er ook op zet hij doet het gewoon niet wel 3 seconden later in zijn luier hihihihi we pushen hem ook niet het komt vanzelf wel denk ik maar..maar ja tips zijn altijd meegenomen toch ;)

4. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ sylvia Bosch is ook nog niet zindelijk hoor! Heeft één keer (meer geluk dan wijsheid) op het potje geplast, daarna niet meer. Hij gaat er altijd wel op zitten, maar doet vervolgens niets. Tegenwoordig geeft hij wel steeds meer aan dat hij geplast of gepoept heeft, dat is ook al heel knap vind ik. En verder laat ik het maar even zo hoor. Toen hij die ene keer op het potje had geplast, dacht ik dat hij er aan toe was, maar blijkbaar nog niet. Misschien ben ik er zelf ook wel te laks in ofzo....

@ wolfje wat sneu dat Sem in zijn broek had gepoept! En vooral heel flauw dat niemand jullie voor wilde laten...

@ bri wauw wat spannend, een eigen bedrijf! Al is het dan waarschijnlijk maar tijdelijk. Succes in elk geval volgende week!

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    haha dat geintje flikt Bosch ook nog regelmatig.....ik laat hem even op het potje zitten voordat hij in bad gaat. Dan komt er niks, en dan staat hij een paar minuten later in het bad te plassen!

6. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

dank jullie wel, ben ook erg trots op sem...!

Silvia in ieder geval niks forceren en dwingen hoor, je kindje moet er ook klaar voor zijn en het voelen aankomen... ze doen het heus niet expres!
    Ik heb tijdens warme dagen sem is zijn blootje laten lopen en het potje er neergezet en uitgelegd wat de bedoeling was en zo 1 op de andere dag doet hij thuis alles op het potje (wc) en soms dus ook als we weg zijn!

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Had daar ook al aan zitten denken maar vind het een beetje raar als je opkijkt en er ineens een drol in de woonkamer ligt hahahahahahahahaha.
    wel heb ik hem eens voor het douchen zijn luier afgedaan en zijn vader stond te plassen toen keek hij daarna en ging vervolgens op 5 cm afstand van mn man's been ook staan plassen in de badkamer hihihihihi
    Maar ik denk ook inderdaad dat hij het nog niet echt voelt aankomen.
    hij is ook onder behandeling van de ka voor zijn ontlasting daar krijgt hij poeders voor om die een beetje zacht te houden (arm kind heeft 2 jaar verstopt gezeten voordat de ha een verwijsbrief wou schrijven:x)
    Denk inderdaad iets meer geduld .
    Mathijs mag vanaf 4 oktober naar de peuterspeelzaal.gaan jullie kindjes ook allemaal daarheen??

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Wat goed dat je voor jezelf gaat beginnen. Spannend!
    Vervelend dat Betti soms erg eenkennig is en in paniek raakt als je uit haar gezichtsveld bent. Is vast even een fase.

@Wolfje: Ah echt sneu dat Sem niet op tijd bij de wc kon zijn...

Ik ben weer terug van de groeiecho. Helaas gaat de lijn nu onder de onderste lijn. De groei gaat dus iets afbuigen naar beneden. Ik ben erg benieuwd wat de gyn er morgen van gaat zeggen. Verder beweegt de baby nog wel erg goed dus dat is positief. Ik hoop nu dat de groei niet nog verder af gaat buigen.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...succes volgende week. Toch fijn dat je zo kan beginnen.

Wolfje...ach wat sneu voor het manneke.

Silvia..het komt vanzelf. Wacht tot je van je kleine zelf signalen krijgt dat hij er klaar voor is. En wat betreft de ontlasting....zal best een extra drempel voor hem zijn.

