April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Superidee Bri! Zo heb je voor weinig misschien een superleuk logo!

Marleen: Ik dacht heel lang dat een zorgeloze zwangerschap vanzelfsprekend was, maar begin me nu te beseffen dat dit toch echt niet altijd zo is. Dat de kleine maar een flinke groeispurt mag maken!

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Wat leuk dat je er zoveel ideeen voor logo's in worden gezonden. Er zit vast een goed idee bij!

@Nikita: Ik heb ook nooit zo stil gestaan bij de dingen die niet goed kunnen gaan bij een zwangerschap. Ik dacht ook dat dat mij niet zo overkomen. We zitten nu midden in het medische circuit. Toen ik net zwanger was had ik nog allerlei plannen voor september, maar alles kan zo anders lopen dan je denkt.

@kwebbel: Echt heel handig dat jij zo op de hoogte bent van alles. Wel prettig om te weten dat ik ook vragen aan jou kan stellen.

Net de eerste thuis CTG achter de rug. Ging prima. Toch wel erg makkelijk dat dat thuis kan!

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kan me voorstellen dat het heel wat prettiger is om het thuis te doen Marleen. Je zit dan toch ook lekker in je eigen omgeving.
    Je denkt er inderdaad nooit echt aan wat er mis kan gaan of je wilt er niet aan denken. Maar zo zie je dat het heel anders kan lopen.

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Kwebbeltje je bent heel duidelijk. En vind het ook wel heel leerzaam om te lezen.

Bri wat leuk zeg dat je een ontwerp wedstrijd uit hebt staan.

Marleen ja alle plannen vallen nu in het water. Wat zal jij straks blij en opgelucht zijn als er een tevreden kindje in je armen ligt.
    Fijn dat de CTG goed ging.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zo... Daar ben ik ook weer eens.
    Marleen, blijkt idd maar weer dat een voorspoedige zwangerschap helemaal niet zo vanzelfsprekend is als we allemaal dachten he. Doe lekker rustig aan meid! En dan heb je over een aantal weken een heerlijk gezond babytje in je armen liggen.

Bri, wat een goed idee zo'n wedstrijd!

Hier retedruk met het huis.
    Nog een paar dagen en dan is alle breek en sloop werk gedaan.
    De keuken is besteld en komt over ong 6 weken.
    Vrijdag krijgen we de technische tekening en dan moeten de leidingen verlegd worden nog.
    Daarna kunnen we al gaan beginnen met grondverf enzo.:D
    Tot nu toe gaat het een stuk vlotter als verwacht.

6. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi meiden,

Vandaag een bruidsreportage overgenomen van Marleen. Het was weer een hele mooie dag, alleen wat ontzettend balen van het weer zeg. Het is gewoon niet droog geweest, dat is wel heel jammer. Ben nu wel gebroken, dus vanavond vroeg mijn bedje in.

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Isra: Ik heb vandaag heel veel aan je moeten denken. Wat een verschrikkelijk slecht weer. Toch wel goed gelukt allemaal?

Wij (eigenlijk Marleenman) zijn inmiddels een heel eind met Roel zn kamer. Het wordt erg leuk. Nu nog wat dingen voor aan de muur en dan is het klaar. Spam volgt nog wel een keer. Roel vindt het zelf ook erg interessant, zeker het grote bed :)

8. Hallo allemaal,

Kom nog even snel langswaaien.

@ Marleen, rustig aan!! Wel fijn dat de CTG's thuis kunen..

Sorry ff niets teruggelezen.. Heb een beetje een rotdag..

Vanmorgen gevallen in het zwembad, en mijn linkerschouder heeft de klap opgevangen. Ben meteen naar de huisarts geweest, en omdat we morgen met vakantie gaan, moest ik meteen foto's laten maken.
    Gelukkig niets kapot, maar wel flink gekneusd.. Erg fijn. Loop nu dus met mijn linkeram in een sling, om hem rust en steun te geven.. Lekker dan.. Leuk zo voor je vakantie..

En verder.. Ingman heeft daarstraks onze hond naar mijn schoonouders gebracht.. Was even heel emo, want ze is hier nu definitief weg. Ze kan bij mijn schoonouders blijven, die hebben toch besloten om haar in huis te nemen. Natuurlijk heel fijn, want nu kunnen we haar af en toe gewoon zien.. Maarja.. Het voelt wel een beetje als falen..

Nou ja. Ik hou het kort. Sorry voor mijn gezeur..

Ik ga morgen met vakantie, lekker genieten van mijn 2 mannen..

Tot volgende week ofzo!!

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Wel fijn dat je de hond nu bij je schoonouders kan brengen Ingrid. Komt ie zeker goed terecht en kunnen jullie 'm nog gewoon zien. Maar je moet het niet als falen zien hoor!
    Balen zeg van je schouder en dat in je vakantie

10. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Marleen, leuk dat de kamer van Roel bijna af is. Ben erg benieuwd naar de spam :).

Isra, wat onwijs jamer van het weer zeg..

Ingrid wat fijn dat jullie hond nu bij je schoonouders is. Kan me voorstellen dat het moeilijk blijft..
    Waardeloos van je schouder, beterschap.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isra...wat fijn dat jij die reportage kon overnemen.

Marleen...ben ook benieuwd naar kamertjes spam:D
    Gaat het thuismonitoren goed? Ctg's acceptabel? En hoe voel jij je eronder?

Ik ben lekker een weekje vrij. Heb net 5 dagen werken erop zitten. Het weekend gezellig kermis vieren :p

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Kwebbel: Het thuismonitoren gaat prima. Het is soms even zoeken, maar ik weet nu ongeveer waar het hartje zit. Als het niet goed is dan bellen ze van het ziekenhuis en tot nu toe hebben ze niet gebeld dus dat is een goed teken! Het hoofdje zit al helemaal onderin heb ik begrepen. Is dat altijd al redelijk vroeg in de zwangerschap? Ze konden het hoofdje afgelopen maandag niet meten met de echo, omdat het al zo diep zat.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat kan hoor Marleen. Dit zie je wel vaker bij een 2e zwangerschap.
    Het zegt verder niet zoveel.

Fijn dat het goed gaat.

Kwebbel

14. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

zo heb me toch een spierpijn in me rechterbovenbeen...pff vandaag naar center parcs geweest om te zwemmen... en dan tig keer van de glijbanen en wildwaterbaan, ben net een klein kind:p

15. Bri

Bri Niet meer actief

Het is hier wel stil zeg...
    ik wil even klagen hoor (als je daar geen zin in hebt, sla lekker over dit berichtje!). Ik ben zoooooooo moe! Ik heb al een week of 4 geen nacht meer door kunnen slapen. Betti wil 's nachts gewoon even bij me zijn en drinken, daarna slaapt ze weer lekker verder. Maar ik mag er dus iedere nacht voor ongeveer 20 minuten uit.
    Ik probeer nu of het helpt haar een flesje pap te geven voor het slapen (ooooh, kun je nagaan... ik was daar nooit een voorstander van, maar ik ben gewoon desparate). Vannacht werkte het nog niet, maar ik was al wel heel blij dat ze het in één keer opdronk. Dan weet ik zeker dat ze in elk geval geen honger heeft. Na dat flesje heb ik haar lekker aan de borst in slaap laten drinken, maar toch mocht ik om 3 uur weer naar d'r toe....

16. Bri

Bri Niet meer actief

en dan nu de leukere nieuwtjes.

sinds gisteren is Betti's eerste tandje erdoor! ik kon het eergisteren met m'n vinger al voelen, maar gisteren heb ik het voor het eerst ook gezien.
    en ze doet zó enorm haar best om te gaan kruipen: knietjes onder zich en dan probeert ze haar hoofd en schouders op te tillen. ziet er heel komisch uit!
    verder mag ze sinds een paar dagen wat hapjes banaan eten. ze lijkt er echt van te genieten. ze is zó anders wat eten en drinken betreft dan Deane was, echt grappig. hij vond het wel grappig dat we hem wat te eten wilde geven, maar het interesseerde hem nooit zo. En flesjes pap heeft hij nooit willen drinken. Betti pakt alles uit je handen, als zij denkt dat ze het in haar mond kan stoppen. En een flesje pap klokt ze ook zó achterover.

Deane heeft gisterochtend lekker met z'n nieuwe regenlaarsjes in de plassen mogen stampen. Vond hij leuk!!! Andere kindjes die langsliepen stonden er wat jaloers bij, dat zij het niet mochten van hun ouders. We hebben hem wel verteld dat hij het alleen mag als hij zijn laarsjes aanheeft én dat hij het dan nog eerst moet vragen. Maar voor de zekerheid heb ik wel altijd droge broek en sokken bij me, de verleiding is vast en zeker erg groot voor hem!