Marleen...balen dat de groei nu toch verder gaat afbuigen. Wel fijn dat de kleine goed beweegd. Hebben ze ook nog de flow gemeten?
    (doorbloeding navelstreng)
    En neem je voldoende rust? Is natuurlijk makkelijk gezegd altijd om rust te nemen als je nog een kleine thuis hebt lopen.
    Maar bij ons op de afdeling worden mensen om dezelfde reden opgenomen en krijgen direct bedrust met uitzondering van douche en toilet. Dit om te kijken of daardoor de baby nog wat gaat groeien.

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hè balen Marleen, dat de groei nu onder de onderste lijn komt.
    Ben benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Marleen spannend hoor.... belangrijk is om voldoende rust te nemen.... is heel moeilijk ik weet er alles van met een kleine in huis maar wel heel erg belangrijk voor je baby...
    hoop dat je baby toch beter gaat groeien hij/zij moet toch echt nog een paar weekjes bij zijn/haar mama blijven...

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    De flow hebben ze gemeten en dat is nog goed. De waarde was vorige keer 0,9 geloof ik en nu 1,0. (ik heb geen verstand van die waardes verder, dus het zegt mij niks)

Rust nemen is lastig merk ik. Ik ga wel elke middag naar bed (meestal van 1 tot 3). Ik ben erg benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen. Het zou wel drama zijn als ik opgenomen moet worden. Ik moet er niet aan denken dat ik dan zo lang zonder Roel zou zijn :( (op bezoektijden na natuurlijk)

13. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten.
    Maar als het moet dan moet het meis.
    Alvast succes voor morgen, zal aan je denken

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, als het moet dan moet het inderdaad.. Ik heb ook geen keus. Maar ik hoop echt dat het niet nodig is. Vandaag op mijn werk ook doorgegeven dat ik niet meer kom werken tot mijn verlof.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen...natuurlijk zit je niet te wachten op een opname....hoop ook echt dat je morgen gewoon weer lekker naar huis mag ;) En je mocht immers na de echo van vandaag ook naar huis.
    Dat de flow goed is is positief. Dat je nu niet meer gaat werken is ook een belangrijke stap die genomen is.

Kwebbel

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hai Marleen,

Wat balen dat de groei toch afbuigt, ik ben ook benieuwd wat de gyn morgen zegt en duim voor jullie!

Lees van alles over zindelijke kindjes, super knap! Hier nog niet, ze geeft wel aan als ze een schone luier wil maar daar houdt het ook mee op. Ook hier gaat ze voor het douchen/bad op het potje maar dat blijft ook hier droog.. om dan vervolgens lekker in de douche of in bad te plassen haha.

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Peuterspeelzaal: gaat Jasmijn niet naar toe, ze gaat nu 2,5 dag naar de opvang, waarvan 1,5 dag bij onze gastouder die eerder bij de psz heeft gewerkt. Dus daar krijgt ze al genoeg mee. En vindt 2,5 dag ook het maximum, de rest mag ze gewoon lekker thuis zijn.

En heb net het ledikantje van Jasmijn verkocht (aan een a.s. mama van dit forum haha). Het gaat heel goed in het peuterbed, alleen moeten we haar wel 's avonds melden dat ze 's ochtends moet blijven liggen tot we haar komen halen, anders staat ze héél vroeg aan ons bed (laatst om vijf voor zes).

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Marleen: Dikke draaiende duimen voor jou morgen!!

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Boni, was hier ook vaak het geval.
    Hebben nu wat speelgoed boven gelegt, zodra z'n wekker gaat (ja Jochem heeft een wekker haha..) mag hij gaan spelen. Het gaat nu steeds wat beter

20. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Oh wat naar dat de groei afneemt...hopen dat het niet erger wordt, doe rustig aan meid ook al is het moeilijk! s6 bij de gyn!
    Oh wat vervelend dat hij moeite heeft met zijn ontlasting! Hoopt dat de poeder werkt...
    Sem gaat niet naar psz/kdv ben zelf thuis meeste van de tijd en als ik werk gaat sem naar mijn moeder!

Deel Deze Pagina