17. Bri

Bri Niet meer actief

@marleen: goed om te lezen dat het thuismonitoren goed gaat. de uitslagen gaan dus automatisch naar het zkh? en als het niet goed is, nemen zij contact met je op? wel fijn dat het zo kan; zo kost het je minder tijd en het geeft vast minder stress (en inspanning) dan om iedere keer naar het zkh te moeten.

@wolfje: kan me er alles bij voorstellen. leuk he, die wildwaterbanen en glijbanen?!

@ingrid: toch wel fijn dat je hond in de familie kan blijven. dan kun je hem(of haar?) nog eens opzoeken en weet je zeker dat het goed gaat. probeer het niet als falen te zien hoor, je hebt toch enorm je best gedaan? en je moet er niet aan denken dat het ooit echt fout zou gaan met hond en Wayne...
    beterschap met je schouder!

18. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo daar was ik weer. Redelijk druk weekend gehad maar nu is het weer rustig. En lekker geslapen vannacht, dat helpt ook een stuk ;)

Kwebbel, bedankt voor de duidelijke uitleg over ctg's.

Marleen, hoe gaat het nu? En ben benieuwd naar Roel's nieuwe kamer.

Bri, ben beieuwd naar je nieuwe logo, wat een goed idee om er een wedstrijd van te maken.

Mams, zie foto's van jullie huis op hyves voorbij komen maar het schiet goed op of niet!

Isra, fijn dat jij de bruidsreportage kon overnemen.

Ingrid, wat fijn dat de hond iig bij je schoonouders terecht kon. Kan begrijpen dat je er emo onder bent maar zo weet je iig dat hij goed terecht is gekomen.
    Beterschap voor je schouder en een fijne vakantie! En ook gefeliciteerd met jullie jubileum!

Kwebbel, geniet nog even van je vrije dagen en gefeliciteerd met jullie jubileum!

Wolfje, lekker gezwommen lees ik :D. Vind zelf die wildwaterbaan bij Center Parcs altijd leuk. Welke ben je geweest?

Bri, balen dat Betti het doorslapen niet meer echt doorheeft. En een speentje, helpt dat niet?
    Hier heeft Mirthe het trouwens ook even gehad maar na een paar weken was het weer over (was een sprongetje, daarna kon ze weer veel meer).
    En leuk, stampen in de regen :D, heb je nog meegestampt?

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Begrijpelijk dat je zo moe bent. Helemaal niet erg dat je even "klaagt" hoor. Ik zie het trouwens absoluut niet als klagen. Ik hoop dat Betti de komende tijd wel door gaat slapen op de pap. Wat gaat het snel he, nu alweer een tandje bijna door en aan de banaan.

Het thuismonitoren gaat nog steeds goed. Het apparaat moet aansluiten op een telefoonlijn en aan het eind wordt het dan via een modem doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik moet dan even nabellen of het binnen is gekomen en als ik niks hoor dan is het goed. Tot nu toe zijn ze gelukkig nog steeds goed. Morgen weer naar het ziekenhuis voor controle bij de gyn. Dat blijven vooral de spannende momenten. Morgen geen groeiecho, maar volgende week wel weer.

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...natuurlijk ben je moe. En gewoon die klaagmodus aanzetten hoor.
    Misschien is het wel een combinatie van tandje(s) , sprong etc dat Betti niet wil doorslapen. Hopelijk weet ze weer snel hoe het moet zodat mama ook lekker kan bijtanken.
    Was je nu al wel met het werk begonnen?

Marleen...spannend dagje weer morgen. Maar weer een weekje verder toch ;)

Hier een rare dag. Vandaag 8 jaar getrouwd, kermis, maar voor ons even geen feest.
    Schoonvader (60 jaar) is vanmiddag met de ambulance weg gebracht. Had een ontzettende druk in z'n hoofd (alsof die zou ontploffen) en kon z'n rechterarm/been amper omhoog krijgen.
    Heb direct medici ingeschakeld bij deze klachten en moest per direct naar het ziekenhuis.
    Nu afwachten op de eerste uitslagen. Schoonmama, mijn schoonzusje en twee zwagers & kwebbelman zijn al de hele middag in het ziekenhuis :(

Kwebbel

Deel Deze Pagina